iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 4 nu € 503,36 bij Media Markt (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/83401-iphone-4-503-36-media-markt.html)

joblamie 27-01-11 06:18

iPhone 4 nu € 503,36 bij Media Markt
 
Alle Media Markt vestigingen in Nederland hebben vanaf donderdag 27 januari 4 dagen lang weer een ’19& BTW? Weg ermee!’ actie. Deze actie wordt regelmatig door Media Markt gehouden, maar in de meeste gevallen worden Apple producten dan uitgesloten van de actie. Dit keer echter niet! Sterker nog, de iPhone komt zelfs voorbij in de TV reclame van Media Markt over de betreffende actie. Alleen de iPad is dit keer uitgesloten van de actie.

Door deze actie kun je nu bij deze bekende elektronica keten een simlockvrije iPhone 4 voor een relatief fenomenaal laag bedrag kopen, namelijk 503,36 euro! Op dit moment is de iPhone 4 nergens goedkoper te krijgen, zelfs voor tweedehands exemplaren op Marktplaats wordt soms nog meer gevraagd.

thejvd 27-01-11 10:14

Ik was maandag nog bij de Media Markt in Utrecht. Daar zeiden ze de iPhone 4 alleen i.c.m. abonnement te verkopen. Weet iemand een Media Markt in de regio Rotterdam-Den Haag-Utrecht waar ze deze wel verkopen en op voorraad zijn?

joblamie 27-01-11 10:16

Bovenstaande blijkt inderdaad niet te kloppen wegens een zeer grote fout van Media Markt Nederland. Het concern blijkt de iPhone 4 niet te kunnen verkopen in combinatie met deze actie. Het toestel zou ondanks de simlockvrij prijs van 599 euro op geen enkele manier zonder abonnement verkocht mogen worden. Wanneer je het toestel wél neemt in combinatie met een abonnement, dan mag Media Markt de BTW korting niet in mindering brengen op het bedrag.

De directie van Media Markt Nederland overweegt nu de televisie commercial van de buis te halen, aldus de vestigingsmanager van Media Markt Alphen aan den Rijn. Dit vanwege het feit dat de iPhone ten onrechte wordt weergegeven in de TV commercial.

Onyx 27-01-11 10:20

He, werd bijna blij.. :D
Zag mezelf al 4 iPhone 4's kopen en die voor 50 eurootjes meer per stuk weer verpatsen over een week of 2.

Helaas, het had zo mooi kunnen zijn :P

joblamie 27-01-11 12:00

Media Markt heeft haar website aangepast: De iPhone is nu officieel een uitzondering op de '19% BTW? Weg ermee!' actie Media Markt heeft haar website aangepast: De iPhone is nu off... on Twitpic

SpeedDemon 27-01-11 12:54

Maar dan kan je nog wel goedkoop een Ipad meenemen. Daar geld de actie wel voor voor zover mij bekend.

joblamie 27-01-11 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SpeedDemon (Bericht 633837)
Maar dan kan je nog wel goedkoop een Ipad meenemen. Daar geld de actie wel voor voor zover mij bekend.

Nee ook niet. De iPad was van begin af aan al uitzondering op de actie. Hoewel sommige vestigingen toch 10% korting geven.

SpeedDemon 27-01-11 13:02

Lekker dan zat mezelf al lekker te maken.....

Suriboy777 30-01-11 16:51

Her en der gelezen dat in het verleden MM ongeveer 2 weken voor de 19%BTW actie de prijzen verhoogde (stiekempjes). Vervolgens kwam de 19% actie en was je duurder uit dan de normale prijs voor de verhoging.

Sowieso vind ik MM een baggerwinkel.

haroldv 30-01-11 17:37

Op de Ipad zat inderdaad 10% korting in Zwolle

Onyx 30-01-11 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 635086)
Her en der gelezen dat in het verleden MM ongeveer 2 weken voor de 19%BTW actie de prijzen verhoogde (stiekempjes). Vervolgens kwam de 19% actie en was je duurder uit dan de normale prijs voor de verhoging.

Wel eens gehoord maar nog nooit door voorbeelden ondersteunt gezien..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 635086)
Sowieso vind ik MM een baggerwinkel.

Hoe dat zo?

Suriboy777 30-01-11 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onyx (Bericht 635181)
Wel eens gehoord maar nog nooit door voorbeelden ondersteunt gezien..



Hoe dat zo?

Sowieso is er een filmpje over de 19% btw die bij het programma kassa is behandeld. Afspeelpagina*/*Vara Kassa

MM is gewoon duur. Je kan alles goedkoper op internet vinden. Bagger in de zin van onbeschofte en niet kundige verkopers. Als je teveel moeilijke vragen stelt raken ze geďrriteerd.

Onyx 30-01-11 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 635217)
Sowieso is er een filmpje over de 19% btw die bij het programma kassa is behandeld. Afspeelpagina*/*Vara Kassa

MM is gewoon duur. Je kan alles goedkoper op internet vinden. Bagger in de zin van onbeschofte en niet kundige verkopers. Als je teveel moeilijke vragen stelt raken ze geďrriteerd.

Heb 't gelezen en het 1e voorval las ik geen reactie op, maar de overige 2 voorbeelden worden netjes gepareerd.
Dat de klagers zich misleid voelen doet daar niets an af.

Wat kennis aangaat weet een ieder al jaren dat je niet bij een verkoper van de MM moet zijn, een enkeling daargelaten.
Truc is om die info bij een speciaalzaak te halen en vervolgens je keuze te maken.
Dan op internet de goedkoopste aanbieder (geen webwinkel) zoeken en met die prijs naar de MM.
Die garanderen "de laagste prijs" en zullen dan meegaan met die prijs.
Je moet er wel zelf voor aan de slag want ze garanderen alleen de laagste prijs, dat is wat anders dan de goedkoopste daadwerkelijk zijn ;)

Dantis 08-02-11 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joblamie (Bericht 633822)
Media Markt heeft haar website aangepast: De iPhone is nu officieel een uitzondering op de '19% BTW? Weg ermee!' actie Media Markt heeft haar website aangepast: De iPhone is nu off... on Twitpic

Dan heb ik geluk gehad op 28-01-11 heb ik er 1 kunnen bemachtigen zonder btw en zonder abo :D

joblamie 09-02-11 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onyx (Bericht 635241)
Heb 't gelezen en het 1e voorval las ik geen reactie op, maar de overige 2 voorbeelden worden netjes gepareerd.
Dat de klagers zich misleid voelen doet daar niets an af.

Wat kennis aangaat weet een ieder al jaren dat je niet bij een verkoper van de MM moet zijn, een enkeling daargelaten.
Truc is om die info bij een speciaalzaak te halen en vervolgens je keuze te maken.
Dan op internet de goedkoopste aanbieder (geen webwinkel) zoeken en met die prijs naar de MM.
Die garanderen "de laagste prijs" en zullen dan meegaan met die prijs.
Je moet er wel zelf voor aan de slag want ze garanderen alleen de laagste prijs, dat is wat anders dan de goedkoopste daadwerkelijk zijn ;)

Exact. Ik koop al jaren bij de Media Markt op deze manier. Media Markt is over het algemeen erg duur, maar vanwege de laagste prijs garantie winkel je er toch voordelig. Inderdaad van te voren wat uitzoekwerk, maar daardoor neem je bijna nooit een artikel mee voor de winkelprijs.

wotter 09-02-11 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onyx (Bericht 635241)
Truc is om die info bij een speciaalzaak te halen en vervolgens je keuze te maken.
Dan op internet de goedkoopste aanbieder (geen webwinkel) zoeken en met die prijs naar de MM.
Die garanderen "de laagste prijs" en zullen dan meegaan met die prijs.
Je moet er wel zelf voor aan de slag want ze garanderen alleen de laagste prijs, dat is wat anders dan de goedkoopste daadwerkelijk zijn ;)

Ja, en door die truc zijn er straks geen speciaalzaken meer omdat iedereen daar alleen maar komt om informatie te halen, maar elders zijn of haar producten koopt. En wij met z'n allen maar klagen dat ze bij mediamarkt nergens verstand van hebben.....

Onyx 09-02-11 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wotter (Bericht 639693)
Ja, en door die truc zijn er straks geen speciaalzaken meer omdat iedereen daar alleen maar komt om informatie te halen, maar elders zijn of haar producten koopt. En wij met z'n allen maar klagen dat ze bij mediamarkt nergens verstand van hebben.....

Tsja wie zal het zeggen, die speciaalzaken koop ik nu toch ook al niet.
Een hoop info die je wilt weten is trouwens ook super te vinden op bv. diverse fora etc.
Daar hoef ik niet eens meer voor naar een speciaalzaak.

Daarbij, je zal toch een dief van je eigen portemonnee zijn als je alleen "ter ondersteuning" liever naar de duurdere speciaalzaak gaat toch?
Als het een klein bedrag is dan kan je service etc. laten meewegen maar zodra het, zeker op de grotere aankopen, soms tot enkele tientallen procenten gaat schelen dan ben ik natuurlijk niet gek!
Geld is geld en als je ziet dat overal, ook hier op het forum, potentiele aankopen worden afgekapt op enkele euro´s verschil dan ben ik benieuwd hoeveel er daadwerkelijk met hun pinpas de locale speciaalzaak binnenstappen voor hun aankopen, ongeacht of dezelfde goederen enkele kilometers verderop misschien wel tientallen procenten goedkoper zijn.

Dat de speciaalzaken allemaal verdwijnen word al tijden geroepen, al sinds de oprichting van de vele marktplaatsen en andere verkoopsites.
Tot dusver zullen er best een aantal verdwenen zijn maar helemaal weg, valt wel mee m.i. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:30.