iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   apple.com/fr simkaart niet ondersteund (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/68126-apple-com-fr-simkaart-niet-ondersteund.html)

yocko 12-08-10 12:26

apple.com/fr simkaart niet ondersteund
 
Hallo, ik heb twee iphones gekocht via de franse apple.com site (waarop toch duidelijk staat dat ze sim lock vrij zijn) maar nu als ik ze aan itunes hang zeggen ze allebei dat de "sim-kaart in deze iphone niet wordt ondersteund" Dat lijkt erop dat er toch een simlock op zit.... heeft iemand dat ook gehad?

Ik heb hem al geprobeerd te resetten en dfu gedaan en nieuwe firmware erop gezet, maar hij blijft komen met deze mededeling nadat ie contact zoekt met de itunes server...

iemand ervaring of een idee?

dra 12-08-10 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yocko (Bericht 527822)
Hallo, ik heb twee iphones gekocht via de franse apple.com site (waarop toch duidelijk staat dat ze sim lock vrij zijn) maar nu als ik ze aan itunes hang zeggen ze allebei dat de "sim-kaart in deze iphone niet wordt ondersteund" Dat lijkt erop dat er toch een simlock op zit.... heeft iemand dat ook gehad?

Ik heb hem al geprobeerd te resetten en dfu gedaan en nieuwe firmware erop gezet, maar hij blijft komen met deze mededeling nadat ie contact zoekt met de itunes server...

iemand ervaring of een idee?

Je moet ze eerst activeren met een franse sim-kaart

Macbook-jan 12-08-10 13:02

Geld dit alleen in Frankrijk of is dat voor alle landen die een simlock vrije Iphone verkopen?

yocko 12-08-10 13:20

aaaaarrggghhh.... iemand in amsterdam met een franse simkaart misschien?

humperdinc 12-08-10 13:26

heb je de sim kaart wel netjes geknipt?

yocko 12-08-10 13:55

nope, het is eeen officiele micro sim

feddomw 12-08-10 14:09

Hier begrijp ik ook niets van. Moeten dus alle Belgische en Franse "simlock-vrije" iPhones met een micro-sim van het betreffende land worden geactiveerd?

Dat lijkt mij sterk.

Macbook-jan 12-08-10 14:13

Dit staat op de UK site:

Citaat:

How do I get started using iPhone to place and receive calls?

First, insert an activated SIM or micro-SIM card from a compatible carrier. Then connect your iPhone to your computer and open iTunes to complete set up.

Macbook-jan 12-08-10 14:22

Welke provider heb je eigenlijk?
En is de micro sim al wel geactiveerd?

feddomw 12-08-10 14:34

Een sim-kaart is toch een sim-kaart? Bedoelen ze misschien met "compatible carrier" dat sommige carriers niet werken met iPhone omdat de tekst waarschijnlijk van Apple US afkomstig is en niet alle carriers met GSM werken en dus de iPhone er niet mee werkt?

Jean72 12-08-10 14:35

Ik kon dus niks met mijn UK Iphone van Phoneshop (ook simlockvrij)
Misschien een zelfde soort probleem ??

humperdinc 12-08-10 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jean72 (Bericht 528094)
Ik kon dus niks met mijn UK Iphone van Phoneshop (ook simlockvrij)
Misschien een zelfde soort probleem ??

hoe liep jouw verhaal af?

Jean72 12-08-10 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door humperdinc (Bericht 528113)
hoe liep jouw verhaal af?

Ik heb mijn Iphone vandaag teruggestuurd naar Phoneshop.
Had echt alles geprobeerd, maar niks werkte.

kleine jan 12-08-10 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dra (Bericht 527866)
Je moet ze eerst activeren met een franse sim-kaart

dit lijkt me niet hoor... die van mij werkt alle 10 met een nederlandse micro-SIM prima...

Macbook-jan 12-08-10 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kleine jan (Bericht 528154)
dit lijkt me niet hoor... die van mij werkt alle 10 met een nederlandse micro-SIM prima...

Van welke operator?

humperdinc 12-08-10 15:34

heb je al een werkende simkaart erin gedaan(oude die je nog moet verknippen)

Jean72 12-08-10 15:40

Ik heb een actieve microsim erin gedaan van Vodafone, een andere (verknipt) van Vodafone en een andere (verknipt ) van TMobile.
De kaartjes werken alle drie in andere telefoons

yocko 12-08-10 19:47

Het is een Apple foutje denk ik. Ik heb via veel omwegen met Apple.com in Frankrijk gebeld. Eerst met een buitengewoon nare man die me maar bleef vertellen dat alle iPhone die door Apple verkocht werden gelockt waren voor Franse sim kaarten. Ik bleef volhouden dat er op de website specifiek iets anders stond. Hij werd bozer en bozer. Maar ik wist van dit forum dat de Apple shops echt sim lock vrije phones verkochten en dat was volgens hem ook niet zo. Heb uiteindelijk maar om zijn supervisor gevraagd en die heeft gezegd dat hij de iphones voorme zou laten ontlocken via de iTunes server maar dat dit wel twee og drie werkdagen zou kunnen kosten.

Aaarghh frustrerend hoor.

En niemand weet zeker een manier om hem toch te kunnen activeren of is er iemand met een Franse simkaart hier?

nielsmarijn 15-08-10 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yocko (Bericht 528604)
Het is een Apple foutje denk ik. Ik heb via veel omwegen met Apple.com in Frankrijk gebeld. Eerst met een buitengewoon nare man die me maar bleef vertellen dat alle iPhone die door Apple verkocht werden gelockt waren voor Franse sim kaarten. Ik bleef volhouden dat er op de website specifiek iets anders stond. Hij werd bozer en bozer. Maar ik wist van dit forum dat de Apple shops echt sim lock vrije phones verkochten en dat was volgens hem ook niet zo. Heb uiteindelijk maar om zijn supervisor gevraagd en die heeft gezegd dat hij de iphones voorme zou laten ontlocken via de iTunes server maar dat dit wel twee og drie werkdagen zou kunnen kosten.

Aaarghh frustrerend hoor.

En niemand weet zeker een manier om hem toch te kunnen activeren of is er iemand met een Franse simkaart hier?

En is de iPhone nu geunlockt, want ik heb het zelfde probleem met een iPhone uit de opera Apple store in Frankrijk

Jean72 15-08-10 13:41

vandaag antwoord van Phoneshop gekregen:

Beste Jean,
Er blijkt met een (kleine) zending iphone 4 een probleem te zijn. Ze zijn NIET gesimlockt, want in Engelend zijn de iphone 4's simlock vrij. Wat ons verteld is door de leverancier is dat de imeinummers van deze batch iphones nog niet op de server van Apple staan. Daarom herkent itunes jouw toestel niet, en is het niet mogelijk te activeren.
Je kan jouw toestel naar ons retourneren en zullen hem omruilen voor een ander exemplaar. Wellicht is er maandag 16 augustus meer duidelijkheid. Als ze inmiddels wel te activeren zijn dan sturen we het toestel direct weer aan je terug. Excuses voor het ongemak.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:17.