iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/)
-   -   iPhone 3GS uit België nergens te verzekeren in Nederland?! (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/38323-iphone-3gs-belgie-nergens-verzekeren-nederland.html)

Snader 30-06-09 12:54

iPhone 3GS uit België nergens te verzekeren in Nederland?!
 
Afgelopen vrijdag heb in bij een Mobistar Center in Kapellen een nieuwe iPhone 3GS weten te bemachtigen. Ik had op iPhoneclub ooit een artikel gelezen over toestelverzekeringen (iPhone verzekeren, wat zijn de opties?) en ging vol goede moed naar Breda om mijn nieuwe aanwist te verzekeren. Ik voldoe aan de voorwaarden (binnen 14 dagen na aankoop, aankoopbon in bezit en onbeschadigd toestel). Alleen loop ik tegen de volgende problemen op, waardoor het (bijna) onmogelijk is mijn nieuwe iPhone 3GS te verzekeren:

1) T-Mobile ProAssist wil mijn iPhone niet verzekeren omdat ik geen T-Moblie abonnement heb (ik ben namelijk Vodafone klant, vandaar keuze voor Belgisch simlockvrij toestel).

2) De Apple Premium Reseller (Actua) wil mijn iPhone niet verzekeren omdat dit geen officieel Nederlands toestel is.

3) GSMverzekeren.nl (Actua) wil mijn iPhone niet verzekeren omdat ik het toestel niet in Nederland heb gekocht.

4) The Phone House (Lifeline) verzekert geen toestellen achteraf.

5) Vodafone Garant (Marsh) wil mijn iPhone niet verzekeren omdat de iPhone het ENIGE toestel is dat zij niet verzekeren, aangezien ze deze niet kunnen reparen en vervangen.

6) Mobistar Insurance wil mijn iPhone niet verzekeren omdat ik geen abonnement heb bij Mobistar (en waarschijnlijk ook niet omdat ik in Nederland woon).

Wat er nog overblijft zijn mobiele apparatuurverzekeringen (bijv. Unigarant) voor 2 euro/maand die alleen schade (storm/onweer/brand), verlies en diefstal verzekeren en vervolgens de dagwaarde uitkeren, waarvan ik waarschijnlijk geen nieuwe iPhone kan gaan betalen. Ook kan ik niet uit de voorwaarden opmaken dat val-, stoot- en waterschade door "eigen schuld" is gedekt door deze mobiele apparatuurverzekeringen.

Heeft iemand een idee waar ik mijn iPhone voor (op z'n minst) val-, stoot- en waterschade kan verzekeren?

Chrisl 30-06-09 12:55

Ik lees overal dat Apple premium resellers je toestel gewoon verzekeren. Probeer er anders een paar te bellen...

Snader 30-06-09 13:00

Ik heb via de mail de algemene voorwaarden opgevraagd van de Apple Premium Resellers (rechtstreeks bij Actua) en dit is het antwoord:

Het is niet mogelijk om iedere willekeurige iPhone te verzekeren via APR.
De iPhone moet namelijk wel door uw dealer/leverancier zijn aangekocht in Nederland.

Wij weten dat de iPhones welke verkocht worden bij APR originele, Nederlandse toestellen zijn. Mocht u een iPhone verzekeren en bij een eventuele schade blijkt dat het geen Nederlands toestel is, kunnen wij de schade niet voor u laten repareren.

Met vriendelijke groet,

Mahé Assurantiegroep B.V.
Mahé is 100% onderdeel van Actua Groep

Chrisl 30-06-09 13:03

Hmmm, dat is lastig dan...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:38.