iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/)
-   -   iPhone 5S in het buitenland kopen (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/144036-iphone-5s-buitenland-kopen.html)

JensApple 11-09-13 21:40

iPhone 5S in het buitenland kopen
 
Geachte Apple Fanaten,

Ik ben nieuw op dit forum.
Nu zoals iedereen weet is gisteren de 5S en 5C voorgesteld. Zelf heb ik een iPhone 5.

Ik kan niet wachten op de 5S. Ik woon in België en bij ons in de plaatselijke Apple Store (Easy-M) zeggen ze dat hij geleverd wordt eind september begin oktober, Apple zelf zegt December :(

Wat denken jullie?

En gaat het om een iPhone 5S te kopen in Frankrijk?

Mvg
JensApple

iLuca 12-09-13 12:40

Ik denk dat dat zeker gaat, je moet alleen goed op de versies letten. Ik ben van plan om hetzelfde te doen, alleen dan in Duitsland.

Vriendelijk groetend,


iLuca

Guest-20180925190238 12-09-13 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JensApple (Bericht 911351)
En gaat het om een iPhone 5S te kopen in Frankrijk?

Mijn vrouw, gaat net zoals vorig jaar, haar gouden iPhone 5S in de Apple Store Paris-Opéra kopen. Dus ja, het kan. :)

De modellen die in Europa verkocht worden zijn de iPhone 5c A1507 en de iPhone 5s A1457. Het maakt dus niets uit in welk Europees land je de iPhone koopt.

JensApple 12-09-13 16:36

Dus in een Europees land zit je niet met het probleem van Locked iPhone's.

Heb toen in de tijd nog mijn 4 gekocht in Amerika terwijl die nog niet uitwas in België en ik heb lang mogen wachten op de jailbreak...

Dus dat is bij dit het probleem niet?

Nfect 12-09-13 19:55

Is het nu eigenlijk al bekend wanneer de iphone 5s hier te koop zal zijn?

Guest-20180925190238 12-09-13 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JensApple (Bericht 911593)
Dus in een Europees land zit je niet met het probleem van Locked iPhone's.

Dat heb ik niet gezegd. :-) Als je in een Europese Apple Store een SIM-lockvrij iPhone koopt dan heeft die ook echt geen SIM-lock. Als je die bij een buitenlandse provider koopt is de kans heel groot dat er wel een SIM-lock opzit.

b-ice 16-09-13 14:45

Weet er iemand of er vrijdag een iphone kan opgehaald worden in lille?

JensApple 16-09-13 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door b-ice (Bericht 912706)
Weet er iemand of er vrijdag een iphone kan opgehaald worden in lille?

Blijkbaar wel als je de vorige topics leest

Nfect 16-09-13 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JensApple (Bericht 912737)
Blijkbaar wel als je de vorige topics leest

Hoezo? Daar is toch geen apple store?

JensApple 16-09-13 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 912754)
Hoezo? Daar is toch geen apple store?

Dat weet ik niet ...

Nfect 16-09-13 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JensApple (Bericht 912766)
Dat weet ik niet ...

Dan is ie toch nergens te verkijgen in Lille... Of ben ik nu zo mis?

JensApple 16-09-13 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 912783)
Dan is ie toch nergens te verkijgen in Lille... Of ben ik nu zo mis?

Tenzij er een Apple store is

iChannie 16-09-13 18:14

Betekend dit dat je geen simlockvrije iPhone 5S uit Amerika kan laten meenemen volgend weekend?
Vriend van me is piloot op een privé jet en wil een zilverkleurige iPhone5S 64GB voor me meenemen.
Maar als die hier niet werkt zie ik er dus zsm vanaf.
We hebben beide al diverse iPhone in ons bezit gehad maar dit wordt de 1e die uit de States wordt gehaald.
Graag advies aangezien we beide newbies zijn op dit gebied ;-)

Guest-20180925190238 16-09-13 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iChannie (Bericht 912792)
Vriend van me is piloot op een privé jet en wil een zilverkleurige iPhone5S 64GB voor me meenemen.

Dan zal hij een unlocked T-Mobile USA model A1533 (GSM) moeten meebrengen.

iPhone 5s - Buy iPhone 5s in 16GB, 32GB, or 64GB - Apple Store (U.S.)
Apple - iPhone 5 - View countries with supported LTE networks.

JensApple 16-09-13 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iChannie (Bericht 912792)
Betekend dit dat je geen simlockvrije iPhone 5S uit Amerika kan laten meenemen volgend weekend?
Vriend van me is piloot op een privé jet en wil een zilverkleurige iPhone5S 64GB voor me meenemen.
Maar als die hier niet werkt zie ik er dus zsm vanaf.
We hebben beide al diverse iPhone in ons bezit gehad maar dit wordt de 1e die uit de States wordt gehaald.
Graag advies aangezien we beide newbies zijn op dit gebied ;-)

Ik heb mijn 4 van daar gehaald... Maar was het locked model.. Heb 3,4 maand moeten wachten op de jailbreak...

Nfect 16-09-13 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JensApple (Bericht 912785)
Tenzij er een Apple store is

Maar die is er dus niet :( MAW, vrijdag kunnen we in België nog nergens aan de nieuwe iphone geraken. Zou Oberhausen dan het dichtste zijn?

b-ice 16-09-13 19:46

Ze zijn er mee bezig met de winkel in lille. Blijkbaar is die nog niet klaar. Het was voorzien voor eind september maar dat zal wel niets worden.
Heb voorlopig een samsung s4 omdat de 5 verkocht is, deze werkt zwaar op mijn zenuwen!!!

iChannie 16-09-13 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 912795)

Heb even wat zitten Googlen, maar het type A1457, die werkt oa op de 4G freqs van Vodafone (de provider waar ik nu zit) is toch ook een optie?
Net contact gehad met m'n maatje en die neemt niet zomaar iets mee. Zal eea ook daar goed navragen. Las hier iets over het garantieprobleem en dat verbaast me enigszins want hij heeft voor iemand eens een keer een kapotte 3G meegenomen naar de States en die werd toen gewoon gratis vervangen voor een nieuwe zonder ook maar 1 enkel papier erbij te hebben.

Trouwens prefect forum hier, uiteraard heb ik als nieuw lid heel wat in te halen qua info

Guest-20180925190238 16-09-13 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iChannie (Bericht 912825)
Heb even wat zitten Googlen, maar het type A1457, die werkt oa op de 4G freqs van Vodafone (de provider waar ik nu zit) is toch ook een optie?

Als jouw vriend model A1457 in de USA kan krijgen is dat natuurlijk de beste optie. Maar is dat ook zo?

Apple Europa heeft een tijdje geleden de garantievoorwaarden veranderd. Er wordt alleen nog garantie gegeven op iPhones die in Europa gekocht werden. Een paar mensen met een iPhone 5 uit de USA zijn al tegen dit probleem aangelopen. Er staan een paar topics over dit issue op het forum.

iChannie 16-09-13 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 912831)
Als jouw vriend model A1457 in de USA kan krijgen is dat natuurlijk de beste optie. Maar is dat ook zo?

Apple Europa heeft een tijdje geleden de garantievoorwaarden veranderd. Er wordt alleen nog garantie gegeven op iPhones die in Europa gekocht werden. Een paar mensen met een iPhone 5 uit de USA zijn al tegen dit probleem aangelopen. Er staan een paar topics over dit issue op het forum.

Klopt, had ik inderdaad al gelezen. Is uiteraard wel een puntje van zorg maar aangezien hij piloot is op een privé jet en bijna elke tour of duty van 10 dagen op en 10 dagen af wel in de States te vinden is durf ik in die geval de gok wel aan. Is het geen waterdichte deal dan is de kans dat ik er van af zie groot. Dan wordt het geen zilverkleurige iPhone 5S 64GB uit Amerika maar een zilverkleurige iPhone 5S 16GB uit de Apple Store A'dam


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:56.