//

gereserveerd op 20 juli, zonder toestemming abonnemnt verlengd

gereserveerd op 20 juli, zonder toestemming abonnemnt verlengd discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Mooi dingetje, die nieuwe iPhone. Ook fijn dat je als bestaande klant kan voorinschrijven. Enfin, over die gebrekkige voorinschrijven wil ik hier niet dieper ingaan, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-07-10, 22:07
isaac020 isaac020 is offline
• iOS 5.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 2
Thumbs down gereserveerd op 20 juli, zonder toestemming abonnemnt verlengd

Mooi dingetje, die nieuwe iPhone. Ook fijn dat je als bestaande klant kan voorinschrijven. Enfin, over die gebrekkige voorinschrijven wil ik hier niet dieper ingaan, wel over de afhandeling door T-Mobile.

Er werd een levertijd gesuggereerd van 6 tot 8 weken. Maar waarom is dan per gisteren mijn abonnement aangepast naar een i-300 voor de komende 2 jaar. In de zakenwereld is het zo, dat als ik een vergoeding voor iets vraag, daar een duidelijke belofte tegenover sta. Waarom is het dan zo moeilijk daar een uitspraak over te doen?

Naar mijn idee klopt er een en ander niet:

1. Had moeten worden gecommuniceerd dat je abonnement bij 'voorinschrijving' direct wordt verlengd. Dat is niet gebeurd.
2. Geen duidelijkheid over de levertijd? Dan is de voorinschrijving vrijblijvend en gaat je nieuwe abonnement pas in bij ontvangst telefoon.
3. Helpdesk zegt: "het maandbedrag van 44,95 is niet veel hoger dan je sim-only abonnement". Mag ik dat alsjeblieft zelf uitmaken? Los van het feit dat ik graag pas betaal voor een dienst die ik ook daadwerkelijk afneem.
4. Helpdeskmedewerker weet niet a) of mijn reservering blijf staan als ik weer terug ga naar mijn oude abonnement, b) kan niet vertellen tot wanneer ik zonder problemen kan annuleren en c) heeft geen verklaring waarom zonder mijn weten een abonnement is aangesmeerd.
5. Zelfde heer geeft ook aan dat T-Mobile geen flauw benul heeft hoeveel mensen zich hebben ingeschreven. Ik wil liever niet iemand die ik niet ken van leugens beschuldigen, maar hoe is dat mogelijk?!

Word toch niet zo blij van dit hele gebeuren... Zinloos T-Mobile bashen vind ik onnodig; geen klachten over netwerk, rekeningen of wat dan ook, maar dit is niet acceptabel. Begin nu serieus te twijfelen of ik niet beter mijn abonnement kan opzeggen, een sim-only bij de concurrent halen en een iPhone 4 op vakantie in Frankrijk?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-07-10, 14:27
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Je kan alleen een iPhone bij T-Mobile kopen door een abonnement te nemen bij T-Mobile of als bestaande klant te verlengen. Dat is wijd en breed bekend. Wanneer is je oude abonnement verlopen? Gisteren? Dan klopt het gewoon.
  #3  
Oud 24-07-10, 15:20
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Waarvoor denk je dat je kan inschrijven dan. Om niet te verlengen maar wel de iPhone 4 te kunnen ontvangen??
  #4  
Oud 24-07-10, 17:49
isaac020 isaac020 is offline
• iOS 5.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 2
Standaard

Beste Simon en Dragon, nee, het is mij niet wijd en breed bekend. Hoe had ik dat niet moeten weten dan? Het is mij in ieder geval zeker niet verteld tijdens het telefoongesprek met T-Mobile.

Jammer dat jullie de strekking van mijn verrhaal niet willen- of kunnen begrijpen. Natuurlijk snap ik dat een nieuwe telefoon alleen samen gaat met een verlenging, maar: waarom gaat dat abonnement niet pas in zodra de telefoon is geleverd, zeker als T-Mobile zo schimmig is wat betreft de levertijd.

Stel dat de levertijd echt 8 weken is, dan betalen veel mensen gedurende die periode extra abonnementsgeld zonder dat daar een dienst of product tegenover staat.
  #5  
Oud 24-07-10, 18:06
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Het is niet dat je een iPhone 4 besteld, en daarbij je abonnement verlengt.
Nee, het is dat je je abonnement verlengt en daarbij een telefoon mag uit kiezen (en jij hebt voor de iPhone 4 gekozen).

Je geeft zelf al aan dat er een lange levertijd was aangegeven. Je verlengt dus je abonnement en kiest daarbij een specifieke telefoon. Je zegt zelf dat er al een levertijd van 6 tot 8 weken werd aangegeven.

En die levertijd is trouwens een ruwe schatting. Met geluk heb je volgende week al je iPhone 4.

Laatst gewijzigd door S¡mon; 24-07-10 om 18:08.
  #6  
Oud 24-07-10, 18:09
276159 276159 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 55
Standaard

Ik denk dat je hier een paar dingen aan het verwarren bent.
De telefoon die je bij het verlengen krijgt, is een korting die T-mobile geeft als zijnde koppelverkoop. Het product/dienst wat je abbonement noemt, is bellen/sms/internetten etc.. en dat leveren ze je.
  #7  
Oud 24-07-10, 18:27
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Misschien omdat alle bestellingen nog niet ingevoerd zijn is nog niet duidelijk hoeveel mensen het waren.. gezien de nummers denk ik toch dat het richting de 10.000 gaat.
  #8  
Oud 24-07-10, 20:47
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

Ik snap je verhaal helemaal

Mijn Abbo gaat vandaag in (verlengt) maar krijg de iPhone misschien pas over 8 weken, dus je zit al aan je Abbo vast voordat je je tel hebt ( sommige hebben een witte iPhone besteld die waarschijnlijk niet geleverd kan worden, maar wie weet is hun abbo ook al ingegaan)
  #9  
Oud 24-07-10, 23:04
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 Bekijk bericht
Ik snap je verhaal helemaal

Mijn Abbo gaat vandaag in (verlengt) maar krijg de iPhone misschien pas over 8 weken, dus je zit al aan je Abbo vast voordat je je tel hebt ( sommige hebben een witte iPhone besteld die waarschijnlijk niet geleverd kan worden, maar wie weet is hun abbo ook al ingegaan)
Maar je hebt niet besloten om de iPhone 4 te kopen, en daarbij je abonnement te verlengen.

Nee, je hebt besloten om je abonnement te verlengen waarbij je een telefoon kon uitkiezen. Jij koos de iPhone 4 terwijl je duidelijk wist dat daar een wachttijd van 6-8 weken van is.
  #10  
Oud 24-07-10, 23:24
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

Maar toch hoor je normaal eerst het product te krijgen.

Ik ga toch ook niet eerst een BMW betalen voordat ik er überhaupt een proefrit in heb gemaakt?

Ze hadden mijn oude Abbo door kunnen laten lopen totdat ik de iPhone in mijn bezit had en dan pas de verlenging in kunnen laten gaan..
  #11  
Oud 25-07-10, 00:11
Koelkastlampje's schermafbeelding
Koelkastlampje Koelkastlampje is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 Bekijk bericht
Maar toch hoor je normaal eerst het product te krijgen.

Ik ga toch ook niet eerst een BMW betalen voordat ik er überhaupt een proefrit in heb gemaakt?

Ze hadden mijn oude Abbo door kunnen laten lopen totdat ik de iPhone in mijn bezit had en dan pas de verlenging in kunnen laten gaan..
Het product waar voor je het contract met T-Mobile bent aangegaan is sms/bellen/internet. De iPhone lijkt me meer de gratis aanhanger die jou bij aanschaf van de BMW is toegezegd. In dit geval heeft de dealer je dus bij de koop van de BMW laten weten dat deze aanhanger tot 6 weken later geleverd zou kunnen worden.
  #12  
Oud 25-07-10, 00:20
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koelkastlampje Bekijk bericht
Het product waar voor je het contract met T-Mobile bent aangegaan is sms/bellen/internet. De iPhone lijkt me meer de gratis aanhanger die jou bij aanschaf van de BMW is toegezegd. In dit geval heeft de dealer je dus bij de koop van de BMW laten weten dat deze aanhanger tot 6 weken later geleverd zou kunnen worden.
Ah, mooi gezegd. Zo zit het inderdaad.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App post zonder mijn toestemming. simonsvision iPhone Apps 0 23-05-11 22:10
aankopen via mijn account zonder mijn toestemming ScMoGc0 iPhone Apps 8 18-02-11 15:12
Verlengd bij tMOB ability Odido (T-Mobile) 14 28-10-10 19:34
Mobistar shops: alles is gereserveerd Teksta Koopinformatie België 3 29-07-10 16:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:35.