iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Ervaring van Leliveld Services (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/73522-ervaring-leliveld-services.html)

Simm 09-08-11 19:11

refurbished
 
refurbished, dat wil ik ook wel eens weten?
Is dat nieuw. Of andersmans toestel die weer is opgelapt.

krano 09-08-11 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Simm (Bericht 698184)
refurbished, dat wil ik ook wel eens weten?
Is dat nieuw. Of andersmans toestel die weer is opgelapt.

Yip een toestel waar iets mee was die weer gemaakt is.
Daarna helemaal doorgelicht, getest en geupdate, enz.

De voorkant en achterkant, of te wel de body is altijd compleet nieuw.

Dus in principe krijg je een nieuwe iPhone.

mrsrossi 09-08-11 19:38

Ja, ik las ergens anders (ik weet niet meer waar) dat alle defecte onderdelen uiteraard worden vervangen, en verder een compleet nieuwe behuizing en batterij. Dus in feite is het gewoon een nieuwe.

Simm 09-08-11 20:14

Is er dan ook niet een punt waar dat op vooraad ligt zodat je niet weken wacht, maar het ter plaatse kan omruilen, als je klacht gegrond is.

krano 09-08-11 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Simm (Bericht 698202)
Is er dan ook niet een punt waar dat op vooraad ligt zodat je niet weken wacht, maar het ter plaatse kan omruilen, als je klacht gegrond is.

Lees hierboven, je hoeft geen weken te wachten.

In het buitenland gekochte iPhone's kan je in Center O bij de Apple Store in Oberhausen omruilen voor een nieuwe.
In Nederland kan dit niet.

mrsrossi 09-08-11 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door krano (Bericht 698207)
In het buitenland gekochte iPhone's kan je in Center O bij de Apple Store in Dusseldorf omruilen voor nieuwe.
In Nederland kan dit niet.

Serieus, een gloednieuwe uit de verpakking? En gelijk dezelfde dag of..?

En heb je er een site van?

krano 09-08-11 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrsrossi (Bericht 698215)
Serieus, een gloednieuwe uit de verpakking? En gelijk dezelfde dag of..?

En heb je er een site van?

Sorry, ik bedoel natuurlijk Center O in Oberhausen.
De site: Apple Store - CentrO

Ja gloednieuw uit de verpakking, direct omruilen in de store.

mrsrossi 09-08-11 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door krano (Bericht 698218)
Sorry, ik bedoel natuurlijk Center O in Oberhausen.
De site: Apple Store - CentrO

Ja gloednieuw uit de verpakking, direct omruilen in de store.


Super nice, ik denk dat ik maar een leuk tripje naar Oberhausen maak. 2 uurtjes rijden, valt mee, kost wel wat benzine maar ach... Dat heb ik er voor over.

Edit: met de trein is nog goedkoper aangezien ik een studenten OV heb :)

Nog een edit: Hebben ze ook een emailadres? Ik wil wel zeker weten dat ik meteen een iphone mee terug kan nemen namelijk. Mijn microfoon is kapot en kan niet bellen (headset en luidspreker werken ook niet), vandaar...

krano 09-08-11 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrsrossi (Bericht 698223)
Super nice, ik denk dat ik maar een leuk tripje naar Oberhausen maak. 2 uurtjes rijden, valt mee, kost wel wat benzine maar ach... Dat heb ik er voor over.

Edit: met de trein is nog goedkoper aangezien ik een studenten OV heb :)

Nog een edit: Hebben ze ook een emailadres? Ik wil wel zeker weten dat ik meteen een iphone mee terug kan nemen namelijk. Mijn microfoon is kapot en kan niet bellen (headset en luidspreker werken ook niet), vandaar...

Geen idee wat hun email is, bel ze anders even: 0208 3058 8000.

Succes!

mrsrossi 09-08-11 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door krano (Bericht 698237)
Geen idee wat hun email is, bel ze anders even: 0208 3058 8000.

Succes!


Ja, dat zou ik graag willen maar niemand kan mij dus verstaan als ik bel met m'n iPhone en ik woon alleen dus ik heb ook geen andere telefoon tot mijn beschikking hahaha. Heb Centro zelf even een mailtje gestuurd of ze een emailadres hebben.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 augustus 2011 om 22:46 ----------

Misschien handig om te weten voor sommigen:

Goedenavond,

Hier een antwoord op U vraag, we krijgen allen een refurbished iPhones en het kan 1a2 weken duren.

Hopende U van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet

Reina van Leliveld

singh137 10-08-11 21:08

Heeft er iemand ook ervaring met het andere bedrijfje waar je terecht kunt met een buitenlandse Iphone? Zes goes (Electronic Repair-Logistics)

Vorig week donderdag naar Goes verstuurd vrijdag binnen daar. Vandaag gebeld en mn iphone is nog niet aan de beurt geweest.

Denken jullie dat er nog kans is om een 4.3.3 te kijken in gauwigheid had ik vorig week mijn Iphone4 van 4.3.3 naar 4.3.5 gedaan om jailbreak te verwijderen.

KevTechNL 07-10-11 13:17

Heb mijn iphone laten vallen, en daarna had ik heel slecht bereik.
Af en toe had ik ff bereik, maar het bleef heel slecht.
Via het bedrijf waar ik de iphone had gekocht kwam ik bij van Leliveld..
Alles leek allemaal goed en ik heb mijn iphone opgestuurd (kosten ongeveer €15)
Na een paar dagen niks gehoord te hebben er maar is achteraan gebeld, wat nou de bedoeling was. Ze zeiden dat ze de iPhone hadden ontvangen maar dat er geen gegevens van mij bij stonden, dus dat ze niet wisten van wie die was. (Op het pakketje stond Afzender, en ordernummer duidelijk vermeld. EN de iPhone was nog eens verpakt in een envelop met alle gegevens van mij, de iphone, en ordernummer etc..
Nouja kan gebeuren.. Na een paar dagen kreeg ik de melding dat het klopte wat ik als storing had opgegeven, en dat het een hardwarematig defect was dat €212,- Excl BTW moest gaan kosten :S Natuurlijk nooit voor betaald en iPhone terug laten sturen zonder reparatie (€29,70) Onderzoekskosten en terugsturen. Totaal Dus bijna €45,- uitgegeven en mijn iPhone was alsnog kapot. Toen ben ik naar een lokale winkel hier in de buurt gegaan, het probleem uitgelegd (deze mensen vonden het ook BELACHELIJK veel geld) Deze mensen hebben hem gerepareerd voor niks! Bleek namelijk dat er ALLEEN EEN DRAADJE LOSZAT! En daar wilde Van Leliveld mij dus gewoon ruim 250 euro voor laten betalen! Wat een verschrikkelijke oplichters!

DirtyHarry 07-10-11 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KevTechNL (Bericht 710681)
Heb mijn iphone laten vallen, en daarna had ik heel slecht bereik.
Af en toe had ik ff bereik, maar het bleef heel slecht.
Via het bedrijf waar ik de iphone had gekocht kwam ik bij van Leliveld..
Alles leek allemaal goed en ik heb mijn iphone opgestuurd (kosten ongeveer €15)
Na een paar dagen niks gehoord te hebben er maar is achteraan gebeld, wat nou de bedoeling was. Ze zeiden dat ze de iPhone hadden ontvangen maar dat er geen gegevens van mij bij stonden, dus dat ze niet wisten van wie die was. (Op het pakketje stond Afzender, en ordernummer duidelijk vermeld. EN de iPhone was nog eens verpakt in een envelop met alle gegevens van mij, de iphone, en ordernummer etc..
Nouja kan gebeuren.. Na een paar dagen kreeg ik de melding dat het klopte wat ik als storing had opgegeven, en dat het een hardwarematig defect was dat €212,- Excl BTW moest gaan kosten :S Natuurlijk nooit voor betaald en iPhone terug laten sturen zonder reparatie (€29,70) Onderzoekskosten en terugsturen. Totaal Dus bijna €45,- uitgegeven en mijn iPhone was alsnog kapot. Toen ben ik naar een lokale winkel hier in de buurt gegaan, het probleem uitgelegd (deze mensen vonden het ook BELACHELIJK veel geld) Deze mensen hebben hem gerepareerd voor niks! Bleek namelijk dat er ALLEEN EEN DRAADJE LOSZAT! En daar wilde Van Leliveld mij dus gewoon ruim 250 euro voor laten betalen! Wat een verschrikkelijke oplichters!

Niks oplichters, van Leliveld constateert een defect dat buiten de garantie valt en bied je een refurbishde iPhone aan tegen betaling. Ze repareren niets, ruilen alleen om vandaar. Zij kunnen er niets aan doen dat jij je toestel hebt laten vallen of iets in die trend...:confused:

KevTechNL 07-10-11 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DirtyHarry (Bericht 710695)
Niks oplichters, van Leliveld constateert een defect dat buiten de garantie valt en bied je een refurbishde iPhone aan tegen betaling. Ze repareren niets, ruilen alleen om vandaar. Zij kunnen er niets aan doen dat jij je toestel hebt laten vallen of iets in die trend...:confused:

Ook dit wordt van te voren niet aangegeven! Als het buiten garantie valt, om het dan zo te zeggen. Dat het dan zovele geld gaat kosten. EN zeg nou zelf, u zou toch ook geen 250 euro betalen om een draadje opnieuw te bevestigen.

DirtyHarry 07-10-11 15:15

Om een draadje opnieuw te laten bevestigen niet nee, maar dat is ook niet wat ze doen. Ze geven je een nieuw (refurbished) toestel. Dat is nu eenmaal de manier hoe Apple werkt. Indien er iets met dit toestel gebeurd binnen de garantie periode zal van Leliveld deze kosteloos voor je omruilen. Dus ja, ik zou daar wel voor betaald hebben.

Waar je nu geweest bent hoef je niet terug te komen als blijkt er iets niet meer functioneert. Mocht je het toestel dan nogmaals terug sturen naar van Leliveld (of Zes Goes for that matter) krijg je een prijsopgave die vele malen hoger is omdat je "zelf" hebt lopen knutselen.

Ik hoop voor je dat het toestel het fatsoenlijk blijft doen maar van Leliveld oplichters noemen gaat te ver. Zij werken op de officiële manier.

TopMusic 17-02-12 13:06

Vanaf 14-02-2012 is de Firma Leliveld failliet verklaard, dus advies is niks er meer na toe opsturen.

Naam:Van Leliveld Services B.V.
Vestigingsadres:Savannahweg 67
Vestigingsplaats:3542AW Utrecht
Internetadres:www.leliveld.nl
KvK-nummer:30134474
Vestigingsnummer:000018673937
Soort Inschrijving:Hoofdvestiging
Status:Faillissement
Kenmerk: Tel.nr. curator: 0302320800

krano 19-02-12 22:42

Jammer en zonde, ben daar prima geholpen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:16.