iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 2G voor 150e (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/81938-iphone-2g-voor-150e.html)

ZjoZke 09-01-11 14:25

iPhone 2G voor 150e
 
Dag allemaal,

Ik ben van plan om een iPhone 2G van een vriend te kopen voor 150 euro. Hij heeft mij vertelt dat hij ongeveer een jaar geleden het logicboard alsmede de Dataconnector Flex Cable vervangen heeft voor 16 GB in plaats van 8 GB (die reperatie kostte destijds zo'n 200 euro).

De telefoon is geunlockt en gejailbreaked, en heeft op het haperen van de volumeknopjes geen mankementen.

Ik weet dat de iPhone 2G niet meer up-to-date is, en dat je er geen firmware 4.0 op kan zetten (misschien wel met een cydia-programma'tje).

Ik ben er best wel over aan het twijfelen. Ik heb nu een LG GW300, maar die telefoon is echt ontzettend flut. Kan je op een iPhone 2G nog redelijk snel mobiel internetten? Of duurt dat ook langer dan 10/20 seconde voordat er een pagina is geopend?

Zouden jullie een iPhone 2G voor 150 euro kopen?

Groetjes

Fleetwood 09-01-11 15:24

nope ik zou sowieso geen 2g meer kopen en die prijs das zo'n beetje de prijs voor een 3g denk ik.

Suriboy777 09-01-11 16:16

Advies is begin niet aan de 2G. Verouderd en voor €150 is hij veels te duur nog eens. Zelfs aan de 3G zou ik je adviseren niet te beginnen. De 3G werkt zeer traag op alle iOS-sen na 3.1.3 (mijn ervaring).

Je zou beste kunnen instappen met een 3GS.

Onyx 09-01-11 16:32

Zoals Fleetwood al aangeeft is een 3G ook verkrijgbaar voor die prijzen, en dan doen de knopjes het ook nog allemaal.. ;)
Als je geen iPhone gewend bent dan kan je 3G overwegen, mede omdat een (snellere) 3GS toch alweer een prijsklasse hoger ligt.
Neemt natuurlijk niet weg dat de opvolgers behoorlijk vlotter zijn, je moet 'm dus niet naast een iPhone 4 gaan houden :cool:

ZjoZke 09-01-11 17:15

Iedereen bedankt voor de antwoorden, ik zie nu af van de koop, en ga voor de 3G :) Ik houd hem dan gewoon op 3.13.

Een iPhone 3G, 8GB is wel wat populairder op marktplaats.nl, er wordt meestal rond de 200e voor geboden, maar die 50 euro erbij heb ik er wel voor over.

Onyx 09-01-11 17:28

Er word nog wel eens een 3G - 16Gig model aangeboden met bv. enkele dode pixels in beeld, maar die verder wel goed werkt.
Zoeen moet tussen de 175e & 200e toch wel te krijgen zijn lijkt mij.

In elk geval succes met de aankoop en vooral veel plezier ervan! ;)

Edit: zie net dat er kort geleden op dit forum nog een 3G - 16Gig is verkocht met zgn. luie pixels voor kennelijk 250e.
Zijn toch nog prijziger dan ik dacht..

ZjoZke 09-01-11 21:06

Iedereen, heel erg bedankt voor de adviezen. Ik heb de 2G afgezegd, en mijn bod van 180e op een 3G met 8GB is geaccepteerd.

Ik ben echt een leek op het gebied van mobiele telefonie. Hij vertelde mij dat de iPhone alleen geschikt is voor T-mobile abonnementen. Maar ik wil dat niet, want ik heb AH prepaid (en ben daar zeer tevreden over). Hoe kan ik dan alsnog dat AH prepaid kaartje erin krijgen?

Ik wil de 3G het liefst voor altijd op 3.13, dus ik zal hem eerst moeten downgraden (dat gaat wel lukken), en op 3.13 kan je vast wel unlocken met een jailbreak of iets dergelijks?

Fleetwood 09-01-11 21:49

vraag hem wat er nu opstaat en welke baseband.
heeft ie nu ook jailbreak, vraag hem dan of shsh is opgeslagen bij cydia.

ZjoZke 09-01-11 22:12

Heel erg bedankt voor je antwoord. Zijn er dan ook basebands van iPhone 3G's die niet te jailbreaken/te unlocken zijn? Maar wanneer je een toestel gejailbreakt hebt, dan is hij toch ook makkelijk te unlocken?

Maar ik moest hem morgen bellen, dus dat ga ik dan maar doen. Die 3 vragen ga ik sowieso even stellen, zijn er nog meer dingen die ik moet vragen?

wouter1981 10-01-11 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZjoZke (Bericht 625646)
Ik ben echt een leek op het gebied van mobiele telefonie. Hij vertelde mij dat de iPhone alleen geschikt is voor T-mobile abonnementen. Maar ik wil dat niet, want ik heb AH prepaid (en ben daar zeer tevreden over). Hoe kan ik dan alsnog dat AH prepaid kaartje erin krijgen?

Indien hij de eerste eigenaar van de 3G is dan kan hij gratis de simlock laten verwijderen bij T-Mobile. Een belletje naar de unlocklijn en het wordt geregeld.

ZjoZke 10-01-11 10:32

Maar met een jailbreak is hij ook makkelijk te unlocken? Ik heb geen zin om hem allemaal dingen op te leggen die hij moet doen..

Ik ga de telefoon nooit updaten, ik houd hem gewoon op 3.13, dus dan heb ik ook niet het probleem dat m'n unlock weg is bij een update.

Onyx 10-01-11 11:50

Je legt 'm geen dingen op, het is een kwestie van een simpel telefoontje.
Daarbij verkoopt zijn telefoon ook nog beter als die unlocked is, en dat geld ook voor jou natuurlijk, als die weer eens word doorverkocht.

apotheosis 10-01-11 12:28

Voor een 2G 150 euro betalen haha, moet je echt een idioot voor zijn.
50 euro en geen euro meer.

klarenbl 10-01-11 13:09

Hallo allemaal, de prijs van een iPhone 2G weet ik niet. Ik wil wel reageren op het gebruik van een iPhone 2G. Ik gebruik mijn iPhone 2G nog steeds, in mijn ogen voldoet hij prima. Ik heb er een goedkoop sim-kaartje in en ik ben zeer tevreden. Ik werk in de automatisering als software engineer, ik doe meer met mijn iPhone 2G (vnc naar mijn thuiscomputers, airvideo, etc) dan menig collega's met gloednieuwe telefoons. Ja, de snelheid is wat minder van mijn iPhone 2G, maar ik vind een nieuwe iPhone nog steeds te duur. Dus een iPhone 2G kan best volstaan

apotheosis 10-01-11 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door klarenbl (Bericht 625842)
Hallo allemaal, de prijs van een iPhone 2G weet ik niet. Ik wil wel reageren op het gebruik van een iPhone 2G. Ik gebruik mijn iPhone 2G nog steeds, in mijn ogen voldoet hij prima. Ik heb er een goedkoop sim-kaartje in en ik ben zeer tevreden. Ik werk in de automatisering als software engineer, ik doe meer met mijn iPhone 2G (vnc naar mijn thuiscomputers, airvideo, etc) dan menig collega's met gloednieuwe telefoons. Ja, de snelheid is wat minder van mijn iPhone 2G, maar ik vind een nieuwe iPhone nog steeds te duur. Dus een iPhone 2G kan best volstaan

150 euro is het niet meer waard wat een 2G betreft.

ZjoZke 10-01-11 19:32

Ik ga trouwens voor een (goede, nette) iPhone 3G, 16GB voor 180 euro.

Ik jailbreak hem vervolgens om hem terug te zetten naar 3.13 (voor de snelheid). Vanaf firmware 3.13 kan ik hem waarschijnlijk goed unlocken. Ik houd m'n prepaid'je gewoon, ik gebruik m'n mobiel internet op m'n oude mobiel ook alleen om 1x per 2 dagen eventjes mobiel.nu.nl of om hyves te checken (meer dan 30 cent ben ik daar niet voor kwijt). Moet ik trouwens er voor uitkijken dat bepaalde apps niet zomaar 3G gaan gebruiken terwijl ik dat niet wil? Kan je dat instellen?

wouter1981 11-01-11 09:35

Je weet zeker dat je een gelockte versie koopt? Misschien moet je eerst kijken of het toestel simlockvrij is. Scheelt je een boel gedoe.

Om terug te gaan naar 3.1.3 hoef je niet te jailbreaken. Volgens mij kun je op een 3G elke FW lager dan 4.0 zonder SHSHs installeren.

kayleighmartens 12-02-11 01:33

In mijn Itunes kan ik alleen nog maar updaten naar 4.2, maar dan kan ik niet jailbreaken
Dus ik wil hem naar 3.1.3 doen, maar hoe kom ik aan die update?
Die kan ik namelijk niet vinden in Itunes!!

Weten jullie dat??

vampire222 12-02-11 17:38

op:
http://appldnld.apple.com.edgesuite....8_Restore.ipsw

als je dan op Shift en de restore knop in itunes drukt kan je hem opzoeken in een venstertje en gebruiken.

Wat je trouwens ook kan doen is hem even na de software (dus zonder jailbreak nog) een half uurtje met je simkaart aan itunes hangen, ik geloof dat hij dan simlockvrij zou moeten zijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:40.