iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Kosten invoeren. De feiten op een rij. (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/9322-kosten-invoeren-de-feiten-op-rij.html)

soCool 14-03-08 00:12

Kosten invoeren. De feiten op een rij.
 
Invoeren kost 19% op de totaalprijs (Telefoon+verzendkosten+etc) in euro's. Dit geldt voor iedereen. Ik zie weleens vage berekeningen voorbij komen, maar die kloppen dus niet.

Het maakt overigens ook totaal niet uit welke vervoerder je gebruikt want de controlle is bij elk even streng. Sommige mensen beweren dat er bij USPS minder streng wordt gecontroleerd, ook niet waar.

Wat je wel kan doen is het verzenden met een lagere waarde, maar dit is niet aan te raden. Vaak ontstaat er dan inconsistentie en moet de koper alsnog de factuur opsturen met alle gevolgen van dien.

Het komt er dus op neer dat je niet jezelf voor de gek moet houden met allerlei niet kloppende berekeningen die mensen elkaar aanpraten.

forum.bericht 14-03-08 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 81509)
Invoeren kost 19% op de totaalprijs (Telefoon+verzendkosten+etc) in euro's. Dit geldt voor iedereen
.....
Het komt er dus op neer dat je niet jezelf voor de gek moet houden met allerlei niet kloppende berekeningen die mensen elkaar aanpraten.

Een verademing, eindelijk iemand die het duidelijk, simpel en objectief op een rijtje zet zonder de Indianenverhalen.


Daarnaast (mijn persoonlijke mening) ook als je BTW moet betalen dan nog heb je een goedkoop apparaat in handen aangenomen dat het voor persoonlijk gebruik is en niet uitsluitend voor het "gewin".

cypher21 14-03-08 08:38

Je verteet 3,5 % invoerrechten die ook over de totale kosten gaan!

Onderstaand artikel gaat wel over reizigersbagage, maar exact hetzelfde geldt voor invoeren via post.

Speciale tarieven reizigersbagage

Dus de totale berekening van de invoerrechten wordt

Invoerrechten: 3.5% op de totaalprijs (Telefoon+verzendkosten+etc)
Belasting: 19% op de totaalprijs INCLUSIEF INVOERRECHTEN(Telefoon+verzendkosten+etc+invoerrechten)

zkywalker 14-03-08 16:59

Duidelijk!
Hoe zit dat nou met "douanekosten", wat ik hier en daar lees?
Is dat alleen van toepassing bij het verzenden via een koeriersdienst?

vdvorst 14-03-08 17:17

Dank u :D

Heb even via dit berekend:
iPhone 8 Gig = 399.00
Sales tax 8.25% 33.00 Dollar
Handling verzenden 15 Dollar
Bankkosten 15 Dollar
USPS / Post 15 Dollar onverzekerd, 30 Dollar verzekerd

En komt het uit op: 585,48 USD = 365,22 EUR

Hoe groot is trouwens ongeveer de kans dat je douane kosten moet betalen? Er zijn namelijk ook mensen die niets hoefden te betalen :) (dat scheelt toch nogal, dan zou het namelijk slechts 492,00 USD = 307,48 EUR zijn)

@zkywalker,
douanekosten is BTW wat je moet betalen.., wat dus op alle producten in NL zit ;)

Flexa 14-03-08 17:43

Bij de douanekosten komen ook nog extra kosten bij voor de handeling, bij mijn laatste artikel die ik uit US heb laten komen van 200$ kwam er 14,- euro extra handelingkosten.

soCool 14-03-08 17:46

vdvorst stop aub met het vervuilen van deze thread met niet kloppende berekeningen. Er is een reden waarom ik deze thread heb gemaakt en dat is precies tegen mensen zoals jijzelf. Ik wens je veel succes met het importeren tegen die prijs, maar probeer jezelf niet goed te praten door die berekening overal te posten.

vdvorst 14-03-08 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 81836)
vdvorst stop aub met het vervuilen van deze thread met niet kloppende berekeningen. Er is een reden waarom ik deze thread heb gemaakt en dat is precies tegen mensen zoals jijzelf. Ik wens je veel succes met het importeren tegen die prijs, maar probeer jezelf niet goed te praten door die berekening overal te posten.

Ik gebruik juist jou berekening! En dan ga je nu zeggen dat het niet klopt! Wat is het nu?

Timotees 14-03-08 17:51

Welk deel van dit stuk begrijp je niet?:P

Invoeren kost 19% op de totaalprijs (Telefoon+verzendkosten+etc) in euro's. Dit geldt voor iedereen. Ik zie weleens vage berekeningen voorbij komen, maar die kloppen dus niet.

vdvorst 14-03-08 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timotees (Bericht 81843)
Welk deel van dit stuk begrijp je niet?:P

Invoeren kost 19% op de totaalprijs (Telefoon+verzendkosten+etc) in euro's. Dit geldt voor iedereen. Ik zie weleens vage berekeningen voorbij komen, maar die kloppen dus niet.

Ik tel op:
prijs iphone, btw in amerika, kosten verzenden (verzekerd) en de kosten voor us2ned (daarbij zijn bankrekeningkosten en handelingskosten).
Daarbij alles opgeteld, neme ik over 19% btw (Ofwel x1.19) en dat is het bedrag wat ik omreken naar euro's.

Dus, je leest zelf fout en ik doe alles inclusief btw (al weet ik niet of je over de handelings kosten moet betalen, maar ik reken het nu wel zodat het nooit meer is dan ik aangeef) al hoor ik ooit dat douanekosten moet betalen, maar aangezien dat hier niet bijstaat heb ik dat niet geteld....

Dus mijn conclusie klopt wél ;) maar ik heb het wel onduidelijk vermeld misschien... ;)

soCool 14-03-08 18:24

Om maar één fout te noemen, volgens jouw berekening: 1 euro = 1,60 dollar.
Dus nogmaals, stop met het vervuilen van deze thread. Desnoods maak je een eigen thread aan of PM je mij voor vragen.

vdvorst 14-03-08 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 81857)
Om maar één fout te noemen, volgens jouw berekening: 1 euro = 1,60 dollar.
Dus nogmaals, stop met het vervuilen van deze thread. Desnoods maak je een eigen thread aan of PM je mij voor vragen.

Ik gebruik voor het omrekenen de calculater van paypal, aangezien deze euro's in dollars omzet :)

FleXzoR 14-03-08 18:31

1euro= 1.56dollar officieel, en paypal komt wat achter, bij hun omrekening staat de dollar ietsje sterker dacht ik.

Btw,

Weet iemand het gewicht van een iphone in z'n retail verpakking? Dus een doosje, ongeopend met iphone?

soCool 14-03-08 18:31

vdvorst Paypal: 1 euro = 1,51 Dollar. Gisteren was dit nog 1,50 en de dag ervoor 1,49.
Kortom, jouw berekening klopt dus niet.

mlam 14-03-08 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FleXzoR (Bericht 81860)
Weet iemand het gewicht van een iphone in z'n retail verpakking? Dus een doosje, ongeopend met iphone?

Een ongeopende Iphone doos met alle zooi weegt ong. 550 gram.

evilpenguin 16-03-08 14:24

Vergeet niet dat er ook nog ander verpakkingsmateriaal omheen zit. Je gaat natuurlijk niet een adres op een iphonedoos plakken en zo opsturen. Daar moet nog een extra doosje omheen. Zal niet extreem veel schelen, maar hou er wel rekening mee


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:04.