iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone reparatie 218 euro, doen? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/76274-iphone-reparatie-218-euro-doen.html)

Bauwens 27-10-10 12:41

iPhone reparatie 218 euro, doen?
 
Ik weet dat deze vraag niet in dit forumonderdeel thuishoort, maar ik heb gekeken en dit leek me de meest geschikte plaats.

Twee en een half jaar geleden kocht ik een iPhone 3G. Twee jaar en twee maanden geleden heb ik hem (met garantie) op spectaculaire wijze gesloopt (lees onder). Toen is hij opgehaald en is er gelijk een iPhone 4 afgeleverd (dit is een sterke verkorting van het verhaal, in het echt zijn er grote problemen opgetreden met T Mobile maar daar ga ik niet verder op in).
Ik kreeg vanochtend een mailtje van Solid Vision dat ze mijn oude iPhone 3G hebben en ze hem kunnen repareren voor 218 euro. Ik vraag me nu af in welke staat hij dan wordt geretourneerd. Wordt ook de software opgeknapt (cruciaal: hij stikt van de software foutjes). Voor de rest is hij redelijk goed naar de ***** geholpen (de achterkant ligt er helemaal af en alles is kapot gegaan omdat ik hem zonder achterkant in de vijver legde)

Wordt mijn gerepareerde iPhone 3G compleet vervangen? Wordt alleen de hardware vervangen? Wordt ook de software opgeschoond? Als iemand ervaring heeft met Solid Vision hoor ik het graag!

(ik heb er eerst met een stel vrienden 15 minuten mee gebasketbald, hierna deed hij het nog wonder boven wonder. Daarna heb ik hem in een vijver gelegd en pas na drie minuten(!!!) begon hij raar te doen.)

wouter1981 27-10-10 13:38

Volgens mij "repareert" Solid Vision geen iPhones. Ze vervangen ze voor een gereviseerde. Die is als nieuw te beschouwen omdat alle slijtende onderdelen vervangen zijn voor nieuwe.

Ik zou het wel doen want ik denk dat je dat bedrag er nog minimaal voor kunt krijgen. Er vanuit gegaan dat het toestel simlockvrij is.

Remypas 29-10-10 00:52

Vraagje, je hebt toch een iPhone4 jehad, of was dit een tijdelijk vervangingstoestel? Zo ja, dan is het repareren de goedkoopste optie om een iPhone 3G te krijgen. En indien het inderdaad het een gereviseerde is heb je best mazzel voor die prijs. Kijk maar eens naar de tweedehands prijzen op marktplaats of zo.
Indien je de iphone4 kan houden kan het nog een interessante optie zijn. Alweer: kijk maar eens naar de prijzen van een tweedehands iphone3 op marktplaats.

paalpizzle 14-11-10 23:02

Ik heb mijn toestel laten maken bij Uw iPhone weer zo goed als nieuw | iPhoneservice.nl

ben er zeeeer over te spreken, 1uur service is gewoon mogelijk!!! beter dan 6 weken wachten!

Mysteriousgirl_ 17-11-10 13:20

Als je met opzet je telefoon gaat slopen dan ben je wel een beetje kansloos hoor.. :rolleyes:

Buiten dat om,..
Ga er maar van uit dat ze alleen maken wat noodzakelijk is. Nieuwe firmware zou ik niet op hopen.

Ik zou sowieso nooit voor dat bedrag een 3g laten repareren. Kan je beter even doorsparen voor een 3gs die je nu al voor 350 kan kopen..

WDS001 17-11-10 13:24

 Verplaatst naar: Koopadvies en ervaringen

dcl! 17-11-10 19:19

paalpizzle je hebt nu al zo'n 7 of 8 van die reclameberichten geplaatst. Dat komt dan niet meer als onpartijdig advies over wat mij betreft. :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:33.