iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Zelf kopen via Apple Store en myus.com: wat is de truuk? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/9361-zelf-kopen-via-apple-store-myus-com-de-truuk.html)

gero 14-03-08 21:07

Zelf kopen via Apple Store en myus.com: wat is de truuk?
 
Hi,

N.a.v. posts in dit forum heb ik geprobeerd via de Apple Store een iPhone te bestellen en deze te laten afleveren op een adres in de US dat is via myus.com geregeld had. Ik heb nu 3 bestel pogingen gedaan, maar iedere order werd a ± een halve dag gecancelled door Apple (zie onderstaande quote uit de mail).

Omdat ik een myus.com adres in Florida gebruik en dit geen PO Box is ga ik er vanuit dat dat OK is. Echter, ik gebruik wel mn eigen credit card en dat is een nederlands creditcard. Aan de hand daarvan kunnen ze uiteraard bepalen dat ik niet uit de US kom. Hoe hebben anderen dat gedaan? HAdden jullie een US credit card? Werken myus.com adressen niet meer (heeft Apple ze door)? Wat vullen jullie als billing adres is? Dat moet een US adres zijn, maar als ze dat tegen de creditcard checken gaat het uiteraard fout. Ik had daar nu het adres ingevuld dat ik via myus.com kreeg, maar dat werkt dus kennelijk niet.

Suggesties??

=== Quote uit mail ===
Orders placed on the Apple Store for the United States must be purchased
from within the U.S. and shipped to a U.S. address as described below:

"U.S. SALES ONLY -
The Apple Store sells and ships products only within the continental
United States, Alaska, and Hawaii. No shipments can be made to APO or
FPO addresses, United States territories, or addresses outside the
United States. You may not export any products purchased at the Apple
Store."

Exportation applies to customers in other countries attempting to order
through the U.S. store. This includes those customers who provide a
freight forwarding agent's address as their shipping address.

We sincerely regret any inconvenience this may have caused you.
== EO Quote uit mail ===

Thanks,
Gero

soCool 14-03-08 21:21

Met een Amerikaanse creditcard of iemand die het voor je koopt in Amerika.
De meerderheid van de mensen koopt het gewoon bij een Nederlandse verkoper en dat raad ik jou ook aan.

cypher21 14-03-08 21:30

Het probleem is dat apple ziet dat er op dat adres al honderden iphones zijn besteld, ze zijn zelf ook niet echt dom, dus vandaar dat ze dat niet (meer) accepteren

mlam 14-03-08 21:43

Hoe vul je dat myus adres in bij je bestelling? (schijnt soms ook uit te maken). Mijne is overigens vanmiddag aangekomen bij myus en ook gelijk al verzonden..:D

gero 14-03-08 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mlam (Bericht 81909)
Hoe vul je dat myus adres in bij je bestelling? (schijnt soms ook uit te maken). Mijne is overigens vanmiddag aangekomen bij myus en ook gelijk al verzonden..:D

Ik vul het adres precies zo in als ik het van myus ontvangen heb. Het suite nummer heb ik op de 2e adres regel ingevuld. Wat zou daar anders in moeten. Als telefoonnummer heb ik het fax nummer van myus misbruikt... had jij een specifiek telefoon nummer? Of gewoon een willekeuring nummer uit die stad genomen.

Top dat het jou gelukt is, had jij een een nederlands creditcard of een amerikaanse? En als je een nederlandse had, wat heb je dan als billing adres ingevuld.

Gero

evilpenguin 16-03-08 15:19

Het is mij van de week nog gewoon gelukt. Als het goed is wordt mijn iphone maandag of dinsdag bezorgd bij Myus. Ik heb hun support telefoonnummer gebruikt en een Nederlandse CC.

Wat ik wel heb gedaan is het woord "suite" weggelaten. Ik had ergens gelezen dat dat ook uitmaakte... Misschien moet je dat eens proberen

jemave 16-03-08 17:32

het is inderdaad verstandig het word suite weg te laten dat raad myus ook aan op haar site.
ik heb het zelf met suite erbij gedaan een maand terug dat ging allemaal in 1 keer goed. als telefoon nummer heb ik een telefoonnummer gebruikt iets van 308-678-1234 gewoon wat getallen in een amerikaans nummerformat .. dat controleren ze zowieso niet.
ik heb een mastercard van de rabobank gebruikt. maar naar mijn idee is het tog altijd heel veel toeval of je er wel of niet door komt. ik ga het binnekort waarschijnlijk nog een keer proberen want nu mijn vader em gezien heeft wil hij er ook 1.

remixed 16-03-08 17:39

Hier nu bezig met de 2de poging, niet via myus maar via een kennis.
Als ik het goed begrijp zet je dus als billing adres bij je cc gewoon het adres waar je de iphone heen stuurt, in mijn geval de kennis. Dit adres hoeft niet te kloppen met je cc?

Hopelijk lukt het deze keer wel

mlam 16-03-08 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gero (Bericht 81939)
Ik vul het adres precies zo in als ik het van myus ontvangen heb. Het suite nummer heb ik op de 2e adres regel ingevuld. Wat zou daar anders in moeten. Als telefoonnummer heb ik het fax nummer van myus misbruikt... had jij een specifiek telefoon nummer? Of gewoon een willekeuring nummer uit die stad genomen.

Top dat het jou gelukt is, had jij een een nederlands creditcard of een amerikaanse? En als je een nederlandse had, wat heb je dan als billing adres ingevuld.

Gero

Ik heb 't zo ingevuld:
1956 60th Place E.
T1685
Bradenton FL 34203
(305)678-1234

Ik heb gewoon een Nederlandse credit card (van ABN Amro) en heb bij billing address gewoon 't adres van myus gebruikt. Eerste keer helaas geen succes..tweede keer wel :D

jemave 16-03-08 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remixed (Bericht 82742)
Hier nu bezig met de 2de poging, niet via myus maar via een kennis.
Als ik het goed begrijp zet je dus als billing adres bij je cc gewoon het adres waar je de iphone heen stuurt, in mijn geval de kennis. Dit adres hoeft niet te kloppen met je cc?

Hopelijk lukt het deze keer wel

bij mij kwam het billing adres niet overeen met het adres van mijn credit card ik heb het adres van myus gebruikt.

edit: sorry mlan was me voor. vrij overbodige post nu

remixed 16-03-08 17:42

Ja maar dan klopt het adres van je credit card toch nog steeds niet? In mijn geval klopt het billing adres nu niet met mijn credit card adres, maar dat is ook niet mogelijk met een nederlandse credit card. Ik maak geen gebruik van myus maar van een kennis. Dus ik heb gewoon het adres van mijn kennis ingevuld bij billing adres en send adres.

Doe ik het nu goed of juist fout?

gero 18-03-08 10:29

Heb het nu gedaan en "suite" weggelaten uit het adres en nu lijkt het goed te gaan. Order staat in ieder geval al 36+ uur op "Not yet shipped" en de andere keren werd hij na een aantal uren gecancelled. Had voor de zekerheid wel een nieuw email adres gebruikt.

Verder heb ik het myus.com adres (zonder "suite" woord) gebruikt voor shipping & billing adres. Kennenlijk wordt de CC niet tegen het adres gechecked.

Werd gisteren wel door postbank gebeld omdat er 4 x iets bij de Apple Store besteld was (in ieder geval 4x autorisatie aangevraagd)... De andere 3 orders staan allemaal op 'cancelled' met als bedrag 0,- dus ik neem aan dat ik meer 1 keer betaal....

Gero

Pr0ximus 18-03-08 11:55

Jongens wat is het gewicht van het pakketje ongeveer?
Ik zit te overwegen om het ook via myus.com te doen maar wil graag weten wat er ongeveer boven op de $400,- komt.

mlam 18-03-08 12:02

Een gesealde Iphone doosje is 555 gram, MYUS berekende 2 LBS, want zo'n 900 gram is (zal wel door extra doos en vulling komen).

MacFly 18-03-08 18:12

Ik heb verleden week (als test) een iPhone besteld via Apple.com --> MyUS --> naar huis. Het ging perfect. Bestelling direct aanvaard, binnen 4 dagen bij MyUS en 2 dagen daarna iPhone thuis... Alles samen was ik 315€ kwijt...

Zojuist weer 3 iPhones besteld bij Apple.com met een andere CC (mijne was maxed out :D ) Bestelling aanvaard....Mailtje gekregen your iPhone is coming...

Ben benieuwd of het deze keer weer zo vlot zal gaan...vooral douane en zo, had ik vorige keer geen last van....;)

mlam 18-03-08 18:16

Welke "value" heb je laten opgeven door myus voor je pakketje van vorige week?

MacFly 18-03-08 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mlam (Bericht 83873)
Welke "value" heb je laten opgeven door myus voor je pakketje van vorige week?

MyUS heeft dat voor mij gedaan en op de bon stond:
Phone : $399
shipping: $0

remixed 18-03-08 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacFly (Bericht 83870)
Ik heb verleden week (als test) een iPhone besteld via Apple.com --> MyUS --> naar huis. Het ging perfect. Bestelling direct aanvaard, binnen 4 dagen bij MyUS en 2 dagen daarna iPhone thuis... Alles samen was ik 315€ kwijt...

Zojuist weer 3 iPhones besteld bij Apple.com met een andere CC (mijne was maxed out :D ) Bestelling aanvaard....Mailtje gekregen your iPhone is coming...

Ben benieuwd of het deze keer weer zo vlot zal gaan...vooral douane en zo, had ik vorige keer geen last van....;)

Hoe kan het dat je direct een bestelling aanvaard mail kreeg? Normaal krijg je geen mail totdat apple de iphone verstuurd, of heb je de iphone 8 gb gekocht? Dan is het natuurlijk een ander verhaal (die zijn op voorraad, dus meteen shipping).

niels1981 18-03-08 19:20

de bestelling aanvaard mail krijg je altijd direct.
een cancel mail kan een tijd op zich laten wachten. heb weleens 18 uur gehoord!

remixed 18-03-08 19:26

Wil dat zeggen dat je na die 18 uur zeker je iphone kan verwachten? want ik moet nu 5-7 dagen wachten totdat hij verzonden gaat worden, als hij die hele tijd nog gecanceld kan worden dan is dat wel vervelend. Ik begrijp dat hij altijd gecanceld kan worden maar wanneer is de kans dat apple dat ook echt doet er niet meer?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:47.