iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Inklaring TNT (USPS) (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/9307-inklaring-tnt-usps.html)

schumeister 13-03-08 21:10

Inklaring TNT (USPS)
 
Beste allen,

Heb al een paar keer gelezen dat je de inklaring van TNT kan bellen.
Wat weten ze je te vertellen, wat voor soort informatie krijg je van ze?
Kunnen ze zien wanneer iets vrijgegeven wordt? Wordt het wachten een beetje beu, lange inklaring voor een express zending :rolleyes:

soulshaker 13-03-08 21:52

Ik heb daar een paar dagen geleden naar gebeld om te wete waar mijn iphone zit, ze gingen iets laten weten hadden ze gezegt, niks meer van vernomen, ondertussen is mijn iPhone al aangekomen en hoeft het al niet meer
Het telefoontje heeft wel een paar euro gekost :mad:

mlam 13-03-08 21:54

Hoeveel belasting heb je moeten betalen?

soulshaker 13-03-08 21:58

ik Heb USPS genomen, en heb 0 euro BTW moeten betalen

mlam 13-03-08 22:09

Nice :D
Als 't goed is ontvang ik morgen mn 16gb van Ebay..(3 weken na aankoop).

schumeister 13-03-08 22:19

Drie weken?? Allemachtig. Had je hem via de standaard priority mail of met de 3-5 dagen service. Enige wat je kan doen is afwachten denk ik, je kan bellen wat je wil, maar zal het niet versnellen.

soulshaker 13-03-08 22:22

De mijne heeft er 10 dagen over gedaan om van de us tot bij thuis te geraken ook via priority mail

anversli 13-03-08 22:28

Waarom betaal je met USPS geen btw?
Ik heb eentje gekocht op eBay en deze wordt ook geleverd door USPS, hoef ik dan geen extra kosten te betalen zoals btw...

Deze is het toch?
USPS Express Mail InternationalTM

soulshaker 13-03-08 22:31

Normaal betaal je wel BTW, maar omdat de o zo efficiente douane niet elk pakje kan controleren betaalt ong 1/3 btw en de rest niet

schumeister 13-03-08 22:34

Wil niet zeggen dat je altijd geen btw moet betalen met USPS. Ze hebben verschillende producten bij usps. Express mail moet je even in de gaten houden. Zodra deze in Nederland is krijgt ie een TNT postnummer, kun je opvragen bij de klantenservice.

anversli 13-03-08 22:35

Aha, dan maar hopen dat ze mijn pakje niet controleren :)

@schumeister: levering naar België

schumeister 13-03-08 22:36

Hoe lang heeft die van jou bij de douane gelegen Soul?

mlam 13-03-08 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schumeister (Bericht 81402)
Drie weken?? Allemachtig. Had je hem via de standaard priority mail of met de 3-5 dagen service. Enige wat je kan doen is afwachten denk ik, je kan bellen wat je wil, maar zal het niet versnellen.

Ik had m de 21e besteld (feb). 22e verzonden en de 26e kwam ie bij de douane terecht. Bleef daar een weekie liggen..en 3 maart kwam 't pakje in handen van de TNT. Vanmiddag is de status bij track&trace eindelijk veranderd (bij sorteergebeure in Amsterdam). Als 't goed is moet ie morgen aankomen..ben benieuwd hoeveel de belasting wordt :rolleyes:

schumeister 13-03-08 22:39

Mlam, wat is er dan gebeurd tussen 3 maart en nu?

mlam 13-03-08 22:44

Sinds 3 maart, tot vanmiddag zeg maar was dit "Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco" de status..toen ik vanavond thuiskwam is 't veranderd naar "Zending gesorteerd in sorteercentrum". Dus ja..het is mij eigenlijk ook een raadsel..:confused:

anversli 13-03-08 22:47

Ik hoop dat het hier niet zolang duurt, heb echt geen goesting om 3 weken te wachten.

schumeister 14-03-08 08:45

Mijne staat nu als manco bij TNT, net als MLAM. Maar dat betekend dus dat die uit de douane is, anders krijgt ie geen scan neem ik aan?

soulshaker 14-03-08 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schumeister (Bericht 81423)
Hoe lang heeft die van jou bij de douane gelegen Soul?

Weet ik niet, ik heb hem niet kunne tracen

schumeister 17-03-08 10:20

Ik heb een brief gekregen van tnt post dat ik een formulier moet invullen met de waarde etc. Zat ook een invoice bij van de afzender, blijkt dat ie een veels te lage waarde en verkeerde omschrijving neergezet heeft, terwijl ik daar niet om gevraagd heb.
Graag advies

Sfinxweb 20-03-08 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schumeister (Bericht 83061)
Ik heb een brief gekregen van tnt post dat ik een formulier moet invullen met de waarde etc. Zat ook een invoice bij van de afzender, blijkt dat ie een veels te lage waarde en verkeerde omschrijving neergezet heeft, terwijl ik daar niet om gevraagd heb.
Graag advies

Gewoon eerlijk zijn, anders gaan ze een schatting maken. Je hebt via Paypal betaald?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.