//

Apple laptop kopen?

Apple laptop kopen? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nu een iPad en een MacBook Air 13" van dit jaar.. Jij vroeg welke MacBook je t beste zou kunnen nemen. Ik zou ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 08-01-11, 21:22
nibbit88's schermafbeelding
nibbit88 nibbit88 is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Poortugaal, Albrandswaard
Berichten: 315
Standaard

Ik heb nu een iPad en een MacBook Air 13" van dit jaar.. Jij vroeg welke MacBook je t beste zou kunnen nemen. Ik zou zeggen, neem de 13" MBA, lekker snel, lekker ligt en lekker plat.. En presteert prima.. Maar wil je echt een krachtpatser, neem dan een 13" (want de rest vind ik te groot anno 2011) MacBook Pro met de hoogste specs inc. SSD drive..
__________________
 MacBook Pro 13" with Touch Bar (2018) / Apple Watch 42mm SS 
 iPhone 12 Pro Max 128GB Pacific Blue / iPad Pro 11" 
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 08-01-11, 21:24
Jeffmeister Jeffmeister is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Helmond
Berichten: 51
Standaard

Hoihoi!

Voor beetje huis tuin en keukengebruik is een Air of de normale macbook een prima optie. Deze heb je al vanaf 999 euro. De Pro 13" instap heb je vanaf 1149.

Het is mogelijk om hem in termijnen te betalen, zoiets heet "iPayLater" en wordt aangeboden door elke willekeurige apple dealer (bij mij in de winkel in ieder geval wel).
Je kan kiezen voor 10 of 24 maanden en dat kost je maar 70 euro registratiekosten. That's it. Meestal krijg je dat terug in een kadobon dus scheelt je wel geld. Je moet het wel aanvragen en dan checkt het programma bij BKR of je hem mag kopen of niet.

Mocht je nog vragen hebben; tell me!
  #23  
Oud 08-01-11, 21:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Maar er is een probleem met een ipad natuurlijk, toch zeker met die van nu; je hebt geene usb,je hebt geene hdmi en ik heb horen zeggen je ook geen mozilla firefox kan op installeren?
De browser welteverstaan want ik heb die soms nodig .
Bepaalde zaken kan je alleen maar met mozilla en niet met windows.
Natuurlijk heeft de iPad een USB aansluiting, die zit op de dock connector. Met de Camera Connection Kit kan je zelfs een USB toetsenbord aansluiten als je dat zou willen.

Nee, Firefox voor iPad bestaat niet. Maar in de appstore kan je wel Skyfire kopen.

En Windows voor de iPad bestaat al helemaal niet.
  #24  
Oud 08-01-11, 21:30
roel88 roel88 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 26
Standaard

Vergeet niet dat een hoop Windows software niet voor de Mac is. Dus je zult vaak voor alternatieve software moeten gaan zoeken. Normale software is vaak wel te vervangen maar de bekende games zul je vaak niet kunnen spelen. (zonder bootcamp of andere omwegen)

Laatst gewijzigd door roel88; 08-01-11 om 21:36.
  #25  
Oud 08-01-11, 21:54
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Nog een vraagske; bv programmaatjes als convertxtodvd en dvd fabdecrypter enz...kan je zo een dingen wel op een apple installeren dan?
Of moet je zelfs zo een zaken allemaal gaan kopen?
  #26  
Oud 08-01-11, 22:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nibbit88 Bekijk bericht
Ik heb nu een iPad en een MacBook Air 13" van dit jaar.. Jij vroeg welke MacBook je t beste zou kunnen nemen. Ik zou zeggen, neem de 13" MBA, lekker snel, lekker ligt en lekker plat.. En presteert prima.. Maar wil je echt een krachtpatser, neem dan een 13" (want de rest vind ik te groot anno 2011) MacBook Pro met de hoogste specs inc. SSD drive..
Maar zit je niet beter met een i5 core ofzo?
En ssd drive?

Ik ben echt een leek in die dingen .
  #27  
Oud 08-01-11, 22:37
roel88 roel88 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Nog een vraagske; bv programmaatjes als convertxtodvd en dvd fabdecrypter enz...kan je zo een dingen wel op een apple installeren dan?
Of moet je zelfs zo een zaken allemaal gaan kopen?
Nee die programma's zijn volgens mij alleen op Windows. Dus je zult voor een alternatief programma moeten zoeken dat wel op de Mac werkt.
  #28  
Oud 08-01-11, 23:02
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roel88 Bekijk bericht
Nee die programma's zijn volgens mij alleen op Windows. Dus je zult voor een alternatief programma moeten zoeken dat wel op de Mac werkt.
Dacht ik al, das wel jammer natuurlijk, das zo'n minpunt aan apple vind ik.
  #29  
Oud 09-01-11, 00:14
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Ik twijfel al een tijdje om te beginnen aan de Macbook (MB) tweedehands. Gaat het me bevallen en is de overstap wel "snel" gebeurd? In principe wil ik de MB vooralsnog gebruiken om mijn scriptie te schrijven en lekker meenemen naar de Universiteit.

Mijn vraag is:
*) Kan je op de MB ook dual-booten (OS X + Win7)? Of gaat hij traag worden?
*) Waar op te letten als je een tweedehandse MB koopt?
*) Hoe kan je de oplichters pakken vwb hardware-gebreken?
  #30  
Oud 09-01-11, 00:46
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

2de hands kopen doe ik echt wel niet, ik wil sowieso niet er mee zo'n toestel gesmost is, instellingen die verandert zijn etc...
Binnenkort zouden er nieuwe modellen uitkomen, ik ga uiteraard wachten op de nieuwe upgrades dan.

En dat van die ssd schijven; ja hallo, das wel heel veel geld zenne .
Vraag me af of dat het dan wel waard is? Die van 128gb is betaalbaar maar 128gb is wel heel weinig natuurlijk, dat staat snel vol he.
Meestal koop ik om de 3tal jaar al een nieuwe laptop.
  #31  
Oud 18-01-11, 13:59
runner70 runner70 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 104
Standaard

Ik zou mijn windows pc ook wel de deur uit willen doen en dan een imac kopen.
Maar ook ik blijf met een aantal vragen zitten.

1. Hoe zit het met de uitwisseling met windows pc,s
2. werkt mijn bestaande router met met netwerk hdd(western digital)
3. heb in huis pc(bedraad) en 2 laptops(draadloos) in netwerk hangen.
Blijft dit werken als ik de pc inruil voor imac
4.je kunt windows op mac zitten maar heb je daar windows cd.s voor nodig(heb ik nooit
gehad en heb vista.
  #32  
Oud 18-01-11, 14:04
Jeffmeister Jeffmeister is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Helmond
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door runner70 Bekijk bericht
Ik zou mijn windows pc ook wel de deur uit willen doen en dan een imac kopen.
Maar ook ik blijf met een aantal vragen zitten.

1. Hoe zit het met de uitwisseling met windows pc,s
2. werkt mijn bestaande router met met netwerk hdd(western digital)
3. heb in huis pc(bedraad) en 2 laptops(draadloos) in netwerk hangen.
Blijft dit werken als ik de pc inruil voor imac
4.je kunt windows op mac zitten maar heb je daar windows cd.s voor nodig(heb ik nooit
gehad en heb vista.
1. Uitwisseling met Windows pc's is prima. Je kunt alleen geen .exe files draaien op een mac. Maar om foto's/muziek etc over te zetten is het geen probleem. Even een HDD'tje koppelen en overkopieren.

2. Ja.

3. Tuurlijk, hij pakt automatisch je router als je hem in de iMac steekt.

4. Ja, daar heb je een windows CD/DVD voor nodig. maak wel een extra partitie op je Mac harde schijf.
  #33  
Oud 18-01-11, 14:34
runner70 runner70 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 104
Standaard

dank je voor je antwoord jeffmeister, maar hoe zit het met word, excel, powerpoint en pdf bestanden?
En wat zijn .exe files?
  #34  
Oud 18-01-11, 14:40
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Welk toestel je neemt zal volledig van je doel afhangen en dan zeker van je budget.
Ik heb een Air en een MB.
Air voor dagdagelijks is heel prima. Zeker als je nog een andere laptop behoud ivm branden etc. Of je koopt je later een externe.

De MB gebruik ik op het werk. Waarom? Gewoon voor de extra aansluitingen.
Kabeltjes van ... naar ... zijn er genoeg ivm je speciale noden.

Snelheid ? En air start op in 16 seconden en werkt super snel dmv de SSD
Maar die kan je ook in een MB zetten.
Extra ram enkel indien nodig. Ik heb 2 in mijn MBA en deze is ruim voldoende. Op mijn MB heb ik dan weer 4.

Zo zie je maar. Wat is noodzaak en wat niet. Een MBA met extra scherm en je kan een 11" makkelijk nemen. Extra externe schijf kan je steeds gebruiken.

Elk model bied wat. Maar indien gewoon computer gebruik is een MBPro zeker niet nodig.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #35  
Oud 18-01-11, 14:41
Jeffmeister Jeffmeister is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Helmond
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door runner70 Bekijk bericht
dank je voor je antwoord jeffmeister, maar hoe zit het met word, excel, powerpoint en pdf bestanden?
En wat zijn .exe files?
Je hebt gewoon Microsoft Office for Mac OF iWork die allebei werken met excel, powerpoint en wordbestanden. Pdf'jes paktie automatisch.

Exe files zijn bestanden om iets mee te openen op een windows pc (bijv tweetdeck.exe etc etc)
  #36  
Oud 27-01-11, 14:39
bloemenwinkel bloemenwinkel is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: de moer
Berichten: 57
Standaard

ik ben zelf ook van plan om een macbook te halen, maar ik zie op tv dat mediamarkt dat ze een actie hebben. Zou daar iets achter zitten qua model of iets anders, want wil het liefst een macbook pro 13. Dacht misschien komen er nieuwe macbooks uit omdat ze prijzen verlagen en er zoveel mogelijk wilen verkopen van de voorraad die ze nog hebben.
  #37  
Oud 27-01-11, 14:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Een macbook is ook gewoon prima, als je niet al te zware dingen erop wilt draaien, en gewoon beperkt blijft tot het basisgebruik, zal deze het beste zijn. En bovendien het goedkoopst.
Ik draai op een MacBook met 3 GB Final Cut Express en dat werkt perfect. Ik weet niet welke MacBook jij gebruikt om tot jouw conclusie te komen. Misschien dat jouw MacBook nog een heel oude is zodat jij alleen maar beperkt blijft tot het basisgebruik.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 27-01-11 om 14:56.
  #38  
Oud 27-01-11, 15:16
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Eén regel ; voor dagdagelijkse gebruiker is een MacBook meer dan voldoende.
Je kan dan nog kiezen tussen grotere HD of - indien groter budget- een SSD en wat extra Ram ( kan je later toevoegen
Regel twee; wil je meer en vele bewerkingen ( fotograaf,rekenkunde,programeren) ga dan voor een MacBook Pro.

De Air is een goed tweede toestel. Nooit als enige toestel gebruiken. Gaat moeilijk.
Zelf een Air in het bezit en een MB dus weet waarover ik praat.

ivm programma's ; voor elk windows programma is er een Apple alternatie dat mss nog wel beter is. Meestal ook gratis.
BV openoffice is gratis en helemaal identiek aan office:Windows.
Lay-out is soms iets wat anders. Maar sowieso als je wil van PC naar Mac gaan zal je moeten dingen anders leren doen.
  #39  
Oud 27-01-11, 21:48
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Wanneer is de gebruikelijke periode om nieuwe MB's te introduceren? Ik ga speciaal van 17 mrt - 30mrt naar New York om de Apple winkel te bezoeken en een MB te halen als de nieuwe er uit zijn.
  #40  
Oud 27-01-11, 22:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 Bekijk bericht
Wanneer is de gebruikelijke periode om nieuwe MB's te introduceren? Ik ga speciaal van 17 mrt - 30mrt naar New York om de Apple winkel te bezoeken en een MB te halen als de nieuwe er uit zijn.
Apple noemt zijn MacBooks en Imacs "Mid" en "Late". De nieuwste zijn dus bv. de Imac 27" 2.8 Ghz Late 2010.

Volgens Mactracker zijn de Mid 2009 en 2010 telkens in de maand mei uitgekomen. De Late in de maand oktober.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Laptop kapot, iPhone gebruiken op nieuwe laptop FenixStyle iTunes 5 29-11-10 19:35
Apple iphone 4 kopen ThaDevil Koopinformatie Nederland 10 24-08-10 19:53
apple tv kopen of niet Momenol Koopinformatie Nederland 0 27-07-10 16:58
Iphone nu kopen in Apple store US xzero Archief 3 24-02-08 14:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:48.