//

iPhone 4 ordernummer overzicht

iPhone 4 ordernummer overzicht discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Dat dit bij PS3 en Xbox is gedaan om hype te creëeren is je reinste onzin. Dat iets niet op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #2181  
Oud 06-08-10, 14:19
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Dat dit bij PS3 en Xbox is gedaan om hype te creëeren is je reinste onzin. Dat iets niet op voorraad is ligt in zulke gevallen vaak aan prijsveranderingen en updates (bijv naar PS3 Slim)
Ik heb het ook over de games en niet de consoles.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Ook bij de iPhone4 is het verhaal van weinig uitleveren alleen om hype te creëeren extreem ongeloofwaardig. Dat is economisch nooit terug te krijgen (immers zulke publiciteit is geen hol waard in geld voor Apple) en daarbij zijn er aantoonbare productieproblemen.
Dus jij denkt dat dit elke keer fout gaat, bij elke release.
Let maar op, wedden dat er weer leveringsproblemen zijn bij de iPhone 5 en 6 enz...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door srblackbird Bekijk bericht
De iPhones komen per schip aan. In een container zitten zo'n 40,000 units.

Als ik erover nadenk denk ik dat Apple toch wel een container naar elk land stuurd. ipv een paar duizend per vrachtwagen. Is voor iedereen makkelijker.
Juist, dit zijn er dus 1.760.000 stuks die er verscheept zijn toen, 44 containers met elk 40.000 units, en dat was nog wel in 2008. Zullen er nu wel meer zijn .
En dat een paar keer.

marketingtruc

Laatst gewijzigd door Dragon; 06-08-10 om 14:27.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2182  
Oud 06-08-10, 14:23
Gonster Gonster is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Lutjebroek
Berichten: 249
Standaard

Ik vind het behoorlijk stil op het moment, ik heb geloof ik 1 a 2 postjes gezien van mensen die vandaag van status zijn veranderd (en dan bedoel ik van 2 naar 3) Ik geloof er niet in...zeker de 30 juli bestellers niet, maar zo eigenwijs als ik ben f5 ik rustig door
  #2183  
Oud 06-08-10, 14:24
Bollie1 Bollie1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sIRwa2 Bekijk bericht
hoe zit dat trouwens met mijn oude sim straks? blijft die actief als in een duosim situatie? want als ik straks mijn micro sim activeer, kan ik dan nog wel bellen met mijn oude sim tot mijn iphone arriveerd?
je belt met je oude sim naar de klantenservice, die activeert je nieuwe sim waarmee automatisch je oude sim niet meer werkt. Je stopt dan je nieuwe sim in je oude telefoon en je kan gewoon bellen totdat je Iphone 4 is gearriveerd en dan druk je de microsim uit en stopt hem in je iphone 4.
  #2184  
Oud 06-08-10, 14:27
Corch Corch is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gonster Bekijk bericht
okey, goed idee om voor 30 juli bestellers een apart topic te maken, dat is voor zo wel de 20 juli en 30 juli overzichtelijk en makkelijk zoeken tussen 2173 berichten, Helaas dat een moderater van de iphoneclub daar anders over denkt..bedankt voor de moeite Corch!
Graag gedaan! ;-)... khad al een mooi en overzichtelijk topic aangemaakt (mijn eerste) maar idd, de moderator dacht er anders over haha! Met alle respect voor de moderator natuurlijk.........

Mijn info

Besteld:
30 juli
Besteld: 10.29 (online)
Abbo: i150 2 jaar nieuw
Toestel: 32gb zwart
Ordernr: 2666xx
Orderstatus: 2
Orderbevestiging per brief: nee
SIM ontvangen: nee
SMS ontvangen: nee
  #2185  
Oud 06-08-10, 14:32
TakkU TakkU is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korat Bekijk bericht
Hier is mijn info

Datum van bestelling: 20 Juli 2010
Tijd van bestelling: 10.07
Methode: Online
Type: 32GB zwart
Abonnement: Verlenging i-150 (1 jaar)
Ordernummer : 2703xx
Salenummer: ??????
Orderstatus:6/8/10: 2
Orderbevestiging: Ja
Micro-sim: Nee


Gisteren een brief gehad met een contract vernieuwing op 12 aug. (maand later dan de oude afliep)

Iemand bekend met een contract datum (in de toekomst) per brief, en het uiteindelijk geleverde iPhone4. Was dat vóór die datum, tijdens of erna?
Contract datum heeft in principe weinig te maken met de levering. Mijn contract datum staat op 11 september, omdat de mijne verloopt op 10 september. Die van jou verliep op 12 juli, en aangezien je niet hebt opgezegd heb je weer een maand gekregen. Het klopt dus dat je contract een maand na het aflopen verlengd wordt.
__________________
iPhone 5 32GB Zwart 6.0 - iPad (3rd Gen) 16GB Wi-Fi Zwart 6.0 GM - MacBook Pro (mid 2009) 15" 2,66Ghz 4GB DDR3 - 500GB 7200RPM Harddisk - Windows 7 64bit Bootcamp
  #2186  
Oud 06-08-10, 14:34
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk bericht
Ik heb het ook over de games en niet de consoles.



Dus jij denkt dat dit elke keer fout gaat, bij elke release.
Let maar op, wedden dat er weer leveringsproblemen zijn bij de iPhone 5 en 6 enz...



Juist, dit zijn er dus 1.760.000 stuks die er verscheept zijn toen, 44 containers met elk 40.000 units, en dat was nog wel in 2008. Zullen er nu wel meer zijn .
En dat een paar keer.

marketingtruc
Ok dacht dat je het over de consoles had, de games kan ik niks zinnigs over zeggen.

Ik denk niet dat het iedere keer fout gaat bij elke release, maar ze maken er niet meer dan nodig, omdat ze niet doen aan grote voorraden aanleggen. Dat kost ze gewoon teveel geld. Natuurlijk zullen er weer leveringsproblemen zijn met de iPhone 5 en 6!

ff met je voorbeeld
Dat zijn dus inderdaad een kleine 2 miljoen iPhones die ze voor de lancering in heel Noord Amerika klaar hadden liggen! Dit keer hadden ze dus een lancering in Noord-Amerika waar in de 1e 3 dagen een goede 1,7miljoen iPhones verkocht werden.

En als je er dan vanuit gaat dat ze per maand zo ongeveer maximaal 3miljoen iPhones maken dan klinkt het toch niet zo raar dat er weinig op voorraad zijn na een gelijktijdige lancering in 17 extra landen (bovenop de voorgaande).

Laatst gewijzigd door glaantje; 06-08-10 om 14:38.
  #2187  
Oud 06-08-10, 14:45
Knabbel0201 Knabbel0201 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 11
Standaard

Datum van bestelling: 20 Juli 2010, wijziging van kleur
Tijd van bestelling: 14.00 eindelijk
Methode: Online-liep vast, dus telefonisch
Type: 32GB wit = zwart geworden
Abonnement: verlenging i-300
Ordernummer : 2682XX nieuw nr, ivm wijziging van kleur
Orderstatus:5/8/10 naar 4
Orderbevestiging: Ja
Micro-sim: 5/8/10 Ja / 5 aug. '10 TM gebeld ivm levering enkele microsim ipv duo microsim.
Afspraakdatum: Vrijdag 6 augustus 2010, 13:00 - 16:00 uur
Geleverd: Vrijdag 6 augustus 2010, 14:15 uur

ps. helaas heeft men een nieuw ordernr aangemaakt, ivm wijziging van kleur.

Succes iedereen met de snelle levering van de Iphone 4
  #2188  
Oud 06-08-10, 14:53
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Bekijk het ook eens zo:
Op grote feesten (Mystery Land / Lowlands) zie je vaak een aantal bars staan, op het hoogtepunt van het feest, wanneer de meeste mensen er zijn, is er vaak geen doorkomen aan om een drankje te halen. Dan kan er wel gezegd worden er moeten meer bars zijn, maar je moet ook al die bars bevoorraden (op een goede manier) en al die bars moeten mensen hebben die ook in de uren dat het minder druk is betaald moeten worden.

Daar moet je dus een gulden middenweg in vinden.
We zitten nu in het hoogtepunt van die iPhone4 productie, de lancering, iedereen staat aan de "bar" om zijn iPhone te krijgen. Dit kun je niet aanpassen aan je productielijn, omdat je over een klein jaar weer andere iPhones gaat produceren. Je kan niet ineens maar een kwart (ofzo) gaan produceren voor de rest van het jaar, dus zou je met overcapaciteit blijven zitten als de drukte een beetje af is genomen.
Daarbij komt dat je ook niet tijden van tevoren al nieuwe iPhones kan gaan maken ivm kans op lekken van specificaties, foto's of zelfs hele producten.
  #2189  
Oud 06-08-10, 14:55
janvandermeij janvandermeij is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Ik heb eergisteren een iphone4 32 Gb besteld via de t-mobile helpdesk en gisteren (!) al een bezorgbericht via sms en mail gekregen terwijl de medewerker aan de telefoon vertelde dat de levertijd 6-8 weken is. Ik heb nog geen brief per post ontvangen. Als het goed is wordt het toestel morgen al geleverd. Ben benieuwd.

Laatst gewijzigd door janvandermeij; 06-08-10 om 15:01.
  #2190  
Oud 06-08-10, 15:02
PortoNL PortoNL is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janvandermeij Bekijk bericht
Ik heb eergisteren een iphone4 32 Gb besteld via de t-mobile helpdesk en gisteren (!) al een bezorgbericht via sms en mail gekregen terwijl de medewerker aan de telefoon vertelde dat de levertijd 6-8 weken is. Ik heb nog geen brief per post ontvangen. Als het goed is wordt het toestel morgen al geleverd. Ben benieuwd.

Waar kan ik mijn orderstatus bekijken trouwens?

Zo te zien werkt T-Mobile niet aan het fifo principe.
Anyways..alvast gefeliciteerd.

ps. Ordernr kun je aan KC navragen of via twitter @t-mobile_webcare

Laatst gewijzigd door PortoNL; 06-08-10 om 15:11.
  #2191  
Oud 06-08-10, 15:11
Corch Corch is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janvandermeij Bekijk bericht
Ik heb eergisteren een iphone4 32 Gb besteld via de t-mobile helpdesk en gisteren (!) al een bezorgbericht via sms en mail gekregen terwijl de medewerker aan de telefoon vertelde dat de levertijd 6-8 weken is. Ik heb nog geen brief per post ontvangen. Als het goed is wordt het toestel morgen al geleverd. Ben benieuwd.
Het moet toch niet gekker worden!!
Maar wel leuk nieuws voor jou natuurlijk.
  #2192  
Oud 06-08-10, 15:28
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik ben na 2,5 week wachten over naar status 3
  #2193  
Oud 06-08-10, 15:33
PortoNL PortoNL is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xynta Bekijk bericht
Ik ben na 2,5 week wachten over naar status 3
Gratz!!!!!
  #2194  
Oud 06-08-10, 15:35
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PortoNL Bekijk bericht
Gratz!!!!!
Dank je wel, ben stiekem bes wel blij !
  #2195  
Oud 06-08-10, 15:36
mkrgoede mkrgoede is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 31
Standaard

Per schip? Nou doe maar gewoon per vliegtuig hoor haha Wanneer de Iphone per schip zou komen dan duurt het 6 weken eerdat de volgende lading hier zou zijn.. zo lang is het namelijk varen naar China...



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk bericht
Laat we dit maar houden op een zeer betrouwbare bron, zegt je misschien niets, maar geloof je het wel of niet, daarmee wordt de wachttijd er dan ook niet korter door.
Waarom, kijk maar naar deze thread, er zijn er zo nog een paar. Dit heet hypen.

Denk maar zo dat Apple echt niet een palletje per keer komt afleveren. Maar deze komen per schip naar de landen toe. Dit gaat toch ook echt niet per 1000 stuks ofzo .

Of denk je dat de schepen iedere week aan komen varen met een handje vol toestellen. Niet echt logisch.
Vrijdag, zaterdag, dinsdag, woensdag en donderdag zijn er telefoons geleverd.
Komen de iPhones zo vaak naar Nederland toe of in 1 keer.

Weet niet wat de rede hiervan is. Kan een logistiek probleem zijn. Of gewoon keiharde afspraken van Apple.

Iedereen weet dat de iPhone de 30e hier uit komt. Dan zorg je toch als Apple of T-Mobile zijnde dat er al gedurende de maand ervoor voorinschrijvingen zijn, en dan laat je er toch genoeg deze kant op komen voor dat het de 30e is.

Kan je al de voorinschrijvingen (vaste klanten) versturen en dan vanaf de 30e de nieuwe klanten. Dit werkt altijd zo.

Maar wat de rede is, is alleen maar gissen, dat ze er genoeg hebben gehad weet ik in ieder geval wel zeker.
  #2196  
Oud 06-08-10, 15:49
Peter JH Peter JH is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 86
Standaard

Net t-mobile in optima forma meegemaakt. 20e (10:00 uur )2 x een abo verlengd. 23e kleurswitch doorgevoerd van 1 abo, andere kon niet worden doorgevoerd want dat was zakelijk (en toen volgde een heel verhaal waarom dat niet ging...). Brief ontvangen (gedateerd op 20/07) "..contract gaat per 21/07 in blabla..". Paar dagen later nieuwe factuur van nieuwe abo. Ook zakelijke abo bevestigd gekregen..ingangsdatum 22/07. Bij doorvoeren van kleurswitch werd mij nadrukkelijk verteld "Nee, meneer er verandert niets...niets aan uw reservering of aan uw positie...u annuleert niets, ik pas gewoon uw order aan..blabla".
Ontving ik net weer een brief....contract gaat in op 21/08!. Gebeld.."ja u heeft uw eerdere reservering geannuleerd(!)..."Nee heb ik niet...er zou toch immers niets veranderen?". Maar u heeft toch gevraagd om een zwarte?...om dat te kunnen doorvoeren moeten we u eerdere reservering annuleren" (!!!!!!).
Waar eerst bij hoog en laag werd beweerd dat het GEEN invloed zou hebben zeggen ze nu met hetzelfde gemak dat het logisch is dat het WEL invloed heeft... Ik kan het echt niet meer volgen...

Ik heb dit ook niet geaccepteerd (en ik weet nu uit eigen ervaring dat er bij t-mobile meer mogelijk is dan dat ze in eerste instantie laten blijken...). Na bijna 2 weken de ene tegenstrijdigheid na de andere (en nog steeds geen zicht op de iPhone!) heb ik het echt helemaal gehad. 2 jaar lang geen enkel probleem gehad maar dit grenst aan het onmogelijke. En door de reservering, en door de kleurswitch en doordat ik zowel een zakelijk als particulier abo heb lopen heb ik me echt door heel wat gesprekken moeten 'worstelen' want bij elk gesprek kreeg ik weer andere, tegenstrijdige info te horen. Ik wil gewoon een iPhone4! en voor mijn part moet ik 6 weken wachten..ben gewoon EERLIJK en DUIDELIJK!

Ik ga nu eens wat mogelijkheden op een rijtje zetten en op het moment dat de koerier op de stoep staat weet ik of ik de iPhone accepteer of mooi terug stuur...
  #2197  
Oud 06-08-10, 15:49
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
En als je er dan vanuit gaat dat ze per maand zo ongeveer maximaal 3miljoen iPhones maken dan klinkt het toch niet zo raar dat er weinig op voorraad zijn na een gelijktijdige lancering in 17 extra landen (bovenop de voorgaande).
Ze zijn niet begonnen met het produceren op de dag van lancering...
  #2198  
Oud 06-08-10, 15:52
padraig padraig is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xynta Bekijk bericht
Ik ben na 2,5 week wachten over naar status 3
Jij zat toch ook in de 245XXX serie met een 32GB? Je geeft me wel hoop
  #2199  
Oud 06-08-10, 15:52
karstvdw karstvdw is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Meerhoven
Berichten: 17
Standaard

Datum van bestelling: 20 Juli 2010
Tijd van bestelling: 11.30
Methode: online
Type: 32GB zwart
Abonnement: Verlenging i-150
Ordernummer : 2578** (in eerste instantie WIT -2421**, op de 23e omgeboekt naar zwart)
Orderstatus:6/8/10: zojuist naar '3' geschoten...
Orderbevestiging: Ja, meteen al 's middags op de 20e via mail, later in de week via post
Micro-sim: Ja
  #2200  
Oud 06-08-10, 15:54
Gonster Gonster is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Lutjebroek
Berichten: 249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janvandermeij Bekijk bericht
Ik heb eergisteren een iphone4 32 Gb besteld via de t-mobile helpdesk en gisteren (!) al een bezorgbericht via sms en mail gekregen terwijl de medewerker aan de telefoon vertelde dat de levertijd 6-8 weken is. Ik heb nog geen brief per post ontvangen. Als het goed is wordt het toestel morgen al geleverd. Ben benieuwd.

Gaat lekker bij T-mobile...... voor jou leuk uiteraard
Discussie gesloten



Er zijn 3 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 3 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ordernummer voor bestelstatus iPhone 4 020 Odido (T-Mobile) 2 05-12-10 13:01
Voorkeursnetwerken overzicht op iPhone / Ipad a3tje Wi-Fi 0 24-11-10 15:14
iPhone 4 ordernummer overzicht voor bestellingen op of na 30 juli 2010 Corch Odido (T-Mobile) 2 06-08-10 12:51
Iphone Unlock Status overzicht bwbboot Archief 0 16-11-07 17:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:53.