iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 3GS Kopen, waarop letten ? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/92199-iphone-3gs-kopen-waarop-letten.html)

RestlessIP 01-06-11 14:58

iPhone 3GS Kopen, waarop letten ?
 
Hallo,

ik ben van plan een iPhone 3GS te kopen 2dehands.
Alleen vroeg ik me af waar ik op moet letten, want op dit forum is er geen soort iTrader iets, om te kijken of deze persoon te vertrouwen is ?
En wat is een normale prijs voor een 16 gb 3GS ?

Mvg

apotheosis 01-06-11 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RestlessIP (Bericht 678770)
Hallo,

ik ben van plan een iPhone 3GS te kopen 2dehands.
Alleen vroeg ik me af waar ik op moet letten, want op dit forum is er geen soort iTrader iets, om te kijken of deze persoon te vertrouwen is ?
En wat is een normale prijs voor een 16 gb 3GS ?

Mvg

Eerst en vooral moet je weten dat als je een 3gs zal kopen het bv kan zijn dat als er updates komen zoals ios 5 enz...het kan zijn mensen die een 3g en 3gs hebben die update niet gaan kunnen installeren, dusja, een update is meestal wel de moeite en als je die dan niet kan verkrijgen vind ik dat persoonlijk zonde maar ik durf dat wel niet met 100% zekerheid zeggen.

Nu maandag gaan we meer weten, tegen de namiddag of avond weten we het hoe het ermee zit, dan zal bekend zijn op welke toestellen je wel en niet de nieuwste ios 5 kan updaten. Nog effe geduld dus ;).

Ik raad u ook geen 3Gs aan omdat als je foto's wil trekken en wil filmen de kwaliteit niet je datte is en als je bv filmt en er is veel lawaai of zoals muziek die luid staat dan gaat het geluid kraken, zo kan je weinig of niks of bv youtube zetten.

Ook de batterij bij de 3Gs gaat een stukje sneller naar beneden als bij de iphone 4, als ik een volledige dag weg ben dan moest ik mijn externe batterij meenemen anders kwam ik niet toe (uiteraard afhankelijk wat je er allemaal mee doet natuurlijk).

Ik raad het u af om een iphone 3Gs te kopen, wacht tot wanneer de nieuwe iphone uitkomt, heb je dat geld niet, tja, dan zou ik voor een iphone 4 mss gaan maar houd er rekening mee dat vele van die toestellen last hebben van die death grip zoals ik het ook voor heb (maar daar vind je wel wat op).

De meeste mensen die hier hun toestel verkopen zijn denk ik wel veelal te vertrouwen.

Voor een 3Gs 16GB zou ik alvast zeker niet meer dan 300euro betalen, vergeet niet dat toestel ong 2jaar oud is, niks van garantie meer ook, de batterij zal ook al wat meer afgezien hebben en dus sneller leeg geraken.
Maar jij moet dat weten wat je wil, ik heb u de nadelen meegegeven, denk er maar eens goed over na.

Ik begrijp dat wel; heel wat mensen hebben dat geld niet, ze gaan dikwijls nog naar school en dan willen ze persee een iphone of leuk android toestel en dan kopen ze een oud model, ik zeg niet dat dit slecht is he, ik heb zelf alle iphones al in bezit gehad maar nu nog een 3Gs kopen raad ik alvast af.
Dat is eerder goed voor mensen die der allemaal niet zo van wakker liggen van al die dingen die je met een iphone kan doen.

Kijk, dit is nu maar mijn mening he.

RestlessIP 01-06-11 18:13

Hallo,

bedankt voor je reactie.
En over de camera maakt me niks uit,maakt nooit echt filmpjes en heb 2 camera's liggen eventueel. Over de update heb ik niet nagedacht aangezien Apple zelf nog 3GS nieuw verkoopt. En heeft de batterij zoveel minder mAh dan de iPhone 4 ?
En ik vind het 3GS model véél fijner in de hand liggen als de iPhone 4, en zit er niet op te wachten inderdaad 600 euro te betalen voor een toestel wat minder goed in de hand ligt, en wat sneller is...
Want alle 3GS zijn toch hetzelfde ? De iPhone 3GS van 2 jaar geleden kan toch dezelfde updates krijgen als een iPhone 3GS die gister nieuw is gekocht bij Apple ? Of zie ik dat fout ?

Mvg

XIII 01-06-11 18:40

De geruchten gaan dat iOS5 niet op de 3GS werkt (ook al verkoopt Apple die nu nog...)

Maandagavond weten we misschien meer...

RestlessIP 01-06-11 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 678834)
De geruchten gaan dat iOS5 niet op de 3GS werkt (ook al verkoopt Apple die nu nog...)

Maandagavond weten we misschien meer...

En is dat een ramp of hoe moet ik dat zien ?

Mvg

XIII 01-06-11 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RestlessIP (Bericht 678851)
En is dat een ramp of hoe moet ik dat zien?

Dat weten we maandag...

Feit is dat diverse 3G eigenaars teleurgesteld waren toen iOS4 niet fijn werkte op hun toestel (ze misten multitasking en wallpapers). Wie weet waarmee Apple ons nu verrast...

RestlessIP 01-06-11 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 678866)
Dat weten we maandag...

Feit is dat diverse 3G eigenaars teleurgesteld waren toen iOS4 niet fijn werkte op hun toestel (ze misten multitasking en wallpapers). Wie weet waarmee Apple ons nu verrast...

Okay, ik had zoiets van is allemaal dezelfde 3GS die nieuwe die nu wordt verkocht, of eentje van 2 jaar oud. En aangezien hij nieuw wordt verkocht nam ik aan van oh ze maken wel dingen ervoor :P.

apotheosis 02-06-11 21:50

Zoals je wel ziet, ik zever niet he :).

Nu ook, ne maat van mij had zijn iphone 3Gs nog niet upgedated naar 4.3.3 en deze kon nu al een aantal apps zoals pages en keynote niet installeren, deze moest dus de update doen maar als apple dus zegt; de nieuwe update ios 5 en de volgende nadien zullen alleen op de iphone 4 en nieuwste iphone werken, tja, dan sta je er te staan he, beetje bij beetje zal het zo zijn je bepaalde apps niet eens kan downloaden daardoor en dat je nieuwigheden die ze in de iphone steken danzij zo'n update je deze niet zal kunnen gebruiken.

De iphone 4 is de beste iphone die er is en de batterij is de beste die ik al gehad heb bij een smartphone.

RestlessIP 06-06-11 00:29

Okay, bedankt voor de reacties.
En ik heb nog een vraag, is er iemand hier met een iPhone met Prepaid ?
Ik had van Vodafone maar dan krijg je maar één GB per maand, dat heb ik in een week op ongeveer. Was bij mijn 3G al die niet kon multitasken, dus bij deze zou het nog sneller op zijn. Iemand ervaringen mee of tips voor me ?

Mvg

iCulture 06-06-11 01:42

[QUOTE=RestlessIP;679953is er iemand hier met een iPhone met Prepaid ?
Ik had van Vodafone maar dan krijg je maar één GB per maand, dat heb ik in een week op ongeveer. Was bij mijn 3G al die niet kon multitasken, dus bij deze zou het nog sneller op zijn. Iemand ervaringen mee of tips voor me ?[/QUOTE]Voor prepaidadvies kun je terecht in de daarvoor bestemde forums. Het is hier off-topic. Sluit bij voorkeur aan bij een bestaande discussie, zoals deze twee die over precies hetzelfde onderwerp gaan.

Vodafone prepaid micro-sim 1GB
vodafone tegoed en verbruik

lood1406 07-06-11 00:22

over IOS 5, dit gaat werken op de iphone 3gs.

XIII 07-06-11 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lood1406 (Bericht 680317)
over IOS 5, dit gaat werken op de iphone 3gs.

Inderdaad. Blij mee!

Hopelijk zonder al te veel haperingen...

RestlessIP 07-06-11 01:05

Kan iemand me verloop van deze week vertellen hoe het werkt enzo ?
Met de standaard apps ? What's App, Shazam etc etc. Msn offcourse.

Mvg

Shockstrut 23-08-11 14:44

Om het topic weer wat leven in te blazen...

Ik ben van plan om mijn eerste Apple product te kopen in de vorm van een 3GS :) De iPhone 4 is mij nog te prijzig, dus zodoende kom ik bij de 3GS terecht. Zijn er nog hele specifieke punten waar je op moet letten (mbt staat telefoon zelf) tijdens een koop van een tweedehands toestel? Is er bijvoorbeeld een snelle test waarbij je kan zien of het toestel ge-jailbreakt is of niet (zoek een toestel zonder jailbreak)?

wouter1981 23-08-11 15:22

Koop bij voorkeur een simlockvrij toestel. Dus geen softwarematig unlocked exemplaar.
Maar als het toestel geen jailbreak heeft dan is dat ook niet mogelijk. Controleer daarom of er geen Cydia op de iPhone staat. Je kunt het herkennen aan dit logo:
http://www.ifans.com/forums/imgcache...464/cydiae.png

Let erop dat je een 3GS koopt en geen 3G. Controleer dit door het programma Kompas te starten. Ook moeten de letters "iPhone" op de achterkant glimmen, net als het Apple logo.
http://farm4.static.flickr.com/3343/...38d313f2_s.jpg

Controleer de opslagcapaciteit onder Instellingen>Algemeen>Info

ballegooier 23-08-11 15:27

En sluit em even aan op iTunes. In het geval die gejailbreakt is en gesteld wordt 'simlockvrij' te zijn, ter plekke een herstel actie in iTunes uit laten voeren, om je ervan te verzekeren dat het toestel echt simlockvrij is ipv dmv een jailbreak simlockvrij te zijn gemaakt. De jailbreak is dan weg, incl. softwarematige unlock, en valt al dan niet meteen door de mand.

Shockstrut 23-08-11 15:54

Bedankt voor de reacties. Ga vanmiddag na een 3GS 16GB kijken, dus jullie tips komen goed van pas! :)

Shockstrut 24-08-11 16:36

Kleine update:

Gister naar de iPhone gekeken en ik heb hem overgenomen voor een zéér nette prijs (175,-) mist alleen oordopjes. Had verwacht dat hij wel wat krassen had voor die prijs, maar ik kan gewoon geen enkel krasje vinden! Thuis gelijk via iTunes hersteld (vorige eigenaar wist niet hoe) en nu heb ik een mooie schone 3GS met v4.3.5 erop draaiende :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:59.