iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/)
-   -   Beschikbaarheid 3GS in België - deel 4 (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/47314-beschikbaarheid-3gs-belgie-deel-4-a.html)

beurreke 10-12-09 16:49

Hip hoi,

Zonet een tripje richting Belgie ondernomen om eindelijk een 3GS te gaan kopen.

Gelukkig hadden ze in het Mobistar Center in Mol veel witte iphones in voorraad. Ik heb er meteen een 32GB meegenomen.

Heb effe geinformeerd naar voorraden, momenteel hebben ze enkel witte in voorraad de zwarte waren reeds allemaal uitverkocht.

Webbitch 10-12-09 18:34

Ben 5 december naar de Carrefour in Belgie gereden en heb nu een simlockvrije 3gs 16gb wit... :)

WDS001 10-12-09 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Webbitch (Bericht 392462)
Ben 5 december naar de Carrefour in Belgie gereden en heb nu een simlockvrije 3gs 16gb wit... :)

//Bericht verplaatst. Zoek in het vervolg een beter topic om je bericht te plaatsen ;)

Broeny 10-12-09 19:48

Nou, vandaag niet tot aan Antwerpen gekomen maar wel langs Turnhout gereden. Toch maar even voor de zekerheid naar The Phone House gegaan en daar hadden ze alle 4 de iPhones gewoon op voorraad. Dus geen kerstmarkt gezien vandaag maar wel met een iPhone 3GS 16gb zwart terug naar huis :D

Ze hadden er nog genoeg op voorraad vertelden ze me.. Thuis de iPhone aan de pc gehangen, syncen en hop, klaar!

Derwinnn 10-12-09 21:17

@mwagena : en ? bevalt het ?

davejuh 11-12-09 16:51

heb afgelopen week de telefoon gepakt en met de phonehouse van onze zuiderbuuren gebeld. kreeg een vriendelijke dame aan de telefoon die vroeg wat ik wou dus ik : ik zoek een iphone 3gs zwart 16 GB het was even stil ik kreeg een aantal plaatsen door waar ik uit kon kiezen en het was geregeld de iphone stond in bestelling de volgende dag opgehaald zonder problemen en de vriendelijke verkoper vertelde mij dat ik ook voor garantie problemen bij de phonehouse in NL terrecht kon.
dus mijn tip bel gewoon de phonehouse en alles word min of meer voor u geregeld

paul-pjh 11-12-09 20:04

Ik heb vandaag bericht gekregen van HCW dat ze niet meer voor de kerst kunnen leveren. Ik ben zeer teleurgesteld omdat ze altijd aangaven snel te kunnen leveren en nu plotseling niet meer....

Gr. Paul

noah 11-12-09 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davejuh (Bericht 392842)
heb afgelopen week de telefoon gepakt en met de phonehouse van onze zuiderbuuren gebeld. kreeg een vriendelijke dame aan de telefoon die vroeg wat ik wou dus ik : ik zoek een iphone 3gs zwart 16 GB het was even stil ik kreeg een aantal plaatsen door waar ik uit kon kiezen en het was geregeld de iphone stond in bestelling de volgende dag opgehaald zonder problemen en de vriendelijke verkoper vertelde mij dat ik ook voor garantie problemen bij de phonehouse in NL terrecht kon.
dus mijn tip bel gewoon de phonehouse en alles word min of meer voor u geregeld


domme vraag, maar gewoon simlockvrij toch? ik keek op de site van de nederlandse phonehouse, maar die verkopen de phone alleen maar in combi met een t mobile abonnement.

ik ben rond de kerstdagen in maastricht, zou wel leuk zijn als ik daar eventueel eentje mee kan pikken:D

paafje 13-12-09 12:29

Hallo mensen. Ik heb vrijdag het bericht gekregen van S&S dat ik me Iphone op kan halen. Ik ga er morgen naar toe.

Moet ik daar in de winkel (behalve het betalen van het toestel) nog om iets vragen of hun laten instellen ofzo...

Kan iemand hier meer over veretelen: " wat te doen na de aankoop" (activeren etc.)

ButcherJF 13-12-09 12:48

Thuis aan iTunes hangen, dan wordt ie geactiveerd. Eventueel nog even zorgen dat al je contacten en afspraken in bijv. Outlook staan en dan die synchroniseren. That's it.

nero1001 13-12-09 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paul-pjh (Bericht 392909)
Ik heb vandaag bericht gekregen van HCW dat ze niet meer voor de kerst kunnen leveren. Ik ben zeer teleurgesteld omdat ze altijd aangaven snel te kunnen leveren en nu plotseling niet meer....

Gr. Paul

De levertijd staat nu op ongeveer 10 dagen staat op hun website

davejuh 13-12-09 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door noah (Bericht 392924)
domme vraag, maar gewoon simlockvrij toch? ik keek op de site van de nederlandse phonehouse, maar die verkopen de phone alleen maar in combi met een t mobile abonnement.

ik ben rond de kerstdagen in maastricht, zou wel leuk zijn als ik daar eventueel eentje mee kan pikken:D


helaas verkopen ze in NL geen simlock vrije iphone`s daarom ben ik naar belgie gereden maar als je toch in maastricht ben is het natuurlijk een kleine moeite om een half uurtje in de auto te zitten naar turnhout of miss nog dichter in de buurt van maastricht:) gewoon via google ff phonehouse belgie intypen daar staat ergens een belgisch nummer en dan helpt een verkoper je verder met het reserveren . let wel op pinnen in belgie is heel moeilijk je kan beter contant mee nemen:)

Wook 14-12-09 17:58

Je merkt in dit topic wel dat behoorlijk wat Nederlanders naar België komen voor een iPhone. Dit is te danken aan de wet op koppelverkoop die onlangs veranderd is.

WDS001 14-12-09 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wook (Bericht 393727)
Je merkt in dit topic wel dat behoorlijk wat Nederlanders naar België komen voor een iPhone. Dit is te danken aan de wet op koppelverkoop die onlangs veranderd is.

Hoe is die dan (positief) veranderd? Als we een situatie krijgen zoals in Nederland (waar het naartoe gaat) zullen er niet veel Nederlanders meer naar België komen en zullen wij allemaal naar Italië uitwijken.

pietjebel 14-12-09 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wook (Bericht 393727)
Je merkt in dit topic wel dat behoorlijk wat Nederlanders naar België komen voor een iPhone. Dit is te danken aan de wet op koppelverkoop die onlangs veranderd is.

Waar is te lezen dat de wet is veranderd?

WDS001 14-12-09 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pietjebel (Bericht 393842)
Waar is te lezen dat de wet is verandert?

Het is toch bekend dat koppelverkoop nu toegestaan is? Zie de reclame van Telenet, Belcompany, The Phone House enzovoort.

pietjebel 14-12-09 22:26

Bij Belcompany is de iPhone nog steeds los te koop, wat er dan veranderd is zou ik niet weten.

WDS001 14-12-09 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pietjebel (Bericht 393849)
Bij Belcompany is de iPhone nog steeds los te koop, wat er dan veranderd is zou ik niet weten.

De iPhone is inderdaad nog los te koop, maar dat geldt niet voor andere gsms. Vandaar ook mijn vraag:

Citaat:

Hoe is die dan (positief) veranderd? Als we een situatie krijgen zoals in Nederland (waar het naartoe gaat) zullen er niet veel Nederlanders meer naar België komen en zullen wij allemaal naar Italië uitwijken.

pietjebel 14-12-09 22:34

Ik heb even gekeken en heb gezien dat ook andere merken gewoon los verkocht worden.

Wook 15-12-09 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 393821)
Hoe is die dan (positief) veranderd? Als we een situatie krijgen zoals in Nederland (waar het naartoe gaat) zullen er niet veel Nederlanders meer naar België komen en zullen wij allemaal naar Italië uitwijken.


Dat is net wat ik bedoelde, door die wet van vroeger kunnen Belgen en Nederlanders nu nog steeds simlockvrije iPhones kopen in België. Ik beweer niet dat het afschaffen van het verbod op koppelverkoop een verbetering is, wel integendeel, zoiets kan enkel maar een verslechtering teweeg brengen. Koppelverkoop is enkel goed voor de portemonnee van de grote bedrijven, in dit geval de telecombedrijven.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pietjebel (Bericht 393851)
Ik heb even gekeken en heb gezien dat ook andere merken gewoon los verkocht worden.

Nu wel nog maar dat is enkel te danken aan het vroegere verbod op koppelverkoop. Met bepaalde producenten zoals Apple sluiten telecombedrijven exclusiviteitscontracten af zodat zij het alleen mogen verkopen. Wil je hem dan toch elders kopen zonder simlock dan betaal je meestal een pak meer. Ik geloof dat dit nu het geval is in Nederland.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:03.