iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 4 in bezit (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/73635-iphone-4-bezit.html)

Reservoirdogs 01-10-10 22:31

iPhone 4 in bezit
 
Dag mede-liefhebbers,

zojuist hebben ik en mn vriendin voor haar een iphone 4 besteld. Mn vriendin gaat van provider X naar t-mobile, inclusief nummerbehoud. Dit overzetten duurt een maand(ze moet dus nog een maand de andere provider gebruiken), na deze maand kan ze dus haar nieuwe abonnement gebruiken.

Nu hebben we er een micro-sim kaart van t-mobile er al bij gekregen. Is dit een prepaid kaart waardoor ze het wel als ipod kan gebruiken ofzo? of is dit de micro-sim voor haar nieuwe abonnement die ze pas over een maand kan gebruiken? en als ik die micro-sim erin plaats, is de nieuwe abonnement dan niet gelijk geactiveerd? wij zijn dit vergeten te vragen.

Wellicht heeft een van u al eerder met dit bijltje gehakt.

rvanhusen 02-10-10 01:11

Je kan de kaart gewoon gebruiken om te bellen. Het is namelijk een kaart met een ander nummer en het oude nummer wordt overgezet naar je nieuwe kaart.

Daarom moet je ook je nieuwe kaart in je telefoon hebben als zij het nummer gaan overzetten.

Dus je kan gewoon je kaart gebruiken alleen zal niemand het nieuwe nummer kennen en wordt je dus weinig gebeld op dit nummer want ik neem niet aan dat je dat nummer niet aan iedereen gaat doorgeven, aangezien het binnenkort weer het oude nummer wordt.

Je hebt dus even twee abb.

Hopelijk is het verhaal duidelijk.

Klako93 02-10-10 21:56

Aangezien we hier al een vraag hebben staan. Ik heb mijn iPhone vandaag gekregen, geen nummerbehoud. Maar lees overal over activeren van simkaart. Ik kan echter gewoon bellen en smsen. Ik hoef deze dus niet te activeren?

silwit 02-10-10 22:54

Nee nee nee niet in de iphone stoppen die microsim
je aktiveerd hiermee een tijdelijke sim kaart!
Dat betekent dat alle smsjes en belminuten los worden berekend
Maarrr dat is niet t ergste maar alle MB's die je iphone gebruikt zijn buiten de bundel en dat kan bijzonder behoorlijk oplopen
Dus wees verstandig laat die microsim uit je iphone of zet alle data op UIT
Ik spreek uit ervaring binnen 6 dagen bijna 1000 mb verbruikt en dus een mega mega rekening!!
Gelukkig is het opgelost door de nummerbehoudaanvraag te cancelen en mijn abbo op het nummer van de microsim gelijk te laten ingaan zodat alle dataverkeer binnen de bundel viel maar t heeft me wel een slapeloze nacht gekost

Klako93 02-10-10 23:16

Ik heb geen nummerbehoud dus het is gewoon het nummer van de simkaart. Wees daar niet druk om. Is het dan wel goed?

silwit 02-10-10 23:31

Ja dan is t goed
maar de sim van je vriendin is toch met nummerbehoud als ik t goed begrepen heb.
Die micro sim wordt met t nieuwe abbo
over een maand geaktiveerd.
Het tijdelijke nummer heeft dus geen bundel en dat betekent
dat je alles wat je met die kaart gebruikt los betaald tegen hoge tarieven

Klako93 02-10-10 23:34

Ik ben niet dezelfde als de persoon die dit topic geopend heeft.

Mijn vraag is. Ik heb een nieuwe abonnement voor mn iphone 4 zonder nummerbehoud. Ik kreeg mijn simkaart met pincode en mobiele nummer etc gewoon bij de iPhone. Ik kon er meteen mee bellen etc, is dit al in het abonnement? Ik ga er vanuit van wel aangezien je met een niet geactiveerde simkaart niet kan bellen.

gserban 02-10-10 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klako93 (Bericht 575707)
Ik ben niet dezelfde als de persoon die dit topic geopend heeft.

Mijn vraag is. Ik heb een nieuwe abonnement voor mn iphone 4 zonder nummerbehoud. Ik kreeg mijn simkaart met pincode en mobiele nummer etc gewoon bij de iPhone. Ik kon er meteen mee bellen etc, is dit al in het abonnement? Ik ga er vanuit van wel aangezien je met een niet geactiveerde simkaart niet kan bellen.


Dat is vreemd dit is normaal onmogelijk bij een nieuw toestel je met namelijk altijd eerst aansluiten op PC via Itunes om te activeren dus als jouw toestel al geactiveerd is is dit geen nieuw toestel, elk nieuwe iphone werkt enkel nadat deze aan itunes heeft gehangen

Klako93 02-10-10 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gserban (Bericht 575709)
Dat is vreemd dit is normaal onmogelijk bij een nieuw toestel je met namelijk altijd eerst aansluiten op PC via Itunes om te activeren dus als jouw toestel al geactiveerd is is dit geen nieuw toestel

Dat verhaal heb ik gedaan hoor ;-) Het gaat om het deel van naar t-mobile bellen etc... en dan je simkaart activeren. Ik weet dat dit voor een verlenging van je abbo nodig is, maar ik weet nu zo ongeveer wel dat dit voor mij niet hoeft. Het is een beetje gek als ik bij mijn simkaart gewoon een nummer krijg met pincode etc en dat ik vervolgens die zooi nog naar t-mobile moet bellen om dit te activeren. Via iTunes heb ik natuurlijk gewoon gedaan.

gserban 02-10-10 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klako93 (Bericht 575712)
Dat verhaal heb ik gedaan hoor ;-) Het gaat om het deel van naar t-mobile bellen etc... en dan je simkaart activeren. Ik weet dat dit voor een verlenging van je abbo nodig is, maar ik weet nu zo ongeveer wel dat dit voor mij niet hoeft. Het is een beetje gek als ik bij mijn simkaart gewoon een nummer krijg met pincode etc en dat ik vervolgens die zooi nog naar t-mobile moet bellen om dit te activeren. Via iTunes heb ik natuurlijk gewoon gedaan.


Als je dat gedaan hebt kan je idd direct bellen enkel wat je de eerste 2 maanden niet kan doen is in buitenland ermee bellen en ik dacht zelfs ook niet naar het buitenland toe bellen

Klako93 03-10-10 14:23

Hartelijk bedankt! Ik heb nu duidelijk dat ik gewoon binnen mijn abonnement aan het bellen ben en alles gewoon goed is. Dank voor de feedback en uitleg!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:57.