iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Ervaring van Leliveld Services (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/73522-ervaring-leliveld-services.html)

Licko 30-09-10 19:00

Ervaring van Leliveld Services
 
Geen idee of dit het juiste subforum is, maar goed :)

Enkele weken geleden had ik plots problemen met mijn iPhone 4. Het bereik viel op random momenten zo maar weg en was met geen mogelijkheid meer terug te krijgen (ook geen 2G). "Geen service" waar ik dat voorheen wel had.

Zelf van alles geprobeerd natuurlijk, maar geen succes. Gelukkig kwam er het nieuws dat je met je buitenlandse iPhone voortaan terecht kon bij 2 service centers in Nederland. Welkom nieuws uiteraard :)

Zo gezegd zo gedaan. Contact met ze opgenomen en uitgelegd. Zeer vriendelijke mensen aan de telefoon en ik kon hem opsturen. Begeleidende brief erbij en naar het postkantoor. Ze proberen alle gevallen binnen 5 werkdagen af te handelen, wat bijna is gelukt in mijn geval. Mobistar had het zelf over 2 tot 3 weken....

Toen de iPhone bij hen binnen was gekomen meteen contact met ze gehad en ze hadden al een nieuwe in bestelling staan. De klacht bleek gegrond :D

Enige minpuntje was de verzending van hun kant; de koerier, de man die de pakketjes naar het postkantoor bracht voor verzending, was ziek....mijn toestel lag twee dagen te wachten, reeds klaar voor verzending. Blijkbaar heb je skills nodig om een pakketje naar het postkantoor te brengen... Ik heb het wel eens eerder gedaan maar goed ;) Ik moet eigenlijk niet zeuren want al met al ben ik zeer tevreden over Leliveld.

Vond het vermelden van ervaringen wel op z'n plaats. Hoeven niet altijd alleen maar klachten te zijn natuurlijk.

Hanky Dussen 30-09-10 21:23

Ik heb laatst 2 iMacs (met AppleCare) laten repareren bij Leliveld: door hun opgehaald en binnen 3 dagen waren ze weer terug, volledig werkend ! Prima service.

mimi31 30-09-10 23:01

Ik heb ook goede ervaringen met Leliveld services. IK heb mijn iphone 3gs bij hun laten repareren. Binnen een week had ik mijn iphone terug en helemaal tiptop in orde. IK heb nu mijn iphone 4 en zag dat ik voor mijn garantie ook bij hun moest zijn, Goede zaak voor mij:)

bartha 05-10-10 17:04

Vandaag mijn defecte iPhone 4 UK bij Leliveld BV gebracht. Werd netjes ontvangen en na een kleine 2 minuten wist ik ook dat mijn defect onder garantie viel! Binnen een week heeft u een nieuw simlockvrij toestel werd mij verteld:) Nu dus even 7 dagen met me 3gs vermaken....

martijnbeks 01-12-10 13:56

Mijn ervaringen zijn niet zo rooskleurig. Mijn defecte (in Engeland gekochte) iPhone 4 zelf naar Van Leliveld gebracht. Schatting was dat hij binnen 'n week gerepareerd zou zijn. Na 5 werkdagen heb ik geïnformeerd of er al 'n bezorgdatum bekend was, bleek dat er nog niets met de telefoon gedaan was!

Paar dagen later nogmaals geprobeerd te informeren naar de status. Heeft dus drie dagen geduurd voordat ik iemand aan de telefoon kreeg! Misschien wel 50 telefoontjes aan besteed, telkens werd er niet opgenomen of werd ik weggedrukt.

Na drie dagen kreeg ik dus een medewerker aan de lijn, bepaald niet de klantvriendelijkste. Hij kon me niets vertellen. Ik: "Jullie hadden beloofd om hem binnen een week te repareren." Hij: "Nou ja, dan is 't wat langer." Ik: "Hoe lang dan?" Hij: "Dat weet ik niet." Telkens erg bot en kortaf.

Heb uiteindelijk gevraagd om 'n collega te spreken, dat lukte. Deze was wat vriendelijker en vertelde me dat de iPhone niet te repareren was en dat er een nieuwe besteld was.

Dat was vorige week, inmiddels niets meer gehoord. Heb afgelopen dagen geprobeerd te bellen, maar krijg wederom niemand aan de lijn. Ik ben nu al ruim drie weken niet mobiel bereikbaar, terwijl ik aan collega's en vrienden had doorgegeven één week niet bereikbaar te zijn. Voor mij de laatste keer Van Leliveld, that's for sure!

bartha 01-12-10 15:08

Volgende x naar Engeland sturen:) het kan door verschillende oorzaken altijd wat langer duren. Maar meer dan 2weken is indd wel erg lang. anders een x ZES Goes proberen.

martijnbeks 01-12-10 15:12

Erg toevallig, maar vanmiddag is m'n iPhone bezorgd. En zoals te verwachten viel, er zat wel 'n papiertje 'Let op simkaart' bij, maar van de simkaart zelf ontbrak ieder spoor. Krijg Van Leliveld Services nog steeds niet te pakken. Overweeg nu een nieuwe kaart te gaan halen bij de Vodafonewinkel, mocht ik deze week nog willen kunnen bellen ;).

Conclusie, van mij mag het bedrijf omgedoopt worden tot Van Leliveld Non-Services.

wouter1981 01-12-10 15:43

Dat is ook bijna vragen om problemen, een simkaart meesturen. Waar zouden ze die voor nodig hebben?

bartha 01-12-10 15:54

Leliveld voert alleen een screening uit of de telefoon binnen of buiten garantie valt. Het omruilen (swappen) gebeurd bij Apple deze stuurt een refurbished exemplaar terug naar Leliveld. Grote kans dat je simkaart in breda ligt bij de logistieke afdeling van Apple.

martijnbeks 01-12-10 16:07

Heb m'n telefoon destijds persoonlijk afgegeven en heb toen in overleg m'n simkaart in het toestel laten zitten. Bij één van de belletjes hebben ze mij gezegd dat ik 'n nieuw toestel kreeg, ik heb toen ook gevraagd of ze de simkaart wel uit het oude toestel hadden verwijderd. Daar werd toen bevestigend op gereageerd, ze zouden hem meesturen met 't nieuwe toestel.

Probleem is inmiddels opgelost, heb 'n nieuwe simkaart bij Vodafone gehaald.

MrGizMo 02-12-10 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martijnbeks (Bericht 609089)
Erg toevallig, maar vanmiddag is m'n iPhone bezorgd. En zoals te verwachten viel, er zat wel 'n papiertje 'Let op simkaart' bij, maar van de simkaart zelf ontbrak ieder spoor. Krijg Van Leliveld Services nog steeds niet te pakken. Overweeg nu een nieuwe kaart te gaan halen bij de Vodafonewinkel, mocht ik deze week nog willen kunnen bellen ;).

Conclusie, van mij mag het bedrijf omgedoopt worden tot Van Leliveld Non-Services.


Wanneer heb jij jou iPhone naar Leliveld Services verstuurd?

evilg 10-12-10 19:54

Slechte service van leliveld services & apple
 
slotje graaag

Chrisl 10-12-10 20:00

Gelocked voor elke NL provider? Lijkt me wat veel, zal er maar 1 zijn. Als dat T-Mobile is zou ik zeker proberen om de winkel het te laten regelen.

Ik had dat geld nooit betaald en eerst maar eens vragen wat ze aangetroffen hebben en wat er mis was, wellicht dat je dat alsnog kan doen.

evilg 10-12-10 20:04

De computer zij het is buiten garantie met de telefoon was niks gebeurd
geen jailbreak of beschadigingen gewoon orgineel.
Ik was naar the phone house geweest en daar hadden ze voor mij alle simkaarten getest van tmobile tot kpn maar ze werkte allemaal niet

Chrisl 10-12-10 20:14

Wat gaven ze op als zijnde probleem dat buiten de garantie viel dan?

Als geen van die simkaarten werkte heb je ook geen NL simlock. Heb je de doos erbij? Dan kun je op de doos aan het serienummer zien welke provider hem geleverd heeft.

evilg 10-12-10 20:15

ik denk dat het ook gewoon een trucje was om 232 euro van mij te stelen ik ga maandag ook aangifte doen van diefstal.

evilg 10-12-10 20:17

nee was zonder doos wel heb ik het serie nummer van de nieuwe telefoon
dat is 83026qa9a4t de gaven geen reden alleen dat ie buiten garantie was en moest dat geld betalen anders kreeg ik niks meer terug.

Chrisl 10-12-10 20:20

Denk niet dat een officieel reparatiepunt van Apple je zo zal oplichten, ik zou ze morgen nogmaals bellen, desnoods vragen naar een manager en het hele verhaal vertellen, kijken wat ze zeggen.

Kun je zien welk modelnummer je hebt? Bijv. MC319LL.

Volgens mij krijg je altijd je foon terug, ook al repareren ze hem niet. Ze mogen hem volgens mij niet zomaar houden. Maar omdat je een nieuwe hebt gekregen mogen ze hem wel houden. Maar neem toch aan dat ze wel weten wat ze opsturen. Maar dat je zoveel moest bijbetalen zonder dat ze willen zeggen wat ermee mis was is belachelijk natuurlijk.

evilg 10-12-10 20:23

ja het lijkt toch wel op oplichting heb me verhaal al 10 x ofzo verteld aan de manager maar ze verzint elke keer een stom smoesje dat ze het nummer van apple niet hebben enzo code is mc605dn

Chrisl 10-12-10 20:31

Volgens google heb je een duitse, oostenrijkse of Nederlandse simlock:

DN – Oostenrijk, Duitsland, Holland ( t-mobile)

Ik zou bellen en vragen om hoger te gaan dan de manager. Probeer het eerst met de winkel zelf op te lossen voordat je aangifte gaat doen van diefstal cq oplichting.

evilg 10-12-10 20:37

Oke bedankt voor de tip maar ik heb gesproken met mevrouw van leliveld dat is de hoogste baas daar.

Ik ben radeloos voel me zo opgelicht.
ik heb nu maar 1 of andere simpel telefoontje wat ik al ruim een maand gebruik met prepaid omdat me microsim in geen ander toestel past. Ik heb ook geen geld voor een nieuwe ik had een half jaar voor de iphone 4 gespaard

Chrisl 10-12-10 20:42

Ben je in de gelegenheid om langs de winkel te gaan om verhaal te halen? Desnoods zeg je dat je niet eerder de winkel zult verlaten voor er een passende oplossing is.

Laat ze alles maar uitleggen, als ik het zo hoor heb jij gelijk, dus ben benieuwd hoe ze zich er uit willen l*llen.

evilg 10-12-10 20:46

ik vroeg of ik langs kon komen om me 232 terug te krijgen en dan deze telefoon in te leveren toen zij ze dit via mail

Als u het er niet mee eens bent moet u zelf contact met Apple opnemen.Wij kunnen u NIET uw geld teruggeven!!! Het heeft dus zeker geen zin om bij ons langs te komen.


Met vriendleijke groeten,
Sjanie van Leliveld

Chrisl 10-12-10 20:49

Dat kan ze wel heel leuk zeggen, feit blijft dat jij een product en/of dienst van hun afneemt, niet van Apple, ze regelen het maar gewoon voor je. Als ik jou was was ik er al langs geweest.

Lijkt me trouwens ook dat je binnen zoveel dagen deze nieuwe iPhone gewoon weer in kan leveren en dan je eigen weer terug kan krijgen, maar dit weet ik niet helemaal zeker.

evilg 10-12-10 20:50

Ja ik zal het maandag doen maar ik denk dat ze me dan door de politie laten oppakken want het zijn mensen die geen service bieden alleen grote bekken geven.

Chrisl 10-12-10 20:54

Heel toevallig heb ik vanmiddag iemand uit die zaak aan de lijn gehad en die was heel vriendelijk.

Ik denk dat als je binnen loopt en het verhaal keurig uit de doeken doet dat er dan best over te praten valt.

Maar als je stennis gaat schoppen zal het 112 worden gok ik idd..

evilg 10-12-10 21:17

kijk maar uit schijn bedriegt ik zou je telefoon maar naar dat andere reparatie punt brengen.

Chrisl 10-12-10 21:19

Nou, ik heb geen reparatie nodig, iemand van Apple vertelde mij dat deze zaak officiele unlocks aanbood, vandaar dat ik ze belde.

evilg 10-12-10 21:20

hahaha als dat zo was hadden ze me probleem wel binnen 5 minuten kunnen oplossen:P

Chrisl 10-12-10 21:24

Sneller zelfs, wist binnen 30 seconden dat ze hier niet aan deden.......

martijnbeks 14-12-10 16:45

Er is al een discussie over Van Leliveld (Slechte) Services BV. Iets is daar inderdaad niet pluis.

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...-services.html

martijnbeks 14-12-10 16:54

Even een update. De nieuwe iPhone die ik op 1 december thuisgestuurd heb gekregen bleek een defect te hebben (niet werkende screenlock-toets). De fout hiervan mag misschien bij Apple liggen, maar de manier waarop Van Leliveld er weer mee omgaat verdient niet de schoonheidsprijs.

Ik heb mijn iPhone vorige week maandag naar Van Leliveld gebracht. Toen ik daar was hoorde ik vaak de telefoon overgaan, niemand nam op. "Neemt er eigenlijk nog iemand op of doen we dat tegenwoordig helemaal niet meer?" hoorde ik één van de medewerkers tegen zijn collega's zeggen. Het niet kunnen bereiken van Van Leliveld is hiermee dus verklaard...

Vorige week vrijdag heb ik geïnformeerd naar de status van m'n telefoon. Tot mijn verrassing werd mij toen verteld dat de telefoon al bij TNT Post was. Track & Trace-nummer gekregen, maar dat nummer bleek niet te kloppen. Na het weekend dus maar even gebeld. "Ja, er is een probleem want de baas heeft alle Track & Trace-nummers mee naar huis genomen." Euhm, oke? "Ik bel je vanmiddag terug," zei 'n medewerkster me gisteren. Inmiddels weer 24 uur verder, niets gehoord. Telefoon wordt wederom niet opgenomen.

Omdat ik zelf geen andere mobiel voor 'n microsimkaart heb, ben ik dus inmiddels al opgeteld 4 weken niet mobiel te bereiken. Hoop dat hier snel 'n einde aan komt, want m'n bloed begint steeds heter te worden.

KSH 15-12-10 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martijnbeks (Bericht 614823)
Even een update. De nieuwe iPhone die ik op 1 december thuisgestuurd heb gekregen bleek een defect te hebben (niet werkende screenlock-toets). De fout hiervan mag misschien bij Apple liggen, maar de manier waarop Van Leliveld er weer mee omgaat verdient niet de schoonheidsprijs.

Ik heb mijn iPhone vorige week maandag naar Van Leliveld gebracht. Toen ik daar was hoorde ik vaak de telefoon overgaan, niemand nam op. "Neemt er eigenlijk nog iemand op of doen we dat tegenwoordig helemaal niet meer?" hoorde ik één van de medewerkers tegen zijn collega's zeggen. Het niet kunnen bereiken van Van Leliveld is hiermee dus verklaard...

Vorige week vrijdag heb ik geïnformeerd naar de status van m'n telefoon. Tot mijn verrassing werd mij toen verteld dat de telefoon al bij TNT Post was. Track & Trace-nummer gekregen, maar dat nummer bleek niet te kloppen. Na het weekend dus maar even gebeld. "Ja, er is een probleem want de baas heeft alle Track & Trace-nummers mee naar huis genomen." Euhm, oke? "Ik bel je vanmiddag terug," zei 'n medewerkster me gisteren. Inmiddels weer 24 uur verder, niets gehoord. Telefoon wordt wederom niet opgenomen.

Omdat ik zelf geen andere mobiel voor 'n microsimkaart heb, ben ik dus inmiddels al opgeteld 4 weken niet mobiel te bereiken. Hoop dat hier snel 'n einde aan komt, want m'n bloed begint steeds heter te worden.


Ik wil niks goed praten m.b.t. de service van Leliservice, maar ik adviseer je om het volgende te doen: Koop een microsim-adapter, plaats daar je SIM in en je kan elk toestel gebruiken ter vervanging. Je bereikbaarheid laten afhangen van een reparatiebedrijf is gewoon niet handig.

Met een smartphone kan je verwachten dat er problemen gaan ontstaan. Zorg dan in ieder geval voor een Plan B. Die microsim-adapters zijn via ebay of marktplaats makkelijk te verkrijgen. Ik heb helaas ook al een keer m'n iphone moeten inleveren, dus vandaar dat ik je probleem wel herken.

martijnbeks 15-12-10 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KSH (Bericht 615104)
Ik wil niks goed praten m.b.t. de service van Leliservice, maar ik adviseer je om het volgende te doen: Koop een microsim-adapter, plaats daar je SIM in en je kan elk toestel gebruiken ter vervanging. Je bereikbaarheid laten afhangen van een reparatiebedrijf is gewoon niet handig.

Met een smartphone kan je verwachten dat er problemen gaan ontstaan. Zorg dan in ieder geval voor een Plan B. Die microsim-adapters zijn via ebay of marktplaats makkelijk te verkrijgen. Ik heb helaas ook al een keer m'n iphone moeten inleveren, dus vandaar dat ik je probleem wel herken.

Thanks voor je bijdrage. Ik ben op de hoogte van deze adapters, maar besloot daar niet voor te gaan omdat mij de indicatie werd gegeven dat de reparatie in 'n week gefixt zou zijn.

Ik wil Van Leliveld zeker niet de schuld geven van mijn defecte iPhone (althans, een twijfelgeval is de 'gerepareerde' iPhone die al kapot uit de doos kwam), maar dat ze hun beloftes niet nakomen en dan dagen achtereen, week na week, weigeren de telefoon op te nemen... Doe het jezelf niet aan en ga naar 'n ander bedrijf.

yocko 15-12-10 16:31

Niets dan goeds over van leliveld. Steengoeie service vriendelijke mensen. Heb twee keer met ze te maken gehad. Altijd gedaan wat ze zeiden.

martijnbeks 16-12-10 00:44

Na al mijn kritiek van de afgelopen week nu een positief bericht.

Tijdens het avondeten kreeg ik een belletje; meneer Van Leliveld himself. Hij had hoogte gekregen van mijn klachten. Duizend maal excuses en de belofte om er meteen iets aan te doen. Eén en ander had hij al in werking gezet, zal niet in details treden hierover. Zowel zijn excuses als zijn voornemen om het te verbeteren klonken oprecht. Om de daad bij het woord te voegen heeft hij zelfs een koerier van Utrecht naar Eindhoven laten rijden, zodat ik nu weer met mijn iPhone herenigd ben. Da's dan weer een topactie!

Ik hoop dat de problemen met de bereikbaarheid opgelost worden en mijn verhaal als een incident gezien mag worden. M'n klacht is opgelost, ik vond het wel zo netjes om dat ook te melden. Eind goed, al goed.

syb03 17-12-10 12:36

Telefoon
 
Telefonisch zijn ze zeer slecht of niet bereikbaar.
Via de mail reageerde ze weer snel en werd later zelfs teruggebeld zonder dat ik hier om gevraagd had.

Tensiondream 24-01-11 12:56

Bevindingen Leliveld
 
Begin december mijn Franse (Simlock-vrije) Iphone opgestuurd na contact te hebben gehad met de Franse Apple support. Tot op heden komen ze hun terugbel afspraken zeer slecht na. Op dit moment heb ik na een aantal weken een omgeruilde Iphone gekregen maar na controle bleek het een duitse T-mobile model te zijn. Vorige week een mail gestuurd naar van Leliveld en hun gevraagd te reageren. Wordt vervolgd.

Een week later nog geen reactie gehad, daarnaast zijn ze weer slecht te bereiken. Misschien wordt het tijd dat ik er eens met een Apple rechtstreeks over ga praten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:26.