//

Informatie over het kopen van de Apple iPhone

Informatie over het kopen van de Apple iPhone discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) De Amerikaanse versie van de iPhone begint nu de simlock is gekraakt en gratis beschikbaar is steeds interessanter te worden voor mensen die niet willen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-09-07, 23:54
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard Informatie over het kopen van de Apple iPhone

De Amerikaanse versie van de iPhone begint nu de simlock is gekraakt en gratis beschikbaar is steeds interessanter te worden voor mensen die niet willen wachten. IPhoneclub.nl zet de kosten en verkrijgbaarheid overzichtelijk en geactualiseerd op een rijtje.

Lees verder: Waar en hoe kun je de iPhone kopen? Wat kost de iPhone?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-09-07, 02:18
Eduard Eduard is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Papendrecht
Berichten: 82
Standaard

Las nog ergens een tip voor als je hem laat verzenden vanuit de VS. Doe er een pak koffie in en zet erop koffie... omdat die koffie een flinke geur heeft zullen ze hem misschien niet open maken omdat ze die koffiegeur ruiken....
  #3  
Oud 20-09-07, 02:02
Jurian's schermafbeelding
Jurian Jurian is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Alblasserdam
Berichten: 151
Post

of gewoon mobile phone op het pakketje zetten met daarbij een prijs van $199. dan moet je wel invoerrechten betalen misschien. maar dat is omgerekend over die $199 maar iets van €23 nog iets.
__________________
UPDATE: hij staat in de ladert!
  #4  
Oud 13-11-07, 11:08
apple2008 apple2008 is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 17
Standaard

haha deze heb ik nog niet ergens gelezen! haha sorry hoor, maar ik houd van humor lach je niet uit hoor, is zo grappig ik zie ze al voor me die gasten van TNT inklaring... ey Kees.. ruik jij iets.. ja koffie, maar volgens mij is het een iphone hoeveel wed jij? laten we het toch maar door de scan doen... heyy kijk een iphone (vorm kunnen ze met 1 oog nog zien)
en dan tja krijg je volgens mij ook nog btw over de koffie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Bekijk bericht
Las nog ergens een tip voor als je hem laat verzenden vanuit de VS. Doe er een pak koffie in en zet erop koffie... omdat die koffie een flinke geur heeft zullen ze hem misschien niet open maken omdat ze die koffiegeur ruiken....
  #5  
Oud 14-11-07, 00:55
iDutch iDutch is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 12
Standaard

Ok ik heb nu al meer dan 150 toestellen naar NL geshipped vanuit Amerika (waar ik woon) en ongeveer 10 stuks zijn er belast door de mannen van de douane. Ik zeg; Zendt ze altijd met FedEx, minste kans om gepakt te worden. Doe er een "SAMPLE" factuur bij, bij wet worden samples niet belast omdat ze niet voor de wederverkoop zijn.

Dit alles weet ik omdat iPhones helemaal niet mijn business is, gewoon ff tijdelijk voor erbij verdienen in de avond uurtjes, maar zit in de netwerk apparatuur handel. Daar shippen we elke dag heen en weer naar en van NL, dus enige ervaring heb ik wel.
  #6  
Oud 23-11-07, 18:59
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Man das inkoop prijs van 59.850 dollar...
  #7  
Oud 23-11-07, 19:08
iDutch iDutch is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 12
Standaard

uhh ja, dus?
  #8  
Oud 24-11-07, 17:44
Jef Jef is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 21
Standaard

Hallo, Heeft iemand nog de afgelopen dagen een iphone aangeschaft in amerika?

Een kennis van mij gaat namelijk komende week naar Miami en ik wil hem een toestel laten meenemen. Maar heb vernomen dat het lastig begint te worden voor niet amerikanen om een toestel aan te schaffen. ( Activeren in de winkel etc !)

Wat is trouwens beter een At&t store of een apple store?
  #9  
Oud 13-12-07, 12:57
Hallo Hallo is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 3
Standaard

Mijn oom zou gisteren 2 of 5 (omdat het weer mag) Iphone's kopen in de apple store in New York. Maar hij kreeg er maar 1 mee omdart die een buitenlander was, en de manager bang was dat Hij ze mee zou nemen naar de EU. Dus dat was weer leuk.
MAar het kan ook aan mijn oom liggen wat dat is een beetje een bangerik.
  #10  
Oud 13-12-07, 13:04
Jef Jef is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 21
Standaard

Die kennis van mij heeft er ook maar 1 meegekregen na lang zeuren. Ze wilden hem eigenlijk helemaal geen verkopen omdat hij geen amerikaanse legitimatie kon overleggen.

Maar ook deze persoon is geen uitgekiende handelaar en dat zal ook grote invloed hebben op de verkoper in de winkel. Als je immers een goed verhaal kunt ophangen ( Ben net verhuisd naar Amerika, Ga een zaak beginnen, loop stage in Amerika of dit soort verhalen) dan heb je vaak meer kans op succes!
  #11  
Oud 05-01-08, 17:49
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Langzamerhand wordt het ook verstandig om even te wachten met de aankoop....al was het maar een week of twee...of de aanbiedingen heel goed te vergelijken door goed rond te kijken.
Momenteel gaan de prijzen voor (kale?) OTB 1.1.2 toestellen al richting 800 Euro (!!) Uiteraard is het een kwestie van "vraag en aanbod" of "wat de gek er voor uit wil geven" maar de verhoudingen beginnen een beetje zoek te raken.

Als je al 600+ euro gaat betalen (niet vergeten...je hebt GEEN garantie op het toestel) voor een kale iPhone zou ik wel zeker willen weten dat ie het ook na de volgende update ook nog doet (al dan niet met een hardware unlock) en je niet verplicht blijft steken bij de huidige firmware. De volgende firmware biedt misschien toch een aantal extra's die iedereen wel wil hebben.

Laatst gewijzigd door Celf; 05-01-08 om 18:06.
  #12  
Oud 07-01-08, 21:00
readon readon is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 6
Standaard

hey IDutch dus wat jij zei over het met Fedex posten en er een 'sample' factuur erbij doen. Wat bedoel je dan met een 'sample' factuur, wat is dat?
En wat heb je op het doos of zo gezet. Wil je het alsjeblieft precies uitleggen hoe je het hebt verstuurt, waardoor er minder kans op douanecontrole is?

alvast bedankt
  #13  
Oud 05-02-08, 23:05
Olliebollie Olliebollie is offline
• iOS 2.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Kortrijk
Berichten: 3
Standaard

Ik ben nu in spanje en kan hier een iphone kopen, maar heb geen idee waarnaar ik moet kijken om de juiste versie te hebben die in belgie zal werken of werkt dat niet?kan iemand me vertellen waar ik moet op letten?
  #14  
Oud 20-02-08, 23:39
duif39 duif39 is offline
• iOS 4.3.5
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 2
Standaard oplader??

Even een vraag tussendoor: ik heb een iphone in de bestelling uit de US: heb ik een andere adapter nodig voor het opladen of is dit geen probleem (voordat ik hem opblaas.....en zoja, waar scoor ik die dan het beste?
  #15  
Oud 21-02-08, 00:11
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Alleen op zoekwoord adapter vind ik al 20+ threads. Gebruik voortaan s.v.p. de zoekfunctie.
  #16  
Oud 16-03-08, 21:24
jornve's schermafbeelding
jornve jornve is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 13
Standaard

een van ons papa zijn collega's heeft ook net een Iphone van de US, gehack, en werkt nu perfect op het belgische mobistar netwerk. De beste manier om een Iphone hier te krijgen is als een van je kennissen naar de USA reist. Zij kunnen (als ze een beetje kunnen liegen, want als een een buitenlander bent, krijg je in 95% van de winkels geen iphone meer mee) in de winkel een iphone aanschaffen. !!Laat ze hem wel eerst opzetten, maar niet activeren!! zeg tegen je kennis dat hij/zij de iphone in zijn/haar broekzak moet steken en de lader in de handbagage. De rest kan gewoon in de koffer. Als je het zo doet, hebben ze geen poot om op te staan, en je hebt 0,0% kans dat de iphone defect raakt,....

Veel succes
  #17  
Oud 23-03-08, 16:36
Phil from belgium's schermafbeelding
Phil from belgium Phil from belgium is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jornve Bekijk bericht
een van ons papa zijn collega's heeft ook net een Iphone van de US, gehack, en werkt nu perfect op het belgische mobistar netwerk. De beste manier om een Iphone hier te krijgen is als een van je kennissen naar de USA reist. Zij kunnen (als ze een beetje kunnen liegen, want als een een buitenlander bent, krijg je in 95% van de winkels geen iphone meer mee) in de winkel een iphone aanschaffen. !!Laat ze hem wel eerst opzetten, maar niet activeren!! zeg tegen je kennis dat hij/zij de iphone in zijn/haar broekzak moet steken en de lader in de handbagage. De rest kan gewoon in de koffer. Als je het zo doet, hebben ze geen poot om op te staan, en je hebt 0,0% kans dat de iphone defect raakt,....

Veel succes
Persoonlijk ga ik in juni eentje (dus géén extras om winst op te maken ) kopen in NY op 5th Avenue.
Met 1 zinnetje:" I want to buy a iPhone". (rondreis VS)
De verpakking, doos en papieren stuur ik los met de post naar m'n thuis adres in Belgie ... neen, géén bewijsmateriaal in m'n bagage , enkel de lader. De iPhone in de broekzak.
Zit ik enkel nog met de vraag wat te doen bij douanecontrole? Moet de iPhone "geactiveerd" zijn om als dusdanig "in gebruik" te zijn ? Of zijn ze "slimmer" geworden ? (Ok, resepect voor de ambtenaar in functie).
Via ebay heb ik een contact gelegd in NY om 'm eventueel te laten "unlocken" enz (tja hangt weer af vd firmware die op dat moment in het toestel zit?) ... zou het echter graag thuis allemaal zelf willen uitvoeren.(op een rustige manier)
Heeft iemand soms raad op mijn vragen?
Hopelijk lukt dit alles,
Cu, Phil.
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince )
  #18  
Oud 23-03-08, 17:56
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Hmmm die van mij kwam er zonder problemen door, zouk ik zo opnieuw zo doen... En unlocken kan je zelf wel doen das zooo makkelijk tegenwoordig

Greetz, Stiruam
  #19  
Oud 23-03-08, 18:37
Soulplayer Soulplayer is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 80
Standaard

Argh, hopenlijk doen ze bij mijn ouders niet lastig. Ik heb het beloofd aan 2 vrienden dat ze een iphone gingen krijgen... Dat maakt nu drie iphones. Hopenlijk gaan ze op een moment dat het druk is.
  #20  
Oud 25-03-08, 17:55
Phil from belgium's schermafbeelding
Phil from belgium Phil from belgium is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 104
Standaard Eerste gebruik .

Ik zit hier nog steeds met één onopgeloste vraag:
Je koopt een iPhone bij de Applestore in NY , 5th avenue.
Je keert terug naar je hotel , je opent de doos ... toestel opladen veronderstel ik (?).
Je zet de iPhone aan (dus zonder activatie, zonder unlock enz. ... dit zal ik later bij thuiskomst in Belgie zelf doen) , WAT gebeurt er dan ? Kan je met de iPhone dan al "iets" aanvangen of doen , graag wat info aub? ... en dan stop ik met zagen ..
'K veronderstel dat iedereen dit weet , edoch je vind van deze "naked startup" niks terug ...
Dank bij voorbaat
Cu later,
Phil.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De voordelen van het kopen van een Iphone 4 in België FreezyFreeze Koopinformatie België 8 08-10-10 11:13
Vragen bij het kopen van Iphone 2G Donenzone Koopinformatie Nederland 9 30-06-10 21:16
waar moet je op letten bij het kopen van een iphone sportingboy Koopinformatie Nederland 0 26-02-10 21:40
Waarop letten bij het kopen van een 2ehands iPhone 3G(S) ? Vegieto Koopinformatie Nederland 1 04-08-09 15:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:44.