//

Garantie buitenlandse Iphone 4

Garantie buitenlandse Iphone 4 discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, Onlangs heb ik een iphone 4 2e hands aangeschaft via marktplaats. Het is een gelockte toestel, maar dit dacht ik via ultrasnow te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-08-11, 22:43
singh137 singh137 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 26
Standaard Garantie buitenlandse Iphone 4

Beste forumleden,

Onlangs heb ik een iphone 4 2e hands aangeschaft via marktplaats.
Het is een gelockte toestel, maar dit dacht ik via ultrasnow te unlocken. Na wat lezen bleek dat baseband 4.10.01 niet softwarematig te unlocken is.

Homebutton deed ook wat raar dus naar aanleiding van het onderstaande artikel wilde ik graag weten wat mijn kansen waren/zijn.

Garantie op buitenlandse iPhones: zo werkt het - iPhone - iPhoneclub.nl

1e bedrijf gebeld werd er opgenomen door iemand die zeer chagrijnig opnam en niet eens de serienummer wilde weten. Eerder wel vriendelijk te woord gestaan door leliveld, maar ik had er deze keer geen goed gevoel bij en wilde niet weer bellen.

Dus 2e bedrijf gebeld uit het artikel. Vriendelijke dame aan de telefoon. Ik probleem uitgelegd. Ze vertelde dat er mogelijk onderzoekskosten in rekening gebracht zouden worden maar ze wist het niet zeker en zou me later terug bellen.

Dame belt terug dat mijn Iphone 4 probleem binnen garantie valt en dat de garantie tot oktober 2011 loopt.

Ik kon de iphone 4 opsturen.

Een paar dagen later stuurde ik de Iphone 4 vervolgens aangetekend naar het desbetreffende bedrijf.

Via track en trace zag ik dat het pakketje is ontvangen verder geen problemen met dat. Een paar dagen later belde ik en kreeg ik te horen dat de toestel is ingeboekt.
Dus ik gewoon wachten wil niet irritant zijn om steeds te bellen.

Vandaag werd ik gebeld met de mededeling dat de monteur ernaar heeft gekeken en dat de Iphone 4 al eerder is omgeruild door een refurbished one. En dat apple dit niet twee keer doet. Komt er op neer dat ze niks kunnen doen ook niet repareren omdat ze meestal meteen een refurbished one weggeven.

Ik wist dit niet heb de Iphone 2e hands gekocht. Uiteindelijk vroeg ik hoe ik de Iphone terug kan krijgen. Mevrouw vertelde dat er onderzoekskosten in rekening gebracht worden en er niks met de toestel wordt gedaan.
Uiteindelijk een mailtje gekregen dat ik even €41 aan onderzoekskosten moet betalen binnen 14 dagen. Daarna waarschijnlijk nog verzendkosten.

Kan dit zomaar?
ok prima als het niet binnen garantie viel dan zou ik dat weten en het in ieder geval niet versturen als ik dit wist.
Hoezo vervalt de garantie als het toestel 1 keer is omgeruild door een refurbished one.

Om het toestel terug te krijgen zou ik graag wat verzendkosten betalen maar €41 aan onderzoekskosten. Als het zo goed is geregistreerd bij apple zoals mevrouw vertelde was dit toch meteen te zien voordat ik de toestel verstuurde.
Hoezo moet er een monteur aan te pas komen. In een bijgesloten brief had ik duidelijk nogmaals het imei en serienummer vermeld.

Wat vooral jammer is, is dat ik het toestel gejailbreak had gekocht maar voordat ik het verstuurde even naar 4.3.5 had geupdate om te un-jailbreaken.

Daarna kreeg ik meteen ook de melding dat ik de iphone 4l moet activeren.

Dus als mevrouw eerder aan de telefoon had verteld dat ze niks kunnen doen omdat de toestel al eenmaal is omgeruild dan had ik nu gewoon een Iphone 4.3.3 die in ieder geval geactiveerd was.

Ik ga morgen weer bellen en vertellen dat ik er niet mee akkoord ga. Wat is jullie mening of advies.

Heb dit aan 1 stuk door getypt uit frustratie als er onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag.

Gr,
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-08-11, 16:04
singh137 singh137 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 26
Standaard

niemand?

Net weer gebeld dat ik er niet mee akkoord ga.

Ik vertelde dat ik bereid ben om wat verzendkosten te betalen.
Mevrouw antwoord vervolgens ja dat zijn de verzendkosten ook.
Ik duidelijk zeggen nee mevrouw dit zijn onderzoekskosten. Verzendkosten schat ik rond de €10-€15 mevrouw vervolgens nee dat kan niet je moet €35 betalen om de Iphone terug te krijgen.

Ik vertel vervolgens was dit niet eerder te zien aan de hand van de serienummer, dan had ik de moeite niet gedaan om naar de postkantoor te gaan te betalen voor aangetekend verzenden en nu weer onderzoekskosten.

Mevrouw: antwoord vervolgens, nee we moeten de Iphone echt zelf hier hebben gaat via speciale apple software.
Ik: Ooo, toevallig kan ik het wel online zien zonder speciale apparatuur.

Mevrouw stil en vervolgens wat dreigend het is simpel je betaald en dan krijg je iphone terug. Als je niet betaald dan blijft ie hier.

Ik: ik ga kijken wat ik ga doen.
Mevrouw: je hebt maar 1 optie en dat is betalen.

Ik vond het toen verstandig om er niet op in te gaan anders zou het welles nietes worden. Mogelijk schelden.
Maar ik ben verbaasd mevrouw weet dat ik gelijk heb maar dan nog liegen en niet toegeven.
  #3  
Oud 17-08-11, 16:07
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ik was in de veronderstelling dat het om een garantiekwestie ging. Mijn excuses, timosha.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #4  
Oud 17-08-11, 16:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Heel leuk artikel, maar helemaal naast de kwestie. Het gaat hier om een transactie van een tweedehandsartikel tussen particulieren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Buitenlandse iPhone activeren Muhtar66 iTunes 0 13-05-10 14:22
Buitenlandse iphone Opzichter iPhone algemeen 31 23-03-10 18:37
Buitenlandse Iphone Dirruk Archief 1 02-09-09 20:11
Buitenlandse iPhone? Clemenza iPhone algemeen 3 28-08-09 15:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:53.