//

iphone 4 aanschaffen: Moet ik hier aan twijfelen?

iphone 4 aanschaffen: Moet ik hier aan twijfelen? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik kan via Marktplaats een iphone van iemand overnemen, zie link hieronder: Marktplaats.nl > I phone 4 3g 32 gb 350 euro nieuw ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-07-11, 07:24
mvdhiele mvdhiele is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard iphone 4 aanschaffen: Moet ik hier aan twijfelen?

Hallo allemaal,

Ik kan via Marktplaats een iphone van iemand overnemen, zie link hieronder:
Marktplaats.nl > I phone 4 3g 32 gb 350 euro nieuw nu of nooit - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Apple iPhone

Moet ik twijfelen aan de echtheid van deze telefoon, of is dit vertrouwd?
Ik zie dat de verkoper overigens meer dan 5 jaar actief is op Marktplaats, dus dat lijkt mij wel een goed teken. Ook kan ik eventueel met Paypal betalen, dus heb ik kopersbescherming (lijkt mij).

Graag jullie reacties a.u.b.

Alvast bedankt!

Groeten,

Miguel.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-07-11, 08:04
JailbreakerPro's schermafbeelding
JailbreakerPro JailbreakerPro is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 301
Standaard

Ik zou even die verkoper mailen en vragen naar originele foto's van het het toestel want deze foto is gewoon van google geplukt
  #3  
Oud 04-07-11, 08:07
Sjaakafhaak Sjaakafhaak is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: 050
Berichten: 194
Standaard

5 jaar zegt niets,
betrouwbaar, maar alleen verzenden.
tekst is een lange brij, dus geen zorgvuldigheid.
andere advertentie staat dat die telefoon aanbeid vanwege aankoop iphone, en nu ineens toch verkopen?
en de bieding is al over de 450....

ik zou zeggen laat het gaan.
  #4  
Oud 04-07-11, 08:16
mvdhiele mvdhiele is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Ik heb om originele foto's gevraagd.Ik hoop dat hij ze even doorstuurt.
  #5  
Oud 04-07-11, 11:30
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Die 5 jaar is een leuke indicatie maar niet zaligmakend.
Regelmatig worden er mailadressen gekocht of geleend voor juist dit doel, omdat ze een lange looptijd (bv 5 jaar) hebben en (nog) niet bekend staan bij diverse oplichtingssites.
Ik zeg niet dat dit onbetrouwbaar is maar voor dat geld zou ik m altijd willen halen.
Ook zou ik een serie originele detailfoto's willen zien, en dan niet met allemaal verschillende achtergronden (ook waarschijnlijk van internet geplukt ).
Wat ook nog een optie is is om te vragen of de verkoper wil mailen vanaf een vast mailadres ipv een van de vele gratis mailadressen.
Vraag ook een telefoonnummer, liefst vast.

Als al het voorgaande klopt uiteraard nog het rekeningnummer en ip-adres (laten) controleren.

Als dit allemaal in orde lijkt dan zou je het kunnen wagen, maar nogmaals, ik zou het niet snel doen.
Voor hetzelfde geld worden op dit forum ook iPhones aangeboden en dat lijkt me toch behoorlijk vertrouwder.

Succes!
__________________
iPhone XI RED 128GB FW13.1.1 || iPad 2017 32GB Wi-Fi FW13.1.1
  #6  
Oud 04-07-11, 13:01
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik zou een 2e hands iPhone nooit laten verzenden. Bij de koper ophalen en kijken of het werkt met je eigen simkaart. Voor je het weet ben je de bezitter van een Chinees exemplaar die er van buiten prachtig uit ziet, maar waar je alleen 'pong' op kunt spelen.
  #7  
Oud 04-07-11, 13:36
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je vraagt je af -no offense- waarom mensen hier nog advies over vragen. Het is uiterst risico vol om meer dan 100 of 200 euro uit te geven aan een ongezien product, zeker in het geval van een iPhone waar iedereen als bijen op honing op af komt....
Dus antwoord op je vraag of je hieraan moet twijfelen? Ja!
Zelfs hier op het ipc marktplaats wordt geadviseerd altijd op te halen.

Ik zou uitsluitend ophalen en dan aansluiten op m'n eigen laptop met iTunes, en een herstel actie uitvoeren om te checken of het toestel daarna ook ineens nog wel simlockvrij is
  #8  
Oud 04-07-11, 16:36
Flipke1405 Flipke1405 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Hulst
Berichten: 159
Standaard

Ik heb hier 1 van op het forum gekocht,en effe face to face.Alles netjes in orde
Vanaf een bepaalt bedrag altijd afspreken met de verkoper of je mocht van je geld vanaf willen(dan mag je het steeds op mijn rek. storten )
Niet doen dus,kijk hier gewoon op het forum

Grtz,
  #9  
Oud 04-07-11, 16:44
mvdhiele mvdhiele is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Hallo allemaal,


Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de hele operatie afgeblazen, de verkoper heeft mij het serienummer doorgegeven, ik heb het gechecked, en het bleek te gaan om een witte iphone 4, 16gb.
Alleen bood de verkoper een zwart toestel aan, dus ik heb even om uitleg gevraagd.

Hij zei dat hij meerder iphones aanbood, en de serienummers verwisseld had.
Reden genoeg voor mij om de hele operatie dus af te blazen, ik heb er geen vertrouwen meer in. Ik ga vrijdag / zaterdag een refurbished iphone bekijken bij mij in de buurt, even testen en als alles goed bevonden is koop ik die. Face-to-face handelen met zulke apparatuur is toch gewoon het beste... Er wordt zoveel nep aangeboden...

Groetjes,

Miguel.
  #10  
Oud 04-07-11, 18:47
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Advertenties zoals: moet er vanaf, nu of nooit, op=op, weg is weg; lijken altijd lokkertjes! Een vriend van mij had eens een telefoon van iemand gekocht en geld via internet over gemaakt. Eenmaal hier bleek het doosje leeg te zijn! Enkel de boekjes, geen lader, geen oordopjes, helemaal niks. Ik zou zeggen voor meer dan 100€ alleen afspreken en niks opsturen!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 in repartie waar moet ik aan denken? BBoelie iPhone algemeen 1 04-10-10 18:37
Wat moet ik hier verder voor instellen op mijn XP laptop Masterbrowser Archief 2 06-11-09 10:37
ja wat moet je hier nou van zeggen 3g shine:P kuradius Chat en geruchten 10 28-08-09 16:49
Doet Apple hier niks aan? Gilliam iPhone algemeen 2 09-07-09 13:18
Wat moet ik hier mee doen? rickth64 iPhone algemeen 2 10-05-09 22:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:01.