//

Is hij dan echt zo oud?

Is hij dan echt zo oud? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden Al een aantal jaar ben ik heel tevreden over mijn Macbook Pro (geen unibody). Hij doet het nog zeer vlot naar mijn mening. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-04-11, 21:14
Razors Razors is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 71
Standaard Is hij dan echt zo oud?

Beste forumleden

Al een aantal jaar ben ik heel tevreden over mijn Macbook Pro (geen unibody).
Hij doet het nog zeer vlot naar mijn mening.

Nu was ik een paar dagen geleden op een conferentie (als vertegenwoordiger van een bedrijf ben ik verplicht om naar een aantal conferenties te gaan per jaar) en daar zat ik naast een andere persoon die de unibody macbook pro had en hij sprak me erover aan dat mijn laptop toch wel out of date was. Hij bleef me overtuigen om over te stappen naar het unibody model.

Nu persoonlijk ben ik van mening dat als ik iets 'duur' aankoop, het ook gebruik tot het uiterste. En bij deze laptop heb ik dat gevoel nog niet. Ik ben overtuigd dat hij nog enige tijd mee kan. Zo ben ik nog maar een aantal weken geleden overgestapt van de iPhone 3, niet de gs, naar de 4. En zo hou ik nog altijd mijn iPad 1 bij.

Wat vinden jullie hiervan? Nu ik er bij nadenk is het misschien toch niet zo slecht om over te stappen naar het nieuw model, maar aan de andere kant.. heb ik dit echt nodig? Als vertegenwoordiger symboliseert zoiets wel het image van een bedrijf, misschien moet ik is gaan aankloppen bij mijn baas voor een tussenkomst.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-04-11, 22:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

U zit natuurlijk in een wereldje waar "uiterlijk" en " image" veel belangrijker is dan werkelijkheid.

Als uw MacBook voor u perfect voldoet dan is die MacBook goed, zo simpel is dat. Laat u niet niet beïnvloeden door die "vlotte jongens" die steeds het allerlaatste hebben (de baas betaalt immers) maar volg uw eigen gevoel.

Als de "baas niet zou betalen" dan hadden die inhoudsloze typetjes ook niet de laatste spullen, want uit eigen zak kunnen ze dat nooit betalen.
  #3  
Oud 09-04-11, 22:26
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

De vraag is echt wat jij ervaar.
Loop je tegen beperkingen aan? Wanneer het geen intel mac is kun je bijvoorbeeld geen MS office 2011 draaien of de laatste iTunes welke benodigd is voor de laatste ios'en.
En zo zijn er nog vele andere software pakketten welke niet zullen werken.

Maar nogmaals dit is aan jouw als jij voldoende hebt aan de software welke werkt op jouw Macbook waarom zou je deze dan vervangen?
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #4  
Oud 09-04-11, 22:30
Razors Razors is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 71
Standaard

Naar mijn mening draait alles goed, ik doe geen fotobewerking noch videobewerking.
Ik was wel even aan het twijfelen want ze vertelden me dat het nu de moment was omdat er nieuwe modellen uitkwamen. Maar als ik deze gebruik tot het niet meer gaat dan zijn er misschien weer nieuwe modellen uit en heb ik er misschien spijt van.

Heb voor men laptop Office 2011 en iWork 09
  #5  
Oud 09-04-11, 22:36
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Dan werk je met een intel model en zou ik, als je geen problemen ondervindt met de performance, niet upgraden.
  #6  
Oud 09-04-11, 22:41
Razors Razors is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 71
Standaard

Dan was er weer dat argument dat ik niet kan upgraden naar OSX Lion die dit jaar nog uitkomt als ik me niet vergis.
  #7  
Oud 09-04-11, 22:47
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Wat is de reden dat je naar Lion wil upgraden als je tevreden ben met de software welke je nu hebt?
  #8  
Oud 09-04-11, 22:49
Razors Razors is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 71
Standaard

Omdat ik bang ben dat bepaalde software niet meer compatibel zal zijn.
  #9  
Oud 09-04-11, 22:58
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Dit is wat Apple probeert te bewerkstelligen, mensen bang maken.
Als er inderdaad prolemen zijn omdat niet meer de laaste software kan gebruiken die vereist is om noodzakelijke werkzaamheden uit te voeren kun je alsnog upgraden, maar het is niet nodig om vooraf al bang te worden gemaakt dat er ooit iets in de toekomst misschien niet meer zou werken.
  #10  
Oud 10-04-11, 07:31
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Volgens mij maakt Apple helemaal niemand bang. Hun tactiek is juist mensen enthousiast maken voor een nieuw product = verkooppraatje. En iedereen stinkt er elke keer weer in. Ken je die Simpsons aflevering over apple / Steve jobs? Staat op YouTube.

Het is vaak dat journalisten 'bang maken' - er achter komen dat oudere PowerPC Mac niet wordt ondersteund sinds OSX 10.6. Of dat OSX 10.6 pas echt 64-bit is op Macs vanaf 2010, omdat die een bepaalde efi hebben etc. etc. Maar voor wie is dat erg? Een bedrijf mag immers innoveren en oudere producten uit faseren? Het is niet, dat die producten ineens onbruikbaar zijn... Met een iPhone 2G of 3G kun je nog altijd méér nu, dan toen ze uitgebracht werden. En je kunt er nog steeds mee bellen.

Zo is nu de angst of vraag of Lion, OSX 10.7 64bit only wordt. Wie hier 'bangmaken' zijn journalisten. Waarom zou je in hemelsnaam in 2011 per SE een 64-bit only computer hebben? OSX tiger en Leopard en snow leopard zijn nog helemaal compatibel met de huidige software.

Ik denk dat de TS er een goed gewoonte op na houd: maak je producten eerst 'op' voordat je upgrade. Tenzij je kwijlend langs elke Mac winkel loopt of dat glazen trackpad graag wil hebben wat jouw MacBook nog niet had (ik noem maar een voorbeeld) Er is altijd wel iemand die jouw oudere MacBook over wil kopen; Macs brengen altijd geld op 2e hands.

Áls je dan een keer upgrade is het meteen geweldig. Zo gingen wij van een iBook G4 12" uit 2005 (met een besturingssysteem wat ruim 2 jaar later uitkwam: probeer dat eens op een gemiddelde laptop! Leopard draaide er vlekkeloos op, mits genoeg RAM) upgraden naar een MacBook air 11" 2011. Dat was een geweldige traktatie kan ik je alvast verklappen. Geen 'minor upgrade specs' wat de journalisten kopten voor ons: maar een mega update. En zo blijft het wel leuk. Als je elke update of upgrade 'moet hebben' wordt het een frustrerende hobby.

En wat die conferentie betreft: je zegt het zelf al: er zijn alleen maar vertegenwoordigers - hij teste voor de grap vast even hoe goed hij nog kan lullen, hoe goed zijn verkoop praatjes tactiek is

Laatst gewijzigd door ballegooier; 10-04-11 om 07:50.
  #11  
Oud 10-04-11, 08:11
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Er zijn zoveel goede dingen gezegd je te overtuigen je huidige Apple te houden.

Zoals al opgemerkt: De collega op de conferentie verstaat zijn vak

Van de andere kant .... Waarom ruil je je auto in?
  #12  
Oud 10-04-11, 10:01
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Nodig heb je het niet en je loopt zelf nog niet tegen beperkingen aan, dus waarom iets nieuws kopen dan? Alleen omdat een ander dat vindt? Ben lekker eigenwijs en straal dat uit.
Als je dan toch over zou willen stappen, wacht dan even op de nieuwe modellen met Lion en ga dan eens met je baas praten, na een objectieve vergelijking.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onder 2.0, mag je dan meer dan 1000 contacten hebben? rrustema iPhone algemeen 2 12-07-08 18:12
oud zoekt oud en is blij met ECHT roelf Archief 6 07-07-08 20:27
Als ik op de mail icon druk dan gaat hij even open en valt weer weg!? scorpioking Archief 2 06-05-08 13:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:43.