//

Aflevering iPhone 4 => moeder = contracthouder = op vakantie

Aflevering iPhone 4 => moeder = contracthouder = op vakantie discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, ik zit nu in een vreselijk dilemma. Ik heb de iPhone 4 al op de allereerste dag zeer vroeg besteld (de 21e was ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-07-10, 15:10
slikie slikie is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 31
Exclamation Aflevering iPhone 4 => moeder = contracthouder = op vakantie

Hallo allemaal,

ik zit nu in een vreselijk dilemma.

Ik heb de iPhone 4 al op de allereerste dag zeer vroeg besteld (de 21e was dat geloof ik) en ik heb mijn sim ontvangen vandaag. Nu heeft het dus de allergrootste schijn van dat mijn iPhone komende week wordt afgeleverd.
Het probleem is nu dus:
Mijn moeder gaat morgen voor ruim 2 weken op vakantie. Maar zij is de contracthouder van mijn abo, en zij MOET hem dus aannemen anders mag de koerier de telefoon aan de deur dus niet afgeven en wordt mijn bestelling gecancelled.

Nu is mijn vraag, is een kopie van mijn moeder's rijbewijs of paspoort ook goed, of moet zij echt ter plekke aanwezig zijn met originele papier bij het in ontvangst nemen van mijn telefoon? (Of kan mijn buurvrouw niet even als mijn moeder spelen met mijn moeders rijbewijs oid, want ze lijken wel op elkaar mijn moeder en de buurvrouw).

Weten jullie wellicht een oplossing?!?!
Kan ik niet naar een t-mobile shop om dat abonnement over te zetten naar mijn eigen naam? (ben al 19).

Bedankt, groetjes mike

Laatst gewijzigd door slikie; 31-07-10 om 15:19.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-07-10, 15:17
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Ik heb de iPhone 4 van mijn zusje opgehaald bij de shop. Weet niet of het bij aflevering aan de deur het zelfde gaat, maar de manager van de shop zij mij het volgende.

Geschreven machtiging van je zusje mee nemen.
Originele ID van je zusje meenemen
Originele ID van je zelf meenemen

Heb dit gedaan en kon haar iPhone 4 met deze gegevens inderdaad zonder probleem ophalen in de shop.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee
  #3  
Oud 31-07-10, 15:56
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Mijn beide vorige iPhones zijn thuis afgeleverd terwijl ik er niet was. Een huisgenoot mag ook gewoon tekenen, zolang degene voor wie de iPhone is (ofwel zoals jij het noemt de "contracthouder") en de persoon die voor ontvangst tekenen beiden op hetzelfde adres staan ingeschreven is het geen probleem. Daarnaast is er overigens ook niet gecontroleerd of degene die open deed ook daadwerkelijk op het adres stond ingeschreven, dus in de praktijk kan gewoon iedereen die de deur open doet op het aflever-adres er voor tekenen en in ontvangst nemen. Weet niet of ze overal zo makkelijk zijn, maar hier (Spijkenisse) was dat geen enkel probleem.

EDIT
Ik had btw voor de zekerheid mijn legitimatie thuis gelaten, maar daar is verder ook niet om gevraagd.

__________________

  #4  
Oud 31-07-10, 16:20
slikie slikie is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc Bekijk bericht
Mijn beide vorige iPhones zijn thuis afgeleverd terwijl ik er niet was. Een huisgenoot mag ook gewoon tekenen, zolang degene voor wie de iPhone is (ofwel zoals jij het noemt de "contracthouder") en de persoon die voor ontvangst tekenen beiden op hetzelfde adres staan ingeschreven is het geen probleem. Daarnaast is er overigens ook niet gecontroleerd of degene die open deed ook daadwerkelijk op het adres stond ingeschreven, dus in de praktijk kan gewoon iedereen die de deur open doet op het aflever-adres er voor tekenen en in ontvangst nemen. Weet niet of ze overal zo makkelijk zijn, maar hier (Spijkenisse) was dat geen enkel probleem.

EDIT
Ik had btw voor de zekerheid mijn legitimatie thuis gelaten, maar daar is verder ook niet om gevraagd.

Dan zou het in principe moeten lukken. Hoor trouwens net dat m'n ma Paspoort + Rijbewijs meeneemt op vakantie helaas.
Heb T-mobile Klantenservice gebeld, die zeiden wanneer er niet door de juiste persoon het pakje wordt aangenomen dat de hele bestelling gecancelled zou worden. En daar heb ik natuurlijk geen zin in.. Dus wat is wijsheid op dit moment.. De klantenservice deed ook al moeilijk met SIM ACTIVEREN dat mijn ma niet thuis was, vrij vervelend dus.

Laatst gewijzigd door slikie; 31-07-10 om 16:23.
  #5  
Oud 31-07-10, 16:31
slikie slikie is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 31
Standaard

*update*

Heb AMP logistics gebeld met betrekking tot mijn bestelling. Zeer aardige heer die mij te woord stond. Zodra ik opgebeld wordt door AMP voor de aflevering van de iphone (en vervolgens een datum te kiezen) dan moet ik opnieuw de vraag stellen of een kopie van een id van mijn ma goed genoeg is. Zo ja ga ik dat doen, zo nee moet ik wachten tot 15 augustus omdat mijn ma dan pas terug is!

Nu hopen dat ik hem aan de deur mag aannemen.!

Laatst gewijzigd door slikie; 31-07-10 om 16:34.
  #6  
Oud 31-07-10, 16:35
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Mijn ervaring is dat de bezorgers niet zo moeilijk doen. T-Mobile kan dit wel zeggen maar hebben geen zicht op hoe de bezorger de boel afhandelt. Als er voor getekend worden vinden de meeste het al goed. Over het algemeen hebben die gasten het zo druk dat ze helemaal geen tijd hebben om alle ID's en paspoorten na te gaan staan kijken.

Als ik hier al 2 seconden de deur te laat open doe zijn ze al weer weg door de drukte.

Ik zou gewoon de gok nemen als ik jou was. Gewoon tekenen als daar om gevraagd word en prima.

Soms willen ze nog wel eens moeilijk doen als ze het bij de buren af moeten geven, soms word dat ook gewoon niet gedaan omdat de persoon op het aflever adres het pakje aan moet nemen en moet tekenen. Als je gewoon thuis bent en het pakje aan kunt nemen heb je een kleine kans dat de bezorger dit weigert. Gewoon nergens over beginnen en de boel aannemen.
  #7  
Oud 31-07-10, 16:43
slikie slikie is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 31
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john1979 Bekijk bericht
Mijn ervaring is dat de bezorgers niet zo moeilijk doen. T-Mobile kan dit wel zeggen maar hebben geen zicht op hoe de bezorger de boel afhandelt. Als er voor getekend worden vinden de meeste het al goed. Over het algemeen hebben die gasten het zo druk dat ze helemaal geen tijd hebben om alle ID's en paspoorten na te gaan staan kijken.

Als ik hier al 2 seconden de deur te laat open doe zijn ze al weer weg door de drukte.

Ik zou gewoon de gok nemen als ik jou was. Gewoon tekenen als daar om gevraagd word en prima.

Soms willen ze nog wel eens moeilijk doen als ze het bij de buren af moeten geven, soms word dat ook gewoon niet gedaan omdat de persoon op het aflever adres het pakje aan moet nemen en moet tekenen. Als je gewoon thuis bent en het pakje aan kunt nemen heb je een kleine kans dat de bezorger dit weigert. Gewoon nergens over beginnen en de boel aannemen.
Ja ik ga gewoon inderdaad de gok nemen. Deur open doen, tekenen, aannemen en klaar. En anders druk ik hem wel wat geld in de handen en dan is kijken hoe moeilijk die dan is

Bedankt voor jullie reacties!!


*update*

Heb nu kopien van paspoort, bankpas en rijbewijs van mijn ma. Ook een handgeschreven brief met handtekening erbij dat ik gemachtigd ben het in ontvangst te nemen. Heb ook de bankpas met pincode om het rekeningnummer te verifieren. Denk niet dat er nog meer te doen valt?

Laatst gewijzigd door slikie; 31-07-10 om 17:14.
  #8  
Oud 31-07-10, 16:51
BYM BYM is offline
• iOS 5.1.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Thuis.
Berichten: 31
Standaard

Wat een krampachtig gedoe zeg jeutje, het is maar een telefoon anders wacht je twee weken.
Ok, ik stond zelf ook in de rij, maar als het niet had gekund had ik gewoon gewacht
  #9  
Oud 31-07-10, 17:01
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BYM Bekijk bericht
Ok, ik stond zelf ook in de rij, maar als het niet had gekund had ik gewoon gewacht
Dat zegt hij toch ook als het niet lukt dat hij wacht.
  #10  
Oud 31-07-10, 17:08
thespirit thespirit is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 145
Standaard

Wat ik niet snap is dat mensen zulke vragen hier stellen in plaats van gewoon de bezorger meteen te bellen.
Het halve forum staat vol met vragen van mensen die in plaats van de juiste instantie te bellen hun vraag hier stellen, bijvoorbeeld: denken julie dat er iets foutgegaan is met mijn bestelling ik heb nog niks gehoord.
Duh.... Bel de klantenservice lijkt mij, dat ze dat niet zelf kunnen bedenken.

Dan blijven alleen de nuttige dingen over om te lezen hier, zou een stuk schelen.
  #11  
Oud 31-07-10, 17:11
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Tja als je het zo bekijkt hebben we het forum bijna nergens meer voor nodig

Wat voor een ander nuttig kan zijn is voor jou misschien onzinnig. Je hoeft het niet te lezen.
  #12  
Oud 31-07-10, 17:24
slikie slikie is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 31
Standaard

Ik wil geen vuurtje op gaan stoken hier,

maar ik heb geinformeerd bij de t-mobile klantenservice en bij AMP Logistics.

Dus je kan mij niet gaan beschuldigen van luiheid met betrekking tot zomaar even een vraag op het forum te gooien.

Ik stelde hier de vraag om ook meningen van andere mensen te vragen hoe hun de bezorgers ervaren hebben in de afgelopen dagen/jaren aangezien ik daar niet veel ervaring mee heb.

Ik ben juist zeer dankbaar voor de reacties die iedereen hier geeft, ik ben dingen te weten gekomen die t-mobile KS en AMP logistics mij niet vertelden aan de telefoon.

Daar is toch een forum voor?
  #13  
Oud 31-07-10, 17:54
Appleflapje Appleflapje is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 58
Standaard

Groot gelijk heb je, vragen zijn er om te stellen, is er niemand in de buurt, dan op het forum, klaar als een klontje Zelf wordt het voor mij ook een heel gedoe, dealtje met me pa gesloten dat ik me hele abbo zelf betaal, hij aansluitkosten etc. Maar toch, ik het grootste deel, ik krijg toch netjes mijn 60 euries in de maand via mijn bijbaantje, dus 3GS here I come. Toch moet alles op zijn naam worden gezet etc. want zogenaamd zijn wij jongeren niet al te handig met elke maand onze centjes betalen, HOE KRIJGEN ZE HET IN HUN HOOFD In ieder geval, k wist dus ook niet hoe het zat met bezorgers enzo, geen ervaring mee, naja weer een vraag minder te posten Trouwens, ff het internet op is een stuk gemakkelijker dan rondbellen, zo heb ik het althans ervaren.
  #14  
Oud 31-07-10, 18:24
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appleflapje Bekijk bericht
Groot gelijk heb je, vragen zijn er om te stellen, is er niemand in de buurt, dan op het forum, klaar als een klontje Zelf wordt het voor mij ook een heel gedoe, dealtje met me pa gesloten dat ik me hele abbo zelf betaal, hij aansluitkosten etc. Maar toch, ik het grootste deel, ik krijg toch netjes mijn 60 euries in de maand via mijn bijbaantje, dus 3GS here I come. Toch moet alles op zijn naam worden gezet etc. want zogenaamd zijn wij jongeren niet al te handig met elke maand onze centjes betalen, HOE KRIJGEN ZE HET IN HUN HOOFD In ieder geval, k wist dus ook niet hoe het zat met bezorgers enzo, geen ervaring mee, naja weer een vraag minder te posten Trouwens, ff het internet op is een stuk gemakkelijker dan rondbellen, zo heb ik het althans ervaren.
En al die 0900 nummer en 3 uur in de wacht kosten je ook nog eens handen vol klauwen (geld dus )

Maar we gaan offtopic
  #15  
Oud 31-07-10, 18:31
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

De ervaring is dat bezorgers echt niet bijzonder goed kijken, hij heeft bij mij wel mijn id aangepakt en nummer opgeschreven maar niet één keer heeft de beste man gekeken of dit ook echt mijn id was. Als ik hem een id kaart had gegeven van iemand anders had ie het waarschijnlijk niet eens opgemerkt.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #16  
Oud 31-07-10, 20:10
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thespirit Bekijk bericht
Het halve forum staat vol met vragen van mensen die in plaats van de juiste instantie te bellen hun vraag hier stellen...
Volgens jouw redenatie zou je je dan voor jailbreak vragen tot de iPhone Dev team of andere jailbreak dude moeten wenden, voor problemen met ontvangst tot T-Mobile, problemen met je speakersetje tot JBL, problemen met iTunes: Apple, weten wat het beste hoesje voor je iPhone is? Apple Store medewerker, etc. etc. etc. iPhoneClub kan het forum beter opdoeken.

Daarnaast weet iedereen hier intussen ook wel dat je voor zinvolle en snelle antwoorden absoluut niet bij T-Mobile moet zijn, dus logisch dat mensen met problemen bij bijvoorbeeld T-Mobile hier vragen gaan stellen. Als je T-Mobile zelf 5 keer belt krijg je ook 5 verschillende afdelingen met 5 verschillende antwoorden.

Terug on-topic. Topic starter is "financieel volwassen" volgens de wet en als bewoner van het afleveradres volledig gemachtigd voor ontvangst te tekenen. Heeft hooguit legitimatie nodig om aan te tonen dat 'ie oud genoeg is.
  #17  
Oud 01-08-10, 14:32
slikie slikie is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 31
Standaard

Iedereen bedankt voor de hulp en reacties!!
  #18  
Oud 01-08-10, 17:28
michaelreddo michaelreddo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar michaelreddo
Standaard

De krabbel die (je moeder) moet zetten is puur voor TNT dat het pakketje goed is afgelverd op het juiste adres. Dit heeft niks te maken voor wie het pakketje is. Zolang degene die tekent maar in het huis woont. Jij mag dit dus tekenen.
__________________
iPod Touch 3G 32GB | iPad 16GB Wi-Fi | iPod Nano 4G 8GB | MacBook Pro ''17
  #19  
Oud 03-08-10, 14:41
axestream's schermafbeelding
axestream axestream is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 61
Standaard

En hoe zit dat met dat pinnen ter verificatie, gaat dat geen probleem voor hem opleveren of hoeft dat tegenwoordig niet meer?
  #20  
Oud 03-08-10, 20:31
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axestream Bekijk bericht
En hoe zit dat met dat pinnen ter verificatie, gaat dat geen probleem voor hem opleveren of hoeft dat tegenwoordig niet meer?
Bij een nieuw abonnement is dit wel nodig, bij een verlening niet. Ik hoefde in de shop bij mijn verlening ook niet die ene cent te pinnen. Zou ook overbodig zijn, alle gegevens blijven het zelfde

Mocht hij de bankpas van zijn moeder mogen gebruiken dan zou hij deze handeling gewoon zelf kunnen doen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone van me moeder na mij Kevin379 iTunes 2 16-08-10 15:51
SMS status, bericht van aflevering laminar Archief 1 26-12-07 03:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:24.