//

T-Mobile verlengen goedkoper toestel met Relax abbonement

T-Mobile verlengen goedkoper toestel met Relax abbonement discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik mag vanaf afgelopen zaterdag verlengen ben al zes jaar bij tmobile. Wat mij opviel is dat ik bij de iphone abbo's geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-08-10, 15:09
gsscott gsscott is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 5
Standaard T-Mobile verlengen goedkoper toestel met Relax abbonement

Hallo allemaal,

Ik mag vanaf afgelopen zaterdag verlengen ben al zes jaar bij tmobile.
Wat mij opviel is dat ik bij de iphone abbo's geen extra korting krijg bij verlenging betaal je dus hetzelfde als nieuwe abbo's.
Toen ik echter bij relax ging kijken kreeg ik veel meer korting.
verlengen huidig i150 2 jaar toestel prijs 169,95 abbo 29,95 p/m 2j
verlengen naar relax 25 en webwalk(vast)plus toestel 79,95 abbo 19,95 p/m eerste jaar en 34,90 pm 2e jaar

weet iemand of je met relax visual voicemail houd?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-08-10, 15:25
Synthetika Synthetika is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 11
Standaard

Nee, visual voicemail krijg je alleen bij de i-abonnementen.

Mij viel het goedkoper verlengen met relax ook meteen op, en heb precies dezelfde aanbieding gekregen en gekozen die jij ook als laatste noemde. Dit heb ik trouwens gedaan via de klantenservice, je krijgt dan gewoon 2 jaar web&walk gratis of 2 jaar 10 euro korting op web&walk plus (= netto 5 euro extra). Dus toestel voor 79 euro, en 25 euro per maand abonnementskosten. Bij verlengen via de website is dit voor ingelogde abonnees nog verkeerd aangegeven (nl. 1 jaar gratis web&walk).

En om je constatering nog eens te onderstrepen, hier ter vergelijking de totale kosten voor 2 jaar voor een iPhone4 16GB via deze T-Mobile abonnementen (in het geval van verlenging):

i150 2 jaar: 170 + 30*24 = 890 euro
relax 25 + w&w plus vast 2 jaar: 80 + 25*24 = 680 euro. (Ik ga dus even uit van een verlengingsaanbieding van 80 euro voor het toestel)
Een losse iPhone in Belgie is al 640 euro...

Voor 210 euro minder heb je dan dus de volgende "beperkingen":

- 1Mbit internet ipv 2Mbit
- na 2GB per maand gaat je snelheid omlaag naar 384kbit
- geen visual voicemail

De keuze was snel gemaakt
  #3  
Oud 09-08-10, 15:40
Black Bullet Black Bullet is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Synthetika Bekijk bericht
Nee, visual voicemail krijg je alleen bij de i-abonnementen.

Mij viel het goedkoper verlengen met relax ook meteen op, en heb precies dezelfde aanbieding gekregen en gekozen die jij ook als laatste noemde. Dit heb ik trouwens gedaan via de klantenservice, je krijgt dan gewoon 2 jaar web&walk gratis of 2 jaar 10 euro korting op web&walk plus (= netto 5 euro extra). Dus toestel voor 79 euro, en 25 euro per maand abonnementskosten. Bij verlengen via de website is dit voor ingelogde abonnees nog verkeerd aangegeven (nl. 1 jaar gratis web&walk).

En om je constatering nog eens te onderstrepen, hier ter vergelijking de totale kosten voor 2 jaar voor een iPhone4 16GB via deze T-Mobile abonnementen (in het geval van verlenging):

i150 2 jaar: 170 + 30*24 = 890 euro
relax 25 + w&w plus vast 2 jaar: 80 + 25*24 = 680 euro. (Ik ga dus even uit van een verlengingsaanbieding van 80 euro voor het toestel)
Een losse iPhone in Belgie is al 640 euro...

Voor 210 euro minder heb je dan dus de volgende "beperkingen":

- 1Mbit internet ipv 2Mbit
- na 2GB per maand gaat je snelheid omlaag naar 384kbit
- geen visual voicemail

De keuze was snel gemaakt
Duidelijke uitleg.

Paar vraagjes:

- Datalimiet van 2GB per maand. Ok, je moet niet gaan zitten tetheren maar hier kom je zelfs met intensief internetgebruik op je iPhone 4 toch nooit overheen?

- Wellicht interessant om deze constructie later alsnog om te zetten naar i-150? Dan pak je toch toestelkorting en heb je alsnog de voordelen van een i-abo.

- Relax Online 25 bedoel je toch? Dit is dus ook telefonisch af te sluiten via de klantenservice? (online is dus niet zo online )

Laatst gewijzigd door Black Bullet; 09-08-10 om 15:48.
  #4  
Oud 09-08-10, 15:48
tomtom tomtom is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Arnhem
Berichten: 124
Standaard

Kijk je wel bij het juiste toestel.....? Ik zie nergens een iPhone 4(!) die je kunt krijgen voor 79,95 bij een Relax abbo.....??!!
  #5  
Oud 09-08-10, 15:50
Black Bullet Black Bullet is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom Bekijk bericht
Kijk je wel bij het juiste toestel.....? Ik zie nergens een iPhone 4(!) die je kunt krijgen voor 79,95 bij een Relax abbo.....??!!
Kijk jij wel bij een verlenging?
  #6  
Oud 09-08-10, 15:53
Synthetika Synthetika is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Bullet Bekijk bericht
Duidelijke uitleg.

Paar vraagjes:
- Relax Online 25 bedoel je toch? Dit is dus ook telefonisch af te sluiten via de klantenservice? (online is dus niet zo online )

- Datalimiet van 2GB per maand. Ok, je moet niet gaan zitten tetheren maar hier kom je zelfs met intensief internetgebruik op je iPhone 4 toch nooit overheen?

- Wellicht interessant om deze constructie later alsnog om te zetten naar i-150? Dan pak je toch toestelkorting en heb je alsnog de voordelen van een i-abo.
Ja idd, ik bedoelde Relax Online de dame aan de telefoon vroeg me nog welke prijs ik op de t-mobile website had gezien en daar kun je sowieso alleen met Relax Online verlengen. En idd, typische naam als het ook via de klantenservice kan en je je internet er wel nog apart bij moet nemen.

Datalimiet, dacht ik precies hetzelfde over. Bovendien heb ik thuis en op het werk al Wi-Fi dus dan hou je alleen de tijd onderweg over. Kort samengevat: hangt van je eigen situatie af en hoevaak je onderweg youtube wil kijken terwijl ie terugvalt naar GPRS maar 2GB lijkt mij ook zat.

Goede opmerking @ laten omzetten naar i-150. Heeft niet mijn persoonlijke voorkeur, maar als iemand met een nieuw contract dat zou kunnen checken op zijn/haar my t-mobile site, zou je daar vele forumbezoekers mee helpen

Edit: @ tomtom: Ik heb het idd over een verlenging met iPhone 4, ik vermoed dat gsscott het daar ook over heeft omdat hij ook een i-abo heeft en wil verlengen.

Laatst gewijzigd door Synthetika; 09-08-10 om 16:26.
  #7  
Oud 09-08-10, 15:56
poekoe poekoe is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 7
Standaard

Ik zie het ook niet hoor... waar?
  #8  
Oud 09-08-10, 16:05
tomtom tomtom is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Arnhem
Berichten: 124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Bullet Bekijk bericht
Kijk jij wel bij een verlenging?
Uiteraard heb ik bij verlenging gekeken!! Heb je een linkje ?
  #9  
Oud 09-08-10, 16:07
Synthetika Synthetika is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekoe Bekijk bericht
Ik zie het ook niet hoor... waar?
gsscott had het (denk ik) over verlengen via My T-Mobile op de T-Mobile website. Dat kun je normaliter 4 maanden voordat je abonnement afloopt. Eerder kun je dat niet doen en kun je dus ook niet kijken of je als bestaande abonnee korting krijgt op een nieuw toestel bij verlenging.

Ik heb via My T-Mobile in ieder geval geconstateerd dat ik geen korting kreeg op de prijs van een nieuwe iPhone 4 i.c.m. de i-abo's, terwijl ik bij Relax Online wel korting kreeg vergeleken met de prijzen voor nieuwe T-Mobile abonnees.
Die korting zal (denk ik) wel afhangen van de hoogte van je maandelijkse facturen van de afgelopen tijd...

Laatst gewijzigd door Synthetika; 09-08-10 om 16:12.
  #10  
Oud 09-08-10, 16:31
tomtom tomtom is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Arnhem
Berichten: 124
Standaard

Zou kunnen. Als je echter kijkt naar de prijzen die t-mobile bij verlenging via de verschillende winkels aanbied dan lijkt de 79,95 extreem laag...... Ik zou het dus nog maar eens opvragen en kijken of ze je niet de 3GS 8 Gb aanbieden. Indien dat niet het geval is; direct afsluiten en eventueel later omzetten naar I150. Dat abbo heeft wel veel meer te bieden voor de frequente internetgebruiker!
  #11  
Oud 09-08-10, 16:37
eiskoud eiskoud is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Zonnige zuiden
Berichten: 37
Standaard

Relax (Online) = GEEN visual voicemail, GEEN hotspots en een TRAGE internetverbinding.. (zelf WNWplus van 14,95 p/mnd is maar de helft in snelheid van een iAbo verbinding, de standaard WNW is nog stuk trager)

Mede door de (op papier) super data verbinding geeft T-mobile geen korting op de iPhone abonnementen

@tomtom Ik denk niet dan je vanuit een relax 25+wnw kan overstappen op een i150..
Je zal altijd omhoog moeten.. dus minimaal een i300

Laatst gewijzigd door eiskoud; 09-08-10 om 16:39.
  #12  
Oud 09-08-10, 16:39
Synthetika Synthetika is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom Bekijk bericht
Zou kunnen. Als je echter kijkt naar de prijzen die t-mobile bij verlenging via de verschillende winkels aanbied dan lijkt de 79,95 extreem laag...... Ik zou het dus nog maar eens opvragen en kijken of ze je niet de 3GS 8 Gb aanbieden. Indien dat niet het geval is; direct afsluiten en eventueel later omzetten naar I150. Dat abbo heeft wel veel meer te bieden voor de frequente internetgebruiker!
Ehm, ik werd door de klantenservice teruggebeld i.v.m. mijn voorinschrijving voor de iPhone 4 die niet goed was verwerkt, en of ik hem nog wilde bestellen. Dus dan *denk* ik dat het wel over de nieuwste iPhone gaat. Toen heb ik dus voor 80 euro verlengd met Relax Online 25 + W&W plus vast (incl. de internetkorting zoals eerder vermeld). Dat was dus dezelfde prijs als ik op My T-Mobile te zien kreeg, alleen kreeg ik bij My T-Mobile geen 2 jaar korting op W&W plus, maar 1 jaar gratis (wat per saldo dus duurder is).
  #13  
Oud 09-08-10, 16:41
Black Bullet Black Bullet is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom Bekijk bericht
Zou kunnen. Als je echter kijkt naar de prijzen die t-mobile bij verlenging via de verschillende winkels aanbied dan lijkt de 79,95 extreem laag...... Ik zou het dus nog maar eens opvragen en kijken of ze je niet de 3GS 8 Gb aanbieden. Indien dat niet het geval is; direct afsluiten en eventueel later omzetten naar I150. Dat abbo heeft wel veel meer te bieden voor de frequente internetgebruiker!
Ja, maar het zou erg jammer zijn als dit niet blijkt te kunnen!

Ik ben langs twee T-Mobile shops geweest (Beursplein Rotterdam en Lijnbaan Rotterdam) en heb deze constructie voorgelegd.

T-Mobile shop 1
Volgens de medewerker is het mogelijk om een abonnement/prijsplan van Relax (Online) naar i-xxx om te zetten. De enige voorwaarde is hierbij dat je een hoger of gelijk maandbedrag hebt. Hij gaf aan dat er niet
wordt gekeken naar aanvullende bundels maar enkel naar de abonnementsvorm (Relax Online dus). Toen ik vroeg of ik dat ergens in de voorwaarden terug kon vinden zocht hij het op maar kon dit niet vinden. Hij vroeg het vervolgens wel aan een collega die dit verhaal kon bevestigen. Afsluitend zei hij dat je inderdaad via een aparte weg soms wel eens voordeliger uit kan zijn bij T-Mobile.

T-Mobile shop 2
Na het verhaal te hebben uitgelegd gaf de medewerker meteen aan dat dit wel eens een slimme manier zou kunnen zijn om toch aan toestelkorting te komen. Mocht ik Relax Online over willen zetten naar i-xxx dan zou dit gewoon moeten kunnen volgens de medewerker. Toen ik vroeg naar welk bedrag er wordt gekeken gaf hij aan dat er naar het maandbedrag wordt gekeken (dus incl. bundels!). Dit is redelijk tegenstrijdig met wat ik eerder al hoorde in de andere shop dus dit gaf ik ook meteen aan. Hij zei dat hem dit is verteld waarbij ook hij mij niet kon wijzen op voorwaarden o.i.d..

Zo geven beide shops aan dat het weldegelijk mogelijk is om te switchen van Relax (Online) naar i-xxx maar is het wel tegenstrijdig wat betreft het bedrag waarnaar wordt gekeken. Ik wil niet het risico lopen dat ik een Relax Online 35 afsluit (€28,95 p/m +€4,95 voor WnW Plus) waarna blijkt dat ik deze niet kan wijzigen naar een i-150. Wat ik wel kan doen is de Relax Online 35 afsluiten zonder daarbij internet te nemen (en daarna omzetten naar i-150). Zo weet ik zeker dat ik onder het bedrag van een i-150 blijf. Dit heeft echter als nadeel dat ik geen toestelkorting krijg terwijl het hier juist om gaat..

Pff, jammer dat je als trouwe klant zoveel moeite moet doen om aan toestelkorting te komen..
  #14  
Oud 09-08-10, 17:02
andre janssen andre janssen is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 30
Standaard

Het zal aan mij liggen, maar ik heb de website van Tmobile doorgespit maar ik kan nergens een aanbieding van relax-online verlening vinden met een prijs van 79,95 voor het toestel. Misschien een linkje ???
__________________
Imac 27" I5 , Macbook Pro 13", Iphone 3GS 16GB, Ipad Wi-Fi 64GB 3G
  #15  
Oud 09-08-10, 17:07
Synthetika Synthetika is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andre janssen Bekijk bericht
Het zal aan mij liggen, maar ik heb de website van Tmobile doorgespit maar ik kan nergens een aanbieding van relax-online verlening vinden met een prijs van 79,95 voor het toestel. Misschien een linkje ???
Ik neem aan dat je dan (zoals al hierboven beschreven) via My T-Mobile naar je persoonlijke verlengingsaanbieding hebt gekeken?
  #16  
Oud 09-08-10, 17:09
andre janssen andre janssen is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 30
Standaard

Uhhhh, nee maar het is maandag en een heftig weekend gehad. Ik moet trouwens nog 9 maanden met mijn huidige abo, dus helaas zit deze aanbieding er voor mij niet in.
  #17  
Oud 09-08-10, 17:10
Black Bullet Black Bullet is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andre janssen Bekijk bericht
Het zal aan mij liggen, maar ik heb de website van Tmobile doorgespit maar ik kan nergens een aanbieding van relax-online verlening vinden met een prijs van 79,95 voor het toestel. Misschien een linkje ???
Via > My T-Mobile > Bekijk en wijzig je abonnement > Je komt in aanmerking voor contractvernieuwing > Apple iPhone4 16GB + gratis Microsim selecteren > Relax Online 25 2 jaar selecteren > Mobiel internet: web'n'walk Vast aanvinken. Voila!

Let op: er gaat van de onderstaande overzichtjes nog €10,- van het maandbedrag af (korting op wnw+ vast)



Ik twijfel alleen nog wel over het internet. Sowieso is Relax 25 te weinig voor mij en neig naar de Relax 35 waardoor hij zelfs gratis is.



Wist ik maar zeker of ik hem later om kan zetten naar een i-150..

Laatst gewijzigd door Black Bullet; 09-08-10 om 17:23.
  #18  
Oud 09-08-10, 17:47
gsscott gsscott is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 5
Standaard

Ik lees op site echter nergens het verschil qua snelheid tussen webn walk plus en het iphone abbo(behalve dan na 2gig).

Inderdaad een vreemde tour om toestel korting te krijgen,misschien is dit bedoeling wel van t-mobile, contracten met apple misschien en is de verlenging voor hun een manier om toch meer klanten op hun eigen bundels te krijgen.

wie het weet mag het zeggen
  #19  
Oud 09-08-10, 17:57
Black Bullet Black Bullet is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsscott Bekijk bericht
Ik lees op site echter nergens het verschil qua snelheid tussen webn walk plus en het iphone abbo(behalve dan na 2gig).

Inderdaad een vreemde tour om toestel korting te krijgen,misschien is dit bedoeling wel van t-mobile, contracten met apple misschien en is de verlenging voor hun een manier om toch meer klanten op hun eigen bundels te krijgen.

wie het weet mag het zeggen
Staat in de prijslijsten.

Web’n’walk Plus 1 Mbps/ 384 Kbps
i-xxx 2048/384 Kbps

Ik vraag me af hoe merkbaar/werkbaar dit verschil is op de iPhone 4. Hotspots en Visual Voicemail interesseren me niet zo veel.
  #20  
Oud 10-08-10, 00:00
tactic kc tactic kc is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 60
Standaard

Hallo,

Heeft er iemand een overzicht van de toestelprijzen als je verlengt icm een Relax abbo? Of iemand die voor me kan kijken wat je voor het toestel moet betalen als je verlengt met een relax45 + web n walk. Iphone 4 32GB 1 jaar. Evt ook 2 jarig abonnement.

Alvast bedankt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dataverkeer in rekening bij verlengen van I-150 naar Relax Online Bronhi Odido (T-Mobile) 3 17-10-10 20:04
Verlengen van i-150 naar relax macciato Odido (T-Mobile) 3 23-08-10 15:07
Vodafone abbonement verlengen + iPhone? wouter2190 Vodafone 2 19-06-10 06:53
Abbonement beeindigen, toestel houden? zuignapje Odido (T-Mobile) 18 09-05-10 15:43
mms met t-mobile relax abbo Pascal-X Odido (T-Mobile) 1 23-12-09 17:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:38.