iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Oplichtingspraktijken Deventer (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/65088-oplichtingspraktijken-deventer.html)

davek 21-07-10 20:30

Oplichtingspraktijken Deventer
 
Nou jongens..

het is weer zover. ik ben net voor 2300 Euro opgelicht.
geld weg, en geen iPhones.

Door iemand uit Deventer... dus oppassen!!

ManindeWereld 21-07-10 20:34

Al aangifte gedaan en was het naar aanleiding van een (marktplaats) advertentie?
Mag je een achternaam geven? (anders moeten we oppassen bij iedereen uit Deventer)

Dragon 21-07-10 20:34

Dat is balen. Of zo gezegd K*T.

Altijd afhalen bij vage verkoop aanbiedingen, nooit vooraf betalen.

Sterkte ermee...

Mr_recci 21-07-10 20:35

Hoe krijg je dat voor mekaar?

Japie.G 21-07-10 20:36

Ben ook wel benieuwd naar het verhaal..

davek 21-07-10 20:38

Het was inderdaad een marktplaats advertentie, ging allemaal heel netjes, BTW factuur via de mail.
Ik kon ze gewoon afhalen alleen eerst vooraf betaald, eenmaal aangekomen bij het adres..
helemaal niemand. dus bellen, en toen wist ik het al.
Hier de advertentie: Marktplaats.nl > Apple Iphone 4 32 GB - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Apple iPhone

Guest-201207071607 21-07-10 20:48

Ziet er vertrouwd uit.
Waarschijnlijk zijn er al vele mensen ingetrapt...

MacorgaZ 21-07-10 20:49

Afhalen maar van tevoren 2300 euro overmaken?
1 dag actief op Marktplaats?
En 800 euro per 32GB iPhone terwijl de verkoopprijs in Frankrijk 730 euro is voor een 32GB?
En dan heb jij er 3 voor 2300 kunnen krijgen, dus 766 per iPhone. Kom op zeg, dacht je echt dat dit helemaal betrouwbaar was?

Eigen schuld, meer is er niet over te zeggen.

davek 21-07-10 20:50

Ja waarschijnlijk wel. De meneer aan de andere kant van de lijn klonk ook heel vertrouwd.
heel netjes ook de mail binnen gehad met de factuur, maar net even gebeld met verschillende instanties. Hij zit bij de Rabobank in delft, zijn IP adres komt in de buurt van Utrecht vandaan, dus het kan nog wel moeilijk worden.

davek 21-07-10 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacorgaZ (Bericht 495349)
Afhalen maar van tevoren 2300 euro overmaken?
1 dag actief op Marktplaats?
En 800 euro per 32GB iPhone terwijl de verkoopprijs in Frankrijk 730 euro is voor een 32GB?
En dan heb jij er 3 voor 2300 kunnen krijgen, dus 766 per iPhone. Kom op zeg, dacht je echt dat dit helemaal betrouwbaar was?

Eigen schuld, meer is er niet over te zeggen.

Dit was wel de Ex BTW prijs. en ik had later pas inderdaad gezien dat hij 1 dag actief was. maar dat zegt ook niet alles.

rudeboy 21-07-10 20:54

sja.. een beetje geval van eigen schuld, dikke bult. bedoel niet echt slim om zomaar iemand 2300 Euro te geven, niet waar ?

even goed k*t met peren (of welk fruit dan ook)

MacorgaZ 21-07-10 20:56

Dus als ik je een leuk factuurtje opstel en met een net Nederlands accent praat via een prepaid-telefoontje van 20 euro maak jij zonder ook maar een iPhone gezien te hebben, mij gezien te hebben, of wat voor bevestiging dan ook te hebben even 2300 euro over?

Eigen schuld, 2300 euro grote bult.

davek 21-07-10 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacorgaZ (Bericht 495359)
Dus als ik je een leuk factuurtje opstel en met een net Nederlands accent praat via een prepaid-telefoontje van 20 euro maak jij zonder ook maar een iPhone gezien te hebben, mij gezien te hebben, of wat voor bevestiging dan ook te hebben even 2300 euro over?

Eigen schuld, 2300 euro grote bult.

Nouja ik had in principe meer dan genoeg gegevens om zo iemand te vertrouwen.. ze doen er tegenwoordig wel veel voor om op te lichten.

ManindeWereld 21-07-10 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davek (Bericht 495336)
Het was inderdaad een marktplaats advertentie, ging allemaal heel netjes, BTW factuur via de mail.
Ik kon ze gewoon afhalen alleen eerst vooraf betaald, eenmaal aangekomen bij het adres..
helemaal niemand. dus bellen, en toen wist ik het al.
Hier de advertentie: Marktplaats.nl > Apple Iphone 4 32 GB - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Apple iPhone


Tja, ik had al het vermoeden dat het zo'n soort advertentie was..

Wat bezield je in godsnaam om €2300 over te maken naar een onbekend persoon welke
de iPhone voor (bijna) de kostprijs verkoopt én ook nog eens maar 1 dag actief is op Marktplaats.

Bij zo'n bedrag zeg je toch dat je wel betaald als je te telefoons komt ophalen?
Dit is echt een oer-oude oplichtingstruuk en het verbaast me dat dat er nog mensen
zijn die zo'n onzinverhaal geloven en blind zo'n groot bedrag overmaken. Jeez, man.

In Deventer bestaat inderdaad een bedrijf genaamd MediaDev, maar het lijkt me sterk
dat die er iets mee te maken hebben. (software consultancy etc)


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martinos20 (Bericht 495345)
Ziet er vertrouwd uit.
Waarschijnlijk zijn er al vele mensen ingetrapt...

Huh? Wat is er zo vertrouwd aan de advertentie?
Welk professioneel bedrijf eindigd zijn advertentie met "M vg gr" en gebruikt
een 'speurders.nl' foto (zie het watermerk) op Marktplaats? Kom op zeg.. https://forum.iculture.nl/images/icons/icon13.gif

http://imgur.com/PAK8k.jpg

davek 21-07-10 21:07

Ja jongens als iedereen zo slim is he... inderdaad dat bedrijf mediadev bestaat echt, en is ook ingeschreven op het adres van de verkoop. maar niks is tegenwoordig meer wat het lijkt, wij goedgelovigen...

Wi-Fi 21-07-10 21:33

Geen probleem.
Alle gegevens die je hebt meenemen voor aangifte en meneer krijgt een bezoekje van de politie.
Je hebt geluk dat je een rabobank nummer hebt deze is namelijk aan een persoon te koppelen!
Ik heb ooit een soortgelijke situatie gehad en deze meneer heeft netjes alles na het bezoek van oom agent terugbetaald.

pieck 21-07-10 21:34

Shit happens...


Voorjekijken....doorlopen....

oc-recom 21-07-10 21:35

lekker slim idd om eerst 2300 euro te storten..ik kom zelf ook uit deventer ( en handel best wel veel op marktplaats) maar ik laat mensen altijd langs komen en altijd contant betalen..dit is echt een gevalletje kortzichtig.. erg zonde van je geld..maar 1 dag op marktplaats..is automatisch een oplichter!

succes met de afhandelingen.

* vind het heel vervelend voor je hoor maar komt op dit was echt goed in te zien..

gr

Ken1984 21-07-10 21:38

Ai ai, nooit leuk!

Volgens mij ook nog zo ééntje:

Iphone 4 32Gb - Te koop op 2dehands.be

Mijn e-mailverkeer met hem:

Na mijn vraag vanwaar ze komen:

"Deze komen uit het fabriek.
morgen na de middag komen ze hier weer binnen."

Nadat ik, grappend, vroeg "het fabriek?":

"waar de officieele iphones worden verkocht aan bedrijven."

-------

Zever in pakskes dus ;)

Macbook-jan 21-07-10 21:55

Meld je ook even aan op: OpgelichtopInternet - Index
Heb dit ook gehad met een Ipad.
Nog steeds mijn geld niet terug en ook geen Ipad.
Maar je kan wel andere mensen er voor behoeden.

zie net dat je er al op bericht heb.
http://www.opgelichtopinternet.nl/cg...num=1279737979


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:40.