iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/)
-   -   iPhone kopen in België: positieve praktijkervaring (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/16733-iphone-kopen-belgie-positieve-praktijkervaring.html)

Freepo 19-07-08 23:26

iPhone kopen in België: positieve praktijkervaring
 
Vandaag besloten toch een iPhone 3G te willen hebben. Maar dan wel zonder alle ellende. Ik ben al een tijdje uit mijn contract bij Vodafone, maar daar zit ik al 8 jaar naar volle tevredenheid. En ik heb een duosim, dus ik wil een telefoon kopen en geen gezeur. Met dank aan dit forum weet ik dat het in België zou moeten lukken.

Ben op de bonnefooi naar Turnhout gereden. Aldaar naar de Apple reseller gewandeld. (Met gratis parkeren bij de grote Belgische supermarkt dichtbij - uitrijslagboom is stuk. :-) Apple reseller uitverkocht. Ingeschreven voor 16GB model. Ik: "Ik ben wel van Nederland trouwens." - Antwoord: "Geen enkel probleem meneer." Apple winkel uit.

Zestig meter verderop is een (klein) Mobistar winkeltje. Naar binnen. Alleraardigste verkoopster. Ik stel de bekende vraag: "Heeft u ze nog?" Antwoord: "Ja hoor, maar alleen 8GB. En ze hebben een landenlock." Ik glimlach. "Daar denkt men in Nederland op internet heel anders over." Meisje glimlacht. Ik zeg: "Geef er toch maar één." :)

Een andere klant verlaat de winkel. Nu zijn we alleen. Meisje rekent af en vertrouwt me toe: "Het schijnt allemaal best te werken in Nederland, maar ik moet dat wel zeggen van die landenlock." We lachen erom. :rolleyes:

Ik naar huis. iPhone uitgepakt. Vodafone SIM erin. Aangezet. Begint 'ie te mekkeren over 'Locked SIM'. :confused: Het ding bedoelt daarmee: je SIM heeft een pincode. Ja, nogal wiedes. Verwarrende terminologie. Knopje 'Unlock' aanraken. Krijg een toetsenbordje. Tik mijn pincode. Telefoon tevreden. En de aansporing: hang mij aan iTunes.

Naar iTunes. Telefoon eraan. Registreren met mijn bestaande Apple ID. Klaar. Telefoon springt naar homescreen. Bovenin beeld: "vodafone NL". En het vrolijke '3G' symbooltje. Gebeld naar huis. Geen enkel probleem.

Et voila. Hopelijk is nu alle twijfel bij iedereen verdwenen. Leve de Belgische wetgeving. Op naar België!

PS: Nogal logisch dat Apple die landenlock niet aandurfde. Wie weet hoelang het land in de huidige vorm nog bestaat! :D

(Flauw, weet ik...)

Neworder78 19-07-08 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freepo (Bericht 146508)
Vandaag besloten toch een iPhone 3G te willen hebben. Maar dan wel zonder alle ellende. Ik ben al een tijdje uit mijn contract bij Vodafone, maar daar zit ik al 8 jaar naar volle tevredenheid. En ik heb een duosim, dus ik wil een telefoon kopen en geen gezeur. Met dank aan dit forum weet ik dat het in België zou moeten lukken.
-Knip

Leuk om je verhaal te lezen :D ! Die reseller in Turnhout heb ik ook al een reservering lopen. Wil zelf de 16gig witte versie, dus aan de Mobistar winkel heb ik daar niks. Mag bij de reseller trouwens het demo model uitproberen met de NLD sim kaart. Volgens mij zijn ze in Turnhout wel vriendelijk tegen NLD klanten, ipv de andere berichten die je weleens leest !

Buzze 20-07-08 00:07

Nice to know!!!!
Hiermee zullen veel hollanders gelukkig zijn :p
Ikzelf ben Belg maar vindt de Iphone te duur om als student te betalen

pascalletje 20-07-08 01:24

Ik heb er sinds vandaag ook 1tje uit Belgie. Werd in de winkel al voor me geactiveerd en werkte meteen.
Nu heb ik hem gerestored naar 2.0 (alleen dan de 5A347 ipv de 5A345 die erop stond) en activatie ging weer als een speer :)

dtroxx 20-07-08 15:18

Freepo,

Waar heb jij de 3g gehaald in turnhout zou graag ook de 8gig versie willen kopen maar moet overal reserveren.

Alvast bedankt.

mvg,

Denny

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freepo (Bericht 146508)
Vandaag besloten toch een iPhone 3G te willen hebben. Maar dan wel zonder alle ellende. Ik ben al een tijdje uit mijn contract bij Vodafone, maar daar zit ik al 8 jaar naar volle tevredenheid. En ik heb een duosim, dus ik wil een telefoon kopen en geen gezeur. Met dank aan dit forum weet ik dat het in België zou moeten lukken.

Ben op de bonnefooi naar Turnhout gereden. Aldaar naar de Apple reseller gewandeld. (Met gratis parkeren bij de grote Belgische supermarkt dichtbij - uitrijslagboom is stuk. :-) Apple reseller uitverkocht. Ingeschreven voor 16GB model. Ik: "Ik ben wel van Nederland trouwens." - Antwoord: "Geen enkel probleem meneer." Apple winkel uit.

Zestig meter verderop is een (klein) Mobistar winkeltje. Naar binnen. Alleraardigste verkoopster. Ik stel de bekende vraag: "Heeft u ze nog?" Antwoord: "Ja hoor, maar alleen 8GB. En ze hebben een landenlock." Ik glimlach. "Daar denkt men in Nederland op internet heel anders over." Meisje glimlacht. Ik zeg: "Geef er toch maar één." :)

Een andere klant verlaat de winkel. Nu zijn we alleen. Meisje rekent af en vertrouwt me toe: "Het schijnt allemaal best te werken in Nederland, maar ik moet dat wel zeggen van die landenlock." We lachen erom. :rolleyes:

Ik naar huis. iPhone uitgepakt. Vodafone SIM erin. Aangezet. Begint 'ie te mekkeren over 'Locked SIM'. :confused: Het ding bedoelt daarmee: je SIM heeft een pincode. Ja, nogal wiedes. Verwarrende terminologie. Knopje 'Unlock' aanraken. Krijg een toetsenbordje. Tik mijn pincode. Telefoon tevreden. En de aansporing: hang mij aan iTunes.

Naar iTunes. Telefoon eraan. Registreren met mijn bestaande Apple ID. Klaar. Telefoon springt naar homescreen. Bovenin beeld: "vodafone NL". En het vrolijke '3G' symbooltje. Gebeld naar huis. Geen enkel probleem.

Et voila. Hopelijk is nu alle twijfel bij iedereen verdwenen. Leve de Belgische wetgeving. Op naar België!

PS: Nogal logisch dat Apple die landenlock niet aandurfde. Wie weet hoelang het land in de huidige vorm nog bestaat! :D

(Flauw, weet ik...)


laminar 20-07-08 16:18

Wat is dat, restoren?
En waarom wil je dat?

Rub3n 19-02-09 00:42

En wat heeft u precies betaald voor uw toestel beste meneer?

Undertaxxx 19-02-09 09:54

Iphone's zijn in België massaal beschikbaar, zowel de 8gb & 16gb versie. Hieronder enkele winkels waar je ze meteen kan meekrijgen zonder reservatie of dergelijke.

- Mobistar Center
- easyware (Easy-m)
- Belcompany
- Fnac

stijnvw 19-02-09 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 258499)
Iphone's zijn in België massaal beschikbaar, zowel de 8gb & 16gb versie. Hieronder enkele winkels waar je ze meteen kan meekrijgen zonder reservatie of dergelijke.

- Mobistar Center
- easyware (Easy-m)
- Belcompany
- Fnac

je kan ze ook krijgen bij saturn. staat zelfs in hun folder van deze week. zie www.saturn.be

Scheveningen 20-02-09 01:02

Ik ben op 7-2-2009 naar Begie geweest.
Eerst naar Mol (Mobistar), helaas alleen maar 16MB wit.
toen naar Geel (Mobistar) helaas alleen een 16 MB op voorraad.
Toen naar Antwerpen Mobistar aan de Huideveterstraat en daar stond ik 10 minuten later buiten met 2 iphone's 8 MB. Thuis simkaart er in en activeren en updaten naar de laatste software en alles werkt als een speer. Mijn advies op naar Antwerpen (mooie stad en lekkere wafels) en maak er een leuke dag van.

nicowinterman 20-02-09 10:00

hallo
 
ook gewoon te koop bij xxapp met btw bon.

snake06 10-03-09 15:57

zijn de iphones nog steeds massaal beschikbaar in belgie?
zo ja, waar?
ik heb een winkel gebeld maar daar moest je een aanbetaling doen en dan werd die pas besteld :s (mobistar)
Ik woon in venlo en wil geen honderden kilometers rijden...
Thanks!

stijnvw 10-03-09 17:11

iphones zijn meestal binnen in grotere winkels van mobistar.
wat ik zou doen is even bellen naar mediamarkt in hasselt of een mobistar center daar. De kans dat je hem daar in stock vindt is zeer groot.

Destiny 10-03-09 17:18

Ik heb geen goede ervaringen met de bedreifsleider van Mobistar Turnhout ;)
Zie mijn stuk in het haarscheuren topic.

Legendary 10-03-09 22:53

Het is toch zo dat je de iphone 3G los kan kopen in belgie? Zo ja waar?

Vern 11-03-09 17:24

iPhone in Antwerpen gekocht
 
Zo net terug uit Antwerpen, uurtje heen en een uurtje terug. Appeltje eitje.

Ik had vier winkels op de Keyserlei en Meir uitgezocht. Bij de eerste, de Mediamarkt op de Keyserlei meteen gekocht. Ze staan daar niet uitgestald, je moet er om vragen. Volgens de verkoper (bij twee verkopers nagevraagd) kan je voor je garantie ook bij de Mediamarkt in Nederland terecht (met uitzondering van de mogelijkheid van retour of ruil binnen 14 dagen).

:)

apotheosis 11-03-09 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vern (Bericht 265319)
Zo net terug uit Antwerpen, uurtje heen en een uurtje terug. Appeltje eitje.

Ik had vier winkels op de Keyserlei en Meir uitgezocht. Bij de eerste, de Mediamarkt op de Keyserlei meteen gekocht. Ze staan daar niet uitgestald, je moet er om vragen. Volgens de verkoper (bij twee verkopers nagevraagd) kan je voor je garantie ook bij de Mediamarkt in Nederland terecht (met uitzondering van de mogelijkheid van retour of ruil binnen 14 dagen).

:)

Wat zouden jullie zonder de vlamingen toch doen ;-).

Gilliam 11-03-09 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 265428)
Wat zouden jullie zonder de vlamingen toch doen ;-).

Naar Amerika/Italië gaan. :D

apotheosis 11-03-09 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam (Bericht 265440)
Naar Amerika/Italië gaan. :D

Das al verder van de deur zenne.Ik ben al naar beide landen geweest.Naar italie zeer snel mee ryanair maar naar amerika 8-9 uren enkel vliegen en als je naar las vegas gaat ist 8-9 uren vliegen en dan nog eens overstappen en nog eens 4 uren vliegen ;).
Toch ook opvallend veel nederlanders naar vlaanderen op conge gaan ;).
vind ik er eerlijk gezegd bij ons maar niets aan,vroeger wel maar nu niet meer.
Ik ga altijd naar spanje op reis;ben al 2maal naar lloret geweest,benidorm,salou en nu mallorca.

Vern 12-03-09 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 265428)
Wat zouden jullie zonder de vlamingen toch doen ;-).

Op dit moment ben ik jullie dankbaar :).

Jullie verbod op koppelverkoop met abonnementen komt mij nu goed uit (ik heb nog een lopend abonnement). Geen gedoe met simlocks enzo.

Misschien kunnen jullie nog wel voor ons de ingang van de parkeergarage van de Mediamarkt aan de Keyserlei wat makkelijk vindbaar maken . . . Het is mij niet gelukt om daar te parkeren, heb toch nog vanaf een andere garage 200 meter moeten lopen . . ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.