//

Opgelicht: iPad gekocht met nepgeld

Opgelicht: iPad gekocht met nepgeld discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik weet niet echt wat ik er mee moet, maar ik moet het toch kwijt. Dus dan maar hier! Ik heb vanochtend mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-03-11, 14:12
kjappert kjappert is offline
• iOS 5.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 12
Standaard Opgelicht: iPad gekocht met nepgeld

Beste mensen,

Ik weet niet echt wat ik er mee moet, maar ik moet het toch kwijt. Dus dan maar hier! Ik heb vanochtend mijn ipad verkocht, via marktplaats. Nadat ik weer thuis kwam heb ik ontdekt dat de ipad is betaald met nepgeld!! Allemaal briefjes van 50. De briefjes leken zeer echt, toen zag ik opeens dat ze allemaal hetzelfde serie nummer hadden. Bij nader onderzoek, naast een echt briefje van 50 euro bleken er een hoop dingen niet in orde.

De persoon die de ipad van mijn gekocht heeft was natuurlijk al gevlogen. Ik had alleen een telefoon nummer, die staat nu natuurlijk uit. Waarschijnlijk een pre paid kaart.

Ik ben direct naar de politie gegaan. Die zit hier 200 meter van mijn huis. Ze konden helaas niet voor me doen, de helden! Aangifte doen had volgens de dienstdoener geen zin, omdat ik te weinig wist.

Ik heb natuurlijk ook Find my iphone geprobeerd, maar deze jongens zijn slim en hebben de ipad uitgezet of misschien wel gereset.

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 19-03-11 om 15:39. Reden: We hoeven niet bepaalde volksgroepen te noemen ;)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-03-11, 15:52
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

***** voor je, man. Dit voorzie je immers ook niet vantevoren. Tja, wat heb je nog voor opties, Find my iPhone is idd geen optie voor dit soort geavanceerde oplichting. Je kunt misschien het serienummer registreren bij Apple als gestolen (niet dat ze er iets actief mee doen, maar misschien wel als hij binnengebracht wordt ter reparatie?)

Politie zou jouw iPad misschien niet hoog opnemen, maar nep geld zouden ze wel hoog op moeten nemen....?
  #3  
Oud 19-03-11, 19:21
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

@aan de topicstarter; kan men niet zien vanwaar die oplichter heeft gebeld ook al was het met een prepaid kaartje? Kunnen ze dit niet vragen aan de providers aangezien je deze hun nr hebt?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 20-03-11 om 16:08. Reden: ;)
  #4  
Oud 19-03-11, 19:50
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kjappert Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik weet niet echt wat ik er mee moet, maar ik moet het toch kwijt. Dus dan maar hier! Ik heb vanochtend mijn ipad verkocht, via marktplaats. Nadat ik weer thuis kwam heb ik ontdekt dat de ipad is betaald met nepgeld!! Allemaal briefjes van 50. De briefjes leken zeer echt, toen zag ik opeens dat ze allemaal hetzelfde serie nummer hadden. Bij nader onderzoek, naast een echt briefje van 50 euro bleken er een hoop dingen niet in orde.

De persoon die de ipad van mijn gekocht heeft was natuurlijk al gevlogen. Ik had alleen een telefoon nummer, die staat nu natuurlijk uit. Waarschijnlijk een pre paid kaart.

Ik ben direct naar de politie gegaan. Die zit hier 200 meter van mijn huis. Ze konden helaas niet voor me doen, de helden! Aangifte doen had volgens de dienstdoener geen zin, omdat ik te weinig wist.

Ik heb natuurlijk ook Find my iphone geprobeerd, maar deze jongens zijn slim en hebben de ipad uitgezet of misschien wel gereset.

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?
Inderdaad bij apple een melding (serienummer doorgeven) via mail maken. Misschien dat hun iets voor je kan betekenen. Dat is echt balen voor je. Suc6 verder met het achterhalen van je iPad.
  #5  
Oud 19-03-11, 20:26
anandvr's schermafbeelding
anandvr anandvr is offline
• iOS 5.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: rotterdam
Berichten: 138
Standaard

Oef..heb gelijk mijn geld nagekeken...gister ook mijn iPad verkocht...erg vervelend voor je
  #6  
Oud 19-03-11, 20:35
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Valsmunterij is een zwaar vergrijp dus ik sta er eerlijk gezegd toch wel van versteld dat de politie dit zo 'koud' laat.
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #7  
Oud 19-03-11, 20:46
frankhan's schermafbeelding
frankhan frankhan is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 47
Standaard

Ik vind dit forum juist wel een plaats om mensen te waarschuwen, of het nu voor software is (goed) of voor oplichters (fout).

Zwaar balen. Ik geloof dar de ploitie een strafbaarfeit begaat door valsemunterij zo te laten gaan. Geeft wel niveau de Politie op dat bureau.

Ik zou voor de grap een officier van justitie eens bellen, kijken wat er dan gebeurt.
__________________
1x 4 zw 16GB, 1x 3G zw 16 GB, 2x 3GS w 16 GB, 1x 3GS w 32 GB, 1x 2G 8GB US, 1x iPad 16G Wi-Fi. All JB
  #8  
Oud 19-03-11, 22:31
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Uiteraard kan je aangifte doen maar als je alleen de valse briefjes van €50.- hebt denk ik dat ze er inderdaad weinig mee kunnen.
Als je nu een kenteken, foto van de dader of camerabeelden (webcam van een buurtbewoner, supermarkt in de omgeving, etc.) had dan zouden de pakkansen wel behoorlijk toenemen lijkt mij.
Ze zullen in elk geval de aangifte moeten opnemen en dan hopen dat het gebruikte telefoonnummer nog ergens anders opduikt.
Heb je geen mailadres of ip-nummer waar je iets mee kan uit bv. een mailwisseling?
__________________
iPhone XI RED 128GB FW13.1.1 || iPad 2017 32GB Wi-Fi FW13.1.1
  #9  
Oud 19-03-11, 23:06
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Niet geschoten, is altijd mis, een 'oproep' op bijv. marktplaats zodat evt. kopers weten dat ze een 'gestolen' iPad aangeboden krijgen als ze hem tekoop aanbieden.
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
  #10  
Oud 19-03-11, 23:33
Remco.'s schermafbeelding
Remco. Remco. is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Weert, Nederland
Berichten: 89
Standaard

Als je mails hebt van deze persoon zou je in de mailheaders kunnen kijken of er ergens een geldig IP adres te vinden is. Vaak gebruiken dit soort figuren een proxyserver om je op een dwaalspoor te brengen.
  #11  
Oud 20-03-11, 03:27
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

is niet zo fijn, heb ik zelf ook een keer meegemaakt. Ik had het al na paar minuten door ..maar ja de vogel was gevlogen, ook aangifte gedaan imei nummer doorgegeven (was een telefoon) maar allemaal niets geholpen. Als ik iets verkoop heb ik nu altijd mijn ultra violet pennetje bij, altijd checken dus voordat je wat overhandigt.
__________________
Revenge of the nerd..
  #12  
Oud 20-03-11, 08:46
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remco. Bekijk bericht
Als je mails hebt van deze persoon zou je in de mailheaders kunnen kijken of er ergens een geldig IP adres te vinden is. Vaak gebruiken dit soort figuren een proxyserver om je op een dwaalspoor te brengen.
Zeker het proberen waard.
Heb wel eens een aantal malen wat meegelezen op de vele oplichtingsfora maar het verbaast je nog hoeveel er hetzelfde telefoonnummer, mailadres of ip-adres gebruiken.
Als je dan ziet dat er regelmatig complete Hyves-accounts met foto's etc. worden opgespoord
  #13  
Oud 20-03-11, 09:19
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Man wat een kl*te wereld is dat zeg er zitten daar al even grote gangsters als in Vlaanderen !!
Bestaan er geen veiligere systemen om te verkopen?
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #14  
Oud 20-03-11, 10:16
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
is niet zo fijn, heb ik zelf ook een keer meegemaakt. Ik had het al na paar minuten door ..maar ja de vogel was gevlogen, ook aangifte gedaan imei nummer doorgegeven (was een telefoon) maar allemaal niets geholpen. Als ik iets verkoop heb ik nu altijd mijn ultra violet pennetje bij, altijd checken dus voordat je wat overhandigt.
Dat is een van de controle middelen, maar wat vele niet weten is het volgende:

Pak 1 wit papiertje, pak het echte geld, en wrijf hiermee over het papier, je zult zien het ECHTE geld geeft af.
  #15  
Oud 20-03-11, 13:02
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Bijna alle vervalsingen (tenzij ze echt profi zijn) vallen door de mand als je het controleerd met een echt bankbiljet, je voelt het direct als je beide vasthoud.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
Man wat een kl*te wereld is dat zeg er zitten daar al even grote gangsters als in Vlaanderen !!
Bestaan er geen veiligere systemen om te verkopen?
Jawel, overboeken per bank of zichtbaar pinnen.
Helaas zullen de boefjes, als je die voorwaarden stelt, niet geinteresseerd zijn en dus niet langskomen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve Bekijk bericht
Dat is een van de controle middelen, maar wat vele niet weten is het volgende:

Pak 1 wit papiertje, pak het echte geld, en wrijf hiermee over het papier, je zult zien het ECHTE geld geeft af.
Wat meestal simpel te zien is is om het getal "50" in de hoek even tegen het licht te houden.
Vaak is de "nul" (die bestaat uit 4 kwartdelen) niet perfect aansluitend.
Dit icm het serienummer geeft je al een aardige indruk.

Als dan, zodra je het papiergeld tegen het licht wilt houden, de "kopers" langzaam beginnen weg te schuivelen weet je genoeg!

Laatst gewijzigd door Onyx; 20-03-11 om 13:04.
  #16  
Oud 20-03-11, 13:59
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
Man wat een kl*te wereld is dat zeg er zitten daar al even grote gangsters als in Vlaanderen !!
Bestaan er geen veiligere systemen om te verkopen?
Je zou idd huiverig van worden op deze manier. in en in triest dit.

Zoals eerder aangegeven, misschien maar via bank of bij een pin automaat.
ook hoor je nog wel is dat het dmv Paypal veilig is.

Hoe dan ook, allemaal te laat voor de TS die is iPad kwijt en naar het geld kan hij fluiten

Mochten ze met vals geld betaald hebben.. om deze te verkopen en het geld op willen strijken.. zou ik persoonlijk wel wat waarschuwingen het net op sturen .. om de kans op verkoop iets moeilijker te maken.

Met als reden ik 'm kwijt, jullie hebben zo weinig!
Als ze de 'handel' niet meer aan de man kunnen raken, zullen ze dit soort praktijken (hopelijk) niet meer doen
  #17  
Oud 20-03-11, 15:23
MoRaNi's schermafbeelding
MoRaNi MoRaNi is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Volendam
Berichten: 148
Standaard

Dit is wel even shit zeg, hoop dat ze de dader nog kunnen achterhalen.En een goede waarschuwing voor andere mensen.

Grtz Ton
__________________
Respect als je dat hebt krijg je er ook wat voor terug....................respect

Laatst gewijzigd door iScorpio; 20-03-11 om 16:16. Reden: ging over een verwijderd bericht wat men niet kon zien ;)
  #18  
Oud 20-03-11, 16:19
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

//Topic even opgeschoond.

Waarschuwing is uitgegaan naar een gebruiker die in een tweede bericht in deze topic (welke al verwijderd is) een discriminerende opmerking maakte. Daar zijn we natuurlijk niet van gediend.

En nu weer on-topic graag!
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #19  
Oud 20-03-11, 21:02
LabTeov LabTeov is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 196
Standaard

Haha, dit is wel echt ***** man. Vind wel dat de politie hier meer mee kan doen, maarja ze hebben het tenslotte toch veelste druk met niks doen.

Laatst gewijzigd door WDS001; 31-03-11 om 16:47. Reden: In strijd met forumregels.
  #20  
Oud 30-03-11, 16:08
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

@ Kjappert, ik wil het nep geld voor mijn spreekbeurt graag van je kopen. Heb jij in iedergeval een deel van het geld terug.
Je kan me een pm sturen, ik hoor het graag van je of je ermee akkoord gaat.
Reageren

Labels
bedrogen, gestolen, opgelicht, vals geld



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad gekocht 4 dagen voor nieuwe iPad 2 Rubske iPad algemeen 18 20-03-11 10:07
Opgelicht !!!!! Vonny Koopinformatie Nederland 36 23-06-10 19:26
Iemand al opgelicht? Macbook-jan iPad algemeen 50 26-04-10 19:18
Opgelicht! ihidde Koopinformatie Nederland 15 24-09-09 16:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:17.