iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Invoerbelasting iPhone (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/7012-invoerbelasting-iphone.html)

Zwollenaar 10-02-08 20:49

Invoerbelasting iPhone
 
Hallo,

Ik ben zelf in oktober naar New York geweest en heb daar toen 2 iPhones en een iPod touch gekocht. Deze heb ik niet aangegeven bij de douane en alles ging prima.

Nu ga ik binnenkort weer naar Amerika en wil 4 iPhone meenemen. Dit keer wil ik ze echter wel aangeven want ik denk dat, wanneer je met 4 iPhones gepakt word, zonder ze aan te geven, een flinke boete krijgt. Nu staat er in de "Waar en hoe kun je de iPhone kopen? Wat kost de iPhone?" uitleg op de frontpage dat een aangeven iPhone je € 354 euro kost.

Maar nu vraag ik mij af, tot hoeveel iPhones geld dit? Als je er 4 aangeeft bij de douane beginnen er dan niet andere regels te gelden? En dan een andere vraag, zijn er al eens mensen met 4 iPhones uit de states gekomen?

jemave 10-02-08 22:09

bij aangifte via de post geld dat het 19 % BTW moet betalen over het aankoop bedrag. dus 4 x 19 % over 400 $ lijkt mij dan.

kijk ook eens hier : Veelgestelde vragen heb niet uitgebreid gezocht maar staan wel wat regels in. enjoy :)

ArB 10-02-08 22:10

Waar en hoe kun je de iPhone kopen? Wat kost de iPhone? » Nieuws » iPhoneclub.nl

Zwollenaar 10-02-08 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 60554)

Dit stukje heb ik al een paar keer doorgelezen,alleen ik vraag me nu ook af of dit geld voor 4 iPhones,moet ik dan niet extra betalen ofzo? En het aangeven van de iPhones gebeurd toch bij terugkoms op schiphol?

Sorry als dit misschien al ergens staat maar ik heb echt al tig topics doorgelezen maar nog niet precies gevonden wat ik bedoel.

sIRwa2 11-02-08 00:02

das heel makkelijk, gezien jij netjes en legaal wil handelen kan de deze vraag het beste aan de douane vragen niet ;)


Citaat:

[h2]BelastingTelefoon Douane[/h2]
Telefoon: 0800 - 0143
Telefoon vanuit het buitenland: +31 45 574 30 31
Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
leuker kan ik het wel maken..

Wi-Fi 11-02-08 08:36

Je betaald over het aankoop bedrag een % invoerrechten & douane behandelingskosten die tesamen +/- € 65 euro per telefoon zijn.
In jouw geval betaal je dan 1 x het bedrag voor de douane behandelingskosten en 4 x het % wat voor het invoeren geldt.
Ik denk als ik mij niet verreken dan betaal je +/- € 227,- aan invoerrechten over al de telefoons.
Opgebouwd uit:
- 4 x € 54,- invoerbelasting
- 1 x € 11,- douane behandelingskosten

Er kunnen geen rechten aan deze berekening ontnomen worden! (-;

fabulaus 12-02-08 00:45

Google zoeken, zoekfunctie gebruiken, op de site zoeken. Slotje!

iCulture 12-02-08 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus (Bericht 61698)
Google zoeken, zoekfunctie gebruiken, op de site zoeken. Slotje!

Off-topic
Fabulaus .. je hulp wordt gewaardeerd, maar of threads slotjes krijgen beslissen de mods wel. Als je vind dat een thread overbodig is of anderzins niet juist is, dan kun je op het Waarschuwingsbord-icoon klikken bij elke post en van de Rapporteerfunctie gebruikmaken.


teusz84 27-02-08 01:02

Gaan ze in Amerika niet moeilijk doen trouwens als je je koffer moet openen en er zitten 4 iPhones in? Of is er niks aan de hand omdat je er gewoon tax over hebt betaald?

forum.bericht 27-02-08 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door teusz84 (Bericht 72082)
Gaan ze in Amerika niet moeilijk doen trouwens als je je koffer moet openen en er zitten 4 iPhones in? Of is er niks aan de hand omdat je er gewoon tax over hebt betaald?

Zal de Amerikanen uiteraard een rotzorg zijn.

addi 05-03-08 12:32

Das waar, je hebt uiteindelijk in Amerika belastingen betaald, dus je gaat hun niet horen klagen.

teusz84 05-03-08 14:03

Oke, dacht ik al.. Tnx voor de bevestiging!

Geo 05-03-08 16:59

Bovendien maakt de douane in de US je koffer niet open als je weer vertrekt.
Je mag van hen zo veel kopen als je wilt.
Geo

forum.bericht 05-03-08 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geo (Bericht 77081)
Bovendien maakt de douane in de US je koffer niet open als je weer vertrekt.
Je mag van hen zo veel kopen als je wilt.
Geo

Je mag inderdaad zoveel uitvoeren als je wilt maar dat staat los van de vraag of ze je koffer wel/niet open maken.

Alle koffers ondergaan namelijk een inspectie (veelal onder de grond) en in voorkomende gevallen wordt je koffer ook opengemaakt en met de hand onderzocht.

Behoor je tot het paranoïde deel van de bevolking en heb je hem dus op slot gedaan dan wordt je slot geforceerd. Zou dat onmogelijk blijken te zijn dan gaat of je koffer gewoon niet mee of je wordt omgeroepen.


Exact hetzelfde gebeurt overigens ook op Schiphol en elk ander vliegveld over nagenoeg de hele wereld.

Geo 05-03-08 17:24

Ik vlieg veel en ik heb nog nóóit m'n koffer open gelaten.

forum.bericht 05-03-08 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geo (Bericht 77094)
Ik vlieg veel en ik heb nog nóóit m'n koffer open gelaten.

Ik ga jaarlijks minstens 1 maal en soms 1 maal naar de VS en heb m'n koffer nog nooit afgesloten en nog nooit enig probleem daarmee ondervonden.

Laptop gaat ook altijd in de koffer. En de enige keer dat de laptop niet in de koffer ging was de laatste keer terug want toen had ik een van de eerste MacBook Air's bij me die we gewoon in een boodschappentasje door de douane hebben geloodst.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:19.