//

iPad2 (was: WIFI router)

iPad2 (was: WIFI router) discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo ik hoop dat ik hier goed zit. Ik wil heel graag een iPad 2 kopen alleen wij hebben geen Wifi en ik wil niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-03-11, 20:52
Playa Playa is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard iPad2 (was: Wi-Fi router)

Hallo ik hoop dat ik hier goed zit.
Ik wil heel graag een iPad 2 kopen alleen wij hebben geen Wi-Fi en ik wil niet vastzitten aan nog een abonnement naast mijn iPhone.

Nu zag ik in het iCentre een soort van Wi-Fi router
. Ik meen te herinneren dat het Wi-Fi airport express (oid heette) de verkoper legde het uit dat ik het kon gebruiken bij mijn Adsl modem.

Wie heeft dit en hoe werkt het?

Alvast bedankt voor jullie reakties
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-03-11, 21:27
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Draad van je modem in de Airport express, stekker in het stopcontact en configureren via de laptop e voilá...je hebt een draadloos netwerk aangemaakt waar je op kan inloggen. Werkt perfect Tevens kan je hem aansluiten op je versterker..dan kan je muziek streamen vanaf itunes. Heb er 2..eentje voor in huis en voor op reis. Bij de Dynabyte waren ze in de aanbieding een tijdje geleden...€74,99 geloof ik. Ik weet niet of dat nog steeds zo is...

Edit: net even gekeken en nog steeds €74,99

Laatst gewijzigd door Boes40; 31-03-11 om 21:33.
  #3  
Oud 01-04-11, 10:20
Playa Playa is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Boes40 dank je wel voor je reaktie, het klinkt goed!
Dus even voor mijn duidelijkheid (ik ben zo technisch als een tuinhek sorry) de draad van het modem die ik normaal gesproken in mijn laptop doe gaat nu in de airport express. Deze airport express moet ik dan wel configureren maar dat gaat wss met een wizard? Kan het dan ook dat ik bijv. op reis gebruik zou kunnen maken ve een (gratis) Wi-Fi netwerk als ik maar de airport express meeneem?
  #4  
Oud 01-04-11, 10:59
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Waar wil je die AirPort Express op vakantie dan op aansluiten?

Er zijn maar relatief weinig hotels die een netwerkpoort op de kamers hebben...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 01-04-11, 11:05
Playa Playa is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Kijk dat bedoel ik zo technisch als een tuinhek
  #6  
Oud 01-04-11, 11:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Waar wil je die AirPort Express op vakantie dan op aansluiten?

Er zijn maar relatief weinig hotels die een netwerkpoort op de kamers hebben...
Ik weet niet waar die statistiek vandaan komt.

Ik ken echter relatief veel (betere) hotels, voornamelijk in Duitsland en de USA, die om veiligheidsredenen op de kamers absoluut geen Wi-Fi hebben. Daar is alleen maar een Ethernetaansluiting. In de bars en restaurants is er dan wel Wi-Fi.

Vandaar dat ik steeds een Airport Express meesleep.
  #7  
Oud 01-04-11, 11:31
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Het ligt een beetje aan het aantal sterren of er een internet aansluiting zit ja of nee...mijn ervaring is eigenlijk dat er altijd wel een aansluiting is tegenwoordig. Nou worden de hotels geregeld door mijn werkgever en die zijn sowieso altijd top!

Je moet hem inderdaad 1 x configureren via een wizard maar daarna werkt het gewoon

Je kan hem meenemen op reis (heb er altijd 1 in mijn koffer) zodat je een eigen (beveiligd) draadloos netwerk kan maken op je hotelkamer. Als het hotel al gratis Wi-Fi heeft dan is het overbodig...maar...als je op je kamer alleen een LAN kabel hebt (bedraad netwerk) dan is het handig om je airport express aan te sluiten zodat je van je bedrade netwerk een wireless maakt zodat je daar met je iPad/iPhone en laptop in kan loggen. Je hoeft hem dan niet opnieuw te configureren...gewoon de stekker erin, inloggen en klaar...

Soms is je internet gratis op je kamer en soms moet je betalen...dat geld nog steeds met een airport express....maar het is wel super handig als je meerdere apparaten bij je hebt en je hoeft niet altijd aan het bureau te zitten.

Ga je met collega's en de kamers liggen naast elkaar...nog mooier want dan kan je de eventuele kosten voor het internet delen...maar nu dwaal ik af
  #8  
Oud 01-04-11, 12:00
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Waarom niet cheap-ass 20 euro Access Pointje? Scheelt je 50 euro met een Airport Express, en doet exact hetzelfde.

Geloof me, ik houd van Apple producten en heb voor duizenden euro's in huis staan eraan, maar een Airport Express puur en alleen als Wi-Fi Access Point gebruiken is gewoon geld weggooien.

Bijvoorbeeld deze, om maar een voorbeeld te geven. Doet exact wat je wilt, en mag je het resterende bedrag naar mij overschrijven.
  #9  
Oud 01-04-11, 13:45
Playa Playa is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Thaan ik heb geen idee waarom Airport Express, ik stelde alleen de vraag in de Apple winkel over geen draadloos netwerk. Medewerker vertelde dat de Airport Express en goede oplossing zou zijn. Maar ik ga kijken naar jouw tip, dank je wel en ook andere hier voor het meedenken!
  #10  
Oud 01-04-11, 13:50
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Er zijn meerdere mogelijkheden met verschillende prijskaartjes...Thaan zijn voorstel heeft wireless G en geen N (scheelt in overdrachts snelheid) en kan je niet aansluiten op je versterker (itunes streamen) of een usb schijf aanhangen. Wanneer je dit allemaal niet nodig hebt kan je voor een goedkopere oplossing gaan...tis maar net wat je wensen zijn.
  #11  
Oud 01-04-11, 13:55
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik weet niet waar die statistiek vandaan komt.
Eigen ervaring. Blijkbaar kies ik de verkeerde hotels...
  #12  
Oud 01-04-11, 15:21
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boes40 Bekijk bericht
Er zijn meerdere mogelijkheden met verschillende prijskaartjes...Thaan zijn voorstel heeft wireless G en geen N (scheelt in overdrachts snelheid) en kan je niet aansluiten op je versterker (itunes streamen) of een usb schijf aanhangen. Wanneer je dit allemaal niet nodig hebt kan je voor een goedkopere oplossing gaan...tis maar net wat je wensen zijn.
Gezien de eisen van Playa zou ik absoluut geen Airport Express aanraden, alle extra functies waar je wel voor betaald gebruik je dan niet. Kun je beter minder geld neerleggen voor een apparaat dat exact hetzelfde kan.

Overigens is 802.11n niet interessant voor Playa, aangezien de iPad daar geen gebruik van maakt. Dat is dus alleen maar mooi meegenomen, maar gaat toch niet gebruikt worden.

Koop voor €20 euro zo'n Access Pointje, desnoods op marktplaats. Heb je vandaag nog een Wi-Fi netwerk in huis.
  #13  
Oud 03-04-11, 11:23
mhjh mhjh is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 13
Standaard

de oplossing is simpel als je ook een iphone hebt. De iphone kan de internetverbinding delen met een ipad. Dit kan via Wi-Fi of bluetooth.
je hebt dan maar 1 abonnement nodig. Apple noemt dit de personal hotspot.
  #14  
Oud 03-04-11, 21:24
DrDecibel's schermafbeelding
DrDecibel DrDecibel is offline
• iOS 9.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 714
Standaard

gast, koop gewoon een draadloos routertje voor 20 euro
die kan je oma zelfs aansluiten
waarom zo moeilijk doen?
  #15  
Oud 21-04-11, 21:13
Playa Playa is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Ik ga morgen de iPad kopen! Maar wij bellen via een modem en kan dat nog als ik een draadloos routertje aansluit (die zelfs mijn oma aan kan sluiten)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G - Wi-Fi ontvangst alleen naast router Muracatun Wi-Fi 5 20-09-11 22:34
IPhone 3G gebruiken als Wi-Fi hotspot voor ipad2 prwztm Internet in buitenland (roaming) 2 01-05-11 13:18
Wi-Fi probleem met Belkin Router frenske1973 Wi-Fi 0 23-06-10 21:30
Wi-Fi Problemen door router?!? litmanen10 Wi-Fi 5 18-08-09 01:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:39.