iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   garantie zonder bon (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/98533-garantie-zonder-bon.html)

arie1961 03-09-11 17:08

garantie zonder bon
 
hoi alemaal,

ik kan een 2e hands iphone 4 kopen die volgens de verkoper is verkocht in juni 2011.

hij heeft hem zelf ook al via marktplaats een maand geleden aangeschaft maar wil nu een witte, er zit geen bon bij, maar hij is in perfecte staat.

omdat er geen bon bij is maak ik me zorgen over evt garantie. maar volgens hem is dat door de imei nrs afgedekt, en kan elke apple store mij garantie verlenen en is bekend wanneer het toetsel aangekocht is, en dan 1 jaar garantie heeft

wie kan mij vertellen hoe het nu eigenlijk zit met garantie zonder bon

alvast bedankt

Arie

nickholtus 04-09-11 09:28

je kan op de apple site je imei/serienummer invoeren en zien of er garantie op zit
zoja dan kan je naar elke apple premium reseller voor reparatie

Nammi 04-09-11 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickholtus (Bericht 704138)
je kan op de apple site je imei/serienummer invoeren en zien of er garantie op zit
zoja dan kan je naar elke apple premium reseller voor reparatie

Is niet geheel waar. Het is i.d.d. zo dat garantie via de Apple site op te vragen is. Echter het is afhankelijk waar de iPhone vandaan komt. Bij bestelling via Apple site/store loopt de garantie i.d.d. via de Apple store / Premium Seller. Daarbij is de bon niet verplicht (enkel in gevallen bij twijfel over garantieperiode).

Echter, wanneer iPhone via een provider is gekocht, verloopt de garantie via deze provider. Deze kunnen wel verplichten om een bon te tonen en zullen hier mogelijk wel een punt van maken (navragen bij desbetreffende provider).

Dit is mij verteld door Technical services van Apple Nederland...(gezien ikzelf tevens een 2e hands exemplaar van 2 weken oud heb aangeschaft en me verdiept heb in de garantie).

nickholtus 04-09-11 14:57

als het een simlock-vrij toestel is hoeft het niet.
mijn 3gs is oorspronkelijk van t-mobile en die heb ik ook via apple reseller laten maken

Nammi 04-09-11 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickholtus (Bericht 704207)
als het een simlock-vrij toestel is hoeft het niet.
mijn 3gs is oorspronkelijk van t-mobile en die heb ik ook via apple reseller laten maken

Dan heeft die Apple kerel me verkeerd voorgelicht...heb er afgelopen vrijdag namelijk expliciet voor gebeld.

daniel2011 10-09-11 21:19

Ik heb ook een iPhone 4 overgekocht via marktplaats, op de Apple site dat de garantie nog loopt tot april 2012. Heb geen pakbon / aankoopsbewijs meegekregen! nu ben ik erachter gekomen dat ik geen geluid kan opnemen zodra ik een video had opgenomen? ook als ik iemand bel, of gebeld word hoort diegen aan de andere kant geen geluid? wel hoor ik de persoon aan de andere kant weer wel?

Iemand enig idee hoe de garantie verder kan worden geregeld? Volgens Apple wel garantie.
Toestel afkomstig van Vodafone via een internetsite, geen bon / aankoopsnota.

Hoor graag wat reacties terug van ieder :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:30.