//

[iPhone 3G] Mobistar iPhone met Nederlandse SIM

[iPhone 3G] Mobistar iPhone met Nederlandse SIM discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ifolkert Gaan die belgen niet proberen dit te verbieden, of verkopen ze over een maandje of 2 nog uberhaubt aan nederlanders ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #221  
Oud 30-07-08, 22:51
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ifolkert Bekijk bericht
Gaan die belgen niet proberen dit te verbieden, of verkopen ze over een maandje of 2 nog uberhaubt aan nederlanders he...
Joh, wanneer de eerste 'rush' voorbij is verkopen ze aan ieder die er maar 1 wil hebben. Business is business. Het is juist nu waarover je je zorgen zou moeten maken. Maar volgens mij interesseert het meeste zakenmensen niet aan wie ze die dingen slijten.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 30-07-08, 23:20
ifolkert ifolkert is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Nijmegen
Berichten: 48
Standaard

Nee oke ik denk dat je gelijk hebt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SnakeNL Bekijk bericht
Kent iemand lab9.be ik heb daar besteld en sturen ook nog op
Ik ken het niet maar het is een premium reseller dus dit is 100% legaal! heb er ook 1 besteld, wat een top tip!
  #223  
Oud 31-07-08, 03:47
gijsdelouw gijsdelouw is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Kun je met een Nederlandse KvK inschrijving trouwens de belasting terugvragen die je in België betaalt op je iPhone, zo ja, iemand ervaring hoe dat precies verloopt?
ja, dat kan, dit heet intercommunitaire btw regeling, je neemt het bewijs van inschrijving mee en de btw vervalt dan (is gedaan om administratieve romslomp van terugvragen van btw in het buitenland te laten vervallen). Scheelt je dus weer
__________________
"These go to eleven."
- Nigel Tufnel -
  #224  
Oud 31-07-08, 04:10
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Inderdaad, maar de Nederlandse belastingdienst verwacht uiteindelijk wel de NL BTW over de iPhone. Het is dus niet zo dat wanneer je producten uit het buitenland koopt de BTW vervalt.
__________________
Are you ready for this!
  #225  
Oud 31-07-08, 13:22
Knidreeg Knidreeg is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Stuur een bericht via MSN naar Knidreeg
Standaard

Net eindelijk na veel proberen contact kunnen krijgen met Mobistar Center Mol.

Ik moest mijn naam doorgeven en er moest dan door iemand anders, zij konden dat daar zelf niet zien, bekeken worden of mijn betaling binnen was.

Ik krijg een dezer dagen hierover een mail. Nog even wachten dus.

De mevrouw aan de telefoon wist mij ook te vertellen dat ik nog wel zeker kon rekenen op een wachttijd van 2 à 3 weken.

Nou, ik ga maar weer verder met wachten dan,
gegroet.
  #226  
Oud 31-07-08, 14:48
laminar laminar is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 44
Stuur een bericht via Instant Messenger naar laminar Stuur een bericht via MSN naar laminar Stuur een bericht via Yahoo naar laminar
Standaard

Dat blackberry moet er niet bij hoor.
Ik dacht dat het dit was:
apn live.vodafone.com
username vodafone
password vodafone

Ik heb net geüpgrade naar 2.0 en de instellingen zijn verdwenen, dus kan ik het bij mijn iPhone niet opzoeken.
  #227  
Oud 31-07-08, 18:10
dpz dpz is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ifolkert Bekijk bericht
Nee oke ik denk dat je gelijk hebt.



Ik ken het niet maar het is een premium reseller dus dit is 100% legaal! heb er ook 1 besteld, wat een top tip!
hoe kun je ze laten bezorgen dan???
  #228  
Oud 31-07-08, 18:15
Sl4sh Sl4sh is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappah Bekijk bericht
Joh, wanneer de eerste 'rush' voorbij is verkopen ze aan ieder die er maar 1 wil hebben. Business is business. Het is juist nu waarover je je zorgen zou moeten maken. Maar volgens mij interesseert het meeste zakenmensen niet aan wie ze die dingen slijten.
Een winkel als Maes zou het waarschijnlijk niets interesseren, maar de mobistar centres zullen er niet blij mee zijn. En dat de marketing afdeling van Mobistar er zwaar van over de zeik is dat wij allemaal iphones bij hun komen halen, daar ben ik wel zeker van.
  #229  
Oud 31-07-08, 18:49
gijsdelouw gijsdelouw is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 25
Standaard

Citaat:

Inderdaad, maar de Nederlandse belastingdienst verwacht uiteindelijk wel de NL BTW over de iPhone. Het is dus niet zo dat wanneer je producten uit het buitenland koopt de BTW vervalt.


ja, kleine nuanche inderdaad....
  #230  
Oud 31-07-08, 19:00
ifolkert ifolkert is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Nijmegen
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpz Bekijk bericht
hoe kun je ze laten bezorgen dan???
neu ik laat ze niet bezorgen, ik haal ze zelf op... het voorschot van 100 euro (x2 want heb 2 besteld) heb ik over gemaakt en bevestiging gekregen dat ik het op kan halen, opsturen kan ook maar dat is veel gezeik.
  #231  
Oud 31-07-08, 19:04
ifolkert ifolkert is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Nijmegen
Berichten: 48
Standaard

Lab9 is net zo'n winkel als Maes, boeit ze allemaal geen flikker
  #232  
Oud 31-07-08, 19:50
SnakeNL SnakeNL is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 44
Standaard

Heb het net betaald bij hun dus hoop dat het goed komt
Heb veel ervaringen gelezen en tot nu toe waren veel mensen tevreden.
Heb wel alles betaald
  #233  
Oud 31-07-08, 19:54
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soCool Bekijk bericht
Inderdaad, maar de Nederlandse belastingdienst verwacht uiteindelijk wel de NL BTW over de iPhone. Het is dus niet zo dat wanneer je producten uit het buitenland koopt de BTW vervalt.
Als je in een land binnen de EU koopt (en dus daar de locale BTW/VAT/... hebt betaald) dan wordt er geen BTW/Invoerrechten/what-ever gerekend.

Voor zakelijke aankopen gelden andere regels.
  #234  
Oud 31-07-08, 20:50
Freepo Freepo is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brabant
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjanb Bekijk bericht
vandaag een mailtje gekregen van Maes dat mijn iPhone klaar ligt! Morgen meteen even bellen, dat ik hem vrijdag kom ophalen! hehe
Vraag voor de lol even op welke plek je op de lijst stond/staat? Misschien aardig voor anderen die ook hun plaats kennen en zo kunnen bekijken wanneer de iPhone dan ongeveer komt...
  #235  
Oud 31-07-08, 20:54
Freepo Freepo is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brabant
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soCool Bekijk bericht
Inderdaad, maar de Nederlandse belastingdienst verwacht uiteindelijk wel de NL BTW over de iPhone. Het is dus niet zo dat wanneer je producten uit het buitenland koopt de BTW vervalt.
Als je hem in je bedrijf houdt dan betaal je er effectief geen BTW over. Dat gebeurt alleen als je bedrijf de iPhone weer doorverkoopt. Dus ja, als je het ding zakelijk aanschaft (leuk, zijn het nog onkosten ook - gaat weer fijn van je winst af) en zakelijk in de boeken zet, betaal je geen BTW.

Voor de echte speurders: de 8GB is zonder BTW minder dan 450 Euro. Koop dus de 16G, dan kun je hem ook nog meetellen voor je investeringsaftrek.
  #236  
Oud 31-07-08, 20:58
Freepo Freepo is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brabant
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sl4sh Bekijk bericht
Een winkel als Maes zou het waarschijnlijk niets interesseren, maar de mobistar centres zullen er niet blij mee zijn. En dat de marketing afdeling van Mobistar er zwaar van over de zeik is dat wij allemaal iphones bij hun komen halen, daar ben ik wel zeker van.
Oh ja? Volgens mij zullen die ook maar wat blij zijn. Uiteindelijk interesseert het Apple geen bips aan wie ze verkocht worden, als er maar omzet gedaaid wordt. En daar wordt Mobistar ook op afgerekend. Zo emotioneel is het allemaal niet. Euro's zijn euro's. Wat denk je dat er aan bonussen ligt te wachten voor de jongens en meisjes van Mobistar als ze fenomenaal veel verkopen?

Lijkt me leuk nieuwtje over een tijd: in België meer iPhones verkocht dan er inwoners zijn!
  #237  
Oud 31-07-08, 21:31
Freepo Freepo is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brabant
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Als je in een land binnen de EU koopt (en dus daar de locale BTW/VAT/... hebt betaald) dan wordt er geen BTW/Invoerrechten/what-ever gerekend. Voor zakelijke aankopen gelden andere regels.
Een kleine cursus BTW dan maar? Nog één keer:

Als consument betaal je in de EU gewoon BTW in het land van aankoop. Jammer als je in België koopt, het BTW percentage is daar 21%. Je producten neem je zonder verdere rompslomp mee naar NL. Dit is dat fijne 'vrije verkeer van goederen' binnen de EU. Als EU-consument kun je geen BTW terugvragen, dus da's vette pech.

Als bedrijf koop je binnen de EU producten zonder BTW. Een 8G iPhone uit België krijg je dus geleverd voor EUR 434 (525/1,21). Als je hem zelf in je bedrijf houdt en dus zakelijk gebruikt, dan houdt het daar op.

Als je hem doorverkoopt (in dit voorbeeld zonder winst), dan moet je zelf 19% BTW in rekening brengen bij je klant (totaal EUR 516). Die klant betaalt jou de iPhone + BTW, jij draagt de ontvangen BTW af aan de fiscus. Per saldo heeft de iPhone jouw bedrijf nog steeds EUR 434 gekost en ook opgeleverd.

Als de klant een bedrijf is, dan vragen ook zij de betaalde BTW weer terug. Daarom worden productprijzen voor bedrijven altijd vermeld zonder BTW.

Als de klant een consument is, dan is die consument de laatste schakel in de keten. En die kan zijn BTW niet terugvragen. Dus die betaalt EUR 516.
  #238  
Oud 31-07-08, 22:34
lpetersen lpetersen is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 14
Standaard

Lab9 in Aalst gemailed of ze inderdaad naar Nederland bezorgen en hoeveel dat dan zou kosten. Net een mailtje terug gehad, dat ze inderdaad bezorgen maar dat er dan een extra 90E bovenop komt Levertijden konden ze ook niet geven.. Lijkt me erg prijzig maar wellicht doen ze dit om Nederlanders af te schrikken?
  #239  
Oud 31-07-08, 22:37
Chakir's schermafbeelding
Chakir Chakir is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lpetersen Bekijk bericht
Lab9 in Aalst gemailed of ze inderdaad naar Nederland bezorgen en hoeveel dat dan zou kosten. Net een mailtje terug gehad, dat ze inderdaad bezorgen maar dat er dan een extra 90E bovenop komt Levertijden konden ze ook niet geven.. Lijkt me erg prijzig maar wellicht doen ze dit om Nederlanders af te schrikken?
Hmmm en hoe moet je dat dan aangeven ik zie nergens op hun site dat je hem kunt bestellen of wat dan ook.
  #240  
Oud 31-07-08, 22:45
SnakeNL SnakeNL is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 44
Standaard

Je moet ze emailen.
Het kost mij maar 50 euro weet niet of je meer in het noorden woont want bij mij gingen ze uitrekenen hoeveel het ging kosten.
(Almere btw)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: Iphone 2g no sim alleen met vodafone wel sim timarea51 Unlock 5 20-01-11 22:03
iPhone 3GS: Duitse Sim werkt wel Nederlandse niet happylinks Unlock 2 15-11-10 20:49
Nederlandse Sim , Independence 1.4? Rodi-3000 Unlock [archief] 4 19-03-08 17:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:51.