Opgelicht: iPad gekocht met nepgeld discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door faire4u @ Kjappert, ik wil het nep geld voor mijn spreekbeurt graag van je kopen. Heb jij in iedergeval een deel ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik wil je nergens over beschuldigen, maar heb ook ooit iemand geweten die dacht zonder de benodigde papieren professioneel vuurwerk kon kopen bij een Belgische verkoper met als excuus dat ie het nodig had voor één of ander project.
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro Laatst gewijzigd door Londonforever; 30-03-11 om 23:09. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
||||
|
||||
Het valse geld uitgeven zou ik niet doen. Als je betrapt wordt, bellen ze de politie en ben je er gloeiend bij. Vernietig het gewoon of lever het in bij de politie.
Laatst gewijzigd door XIII; 31-03-11 om 10:36. Reden: Opschonen (quote illegale aanbieding verwijderd) |
|
|||
|
|||
Het geld ga ik gebruiken voor een spreekbeurt en de het geld wordt door mij voorzien van een afdruk met de stekst "SPECIEMEN". En voor diegene die denken dat ik het zelf wil uitgeven....zoals de waard zijn gasten vertrouwd....
Fijne dag nog. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Dat kunnen scanners, printers en kopieer machines 'herkennen' Laatst gewijzigd door ballegooier; 17-10-11 om 23:16. |
|
||||
|
||||
Als ieder lid 1 euro doneert, dan heb je zo je geld weer terug ;-)
Ik erger me al jaren tegen het softe en tolerante beleid in Nederland, waardoor crimineeltjes hier maar een luxe leventje hebben.
|
|||
|
|||
Ik begrijp niet dat de TS nog met dat vals geld rondloopt. De Politie MOET dat in beslag nemen, PV opstellen en het vals geld overmaken aan de Nederlandsche Bank (voor verder onderzoek naar oorsprong, enz... enz...).
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
I-Pad 2 16GB wit
Hai ik weet niet of het je helpt ik heb vorige week mijn Ipad verkocht en kreeg twee nette briefjes van 200 nooit eerder gehad dus leek me wel aannemelijk , de man was grijs en bril dragend dikke zwarte montuur met een nijmeegs accent ,alleen toen hij de bon vroeg zei ik nog schrijf uw naam maar op stuur ik hem wel na dus :Fred Janssen uit nijmegen oranje singel 19 en toen ik zei postcode staat er niet bij zei hij 4221ac dat klopte dus al niet
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2011 om 21:12 ---------- Dus ik was nog dommer en de briefjes waren vet nep ben blij dat ik ze niet ergens probeerde te ruilen als je ziet wat voor een straf op zit , Mvg arthur |
|
|||
|
|||
sneu man. toen ik mijn macbook verkocht was ik ook bang dat ik vals geld ging krijgen en ik heb eerst wat research gedaan van het mail adres. Gelukkig was het echt geld. In jou geval is aangeven bij de politie is altijd goed in het geval dat ze hun oppakken. Maar ik weet ongeveer hoe je voelt in parijs hebben ze mijn iphone uit mijn zak gehaald toen de andere mij vast hield. Ik ben ben erover maar mis mijn iPhone 4.
Maar als je ipad 3g is en een imei nummer heeft kunnen ze als de politie het wil het traceren. Een kennis werkt bij de politie en hun hebben al iemand van het bed gelicht omdat hij een gestolen iPhone had. Neem contact op met apple en zeg dat je ipad gestolen is en ze kunnen dat in hun systeem zetten wat ik ook bij mijn iphone gedaan hebt. |
|
|||
|
|||
Ik heb ooit iets verkocht voor ong. 450 euro via Paypal omdat me dat veilig leek.
De koper heeft nadien zijn geld terug geëist bij Paypal, wat hem ook gelukt is. (Met als reden dat hij het nooit ontvangen had) Nadien diende ik klacht in bij Paypal tegen deze diefstal, ook nooit terug gekregen want het account van de koper stond toen op 0 euro. Ik heb ook een klacht lopen bij Paypal, maar ze konden niets doen als er geen geld meer op het account kwam, toen ik hen vroeg om persoonlijke gegevens konden en mochten ze die niet geven! Ik zou aangifte doen bij de politie, dit is een zwaar strafbaar feit. Probeer ook de gegevens achter de prepaidkaart te weten te komen, wanneer je ook maar een prepaidkaartje koopt moet dat 'gescand' worden met je ID. Dus adres is sowieso te traceren als de provider en de politie willen meewerken. |
|
|||
|
|||
Via Zoek mijn iPhone meteen wel alles wissen. Dat zal ik zeker doen.
Voor de rest: tja, denk niet dat je veel kunt doen. |
|
|||
|
|||
Altijd de koper lekker vooraf laten betalen via ideal of iets dergelijks, om de koper zijn vertrouwen te winnen kun je een video maken van jezelf met de iPhone/iPad in je handen. Op deze manier heb ik mijn vorige iPhone's verkocht.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar ja zoek dat maar eens uit. |
|
|||
|
|||
hey dit komt me ZEER bekend voor mijn ipad heb ik ook verkocht en het geld was nep! Waren het donkere jongeens zogenaamd uit Hoofddorp of Zaandam?
|
|
|||
|
|||
Ik heb dit ook meegemaakt , bij mij was het ook een donkere jongen (neger).Uit Amsterdam , (zogenaamd) Hij noemde zich Jason ofzo.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Dus een telefoonnummer is sowieso te traceren als de politie valsemunters willen opsporen! |
|
|||
|
|||
Ik had daarna nog meer advertentie en telkens belde iemand met onbekend nummer. En als ik zei dat ik uit heemskerk kwam zei die ik kom kwam ie niet. Zo een paar keer dus het was gewoon die neger. Dus wat ik nu heb gedaan een nep advertentie geplaatst en wachten tot diegene weer reageert
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Let op mensen, deze donkergekleurde meneer is nog steeds bezig, hij deed zich bij mij voor als ICT-beheerder en noemde zich Richard, we kregen nog een leuk gesprek over ICT-stages aangezien ik dezelfde opleiding ga volgen. Kwam met de trein en checkte zelfs nog even op zijn iPhone 5 of de iPad-mini wel nieuw was. Het geld voelt en ziet er helemaal echt uit, en inderdaad pas als je er een echt biljet naast legt en weet waar je naar moet kijken zie je het verschil.
Ik hoop dat op deze manier deze fijne meneer eens tegen de lamp loopt want dit lijkt gewoon een bewuste beroepskeuze van ome Richard. Hier nog wat info over de biljetten: 1. Als je het niet vertrouwd, neem een wit papiertje, echt geld geeft af als je het erlangs wrijft, een vals biljet niet. 2. Kijk naar de serienummers, ik kreeg allemaal biljetten eindigend op acht met twee biljetten zelfs met hetzelfde nummer 3. Het glimmende gedeelte ligt niet helemaal in het biljet en je ziet als je goed kijkt dat het net een sticker is, let op: alleen als je erg goed kijkt. 4. Als je het tegen het licht houdt klopt de nul niet, is een soort ei-vorm Laatst gewijzigd door Ericjooo; 21-02-13 om 13:33. |
|
|||
|
|||
5. Ultra violet pennetje kopen. Moeten lichte strepen oplichten in het biljeten. (niet na te maken.
6. Check op relief op het briefje (streepjes ergens in het midden). Moet echt relief aanvoelen. (niet na te maken)
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPad gekocht 4 dagen voor nieuwe iPad 2 | Rubske | iPad algemeen | 18 | 20-03-11 11:07 |
Opgelicht !!!!! | Vonny | Koopinformatie Nederland | 36 | 23-06-10 20:26 |
Iemand al opgelicht? | Macbook-jan | iPad algemeen | 50 | 26-04-10 20:18 |
Opgelicht! | ihidde | Koopinformatie Nederland | 15 | 24-09-09 17:50 |
|
|