//

Wie is er nou als eerste aan de beurt qua reservering?

Wie is er nou als eerste aan de beurt qua reservering? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Glutinous Onderstaande heb ik gekopieerd van het tweakers.net forum, lijkt mij een zeer logische uitleg. Just my 2 cents. Shopreserveringen van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 22-07-10, 13:24
brunobanani brunobanani is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glutinous Bekijk bericht
Onderstaande heb ik gekopieerd van het tweakers.net forum, lijkt mij een zeer logische uitleg.


Just my 2 cents.
Shopreserveringen van 09-07 gaan voor op de shopreserveringen van gisteren en evt vandaag. Een shop krijgt een x aantal toestellen en uit die voorraad worden de reserveringen in de shop afgewerkt. Dit staat los van de landelijke bestellingen vanuit het HK.
Er is een periode geweest van 45 min. ( volgens mij tussen 10.45 en 11.30 uur) dat je via my TM al daadwerkelijk kon bestellen. Deze mensen hebben meteen een ordernummer gekregen. beginnend met 2416xx. Staan dus voor in de rij.
De mensen die er via het 1200 of 0800 nummer door zijn gekomen hebben ook een bestelling geplaatst. Echter hebben de medewerkers de bestellingen genoteerd en zijn pas na 12.00 uur begonnen met het invoeren van deze orders in het systeem, waarschijnlijk lag het systeem weer plat daarvoor.. (ordernummers vanaf 2433xx)
De mensen die het webformulier hebben ingevuld of hun nummer hebben achtergelaten worden nu allemaal gebeld om te vragen of men nog wil bestellen. Aan de telefoon wordt de order aangenomen en meteen of later ingevoerd. (ordernummers onbekend)
Dus pas als je een ordernummer hebt weet je je plekje in de rij.
Dit is m.i. de volgorde die TM hanteert.
Dit is mijn conclusie na het doorspitten van veel fora en topics de afgelopen 2 dagen. Ik nodig eenieder uit alle fora af te struinen en aan te geven hoe TM het volgens hun gaat doen

ghegheghe. Was een late post van mij gisteravond op Tweakers...was al dat gespeculeer zat. Ben er dus flink in gedoken en volgens mij kan het niet anders dan zo.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 22-07-10, 16:23
Acrobat Acrobat is offline
• iOS 8.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefano20 Bekijk bericht
@ Acrobat
Lijkt met sterk. Elke shop is genoodzaakt de voorinschrijvingen/reserveringen bij te houden. Er moet wel sprake zijn van een volgorde anders heeft ''voorinschrijven'' geen nut

Jij heb op 9 juli gereserveerd, dan mag je er vanuit gaan dat je bij de eerste lichting zit.
Bedankt weer voor je reactie Stefano20! Met jouw verhaal en wat ik nog op Twitter vond ben ik nog even naar de winkel geweest maar ze herhaalden dat ze geen lijst hadden bijgehouden voor 9/7. Voor 20/7 wel, vroeg ik en daarvoor dan gek genoeg weer wel. De beste man zei wel dat ik nummer 2 was. Hoe weet je dat als je geen lijst hebt, vroeg ik en daarop gaf 'ie aan dat 'ie dat had nagevraagd bij de collegae die die dag hadden gewerkt...right alsof die weten dat specifiek ik daar op dat moment in de winkel stond. Ze wilden uiteindelijk ook geen navraag doen bij T-Mobile maar "verzekeren" me dat "het goed komt" maar dat wilden ze dan weer niet op papier zetten . Ik vind het een hele vreemde gang van zaken. Ik heb 'm een kopie van m'n bon laten maken zodat ie me toch weet ik veel waar kan bijstoppen en hij gaf aan dat als 't toch niet goed gaat ik vrijdag gewoon bij 'm terug moet komen en dat 'ie 't dan zo snel mogelijk in orde zou maken.

Toevallig ben ik net ook nog twee keer achter mekaar gebeld door T-Mobile, er zat misschien 10s. tussen. Beide van de afdeling die de mensen van de voorinschrijving nabelt. Een belde me terug n.a.v. een gesprek gisteren waarin ik aangaf nog even over een inschrijving via hem te willen nadenken en de ander weet ik eigenlijk niet waarom hij belde. Beiden gaven aan dat het wellicht onduidelijk wordt gehouden vanuit commercieel oogpunt en dat er wel degelijk toestellen naar de winkels gaan waarop staat voor wie die zijn.

Ik wacht het toch maar via de winkel af, heb me wel gek laten maken en baal daar eigenlijk goed van! En dit niet naar jou Stefano20, maar algemeen; als het niet goed komt/goed geregeld blijkt te zijn zeg ik om die reden echt de 30e ter plekke m'n contract op en vraag ik m'n 50 euro terug. Zoals het nu gaat, ga je niet met klanten om.

Laatst gewijzigd door Acrobat; 22-07-10 om 16:26.
  #43  
Oud 22-07-10, 16:31
MrMaikey MrMaikey is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Naja ik ben dus gek gemaakt door dat callcenter met de mededelingen als, 'Geloof mij, als jij door de winkel gebeld zou worden dat je toestel er is dan heb je van ons al een telefoontje gehad', 'Meneer vertrouw mij, wij krijgen ze eerder'. 'Ik maak voor u een mooie prijs'. En dan een relax aansmeren (snel weer naar I-150 laten terugdraaien) maar ja iig wat korting op het toestel. Maar er daarna wel achterkomen dat ik zijn verkoop trucs niet zomaar kon annuleren en mijn winkel reservering dus eigenlijk niks meer uitmaakte (van 9 juli). Geannuleerd nu maar.. Hopelijk krijg ik iig wel de brief van mijn telefonische reservering wel zsm!
  #44  
Oud 22-07-10, 16:39
Acrobat Acrobat is offline
• iOS 8.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 140
Standaard

Het zijn duidelijk commerciele mensen die bellen want ik ben nog nooit zo netjes en begripvol door T-Mobile te woord gestaan als door de twee heren van die afdeling, ze gaven zelfs beiden aan benieuwd te zijn hoe dit afloopt en deze 'case' in de gaten te houden. En ja, ze hebben ook in mijn geval geprobeerd me het toestel via hun te verkopen maar konden/mochten dan niet anders beloven dan dat het 8 tot 10 weken ging duren. Daarom heb ik besloten toch de winkel af te wachten, ik ga geen tweëenhalve maand wachten als ik al op 9 juli heb gereserveerd natuurlijk.
  #45  
Oud 22-07-10, 16:40
MrMaikey MrMaikey is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Voel me ook zo stom dat ik dat wel gedaan heb, alleen door te smijten met kortingen en loze beloftes sniff.. Naja wellicht een klachtje als hij nu eerder in de winkel ligt daar gnagna.. Naja is niet nodig, de winkel schrok van zijn uitspraken en die gingen al bellen lolz..
  #46  
Oud 22-07-10, 16:41
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acrobat Bekijk bericht
Het zijn duidelijk commerciele mensen die bellen want ik ben nog nooit zo netjes en begripvol door T-Mobile te woord gestaan als door de twee heren van die afdeling, ze gaven zelfs beiden aan benieuwd te zijn hoe dit afloopt en deze 'case' in de gaten te houden. En ja, ze hebben ook in mijn geval geprobeerd me het toestel via hun te verkopen maar konden/mochten dan niet anders beloven dan dat het 8 tot 10 weken ging duren. Daarom heb ik besloten toch de winkel af te wachten, ik ga geen tweëenhalve maand wachten als ik al op 9 juli heb gereserveerd natuurlijk.
idem. ik heb 50 euro aanbetaald en als ik dan zo lang moet wachten koop ik er wel een van ebay ofzo.
  #47  
Oud 22-07-10, 16:47
Juan-Paolo's schermafbeelding
Juan-Paolo Juan-Paolo is offline
• iOS 17.4.1
• iPadOS 17.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 94
Standaard

Ach, mijn grootmoeder zei altijd :"Geduld is een schone zaak" Ik wacht dus lekker af.
Ik sta op een lijst, dus het komt vanzelf goed
  #48  
Oud 22-07-10, 16:53
Acrobat Acrobat is offline
• iOS 8.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx Bekijk bericht
idem. ik heb 50 euro aanbetaald en als ik dan zo lang moet wachten koop ik er wel een van ebay ofzo.
Precies, en dan sluit ik vervolgens een Vodafone sim-only abonnementje af!

Laatst gewijzigd door Acrobat; 22-07-10 om 16:56.
  #49  
Oud 22-07-10, 16:54
Acrobat Acrobat is offline
• iOS 8.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan-Paolo Bekijk bericht
Ach, mijn grootmoeder zei altijd :"Geduld is een schone zaak" Ik wacht dus lekker af.
Ik sta op een lijst, dus het komt vanzelf goed
Normaal zou ik daar ook in berusten maar nu kan niemand me met zekerheid vertellen óf ik op een lijst sta, laat staan welke en dat frustreert me.
  #50  
Oud 22-07-10, 17:22
Joenahh Joenahh is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 20
Standaard

Nou jongens ik net langs de T-shop geweest en ik vroeg hoelang het voor mij ongeveer ging duren voordat ik m'n iphone 4 zou hebben, zodat ik mijn abbo bij Hi kan laten stopzetten. Ik ben overigens op 9 juli gaan reserveren. Kwam
er opeens een vrouwelijke
medewerker: 'Ja, er zijn hier zo'n acht reserveringen en de levertijd is zo'n 10(!!!!) weken' en ze wimpelt me zo af! Beetje raar, maar ik schrik hier dus wel van!
  #51  
Oud 22-07-10, 17:23
MrMaikey MrMaikey is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Ja ik begrijp je volledig Acrobat. Ik had precies hetzelfde gevoel. Mijn verhaal verder is duidelijk want heb mijn frustratie al vaak genoeg van mij af geschreven. Maar geloof mij, had liever mijn winkel inschrijving nog gehad dan wat die verkoper me nu geflikt heeft haha. Maja ik ben ook wel bewust dat het maar een telefoon is, zucht.. ARGH KAN NIET WACHTEN haha

PS: Overal wordt er gesmeten met de levertijd van 6-10 weken. Dit om liever klanten blij te maken dan teleur te stellen op het moment dat hun telefoon er is. Er zal heus wel wat binnen komen volgende week maar niet iedereen zullen ze waarschijnlijk kunnen voorzien. Zo zal er regelmatig een levering zijn maar zal over max 10 weken iedereen pas voorzien zijn. Zo heb ik het verhaal van verschillende TMobs gehoord, of naja eruit kunnen trekken. Maar oke Apple is niet een van de makkelijkste samenwerkingspartijen en zijn op dat gebied best 'vaag'. Ze kunnen er gewoon niet op aan hoeveel ze krijgen en OF ze wel volgende week binnen komen. Vandaar dat het ook zo kan zijn dat het wel langer gaat duren..

Laatst gewijzigd door MrMaikey; 22-07-10 om 17:25.
  #52  
Oud 22-07-10, 17:43
PardyHardy71 PardyHardy71 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 12
Thumbs up

Mijn verhaal,

Nou, Ik heb als eerste 5 weken geleden bij BelCompany mezelf op een (nog niet bestaande) lijst laten zetten (Een lege A4 blaadje)... Elke week heb ik naar de shop gebeld of dat lijstje nog bestond en of ik nogsteeds boven aan stond om als eerst gebeld te worden en dit was inderdaad het geval...

Gister heb ik m'n voorinschrijvingsbevestiging per email gehad van T-Mobile en heb ze daarom vanochtend gebeld of ik dan ook daadwerkelijk in hun systeem verwerkt was. Dit staat ook in dat emailtje dat ik van T-Mobile gekregen had en zoals jullie kunnen lezen moet dat de komende dagen verwerkt zijn:

Bedankt voor je voorinschrijving voor de iPhone 4 op www.t-mobile.nl of via onze klantenservice. Je voorinschrijving is in goede orde ontvangen en wordt komende dagen verwerkt. Je wordt binnen 5 werkdagen geïnformeerd over de status van je voorinschrijving.

Vanochtend in de auto werd er tegen mij, door een domme doos, gezegd dat zij helemaal niet in het systeem kon zien dat ik uberhaubt mee had gedaan met de voorinschrijvingen en dus ook helemaal geen voorinschrijvingsbevestiging kon krijgen en dat dus hoogstwaarschijnlijk een fout in hun systeem was. Boos vertelde ik haar dat zij hoogstwaarschijnlijk geen toegang had tot alle systemen en dat ze mij beter maar iemand anders kon geven voordat ons al reeds heftige discussie nog verder zou escaleren... waarop zij mij boos antwoordde dat zij al langer bij T-Mobile werkt en dat zij wist waar ze het over had...
Ook vertelde ze mij dat als ik op dat moment niet mijn contract zou verlengen in NIET in de eerste lichting zou zitten en dus langer dan 10 weken moest gaan wachten... Ik heb heb verteld dat ik die kans dus zou gaan nemen en als ik thuis was mijn emailtje tevoorschijn zou halen en hun wederom zou bellen....

Nou, na m'n emailtje thuis goed gelezen te hebben heb ik weer T-Mobile gebeld en kreeg nu een aardige jongen die mij vertelde (nadat ik mijn verhaal had gedaan van mijn eerdere discussie met een collega van hem) dat zijn collega inderdaad geen rechten had tot alle systemen maar hij wel Ook vertelde hij me dat alle voorinschrijvingen handmatig ingevoerd worden door hem en z'n collega's en hij mij daarom direct zou invoeren in het systeem... Dit betekende dat ik ik tussen nu en de 30ste in ieder geval een telefoontje kan verwachten van een koerier... MAAR hij kon mij niet vertellen of ik nou per direct (de 30ste) een iPhone 4 nou krijgen of ik misschien ook tussen de 6 a 10 weken moest gaan wachten...

Nou heb ik hem gevraagd hoe het nou zat met mijn verwerking via hem:
1. Verleng ik nu meteen mijn contract met 1 jaar?
2. Wat nou als BelCompany mij belt en zij 'm DIRECT hebben voor me... zit ik dan vast aan deze (telefonische) verlenging via hem?

Zijn antwoord op vraag 1 was: "JA! Je heb je meteen dan voor 1 jaar laten verlengen!"
En zijn antwoord op vraag 2 was: "NEE!" En hier was ik nou heel erg benieuwd naar...
Hij vertelde namelijk dat als ik nog in afwachting was van mijn toestel (misschien 6 tot 10 weken!) en BelCompany mij intussen zou bellen om te vertellen dat ik een toestel per direct op kon halen bij ze, ik T-Mobile relatiebeheer eerst moest bellen om de order/bestelling te stoppen! En dan gewoon via BelCompany alsnog gewoon 1 jaar contract van T-Mobile kon aangaan!

Nou ben ik NET naar BelCompany gegaan om te vragen of ze nu wel een prijzenlijst voor me hadden... vertelde de lieve dame mij dat ze deze had en ook vertelde ze me dat ik nogsteeds bovenaan de lijst stond om (zodra ze de iPhone 4 binnen zouden hebben) gebeld te worden!
EN NU KOMT HET!!! Ze zei dat ik dus volgende week DONDERDAG (29 juli) waarschijnlijk in de ochtend en ieder geval rond 12 uur (afhankelijk van de tijd van levering) gebeld ging worden door haar om hem op te halen! DAT IS DUS 1 DAG VOORDAT T-MOBILE ZE OFFICIEEL IN DE SHOPS UITBRENGT WHOOHOOO!!!!!

Dus zoals jullie kunnen verwachten loop ik sindsdien met een grote grijns op m'n gezicht rond!
  #53  
Oud 22-07-10, 17:48
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PardyHardy71 Bekijk bericht
Bla bla
tl;dr (wel t laatste stukje overigens)

Ik ga lachen als je hem niet kan activeren omdat t-mobile de 30ste het pas toe zal laten
  #54  
Oud 22-07-10, 17:51
MrMaikey MrMaikey is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Hmmm dan werd er tegen mij gelogen. Volgens hen als je een voorinschrijving ook telefonisch zou regelen dan wordt de verlenging al ingevoerd. Als je dan door een shop gebeld zou worden om je Iphone op te halen dan moest die reservering eerst geannuleerd worden en daar ging tijd over heen. Tot die tijd kon ik dan de phone niet in de winkel ophalen....Hmmmm en jij kan gewoon alles voor elkaar krijgen....soms wordt er echt maar vreemd gereageerd door al dat personeel aan de telefoon, en in de winkel trouwens ook..

Ik kom met mijn verhaal aan bij de shop en hij knikt en geeft toe dat ik niet naar behoren geholpen ben. Voordat ik het wist was mijn winkel inschrijving geannuleerd en stond ik buiten de winkel met een onvoldaan gevoel.. Nu maar weken wachten waarschijnlijk -_-
  #55  
Oud 22-07-10, 17:53
PardyHardy71 PardyHardy71 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I Bekijk bericht
tl;dr (wel t laatste stukje overigens)

Ik ga lachen als je hem niet kan activeren omdat t-mobile de 30ste het pas toe zal laten

Maakt me dan niet uit omdat ik 'm dan al heb en dan lekker een dagje er al mee kan spelen
  #56  
Oud 22-07-10, 17:55
Acrobat Acrobat is offline
• iOS 8.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 140
Standaard

Mooi man en of 't nou de 29e of de 30e wordt je hebt tenminste zekerheid. (als ze geleverd worden uiteraard! )

Nog even een kleine update van mijn kant. Via Twitter kreeg ik bericht dat iemand van TM navraag gaat doen voor me. Uitkomsten pen ik hier uiteraard weer neer!
  #57  
Oud 22-07-10, 17:56
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PardyHardy71 Bekijk bericht
Maakt me dan niet uit omdat ik 'm dan al heb en dan lekker een dagje er al mee kan spelen
Je moet hem toch eerst activeren voor je op je iPhone kan?
  #58  
Oud 22-07-10, 17:59
PardyHardy71 PardyHardy71 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I Bekijk bericht
Je moet hem toch eerst activeren voor je op je iPhone kan?
Ja via iTunes... zolang ik 'm maar alvast heb ben ik blij
  #59  
Oud 22-07-10, 18:01
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PardyHardy71 Bekijk bericht
Ja via iTunes... zolang ik 'm maar alvast heb ben ik blij
Wist je dat ik nog een iBrick heb liggen? Kopen?
Hij is gebaseerd op de petrock
  #60  
Oud 22-07-10, 18:04
Rhndy Rhndy is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acrobat Bekijk bericht
Mooi man en of 't nou de 29e of de 30e wordt je hebt tenminste zekerheid. (als ze geleverd worden uiteraard! )

Nog even een kleine update van mijn kant. Via Twitter kreeg ik bericht dat iemand van TM navraag gaat doen voor me. Uitkomsten pen ik hier uiteraard weer neer!
Hoe heet jij op Twitter, ik volg Webcare de hele dag en heb ook meerdere malen contact gehad!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wie gaat/wilt woensdag richting parijs om reservering op te halen mikeyymike Koopinformatie Nederland 10 16-07-10 11:46
Vechten met iTunes! Wie stuurt wie eigenlijk aan??! Amazon62 Archief 17 13-10-08 17:21
Bij surfen gaat 3g uit en als ik stop gaat 3g aan wie heeft dit ook? gserban Odido (T-Mobile) 2 03-08-08 23:16
Wie gebruikt er nou eigenlijk Theme's...? (POLL) dirkuijt Jailbreak apps en thema's 39 16-02-08 00:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:19.