//

iPhone vs 3G

iPhone vs 3G discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben van plan een iPhone te kopen, maar ben benieuwd of ik zou moeten wachten op de (waarschijnlijk dit jaar komende?) nieuwe versie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-03-08, 09:21
mscofield mscofield is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 15
Standaard iPhone vs 3G

Hallo,

Ik ben van plan een iPhone te kopen, maar ben benieuwd of ik zou moeten wachten op de (waarschijnlijk dit jaar komende?) nieuwe versie met 3G.
Ik vraag me af wat het verschil in de praktijk nou eigenlijk is.
Sommigen zeggen dat het altijd merkbaar is, anderen zeggen dat je het eigenlijk alleen merkt als je hem als modem gebruikt voor bijvoorbeeld je laptop.

Kan iemand mij hier misschien meer over vertellen?
Wanneer je welk verschil merkt?

Mvg,
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-03-08, 10:13
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

 Verplaatst naar: iPhone Koopadvies
  #3  
Oud 07-03-08, 18:23
djkrikke djkrikke is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 12
Standaard

In principe is de toekomst gefixeerd op 3G, EDGE of GRPS zijn dus eigenlijk dingen die al een beetje tot het verleden horen. Ze zullen echter wel bij een heel aantal providers nog beschikbaar zijn, maar de snelheid zal bij EDGE/GRPS wel lager liggen.

ik citeer van ergens op internet "2.5g (edge) is about 8-10kb/second in real life. 3g is about 5 times that (~40kb). That's just to give you an idea. I used to load pages on EDGE and it was rather slow depending on the page. youtube is definately a nono on 2.5g. the speeds listed above are in kilobites, not bits. "

Verder weet ik niet of de iphone heel eenvoudig als modem kan gebruikt worden.
  #4  
Oud 10-03-08, 20:23
Guest-20210226115605
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

EN 3G is ook gewoon *****.

Je moet het vergelijk met 10 jaar terug toen je nog inbelde met een 56kb modem en dan ietstje sneller.
  #5  
Oud 10-03-08, 20:29
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Je kan alles zeggen maar als ik op mijn UMTS k800i brows is het forum in 2 seconde geladen en met de iPhone zit ik er 20 a 30 seconde... Ja 3G is echt een gemis maar ja ik kan er wel mee leven

Greetz, Stiruam
  #6  
Oud 11-03-08, 01:09
Guest-20210226115605
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Serieus joh! Is het zo'n groot verschil! Ik dacht dat UMTS niet veel voorstelde.
Maar goed, ben benieuwd wat er de komende tijd gaat komen.

Mocht de huidige iPhone in Nederland op de markt komen dan laat de opvolger iPhone 2 voorlopig nog wel even op zich wachten. In Nederland is EDGE nogineens niet meer actief. Dus OF iPhone 2 komt er snel aan OF de betreffende provider activeert EDGE weer?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:09.