//

iPhone 4 kopen? Of toch een 3GS?

iPhone 4 kopen? Of toch een 3GS? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag beste Apples (ofzo xD) Zoals jullie misschien al gelezen hebben bij een andere topic ga ik niet voor een 3G meer wegens te oud.. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-03-11, 16:14
Azamato Azamato is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 14
Standaard iPhone 4 kopen? Of toch een 3GS?

Dag beste Apples (ofzo xD)


Zoals jullie misschien al gelezen hebben bij een andere topic ga ik niet voor een 3G meer wegens te oud.. duidelijk

Maar ik ga werken binnen een kleine 3 weken en heb dan wel nog geld genoeg om een winkel toestel te kopen.
Ik had mijn vizier al een hele tijd gericht op een iPhone 3GS omdat ik het uiterlijk wel aantrekkelijk vind en natuurlijk ook voor de apps en de krahct van de gsm.

Maar..

Nu maak ik me zorgen dat ik zoveel geld ga opdoen aan een iPhone die misschien al outdated is.. een 4 kan ik waarschijnlijk ook kopen maar dat is weer een pak duurder en qua uitzicht ga ik gewoon liever voor een 3GS eigenlijk. Het cam-call ding boeit me eigenlijk niet en die 2 cameras ook niet. Het feit dat je HD kan filmen en dat het een retina display is, is ook niet echt ZO'n grote zorg voor mij.

Maar ik wil geen 3GS kopen om dan na de komst van 5 al niet meer ondersteund worden met apps en games enzo.


Een reden voor een iPhone is ook omdat ik graag games speel op de GSM en de iPhone heeft veel prachtige games. Momenteel draaien ze op de 4 en 3GS als ik mij niet vergis, maar hoe wordt dat later? Is er echt ZOVEEL verschil ?


En hoe is de 4 ook beter op andere dingen?

Graag wat hulp


Dank u
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-03-11, 17:38
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Retina display, voicecall & HD-filmen vind je niet noodzakelijk of interessant geef je al aan.
De iPhone 4 is uiteraard ook nog wat sneller maar games zullen op de 3GS net zo goed vloeiend draaien, itt de 3G.

Hoelang Apple nog support blijft geven op de 3GS weet niemand hier natuurlijk maar verder lijkt me dat de 3GS het prima voor je kan doen.
Mocht over een jaar de iPhone 5 er zijn, en de 3GS dreigen de support te verliezen dan kan je altijd die 3GS nog verkopen en dan een iPhone 4 halen.
Is die ondertussen ook weer wat goedkoper
__________________
iPhone XI RED 128GB FW13.1.1 || iPad 2017 32GB Wi-Fi FW13.1.1
  #3  
Oud 20-03-11, 19:21
Azamato Azamato is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onyx Bekijk bericht
Retina display, voicecall & HD-filmen vind je niet noodzakelijk of interessant geef je al aan.
De iPhone 4 is uiteraard ook nog wat sneller maar games zullen op de 3GS net zo goed vloeiend draaien, itt de 3G.

Hoelang Apple nog support blijft geven op de 3GS weet niemand hier natuurlijk maar verder lijkt me dat de 3GS het prima voor je kan doen.
Mocht over een jaar de iPhone 5 er zijn, en de 3GS dreigen de support te verliezen dan kan je altijd die 3GS nog verkopen en dan een iPhone 4 halen.
Is die ondertussen ook weer wat goedkoper
Hoe bedoel je 4 is sneller? Bij het internet? En hoeveel verschil is er eig?

De iPhone 5 komt toch rond juni/juli ? of ben ik mis?

Maar voor mensen met een 4 die van een 3GS komen. Is er veel verschil?
  #4  
Oud 20-03-11, 19:52
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Voor de iphone 4: Het is al eind maart 2011, het model 3GS is al bijna twee jaar oud. Ik zou, als je per sé nu een iphone wilt, de modernste kiezen. Dan kun je langer met updates mee doen. De 3GS werkt prima op ios 4.1, zal ook nog wel zo zijn op ios 4.3. Maar: zie dat Apple minder dan een jaar na het staken van de verkoop ook met de updates aan de 3G ophoudt.
Ik had een 3GS, en sinds november 2010 een iphone 4. Ik vind de 4 beter, hij voelt ook meer solide aan dan de plastic 3GS. Hij is ook veel sneller, ik merkte het verschil heel duidelijk.

Voor de iphone 3GS: het kost minder, en het werkt ook. Mijn moeder heeft een iphone 2G. Ondanks dat de firmware niet verder gaat dan ios 3.1.3 werkt het nog heel goed. Wel een beetje traag, en ik erger me daar aan omdat ik zelf een iphone 4 heb!
  #5  
Oud 09-04-11, 21:40
Razors Razors is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 71
Standaard

Zolang je al de games vlot kunt draaien op de iPhone 3GS zou ik niet overbodig geld uitgeven aan de iPhone 4.

Moest je een iPhone 4 halen, kom je een paar maanden later erachter dat hij fors daalt in prijs om dat de iPhone 5 uitkomt.

Moest ik jou zijn, ik zou wachten tot iPhone 5. Dan heb je ineens de laatste nieuwe en die zal weer een lange tijd mee gaan.

De iPhone 4 voelt meer aan als een tijdelijk toestel tot iPhone 5 er is met een nieuw design.
  #6  
Oud 14-04-11, 21:16
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

Ik zou de 4 nemen, de andere zijn al wat ouder en gaan binnenkort problemen geven met alle nieuwe apps.
  #7  
Oud 15-04-11, 16:06
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer Bekijk bericht
Ik zou de 4 nemen, de andere zijn al wat ouder en gaan binnenkort problemen geven met alle nieuwe apps.
Njah, meteen de nieuwste iphone kopen die hopelijk nog dit jaar zal uitkomen.
Een 3Gs kopen zou ik alleen doen voor die aantal maanden de nieuwe iphone nog niet uit is, ondertussen kan je je al amuseren.

Maar als het echt meteen eentje is om nieuw te kopen nu en alsook voor minstens 1-2-3jaren proberen te houden dan raad ik de iphone 4 aan.
De 3Gs heeft geen goede camera aan boord, als je dan eens wat wil filmen of foto's trekken, het verschil tussen de iphone 3Gs en iphone 4 is daarin toch groot en ook als je wat filmt in een luide omgeving scoort de iphone 4 veel beter in, de 3Gs heeft snel last van gekraak en dergelijke meer.

Als iemand een iphone koopt en daarbij een 2jarig abo bijneemt dan zal ik zeker de raad geven om zeker te wachten op de nieuwe iphone.
Nu nog een iphone 4 kopen en 2jaar vast zitten vind ik toch beetje te zot, zou ik alvast nooit doen.

Het beste is nog altijd een iphone zonder abo kopen, dan ben je zo vrij als een vogel .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Toch maar een 3gs? dutchylex Koopinformatie Nederland 0 22-07-10 10:55
Waarom een iPhone 3GS kopen? lorenzoleo Koopinformatie Nederland 3 13-08-09 23:23
iPhone 3G kopen, of toch niet? Basjee Archief 3 10-06-08 18:27
Iphone nu kopen of toch 6 maanden wachten ? jermain Archief 2 01-10-07 12:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:00.