iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/)
-   -   iPhone als iPod en telefoon? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/142360-iphone-ipod-telefoon.html)

Lennnert 31-07-13 00:56

iPhone als iPod en telefoon?
 
Hallo!

Ben juist nieuw hier aangezien ik al maanden twijfel over iets en ik dringend raad nodig heb van anderen.

Ik wil graag een iPhone kopen maar deze zou dan ook als iPod moeten dienst doen. Nu was mijn vraag of dit wel een goed idee is?
Wat met de batterij? Wat met levensduur? Is de jack goed gebouwd zodat deze niet na een tijd los komt of kapot gaat (BlackBerry is nr° 1 in dit soort problemen!)?

Is het dus beter om enkel een iPhone (64GB, ja, ik heb een grote muziekbibliotheek! :p) te kopen of de twee apart (iPod 5G 64GB + iPhone 16GB)?

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Groeten!

ARTPOPNick 31-07-13 20:05

Mijn iPod Touch is afgelopen halfjaar gestolen :(.. Ik wilde nu dus een nieuwe kopen, maar ik zat ook al langer te denken over een nieuwe GSM. Als ik de prijzen van die 2 samen optel kom ik samen in een iPhone.. En dan vind ik de iPhone toch net iets handiger omdat je dan ook beiden in 1 toestel hebt gebundeld.. Helaas kan ik over de batterij niet meespreken omdat ik nog geen iPhone heb aangeschaft (ga het doen maar twijfel nog of ik zou wachten op de 5S). Die denk ik dat wel behoorlijk gaat slinken als je hem als iPod gebruikt, maar het ligt er ook aan hoevaak je hem gebruikt. Ik ben student en zou hem in vakanties misschien wel 2x moeten opladen terwijl onder schoolweken ik met 1 a 2x per dag misschien wel toekom..
Ik zou zeggen, doe de iphone, maar de batterij is dus wel een probleem (volgens mij)
hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen
Groetjes

Lennnert 31-07-13 20:48

Ja, als ik een iPhone koop, dan ga ik sowieso wachten tot de release van de iPhone 5S, dan kan ik nog kiezen of ik voor het nieuwer model ga of niet. De 5-versie wordt tenslotte dan ook in prijs verlaagd.
Ik heb wel een extern batterijtje van Powerocks (Magic stick). Maar dat is ook een omslachtige manier telkens als je wilt opladen...
Ik ben ook altijd een 'gsm' gewoon geweest waarmee ik toch zeker een dag (of twee) mee kan rondkomen... Het zou een serieuze aanpassing zijn dan die ik niet zo zie zitten....

Bubbly 31-07-13 20:57

Ik gebruik de Muziek-app op mijn iPhone dagelijks en zeker onderweg heb ik altijd m'n oortjes in. Ik heb sinds ±2009 de iPhone 3G, 4 en 5 gehad en dit luistergedrag is van allen tijde. Geen problemen gehad met de jack-in.

Ik kan niet oordelen of de batterij ervan genoten heeft of niet, want ik ben een power-user die continu met de iPhone bezig is (en jailbreakt). Ik zou er echter vanuit gaan dat het heel erg meevalt, daar muziek op een volume van bv. 50% een erg lichte aanslag op de batterij pleegt, voor mijn gevoel vergelijkbaar met het scherm op 50% helderheid aan laten staan ;) Dat geldt voor oortjes overigens, de boxen gebruiken meer stroom maar ook dat kost veel minder batterij dan het spelen van een game of het gebruik maken van 3G. Tip: gebruik maken van de EQ kost meer batterij, dus tenzij je fantastische oortjes hebt en uitstekende EQ belangrijk voor je is, kun je de EQ het beste uit laten staan.

Ik weet overigens niet hoe vaak jij muziek luistert, hoe hard je de volume zet en hoe lang je met je iPhone wilt doen alvorens je een nieuwe generatie koopt. Ik raad je van harte aan 1 iPhone 64GB te kopen. Tenzij je een andere iPod-variant wilt kopen om specifieke redenen (hardlopen met een Nano) vind ik het geldverspilling.

Dan blijft nog de vraag wanneer je deze iPhone nodig hebt; aangezien je al maanden twijfelt is de nood niet vreselijk hoog. Je kunt wachten tot het eind van de herfst, medio november verwacht ik de nieuwe iPhone. Als je niet net je telefoon kapot gegooid hebt, raad ik je aan te wachten i.v.m. waardedaling van de huidige generaties zodra de nieuwe iPhone uitkomt + dan gaat je telefoon 1 iOS-generatie (± een jaar) langer mee terwijl je maar een paar maanden langer wacht met kopen.

Succes en alvast veel plezier met je nieuwe iPhone! :)

Edit: Ah je hebt alweer gereageerd :P Dat wordt dan wachten op de 5S! De 5 64GB zal dan niet meer worden verkocht en de kans is aanwezig dat ze de prijs niet verlagen maar gewoon uitverkopen voor de 5S hier uitkomt, dus ik betwijfel of je een ouder model (5) zult willen kopen. Externe batterij raad ik je niet aan, tenzij deze in de vorm van een case komt (b.v. producten van Mophie). Ik raad je serieus aan om een case te kopen :)

Met de iPhone kun je makkelijk een dag rondkomen als je er niet continu mee zit te frunniken om weer eens Facebook te checken en dan 200 foto's gaat downloaden (swipen door je feed) :) 's Nachts aan de lader en je hebt morgen weer 100% juice...

jap74 06-08-13 12:47

iPhone 16GB met iTunes Match (EUR 25 p/j) kun je ook overwegen. Al je muziek mee! Vooral handig al je meerdere apple devices hebt (iPhone, iPad, Apple TV)

Bubbly 06-08-13 21:01

Kan het wat betreft iPhone niet aanraden als je vooral wilt streamen, maar in jouw omgeving erg slechte dataverbinding hebt en nauwelijks Wi-Fi. Verder vind ik persoonlijk iMatch toppie en kijk ik uit naar iRadio zonder reclame in iOS 7 :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:37.