iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone niet kopen bij BelCompany! (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/69119-iphone-niet-kopen-belcompany.html)

heartburn 19-08-10 22:05

iPhone niet kopen bij BelCompany!
 
Rond 20 juli heb ik een iPhone 4G besteld bij Belcompany via hun website. Er volgden vele e-mails die snelle levering beloofden. "Uw iPhone is vanmiddag bij ons binnen gekomen" zo luidde er een van. De volgende dag kreeg ik een e-mail die mij mededeelde dat mijn bestelling was gecancelled. Geen opgaaf van reden. Dus maar naar een winkel in de stad gegaan. Ook daar een lange wachttijd natuurlijk. Gisteren, na 3 weken opeens een telefoontje van Bel Company. Vandaag zou hij geleverd worden per koerier. Of ik mijn pinpas en paspoort vast in de aanslag wilde houden. Vanmiddag om kwart oover zes kwam er een wat ruw aandoend heerschap met een plastic doosje. Eindelijk dacht ik! Maar al snel begon deze heer de mompelen dat zijn papieren niet klopten. Op een van zijn papieren stond kennelijk het woord "ID-card"in plaats van paspoort. Dat kan zomaar niet. "Helaas mijnheer, ik neem de telefoon weer mee." riep hij en voegde de daad bij het woord. Ik stribbelde nog wat tegen:Ik heb hier mijn paspoort toch? En u mag al mijn bankafschriften inzien!"."U moet morgen Belcompany maar bellen, ik kan er niets aan doen" riep hij en vluchtte zijn auto in. Daar ging mijn nieuwe speeltje weer. Ondertussen heeft Belcompany wel mijn contract verlengd en kan ik dus zonder grote vertraging niet naar de andere winkel die ook een iPhone heeft klaarliggen. Wat moet ik doen?

FME 19-08-10 23:44

ik zou langs de winkel gaan en even die iphone opeisen en cashback voor een maand.

heartburn 19-08-10 23:59

Dat is helaas niet mogelijk omdat Belcompany een en ander geregeld heeft via een bedrijf dat telefoonkopen.nl heet en zij hebben het contract al verlengd, zo vertelde mij vandaag een verkoopster. Dit kan ongedaan worden gemaakt maar dat gaat dagen in beslag nemen.

Bruller 20-08-10 23:11

Dat is een zeer herkenbaar verhaal. Ik had op dezelfde manier een iphone besteld. Dat was mede na een soort van sms bombardement van belcompany om vooral te verlengen en voorinschrijving te doen. Woensdag 18 aug kwam een telefoonetje van AMS koeriers met de mededeling dat ze donderdag 19 aug de bestelling kwamen aflleveren. Inderdaad, ik moest legitimatiebewijs en pinpas bij de hand hebben om eea te controleren. Logisch en terecht dacht ik op dat moment. Donderdag verscheen inderdaad de koerier. Na hem de benodigde documenten te hebben overhandigd, was daar het probleem. Het document nummer van mijn id kaart kwam niet overeen met het nr dat in de papieren vermeld stond. Dat kon kloppen want mijn oude id was 2 weken daarvoor verlopen en ik had inmiddels een nieuwe id ontvangen. Werd niet geaccepteerd. Ik moest het maar regelen met Belcompany. Was er gelijk helemaal klaar mee en dat heb ik ook gezegd. Gelijk de bestelling geannuleerd. Ook gelijk Belcompany gebeld en het verhaal gedaan. Men bevestigde het verhaal van de koerier. Op dat moment ook gelijk de verlenging en bestelling van de abo en iphone geannuleerd. Ik krijg mijn geld terug gestort op het moment dat zij het pakketje terug hebben. In praktijk komt het er dan op neer dat ik over ongeveer 2 weken mijn geld terug krijg. Tenslotte is de Iphone leuk, maar zeker niet noodzakelijk. Met andere woorden ik heb best geduld, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Ook voor de zekerheid even met T-mobile gebeld. Na het verhaal gedaan te hebben vond men het daar ook een rare gang van zaken. Afgesproken is om volgende week terug te bellen. Belcompany moest namelijk eerst de annulering aan T-Mobile doorgeven voordat zij mijn contract kunnen verlengen. Omslachtig en kort door de bocht? Misschien wel ja. Ik accepteer simpelweg niet dat een bedrijf zijn klanten op zo'n manier afwimpelt en denkt daarmee weg te komen. Het is nou niet bepaald zo dat het allemaal zo goedkoop is. Legitimeren is prima en moet ook. Maar dit slaat echt helemaal nergens op.

heartburn 21-08-10 00:27

Vervolg....
 
Vanmorgen telefoonkopen.nl gebeld. Volgens de medewerkster was er niets mis met het contract en had de bezorger niet juist gehandeld. Morgen tussen 12.35u en 15.35u moet ik weer paraat staan en zal de telefoon opnieuw bezorgd worden. Ik meld morgen de afloop.....

paulo1977 24-08-10 14:27

en hoe is het afgelopen???

heartburn 24-08-10 17:05

Ja Sorry. Het is goed gegaan. Zaterdag ochtend kwam een andere koerier met de iPhone. Ook nu leek het contract niet te kloppen. Op een vel stond mijn juiste paspoortnummer, op een tweede vel een foutieve ID code. Die fout hadden ze er dus niet uit gehaald. Gelukkig kon de iPhone na een telefoontje toch afgeleverd worden. Ik heb mijn speeltje dus!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:11.