iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 16GB 1.1.3 (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/7060-iphone-16gb-1-1-3-a.html)

DertKesh 11-02-08 14:06

iPhone 16GB 1.1.3
 
Hallo,

er is een meneer of mevrouw uit England die iPhones verkoopt van 16GB met firmware1.1.3 voor 250,- euro (inclussief alle belastingen e.d)

ik vroeg dus of de prijs wel klopte en of hij/zij in NL woont. Hij/zij zegt dat hij in UK woont.

en verteld in gebrekking Nederlands dit:

Voor dit gebruik Treuhandservice www.third-line.uk.pl zult u het geld aan de agent Treuhandservice deponeren en zult na u aan ontving het pakket kunnen en u zult 3 dagen voor inspecteerde de telefoon hebben en na Treuhandservice me het geld zal verzenden, slechts nadat u de telefoon in uw hand zult hebben en dit controleren

dus ik vroeg: dus ik krijg het product en binnen 3 dagen mag ik betalen?

wat ik als antwoord kreeg was:

u zult het geld aan Treuhandservice deponeren en zult na u aan ontving het pakket kunnen en u zult 3 dagen voor controle de telefoon hebben en zult als u bij de telefoon de dienst goedkeurt me het geld of als u niet verzenden voor de telefoon akkoord gaan de dienst uw geld zal terugsturen

DUS MIJN VRAAG AAN JULLIE = IS DIT TE VERTROUWEN?

Grample 11-02-08 14:08

Als je geld teveel hebt dan doen anders niet.

Ik krijg zelf volgende week 2 stuks binnen dus als je interesse hebt kun je wel eentje reserveren.

DertKesh 11-02-08 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 60903)
Als je geld teveel hebt dan doen anders niet.

Ik krijg zelf volgende week 2 stuks binnen dus als je interesse hebt kun je wel eentje reserveren.

Jij denkt dus dat dit "fake" is en dat ik het beter niet kan doen? :p

EDIT
heb je ff een PM gestuurd.


Phuncz 11-02-08 14:25

De iPhone 16GB kost $ 499 (excl. tax) oftewel € 344 via de Apple Store. Aangezien ze niet onder die prijs mogen of kunnen verkocht worden en de dollar het zwakst is, is dat de laagste prijs. € 250 inclusief tax is zelfs ver beneden de prijs van de iPhone 8GB.

Dus:
1. oplichting
2. namaak
3. tweedehands (16GB, very unlikely)
4. extra verborgen kosten

S a n d e R 11-02-08 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 60901)
Hallo,

er is een meneer of mevrouw uit England die iPhones verkoopt van 16GB met firmware1.1.3 voor 250,- euro (inclussief alle belastingen e.d)

ik vroeg dus of de prijs wel klopte en of hij/zij in NL woont. Hij/zij zegt dat hij in UK woont.

en verteld in gebrekking Nederlands dit:

Voor dit gebruik Treuhandservice www.third-line.uk.pl zult u het geld aan de agent Treuhandservice deponeren en zult na u aan ontving het pakket kunnen en u zult 3 dagen voor inspecteerde de telefoon hebben en na Treuhandservice me het geld zal verzenden, slechts nadat u de telefoon in uw hand zult hebben en dit controleren

dus ik vroeg: dus ik krijg het product en binnen 3 dagen mag ik betalen?

wat ik als antwoord kreeg was:

u zult het geld aan Treuhandservice deponeren en zult na u aan ontving het pakket kunnen en u zult 3 dagen voor controle de telefoon hebben en zult als u bij de telefoon de dienst goedkeurt me het geld of als u niet verzenden voor de telefoon akkoord gaan de dienst uw geld zal terugsturen

DUS MIJN VRAAG AAN JULLIE = IS DIT TE VERTROUWEN?

afrikaanse oplichtrers bendes, doen dit op deze manier ( met die zogenaamde tussenpersoon die de goederen en het geld beheerd) met ongeveer alles wat populair is, ik heb van dichtbij meegemaakt dat bekeneden er in stonken voor heel veel geld met eenzelfde deal voor een Audi TT en een Harley Davidson die men ook aanbood voor een lager bedrag dan de gangbare marktprijzen.

NIET DOEN DUS (of je moet graag van je geld afwillen maar daarvoor weet ik wel een betere oplossing dan :D )

fabulaus 11-02-08 15:29

too good to be true!

Grample 11-02-08 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus (Bericht 60955)
too good to be true!

Inderdaad. Dan koop ik wel paar pallets in :D

ihidde 13-02-08 15:04

wat moet ik rekenen voor een 16 gb iPhone anders wil ik er ook wel één reserveren

NickLNL 13-02-08 15:37

ongeveer 550-600 euro nieuw in de doos denk ik.

forum.bericht 13-02-08 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 60901)
Hallo,

er is een meneer of mevrouw uit England die iPhones verkoopt van 16GB met firmware1.1.3 voor 250,- euro (inclussief alle belastingen e.d)
.........

DUS MIJN VRAAG AAN JULLIE = IS DIT TE VERTROUWEN?

Les 1: Als iets te mooi klinkt om waar te zijn dan is het dus niet waar.

les 2: Alle waar is naar zijn geld.

Les 3: Begin bij 1.

Haagze sf2 13-02-08 21:49

+ dat het adres uit polen komt..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:43.