//

Belgische Iphone illegaal?

Belgische Iphone illegaal? discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren Apple-Care aan de lijn voor een probleem met mijn MBP. Tijdens het helpen vroeg de Apple-man mij of ik een ervaren gebruiker ben. Mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-09-09, 15:11
EPCL EPCL is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 9
Standaard Belgische Iphone illegaal?

Gisteren Apple-Care aan de lijn voor een probleem met mijn MBP. Tijdens het helpen vroeg de Apple-man mij of ik een ervaren gebruiker ben. Mijn vragen en antwoorden deden hem vermoeden dat ik een crack ben. Dat is beslist niet het geval, maar ik werd welkom geheten tot het selecte wereldje van gebruikers met detailkennis. Ik vroeg aan hem, nu ik toch tot het selecte gezelschap behoor, of hij mij eerlijke informatie kon verschaffen over de Iphone.

Ik wil een SIMlock vrije Iphone zonder abonnement. "Dan moet u naar Frankrijk of Duitsland. Daar zijn legaal SIM-lockvrije toestellen te koop." "En België dan?" vroeg ik. "Alleen met abonnement. Zonder abonnement zijn Iphones in België niet legaal te koop." Een duidelijk maar verbazingwekkend antwoord leek mij. Ik probeerde nog: "Maar ze worden wel SIMlock vrij zonder abonnement verkocht." De Apple-man gaf aan: "Wat Mobistar doet moet ze zelf weten, het mag niet. Wanneer Mobistar de Iphones zonder abonnement verkoopt, dan moeten zij daar ook service en garantie op verlenen. Wij doen dat niet. Apple geeft alleen garantie via de providers in Nederland (T-Mobile) en Belgie (Mobistar) en in Duitsland en Frankrijk via de Duitse en Franse Apple-helpdesk."

Welke kenner kan dit verhaal bevestigen of ontkennen? Ik weet het zo langzamerhand niet meer.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-09-09, 20:27
EPCL EPCL is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 9
Standaard

Heeft iemand een idee? Ik ben wel benieuwd want misschien kunnen we dan beter uitwijken naar Duitsland of Frankrijk. Duitsland is nl. voor velen (geheel oostelijke zijde van Nederland) dichtbij en dat biedt perspectieven als antireactie op Belgie/Mobistar.
  #3  
Oud 03-09-09, 21:54
MrRMV500 MrRMV500 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 17
Standaard

Volgens mij moet je even op deze apple site kijken Locating iPhone wireless carriers kun je direct zien waar de Iphone 3gs simlock vrij te koop zou moeten zijn. Volgens het overzicht is dit bijv. in Belgie het geval.
  #4  
Oud 03-09-09, 22:23
EPCL EPCL is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik begrijp dat de Iphone in Belgie SIM-lock vrij zonder abonnement te koop wordt aangeboden. Maar het gaat mij erom dat Apple zelf aangeeft dat dit niet mag.
  #5  
Oud 04-09-09, 09:13
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

zal wel een fout van de verkoper zijn,is al honderden keren gezegd op dit forum dat de iphone NIET verplicht mag verkocht worden met abbo in Belgie.
Wat jij zegt is dat elke iphone in Belgie illegaal verkocht zou worden.
Dat zou Apple geen dag toelaten zonder een proces in te spannen en/of iphone's te leveren aan Mobistar.
Lijkt me een zinloze discussie hier
__________________
at your service
  #6  
Oud 04-09-09, 10:49
parathion parathion is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Wichelen (Oost-vlaanderen)
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrRMV500 Bekijk bericht
Volgens mij moet je even op deze apple site kijken Locating iPhone wireless carriers kun je direct zien waar de Iphone 3gs simlock vrij te koop zou moeten zijn. Volgens het overzicht is dit bijv. in Belgie het geval.
Staat op de offiediele apple website dat deze simlock vrij zijn dus foutje van de helpdesk medewerker.
  #7  
Oud 11-09-09, 00:29
Annemarie123 Annemarie123 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 12
Standaard

Wie weet er een adres in Belgie waar de Iphone 3 GS nu in voorraad is?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
help belgische iphone jailbreaken steve010181 Archief 1 15-10-09 16:03
iPhone: jailbreak 3.0 belgische iPhone Hardstyle Jailbreak 17 23-06-09 02:56
Belgische Iphone 3G Olaf Vermeulen Archief 2 16-07-08 22:26
Belgische iPhone in Nederland... gertjanb Archief 1 12-07-08 20:29
Iphone en belgische nummers dainy iPhone algemeen 6 24-02-08 01:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:59.