//

LET OP: iPhones 4 32GB gestolen, zie serienrs:

LET OP: iPhones 4 32GB gestolen, zie serienrs: discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Op zondag 10 april 2010 zijn 2 iPhones 4 32GB bij mij in Den Haag door middel van oplichting gestolen: het gaat om 2 iPhones ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-04-11, 18:21
steelfighter steelfighter is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 76
Exclamation LET OP: iPhones 4 32GB gestolen, zie serienrs:

Op zondag 10 april 2010 zijn 2 iPhones 4 32GB bij mij in Den Haag door middel van oplichting gestolen:
het gaat om 2 iPhones 4 32GB met de serienummers:
012651005483801
012655008696970

Die iPhones zullen waarschijnlijk te koop aangeboden worden op verschillende advertentiesites, zoals marktplaats, ebay e.d.

Laat de verkoper komen of vraag het adres waar je hem kan bezichtigen en onthou zoveel mogelijk kenmerken welke perso(o)n(en) ze te koop aanbied (evt. auto, kenteken) en als je de mogelijkheid hebt schakel de politie in als het 1 van de betreffende iPhones betreft. (zie PV nummer)

Na opsporingsonderzoek zullen de iPhones binnenkort worden geblokkeerd door de provider, waardoor ze onbruikbaar worden, je hebt er dus niks aan.
Als je de iphone toch aanschaft kan je tevens medeplichtig worden aan heling. Dus het is het niet waard

Mocht de gouden tip leiden tot aanhouding en berechting van de dader, dan is mijn beloning aan de gouden tipgever: een nieuwe smetteloze iphone 4 32GB


Meer informatie: Politiehaaglanden, tel: 09008844
PV-nummer: PL1524 2011075548-1
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-04-11, 18:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Verwissel je serienummers niet met IMEI-nummers ?
  #3  
Oud 11-04-11, 19:03
steelfighter steelfighter is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Verwissel je serienummers niet met IMEI-nummers ?

Op de factuur van T-Mobile staat het als serienummer aangegeven en dat is hetzelfde als Imeinummer. Dat serienummer (of imei) wordt meegezonden als je gebruik maakt van de iPhone en is zodoende traceerbaar en kan tevens wereldwijd worden geblokkeerd. Het heeft dus geen zin betreffende iphone(s) te kopen van de dief. Tevens zal je als verdachte worden aangemerkt (hetzij als dief/heler; je zult je sowieso moeten kunnen verantwoorden hoe je eraan komt en de iphone gaat terug naar de oorspronkelijke eigenaar)

Het gaat mij in principe niet meer om de iPhones (die beschouw ik als verloren), het gaat mij erom dat de dief wordt aangehouden en strafrechtelijk wordt vervolgd en de gemeenschap beschermd wordt tegen dit soort uitschot.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gestolen iPhones geblokkeerd? stereopanda Chat en geruchten 9 19-11-09 16:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.