iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   In de Broekzak (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/8819-de-broekzak.html)

iownu 05-03-08 16:39

In de Broekzak
 
hoi,
als je in amerika een iPhone koopt en je gaat met het vliegtuig terug naar NL, dan moet je toch al je spullen die je bij je hebt ( in je broekzak e.d. ) op een band leggen en dan zelf door een metaaldetector lopen.
als ze je iPhone op die band zien liggen heb je wel een probleem denk ik??
of moet je je iPhone helemaal niet op zo'n band te leggen???

gr. Joep

Amp. 05-03-08 16:59

Alleen in Nederland, in US maken die lui er geen probleem van hoor. Doe hem anders gewoon IN je jas/tas en leg die op de band.

eurobrowser 05-03-08 19:38

Ik vlieg een keer of vijf per maand heen en weer in Europa en US. Ik leg hem overal op de band en gebruik hem ook als ik door de NL douane loop. Heb nog nooit één vraag van iemand gehad.

iownu 06-03-08 17:16

ok bedankt ;)

Royl 22-03-08 10:39

Invoeren vanuit VS
 
Heren hoe groot is de kans dat je gepakt wordt vanuit de VS. Ik ga nu een Iphone 8 gb laten meenemen door iemand die kost 400 dollar (€259) en ga der geen belasting en btw over betalen niks. Als ik gepakt wordt wat kost het me dan totaal?

Bomans 22-03-08 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Royl (Bericht 85732)
Heren hoe groot is de kans dat je gepakt wordt vanuit de VS. Ik ga nu een Iphone 8 gb laten meenemen door iemand die kost 400 dollar (€259) en ga der geen belasting en btw over betalen niks. Als ik gepakt wordt wat kost het me dan totaal?

dat kan de zoekknop rechts bovenaan je perfect vertellen.

Tommeh 22-03-08 11:02

In NL hoef je hem sowieso niet uit je zak te halen, dat spullen op een band leggen gebeurd alleen in de landen waar je vandaan vliegt.

(tenzij je wordt tegengehouden bij de douane in NL natuurlijk, maar dat is iets heel anders)

Brutality 25-03-08 14:03

En als je op vakantie gaat en je vertrekt uit NL, gaan ze dan niks zeggen als ik hem op de band leg?

schumeister 25-03-08 14:13

We hebben hier het wel gewoon over een telefoon hoor, geen drugs haha
Moeten het niet gekker maken, volgens mij boeit het die douane voor geen meter

midon 25-03-08 14:21

een gros van de mensen weet nog geen eens wat een iphone is of hoe hij er uit ziet.

Reis met regelmaat nog nooit een vraag gehad over mijn telefoon. Op Schiphol heb je meer te maken met beveiligingsmedewerkers bij band, Douane controleert aleen je paspoort en steekproef gewijs je koffer als je terug Nederland binnen komt.

Brutality 25-03-08 14:31

Ik vertrek ook uit Schiphol, wat bedoel je dan dat de beveiligingsmedewerkers bij de band je controleren?

LaurensJ 25-03-08 14:38

Gewoon je iPhone in je handbagage doen.
Die leg je op de band. De scanner ziet dan een telefoon in de tas GEEN iPhone.

midon 25-03-08 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brutality (Bericht 87057)
Ik vertrek ook uit Schiphol, wat bedoel je dan dat de beveiligingsmedewerkers bij de band je controleren?

De mensen die je handbagage controleren en scannen en/of je geen vloistof mee aan boord nemen zijn beveiligingsmedewerkeres en geen douane.
Deze medewerkers hebben geen enkel belang om vragen te stellen hoe jij aan je iphone bent gekomen (mits er een bom in zit:D).

Douane = ambtenaren (belastingen en invoer van goederen)
Beveiligingsmedewerkers = indienst van Schiphol naleven van veiligheid op Schiphol

Brutality 25-03-08 15:28

Ok bedankt, ik ga hem gewoon in handbagage houden tot op het vliegtuig. Bedankt jongens!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:35.