iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Neverlocked vs Simlockvrij (gemaakt) (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/86360-neverlocked-vs-simlockvrij-gemaakt.html)

Habbekrats 09-03-11 19:19

Neverlocked vs Simlockvrij (gemaakt)
 
Beste allen,

Ik heb een beetje rondgeneusd en zag staan dat neverlocked betekent dat een iphone vanuit de fabriek simlockvrij is. Simlockvrij gemaakt lijkt mij dus dat deze per software weer gedaan moet worden.

Nu zie ik op een site, verschillende iphone 4's staan. Deze site heeft een klasgenoot van mij ook zijn iphone vandaan. Levering ging goed, betaling, alles. Hij is er ook nogsteeds tevreden mee.

Maar, over de iphone's dus. Op deze site staat 2x een 32GB versie. 1 maal neverlocked, 1 maal simlockvrij gemaakt. Nu is het alleen zo, dat de neverlocked versie €775,- is en de simlockvrij gemaakte €949,-. Het lijkt mij dat de neverlocked versie veel voordeliger is in het simlockvrij wezen, of zie ik dit verkeerd?
Ik kan er met mijn pet niet bij..
Kan iemand mij tips en/of enige uitleg geven hierover?
Ik hoor het graag.

iNemesis 10-03-11 00:23

Dat is een beetje vreemd ja :)! Ik denk dat ze de prijzen omgekeerd hebben. Alsnog zijn die prijzen aan de hoge kant zeker de 949 euro.
Simlockvrij gemaakt is ALTIJD GOEkOPER dan een NEVERLOCKED toestel.
Voor de neverlocked 775 is een goede prijs voor een 32GB.

Habbekrats 10-03-11 00:36

Dat was ook mijn idee, heb 'm daarom ook besteld.
Mocht de bestelling niet kloppen lijkt mij dat ik mijn geld terug kan krijgen. Hoop ik :P

-EDIT-

Dit staat op hun homepage:

Beste klanten,
Wij van ComputerDiscountCenter.nl hebben onze webshop vernieuwd. We willen de lancering graag vieren met speciale aanbiedingen. Wat denkt u alleen al van onze Apple iPhone 4 32gb Neverlock voor maar 775 euro!
Wij wensen u veel shop-plezier op onze website en hopen dat u er net zo tevreden mee bent als dat wij dat zijn.
Met vriendelijke groet,
ComputerDiscountCenter.nl



Zal wel zo bedoeld zijn dan, mooi :)

borduif 16-03-11 10:59

Goede tip, ik heb deze ook besteld en net binnengekregen. Wat een mooie telefoon :)

belgiumiphone 16-03-11 11:24

€775 een goede prijs?? Bij mijn weten kost de iPhone 4-32gb slechts €749 bij Mobistar en andere verkoopskanalen...

Habbekrats 16-03-11 16:01

Even een review vanaf mijn kant, betreffenende Computer Discount Center (computerdiscountcenter.nl).

Zoals ik al eerder vermeld heb heb ik de iPhone in de nacht van woensdag op donderdag besteld en gelijk via iDeal betaald. Mijn status was die middag nogsteeds pending dus heb ik een e-mailtje verstuurd naar de webshop. Hierin kreeg ik als antwoord dat de betaling gelukt was en dat ze de iPhone waarschijnlijk vrijdag op de bus zouden doen.
Om eerlijk te zijn vond ik dit best vreemd, aangezien de iPhone op donderdag gemakkelijk met de post mee verstuurd zou kunnen worden, dunkt mij. Zeker wanneer er direct leverbaar achter staat.
Ik las de e-mail voor een 2de keer en zag tot mijn verbazing dat er niet enkel de dag vrijdag stond, maar ook het woord WAARSCHIJNLIJK ervoor.
Hoezo waarschijnlijk? Ik kan niet bedenken waarom een webshop niet gelijk dezelfde dag iets op de post kan doen. En ik kan ook zeker niet bedenken waarom het twijfelachtig is wanneer dit wel kan.

Helaas moest ik dus zowiezo een dag langer wachten. TNT bezorgt ook op zaterdag, dus ik hoopte mijn iPhone in het weekend te kunnen gebruiken.
Zaterdag is TNT stilletjes mijn huisje voorbij gereden.. Helaas.

Ach, geen probleem. Ze hebben inderdaad gezegd dat ze waarschijnlijk vrijdag het pakketje op de post zouden doen. Nogmaals check ik de status van mijn bestelling op de webshop en zie dat deze status in de middag veranderd is in shipped.

Maandagmiddag half 1 heb ik besloten om een e-mail te sturen naar desbetreffende webshop met de vraag of zij mij misschien mijn Track & Trace code zou kunnen sturen, gezien ik deze nog niet gehad heb.
Dinsdag, laat in de ochtend heb ik nogsteeds geen antwoord teruggekregen dus besluit te bellen. Echter, op de site staat geen enkel telefoonnummer vermeld. Via via kom ik wel uit op 2 telefoonnummers welke mede bij deze webshop behoren. Het eerste nummer geen gehoor. Bij het 2e nummer werd wel opgenomen. Ik heb mijn verhaal uitgelegd en netjes van deze persoon mijn Track & Trace code verkregen. Tevens heeft deze persoon mij de status van mijn pakketje gegeven, het scheen fout gegaan te zijn bij TNT. Dit is uiteraard mogelijk, en een onmacht voor hun. Begrijpelijk..

Ik snap alleen niet waarom ik in eerste instantie voor mijn gevoel nogal slecht behandeld ben. Dit betreurt mij namelijk zeer.

Dinsdag middag na thuiskomst van werk, komt ongeveer een uur later de TNT-bezorger met mijn pakketje.
Wanneer ik deze open schrik ik nogal. In de doos zat namelijk een klein dun doosje met enkel een iPhone en daarbij geleverd een oplader van het merk Celly. Voorderest niets. Geeneens een USB kabel bijgeleverd.
Gelukkig was ik zelf nog in het bezit van een USB kabel (van mijn oude iPod) dus kon ik wel het 1 en ander doen.
Tot mijn verbazing is het OS op de iPhone iOS 4.0.1, en niet 4.2.1 wat je nu wel zou kunnen verwachten. Een relatief oude iPhone dus..
Wanneer ik de iPhone nog eens goed bekijk zie ik ook hier en daar wat lichte krasjes op het scherm. Niet heel goed zichtbaar, maar toch.. Het gaat om het idee? (Het plastic zat er bij levering wel nog op)

Al met al een reden voor mij om nooit meer bij Computer Discount Center (computerdiscountcenter.nl) te bestellen.

---

Nu over op het volgende gedeelte. Zoals hierboven beschreven was het OS van de geleverde iPhone iOs 4.0.1.
Deze zou ik graag naar iOS 4.2.1 upgraden om hem vervolgens te jailbreaken.
Na wat gezocht te hebben op internet een mogelijkheid gevonden. De iPhone moest eerst naar 4.3 geupgrade worden om hem vervolgens weer te downgraden naar 4.2.1.
Dit ging niet geheel vlekkeloos en na meerdere foutmeldingen verkregen te hebben en mijn billen zo ongeveer blauw blauw waren door het tegen elkaar aan knijpen besloten om hem even te laten voor wat het was, er moest namelijk ook nog geklust worden.
Savonds laat na thuiskomst besloten er maar eens rustig voor te gaan zitten en er weer mee aan de gang te gaan.
Na wat meer gelezen te hebben en mijn foutmeldingen op proberen te lossen is het mij eindelijk gelukt om heb naar 4.2.1 te downgraden om hem vervolgens te jailbreaken.
Jeuj!

Om een lang verhaal kort te maken: Ik ben sinds gister de trotse bezitter van een gejailbreakte iPhone 4 en ik ben er blij mee! :D

anandvr 22-03-11 00:11

Dus geen orginele doos...geen headset.. geen usb kabel...lekker zaakje dan...zou een stevige review achterlaten op hun site:mad:

Bij Vodafone is de 32GB los te koop voor €629,-...goedkoper dan in Belgie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:04.