iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   aankooptwijfels (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/64700-aankooptwijfels.html)

claeye 18-07-10 11:15

aankooptwijfels
 
Beste,

Ben sinds enkele tijd van plan om mij een iphone 3gs aan te schaffen.
Nu zit ik wel met twijfels.
Heb langs de ene kant de optie om een nieuw toestel te kopen aan 579 euro bij mobistar met volledige garantie en dergelijke.

Maar op 2dehands.be staan verschillende volgens mij betrouwbare phones van rond de 400 euro.

Nu had ik een paar vragen,
Hoe zit dat met de registratie op itunes van een 2dehands toestel en wat doet dat jailbreaken eigenlijk allemaal , weet wel dat hierover verschillende topics opgestart zijn maar ik geraak er nie helemaal uit.
Waar moet ik vooral opletten bij het aanschaffen van een 2dehands toestel?

Bedankt voor de moeite !

anhong 01-08-10 00:11

heel simpel! voordeel van een nieuwe is natuurlijk dat die helemaal schoon is en activatie allemaal op jouw eigen naam komt en natuurlijk 2 jaar volle garantie.

2e hands is altijd maar moeilijk in te schatten wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan weet niemand behalve hijzelf en de garantie is natuurlijk ook maar afhankelijk wanneer hij het heeft aangeschaft. maar prijs is natuurlijk een stuk goedkoper.
Maar hier online bij iphoneclub.nl staan velen goede toestellen te koop.


jailbreaken moet je maar bij forum lezen wat het precies is. staat heel duidelijk uitgelegd

daniel62638 01-08-10 16:13

Duidelijke uitleg, erg handig. en de registratie met Itunes, geeft dat ook problemen bij een 2e handsje?

john1979 01-08-10 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anhong (Bericht 508739)
heel simpel! voordeel van een nieuwe is natuurlijk dat die helemaal schoon is en activatie allemaal op jouw eigen naam komt en natuurlijk 2 jaar volle garantie.

2e hands is altijd maar moeilijk in te schatten wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan weet niemand behalve hijzelf en de garantie is natuurlijk ook maar afhankelijk wanneer hij het heeft aangeschaft. maar prijs is natuurlijk een stuk goedkoper.
Maar hier online bij iphoneclub.nl staan velen goede toestellen te koop.


jailbreaken moet je maar bij forum lezen wat het precies is. staat heel duidelijk uitgelegd

Uhuuh dit klopt niet helemaal wat je schrijft.

Als je een 2e hands iPhone hersteld via iTunes is de firmware weer in de zelfde staat als een nieuwe.

Dus koop je een 2e hands dan is deze gewoon te herstellen via iTunes en is deze weer net zo schoon als een nieuwe.

Voordelen:
Prijs

Nadelen:
Garantie
Schade
Mankementen
Gebruikerssporen

bdr 02-08-10 19:21

Over een iPhone 4 hoef je niet te twijfelen, want die kan je voorlopig toch niet krijgen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.