iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Tweede leveringsronde bij winkels. (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/66222-tweede-leveringsronde-winkels.html)

martinvb 31-07-10 09:53

Tweede leveringsronde bij winkels.
 
Bij de T-mobile-winkels is de verwachting dat de tweede levering ergens volgende week zal plaatsvinden (ik heb zowel dinsdag als vrijdag horen vallen als mogelijke opties).

Wat zijn jullie ervaringen met de tweede leveringsronden bij andere winkels dan T-mobile die de iPhone 4 nu verkopen, gedurende de lancering van eerdere telefoonmodellen van Apple? (BelCompagny, PhoneHouse, mediamarkt, ...)

Zeg het ook svp als je weet waar een tweede leveringsronde begonnen is, zodra de tijd rijp is.

Dankje!

erickq 31-07-10 10:04

Ik ben in de T-shop de 1st volgende die een 32g krijgt. Op het moment dat ik bericht krijg post het direct.

Echt balen trouwens dat ik net buiten de boot viel...

DrDecibel 31-07-10 10:13

hoe was het met de voorraad in de winkels

ik hoorde berichten van maar 2 toestellen per winkel
maar dit lijkt me wel erg weinig

xTientje 31-07-10 10:16

Ik heb gister pas op de site van The Phone House besteld, en kreeg gister middag gelijk een telefoontje AMP Logistics om een afspraak te maken voor dinsdag. Dus volgens mij gaat het daar vrij snel.

pietg 31-07-10 10:16

volgens mij is de tweede ronde sims wel verzonden.
Krijg net 2 sims binnen.

martinvb 31-07-10 10:39

Wel mooi dat de nieuwe sims verzonden zijn. Ik sta nu eerste op de lijst bij de belcompagny-winkel, maar ze wilden geen uitspraak doen hoe lang ik moet wachten. Over twee weken ben ik op vakantie, dus ik hoop echt zo dat volgende week deze winkel een nieuwe voorraad krijgt...

Bij de T-mobile shop in Haarlem (gen. Cronjé) stond ik gisteren op de veertiende plek, waarvan er als het goed is nu zes uitgeleverd zijn. De derde levering ben ik daar dus pas aan de beurt. Argh... die laatste we(e)k(en) wachten is zwaarder dan de vier maanden ervoor. :P

Mk#27 31-07-10 10:40

Ik heb zojuist ook een micro simkaart ontvangen.

MacMarray 31-07-10 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erickq (Bericht 507600)
Ik ben in de T-shop de 1st volgende die een 32g krijgt. Op het moment dat ik bericht krijg post het direct.

Echt balen trouwens dat ik net buiten de boot viel...

Ik ben bij de T-shop ook de eerst volgende, alleen hadden ze mij per ongeluk wel gebeld dat er een voor me was :( . Kreeg natuurlijk 100x excuses maar ook € 50,- korting :O . Alleen antwoorden zij op de vraag wanneer de volgende levering is dat men (??) zegt dat het 4 a 6 weken gaat duren.

Dragon 31-07-10 10:51

Mediamarkt, en wel de grote filialen, kregen er maar 6 per filiaal de eerste ronde, waarvan er maar 1 de 32GB versie was.

Zal nu, de tweede ronde ook wel zo weinig zijn.

RalfdeBoer 31-07-10 10:54

Ik kan niet wachten door de eerste lichting, sta ik nu tweede op de lijst om een 32gb zwart te ontvangen. De winkel is de T-mobile -Gen Cronje te Haarlem.
Hoop dat ze van de week al een aantal iphones zullen ontvangen!:rolleyes:

martinvb 31-07-10 11:03

@Ralf: Donderdagmiddag zei de man die in de winkel (Cronjé) stond dat hij eind volgende week zijn tweede lichting verwacht. Misschien heb je geluk en zijn ze er eerder. In totaal stonden er 12 telefoons van 32G op de voorinschrijvingslijst, zijn er zes uitgeleverd, en wordt er een andere reserveringslijst bijgehouden voor de 32G (waar ik op nr 2 sta).

veltje 31-07-10 11:35

tweede levering
 
en er net geweest t-mobile shop in purmerend
sta vierde op de lijst voor een iphone4 32 gb
konden me niet vertellen wanneer de volgende levering is

appie_huez 31-07-10 11:36

Ik heb op 20 juli om 10.30 mijn abonnement verlengd, om 10.38 bericht gekregen dat het geaccepteerd is maar tot nu toe nog niets meer vernomen van T-Mobile. :mad:
Mijn zoon besteld direct in de T-mobile shop op 25 juli en hij heeft hem gisteren al opgehaald.:confused: Beiden de 4G black 16GB besteld.
Schiet mij maar lek! Ik dacht dat de online bestellers in de eerste levering zaten.

john1979 31-07-10 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appie_huez (Bericht 507742)
Ik heb op 20 juli om 10.30 mijn abonnement verlengd, om 10.38 bericht gekregen dat het geaccepteerd is maar tot nu toe nog niets meer vernomen van T-Mobile. :mad:
Mijn zoon besteld direct in de T-mobile shop op 25 juli en hij heeft hem gisteren al opgehaald.:confused: Beiden de 4G black 16GB besteld.
Schiet mij maar lek! Ik dacht dat de online bestellers in de eerste levering zaten.

Het is niet de iPhone 4G maar de iPhone 4 ;-)

Dit was met de iPhone 3G en de 3GS het zelfde. Mensen die in de shops besteld hadden zaten al thuis met hun iPhone 4 en de mensen die online of via de telefoon besteld hadden zaten nog te wachten. Daarom ga ik hier altijd naar de shop toe en zorg dat ik een van de eerste ben.

Ook deze keer klopte mijn vermoeden weer. Ik kon hem gewoon ophalen omdat ik op plaats 3 stond in de shop. En zo te lezen doet T-Mobile weer het zelfde als met de 3G en de 3GS. Mooie praatjes, sommige een beetje korting en veel beloftes. Uiteindelijk word er weinig tot niets van waargemaakt en moeten de mensen als nog weken wachten op hun iPhone 4.

Ddegroot 31-07-10 11:41

Bij de T-mobile in Helmond waren er 15 toestellen binnengekomen, maar met de 6e plaats voor de 32gb versie was ik nog niet aan de beurt..

appie_huez 31-07-10 12:06

Ik bedoel natuurlijk de iPhone 4. Het is de emotie waarschijnlijk. :d
Ik ben er met name boos om omdat ik al jaren klant van T-Mobile ben en mijn zoon nu pas klant is geworden.
Bij bestaande relaties gelden andere prioriteiten. Bestaande klanten betalen al voor een lopend abonnement. Een nieuwe klant is blijkbaar betere handel.

john1979 31-07-10 12:16

Tja en dan maar zeuren dat de iPhone het netwerk van T-Mobile zo ongekend belast. Dan moet T-Mobile vooral een hogere prioriteit stellen aan nieuwe klanten.....word hun netwerk nog meer belast...goed bezig ;)

tomtom 31-07-10 12:47

@john1979; het lijkt erop dat veel (meer) mensen hun iPhone 4 wel via telefoon & internet hebben gekregen dan via de shops..... Ik was 20 juli de 1e in Arnhem maar GEEN iPhone 4 voor mij! Ik ben een bestaande klant (10 jaar T-mobile, 3G en 3Gs) maar dat mag niet baten.... Volgens mij zijn er veel telefoons willekeurig aan klanten uitgeleverd die gebeld/via internet besteld hebben. First in first out werkt daar bij T-mobile nog niet zo goed :-)!

RalfdeBoer 31-07-10 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martinvb (Bericht 507675)
@Ralf: Donderdagmiddag zei de man die in de winkel (Cronjé) stond dat hij eind volgende week zijn tweede lichting verwacht. Misschien heb je geluk en zijn ze er eerder. In totaal stonden er 12 telefoons van 32G op de voorinschrijvingslijst, zijn er zes uitgeleverd, en wordt er een andere reserveringslijst bijgehouden voor de 32G (waar ik op nr 2 sta).

Kun je nader toelichten? Hebben ze een reserveringslijst en een voorinschrijvingslijst? Reserveringslijst is aangelegd na 30juli of zo??

john1979 31-07-10 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RalfdeBoer (Bericht 507835)
Kun je nader toelichten? Hebben ze een reserveringslijst en een voorinschrijvingslijst? Reserveringslijst is aangelegd na 30juli of zo??

Manager van de shop in Haarlem heeft mij mee laten kijken in het systeem en heeft mij verteld hoe hij er mee om gaat.

Er waren mensen die voor de officiële datum gereserveerd hadden, maar echter nog geen 50,00 aanbetaald hadden. Hij had hier een aparte lijst van in zijn systeem staan. Hij heeft al die mensen een sms gestuurd toen bekend werd dat er officieel gereserveerd mocht worden van T-Mobile. De mensen die een reservering plaatsen en meteen aanbetaalde kwamen op de nieuwe lijst te staan, boven aan en op volgorde. De mensen die op die andere lijst stonden en nog niet de 50,00 euro hadden betaald kwamen ook op de nieuwe lijst als ze hun 50,00 euro hadden betaald, maar wel sloten ze onder aan de lijst aan op volgorde.

Er waren afgelopen vrijdag 5x 16 GB zwart en 6x 32 GB zwart binnen gekomen (heb ik gezien in zijn systeem) De manager verwacht iedere week nieuwe iPhones 4 van Apple te krijgen. Het aantal wilde hij geen uitspraak over doen aangezien dit altijd maar afwachten is met Apple.

Over de volgorde van de lijsten van 16 GB en 32 GB:

Ik stond op de 3e plaats op de totaal lijst, en 2e op de lijst voor een iPhone 4 16 GB zwart. Ze hebben een totaal lijst waar alles op staat, en lijsten van de 16 GB en 32 GB.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik weet ook niet of het bij alle shops op deze manier gaat. Ik heb het hier alleen op de shop in Haarlem, cronjestraat.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.