//

Hoge prijzen iphone

Hoge prijzen iphone discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Waarom wil iedereen toch "zoveel" aan een iphone verdienen. Wat een geldwolven zijn die iphone verkopers toch allemaal dat ze zoveel geld durven vragen voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-02-08, 12:02
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard Hoge prijzen iphone

Waarom wil iedereen toch "zoveel" aan een iphone verdienen.
Wat een geldwolven zijn die iphone verkopers toch allemaal dat ze zoveel geld durven vragen voor een iPhone.
Zag net weer een voor €550,-
Doe toch eens normaal!
Een vraagprijs van €400,- is een net bedrag als je netjes alle verplichtingen afgedragen hebt.
Is er op dit forum nou niet te regelen dan alleen iPhones tot een bepaalde vraagprijs aangeboden mogen worden?
Ik zou het een goede ontwikkeling vinden gezien deze zogenaamde zakenmannetjes over de rug van de opensource "iphone unlock software schrijvers" geld aan het verdienen zijn terwijl het geld eigenlijk aan hen betaald zou moeten worden, of minstens een percentage van de winst.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-02-08, 12:04
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wi-Fi Bekijk bericht
Waarom wil iedereen toch "zoveel" aan een iphone verdienen.
Wat een geldwolven zijn die iphone verkopers toch allemaal dat ze zoveel geld durven vragen voor een iPhone.
Zag net weer een voor €550,-
Doe toch eens normaal!
Een vraagprijs van €400,- is een net bedrag als je netjes alle verplichtingen afgedragen hebt.
Is er op dit forum nou niet te regelen dan alleen iPhones tot een bepaalde vraagprijs aangeboden mogen worden?
Ik zou het een goede ontwikkeling vinden gezien deze zogenaamde zakenmannetjes over de rug van de opensource "iphone unlock software schrijvers" geld aan het verdienen zijn terwijl het geld eigenlijk aan hen betaald zou moeten worden, of minstens een percentage van de winst.
als het teveel is moet je hem niet kopen
je gaat in de garage van bmw toch ook niet zeggen dat hij te duur is
koop dan een lada
of in het geval van iphone koop dan een goedkope samsung af wat anders
als de iphone niet aan de hoge prijs verkocht wordt zal de prijs wel zakken
met een beetje zoekwerk kom je er wel eentje voor 400 euro tegen
ik doe de mijn weg na de paasvakantie voor 400 euro(heb een 16 gb besteld!) maar is dan al wel een dikke maand in gebruik geweest
  #3  
Oud 15-02-08, 12:17
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wi-Fi Bekijk bericht
Waarom wil iedereen toch "zoveel" aan een iphone verdienen.
Wat een geldwolven zijn die iphone verkopers toch allemaal dat ze zoveel geld durven vragen voor een iPhone.
Zag net weer een voor €550,-
Doe toch eens normaal!
Een vraagprijs van €400,- is een net bedrag als je netjes alle verplichtingen afgedragen hebt.
Is er op dit forum nou niet te regelen dan alleen iPhones tot een bepaalde vraagprijs aangeboden mogen worden?
Ik zou het een goede ontwikkeling vinden gezien deze zogenaamde zakenmannetjes over de rug van de opensource "iphone unlock software schrijvers" geld aan het verdienen zijn terwijl het geld eigenlijk aan hen betaald zou moeten worden, of minstens een percentage van de winst.
Mag ik vragen of je ooit al iets hebt gedoneerd aan de ontwikkelaars?

We leven trouwens niet in een communistische staat, het ook gebleken dat dat niet werkt.
Je mag de iPhone kopen waar je wilt. Waar komt je frustratie trouwens vandaan?
  #4  
Oud 15-02-08, 12:44
NickLNL NickLNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 44
Standaard

Waarschijnlijk heeft Wi-Fi vroeger niet zo goed opgelet bij economie. Onze hele economie draait rond vraag & aanbod. Omdat hier momenteel de iPhone niet te krijgen is, is er weining aanbod, daarom is de iPhone zo duur. Waarom zou je iets verkopen voor 350,- als het ook voor 500 kan?

Het enige waarin ik je gelijk kan geven zijn mensen die 40,- euro vragen voor een software unlock die door de ontwikkelaar gratis is gemaakt.

Laatst gewijzigd door NickLNL; 15-02-08 om 12:47.
  #5  
Oud 15-02-08, 17:36
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

@truckdiver,

Kennelijk is de text niet goed doorgedrongen bij jou gezien ik en ik mag aannemen dat jij je bmw niet bij een ander gaat kopen omdat je hem daar net even eerder kan kopen maar wel veel duurder is.
Ja ik zeg dus wel bij een dealer dat een auto te duur is, en nee lada is niet de auto waar ik graag mee rij dus kies ik voor een ander merk.
Mijn essentie is dat er velen zijn die over de rug van de unlockers nu geld verdienen terwijl ze dat helemaal niet verdienen.

@ Fresh,

Ik doneer geen geld, ik help iedere iphone eigenaar vrijwillig met zijn/haar problemen VOOR NIKS, zo draag ik mijn steentje bij.
Verder heeft dit niets met communistisch staat te maken, we praten hier over een stel geldwolven die over de rug van de iPhone liefhebbers een hoop geld verdienen door simpelweg dozen te schuiven.
Kijken hoeveel gebruikers er overblijven als er maandelijks betaald moet gaan worden voor deze site, denk dat het knap rustig gaat worden, maar bedenk je ook eens dat deze geldwolven hier op de site hun "kennis" op doen om jou een poot uit te rukken.
Er zijn hier een hoop mensen die elkaar helpen terwijl degene die ze de iphone levert eigenlijk deze service voor dat geld zou moeten aanbieden.

@ NickLNL,

Ik heb wellicht niet opgelet op school maar heb wel geleerd dat een hoge marge zeker niet betekend dat je er hemeltje rijk mee gaat worden.
Neem van mij aan dat iemand met een eerlijke prijs sneller binnen is dan iemand die de boel in de maling loopt te nemen.

De iPhone verkopers welke 500 of meer vragen verdienen gemiddeld 230 euro per iphone !
Simpele rekensom= 399 dollar is +/- 271 euro men draagt geen invoerrechten en b.t.w. af waardoor men weer een kleine 70 euro in eigen zak kan stoppen.
230 euro is 85% winst
En nu willen jullie deze winst goedpraten?

Laatst gewijzigd door Wi-Fi; 15-02-08 om 17:39.
  #6  
Oud 15-02-08, 17:45
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Ik snap niet hoe jij zo stellig kunt zijn over de inkoopprijs. Alsof iedereen zijn iPhones zelf gaat halen in de US!

Alle personen die in de toeleverketen zitten willen er iets aan overhouden. Bovendien moet er veel werk verricht worden om de iPhones hierheen te krijgen en daarna nog gebruiksklaar te maken.

Of het interessant is kan de verkoper inschatten aan de nu geldende marktprijzen, hij wil er uiteraard ook nog iets aan overhouden.

Trouwens, doneren is vrijwillig. Het wil dus niet zeggen dat jij niet over doneren hoeft na te denken, omdat je mensen belangeloos helpt. Je maakt wel jouw en de de iPhones van anderen bellend, omdat ontwikkelaars je daar de tools voor bieden.
  #7  
Oud 15-02-08, 17:53
M.Sergio M.Sergio is offline
Banned
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 54
Standaard

Ben het echt wel met je eens, maar er iets tegen doen lijkt me nutteloos.. Kijk eens op marktpl@@ts. Er zijn mensen die illegaal films en muziek verkopen en dan nog denken dat ze slim zijn ook. Alsof ze een gat in de mark hebben ofzo.. Triest gewoon. Het enige wat je kunt doen is zorgen dat je zelf slimmer bent en nooit zon drol nodig hebt.
  #8  
Oud 15-02-08, 17:54
joeri28 joeri28 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 38
Standaard

het is ook schandalig dat die verkoop prijzen zo hoog liggen, als je er wat minder voor vraagt bestaat de kans groter dat je er meer zult verkopen
  #9  
Oud 15-02-08, 17:58
HackiX HackiX is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 20
Standaard

We zitten hier gelukkig in een vrije markt waar de prijs bepaald wordt door vraag en aanbod. Als je geen zin hebt om de meerprijs voor de tussenhandel te betalen dan wacht je toch lekker tot de iPhone bij KPN o.i.d. te koop is? Je doet net alsof mensen 'recht' hebben op een iPhone en nu dus tegen hun wil worden verplicht om een te dure iPhone aan te schaffen.
  #10  
Oud 15-02-08, 18:04
bgordijn bgordijn is offline
• iOS 6.0
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 95
Standaard

Sommige mensen hebben de pech dat hij bij de douane onderschept word en dan komen er natuurlijk wel wat kosten bij
  #11  
Oud 15-02-08, 18:53
netvista netvista is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 46
Standaard

Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. De vraag is groter dan het aanbod en dat drijft de prijs op. Daarbij is jou berekening natuurlijk niet correct. De persoon die de iphones importeert heeft ook met kosten te maken.

Maar goed, zou jij je je iphone verkopen voor 270, wetende dat je er op je sloffen 500 voor kan krijgen? Lijkt me niet.
  #12  
Oud 15-02-08, 18:59
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

We mogen al lang blij zijn dat de dollar zo laag staat.

Ter vergelijking, kijk eens wat een simlockvrij topmodel (N Series) van Nokia kost!
Die 399 dollar in Amerika (excl. US BTW!) is gebaseerd op een combinatie met een duur abonnement. Die prijs is dus gesubsidieerd en daar maken wij dankbaar misbruik van.
Je koop hier in Nederland dus een iPhone die in veel gevallen nog goedkoper is dan een andere simlockvrije top GSM en je kunt er bij wijze van spreken zelfs een prepaid kaart in stoppen. Als je de zaken als koper vanuit dat perspectief bekijkt staan de zaken ineens heel anders!
  #13  
Oud 15-02-08, 19:38
markb markb is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 59
Standaard

De iPhone verkopers welke 500 of meer vragen verdienen gemiddeld 230 euro per iphone !
Simpele rekensom= 399 dollar is +/- 271 euro men draagt geen invoerrechten en b.t.w. af waardoor men weer een kleine 70 euro in eigen zak kan stoppen.
230 euro is 85% winst
En nu willen jullie deze winst goedpraten?[/QUOTE]

Ik snap niet hoe je d'r bij komt. Ik heb 2 iphones besteld 1 voor mezelf en 1 om een beetje uit de kosten te komen. Als ik uitreken wat ik kwijt ben aan myus en aan btw dan is €500,= een hele milde prijs!

Bovendien heb ik de pech dat ik 2 simfreerers besteld heb die ik nu niet meer nodig heb maar goed all in the game.

Maar om te denken dat ik er lekker wat aan over hou; echt niet!

Ik zou willen dat het zo was want ik raak die andere aan de straatstenen niet kwijt, ik ben gezakt naar €475,= . Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de rest dat doet. Tips?
  #14  
Oud 15-02-08, 19:46
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Ik snap niet hoe jij zo stellig kunt zijn over de inkoopprijs. Alsof iedereen zijn iPhones zelf gaat halen in de US!

We weten exact de prijzen dus het is simpelweg rekenen.
Na aftrek van alle gemaakte kosten (bij 1000 iPhones zijn de kosten voor vervoer b.v. een stuk lager)

Alle personen die in de toeleverketen zitten willen er iets aan overhouden. Bovendien moet er veel werk verricht worden om de iPhones hierheen te krijgen en daarna nog gebruiksklaar te maken.

Er is niets tegen eerlijk je geld verdienen, maar dit gaat mij te ver.
Vandaar dat ik het voor de onwetende nieuwkomers opneem.


Of het interessant is kan de verkoper inschatten aan de nu geldende marktprijzen, hij wil er uiteraard ook nog iets aan overhouden.

Een nieuwkomer kan niet inschatten of een telefoon het bedrag waard is wat er gevraagd word.
Blijkt deze achteraf nog unlocked te moeten worden dan kunnen de kosten voor deze nieuwkomer weer hoger uitkomen.
Neem als voorbeeld actie die hier in het verleden gespeelt heeft, die geeft mooi aan wat er naast een redelijk bedrag nog bovenop gegooid is.

Trouwens, doneren is vrijwillig. Het wil dus niet zeggen dat jij niet over doneren hoeft na te denken, omdat je mensen belangeloos helpt. Je maakt wel jouw en de de iPhones van anderen bellend, omdat ontwikkelaars je daar de tools voor bieden.
Ik doneer in de zin van mijn tijd, koffie/frisdranken en kennis te delen.
Degene die de dozen schuiven doneren alleen zichzelf!
Lijkt me geen redelijke redenering dat ik ook nog zou doneren, gezien de hoeveelheid iPhones die ik door mijn handen gehad heb (o.a. van gebruikers van dit forum).
Maar we dwalen in deze af, ik denk dat ik duidelijk gemaakt heb dat de huidige prijzen in mijn ogen niet kunnen.
Hopende dat dit potentiele kopers tot nadenken aanzet en wellicht 2 keer nadenken voordat ze tot aankoop overgaan.

@offtopic,

Valt mij wel op dat er erg fel gereageerd wordt op dit onderwerp, mag ik daar uit suggereren dat ik wellicht iemand tegen het zere been beschopt heb?
  #15  
Oud 15-02-08, 19:46
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wi-Fi Bekijk bericht
De iPhone verkopers welke 500 of meer vragen verdienen gemiddeld 230 euro per iphone !
Simpele rekensom= 399 dollar is +/- 271 euro men draagt geen invoerrechten en b.t.w. af waardoor men weer een kleine 70 euro in eigen zak kan stoppen.
230 euro is 85% winst
En nu willen jullie deze winst goedpraten?
Zo zo, waarom doe je het zelf ook niet dan als je 230 euro per / iphone kan verdienen ? 10 iPhones verkopen en je hoeft de hele maand niet meer 8 uur per dag oid te werken
  #16  
Oud 15-02-08, 20:11
Hapsnap Hapsnap is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wi-Fi Bekijk bericht
...

De iPhone verkopers welke 500 of meer vragen verdienen gemiddeld 230 euro per iphone !
Simpele rekensom= 399 dollar is +/- 271 euro men draagt geen invoerrechten en b.t.w. af waardoor men weer een kleine 70 euro in eigen zak kan stoppen.
230 euro is 85% winst
En nu willen jullie deze winst goedpraten?
Verkoopprijs 399 dollar
Sales tax van zo'n 6% (verschilt per staat) -> 423 dollar
Verzendkosten van US naar NL, verschilt, laten we gemiddeld 50 dollar rekenen, 473 dollar.

De wisselkoers die je krijgt bij een bank/paypal zal op dit moment rond de 1,45 liggen, 473 dollar = 326 euro.

Invoerheffing over 326 euro is 79 euro -> 405 euro.

Als iemand de telefoon voor 500 euro verkoopt maakt hij dus een 95 euro winst, en dat is een 23% winst.

Bij deze berekening ga ik ervan uit dat een verkoper de telefoon in de VS heeft kunnen kopen van iemand die er zelf niks aan over heeft gehouden. In de praktijk zal dit NIET zo zijn, zeker aangezien het vrij moeilijk is om aan grote hoeveelheden telefoons te komen in de VS. Reken dus hier dus nog minimaal maar een 50 dollar bij, en dan zie je dat 500 euro helemaal geen "belachelijk" bedrag is. Of het veel geld is voor je daar oordeel ik niet over, maar voor minder zul je ze amper tot niet tegenkomen.
  #17  
Oud 15-02-08, 20:13
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Hangt er vanaf als ie ze zelf ophaalt kost het maar 280

Greetz, Stiruam
  #18  
Oud 15-02-08, 21:03
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

en dat vliegtuigticket is dan gratis?
  #19  
Oud 15-02-08, 21:09
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hapsnap Bekijk bericht
Verkoopprijs 399 dollar
Sales tax van zo'n 6% (verschilt per staat) -> 423 dollar
Verzendkosten van US naar NL, verschilt, laten we gemiddeld 50 dollar rekenen, 473 dollar.

De wisselkoers die je krijgt bij een bank/paypal zal op dit moment rond de 1,45 liggen, 473 dollar = 326 euro.

Invoerheffing over 326 euro is 79 euro -> 405 euro.

Als iemand de telefoon voor 500 euro verkoopt maakt hij dus een 95 euro winst, en dat is een 23% winst.

Bij deze berekening ga ik ervan uit dat een verkoper de telefoon in de VS heeft kunnen kopen van iemand die er zelf niks aan over heeft gehouden. In de praktijk zal dit NIET zo zijn, zeker aangezien het vrij moeilijk is om aan grote hoeveelheden telefoons te komen in de VS. Reken dus hier dus nog minimaal maar een 50 dollar bij, en dan zie je dat 500 euro helemaal geen "belachelijk" bedrag is. Of het veel geld is voor je daar oordeel ik niet over, maar voor minder zul je ze amper tot niet tegenkomen.
Hapsnap, jij komt heel dicht in de buurt, reken daar dan ook de tijd nog maar eens bij die je eraan besteedt (iPhones zoeken, halen, restoren, jailbreaken, Nederlands maken, afleveren met uitleg en evt. ook nog support). Als SAP consultant verdien je echt meer per uur. Het blijft een zakcentje. Je moet een beetje freak zijn voor zo'n habbekrats, maar de mensen zijn wel blij.

Nog maar niet te spreken over de risico's die je loopt, zoals evt een kapotte iPhone out-the-box, turbosims waar je mee blijft zitten. Geloof me, ik heb het meegemaakt.

Voor wie deze dingen allemaal niet begrijpt of waardeert, doe het lekker zelf.

Laatst gewijzigd door Fresh; 15-02-08 om 21:13.
  #20  
Oud 15-02-08, 21:54
Haagze sf2's schermafbeelding
Haagze sf2 Haagze sf2 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aruba
Berichten: 389
Stuur een bericht via MSN naar Haagze sf2
Standaard

Hier ff een reactie, ik "verkoop" ook simunlocks op marktplaats. voor 40 euro,- inclusief nl menu enz.

Mensen die problemen hebben met hun iphone die help ik.

Ik instaleer het NL menu van ifoneguide en de sim unlock van ziphone,

ik verplicht niemand iets, ik bied een dienst aan! hun willen zelf hulp.

Over doneren tjah, ik zou het graag dan maar ik heb geen paypall/cc
ik zou graag wat over maken aan de Ig dus als hij me een pm stuurd kan hij uiteraard een vergoeding krijgen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: hoge resolutie foto's op iphone zetten Grdam Muziek, foto & video 0 27-11-10 20:58
hoge snelheid met mijn iphone frank3g Odido (T-Mobile) 0 04-10-08 01:03
De hoge prijzen van de iphone in België,Canada en Spanje {i}muse Chat en geruchten 0 15-07-08 23:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:54.