//

Klaar met T-Mobile !! haal er een in België !

Klaar met T-Mobile !! haal er een in België ! discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste IPhone vrienden, in januari 2010 heb ik een Iphone 3gs 16g gekocht via de T-Mobile webshop. Ze beloven daar de zorg voor de nummer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-04-10, 10:19
Peter210 Peter210 is offline
• iOS 6.1.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Assendelft
Berichten: 9
Standaard Klaar met T-Mobile !! haal er een in België !

Beste IPhone vrienden, in januari 2010 heb ik een Iphone 3gs 16g gekocht via de T-Mobile webshop. Ze beloven daar de zorg voor de nummer overdracht en nummer behoud. Nou niet dus !!! Na een hoop heen en weer gebel en gemail heb ik besloten de IPhone met abonnement en al te retourneren naar T-Mobile !
In het pakketje bevond zich ook een zeer verhelderende brief aan de firma. Dit was 5 feb. 2010. Na ruim twee maanden !! ben ik zelf maar eens gaan mailen en bellen naar de firma om te vragen of ze inmiddels voldoende tijd hadden gehad om te reageren. Na wat slappe excuses ( ze konden de bijlagen in mijn eerdere mail niet openen, sukkels ) konden ze niets anders dan me gelijk geven en het afgesloten abonnement te ontbinden.
Ik was aan een kant blij dat ik van T-Mobile af was, maar anderzijds zoiets van wat nu .
Afgelopen weekend ben ik naar St-Niklaas in België gereden en heb een zwarte 3gs 32g gekocht. Mijn oude nokia leverde met een inruilactie van Mobistar nog 50 euro op. Mijn HI/ KPN kaart erin en bellen maar.
Ik heb nu tijdelijk een aantal functies uitgezet om een hoge telefoonrekening te voorkomen.
Als over een paar weken mijn huidige abonnement afloopt bij HI/KPN neem ik een simonly abonnement van KPN denk ik.
Advies hierover hoor ik graag.
Peter210.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-05-10, 18:39
obi obi is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: E'hoven
Berichten: 55
Standaard

Precies een kloon van mijn actie bijna 1.5 jaar geleden...
Alleen was ik nooit van plan om bij T Mobile een Iphone aan te schaffen.
Woon in Eindhoven, en ben in 2008 even de grens overgewipt en heb in een T Mobile shop een unlocked 3G aangeschaft.
Had KPN prepaid, omgezet naar een KPN sim-only abbo (met nummer behoud), vorig jaar het abonnement verlengd en dat heeft de optie snel internet. Hiervoor heb ik wel een nieuwe SIM kaart ontvangen, de oude had geen umts voorzieningen.
Ik SMS zelden, en hou altijd bel-tegoed over, met het oude abbo was ik 17 € per maand kwijt, nu is dat iets meer dan 24 € per maand. En daar ga ik nooit overheen..

Bevalt me prima..
  #3  
Oud 07-05-10, 00:29
Underground's schermafbeelding
Underground Underground is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Ik wist een ding zeker toen de iphone 3G uitkwam was dat ik niet naar T-mobile zou gaan. Na een leuk ritje richting het diepe België, en dus niet naar het eerste de beste winkel waar NL'ders al niet meer welkom waren.
Als de nieuwe iPhone uitkomt dan ga ik maar weer een ritje maken.
Kijk er al weer naar uit, als de nieuwe net zo goed is als mijn huidige 3G ben ik een blij mens.
  #4  
Oud 07-05-10, 19:45
nance30 nance30 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: utrecht
Berichten: 314
Standaard

zijn de iphone s in belgie zo voordelig dan?
of alleen zonder abbo te verkrijgen?
  #5  
Oud 07-05-10, 23:39
Tomtje Tomtje is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Mol, Noord België
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nance30 Bekijk bericht
zijn de iphone s in belgie zo voordelig dan?
of alleen zonder abbo te verkrijgen?
Je kan ze krijgen zonder een simlock. Dus je kan ze gebruiken met elke operator
  #6  
Oud 13-05-10, 12:41
Underground's schermafbeelding
Underground Underground is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

In België is koppelverkoop verboden bij wet. Dit houdt in dat mobiele aanbieders niet kunnen stunten met aanbiedingen en je dus de telefoon zelf moet kopen. Dit houdt dus ook in dat de telefoons simlock vrij zijn. De iPhone is dus niet zozeer goedkoper maar volledig simlock vrij.

Als je in België een iphone koopt en in NL een simonly abonnement neemt met onbeperkt data dan ben je natuurlijk iets meer kwijt dan het abonnement van T-Mobile. Maar je hebt wel een goede dekking en de keus waar je bij wilt

Rekenvoorbeeld (3GS 16Gb):
T-Mobile 24*€30,00 + €100,00 = €820,00 (i-150 abonnement)
Vodafone: 24*€18,00 + €579,00 = €1011,00 (speciaal iPhone abonnement)
KPN: 24*€21,00 + €579,00 = €1083,00
Telfort: 24*€9 + €579,00 = €795,00

Je ziet dat er diverse mogelijkheden zijn, je moet alleen even zoeken en kijken wat het beste bij je past, je kan het zo gek maken als je maar wil. Door de hoge aanschafprijs in België lijkt het erg duur maar als je het totaal plaatje bekijkt met de maandelijkse kosten dan scheelt het echt niet zo heel veel.
Hoop dat dit wat meer duidelijkheid verschaft.
  #7  
Oud 16-05-10, 14:52
tommot tommot is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Dank je wel voor je heldere uitleg! Ik denk dat ik hier bij uitkomst van de nieuwe iphone ook maar naar ga kijken
  #8  
Oud 16-05-10, 15:18
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Vodafone bewijst wel keer op keer met hun landelijke storingen (zoals vandaag weer) dat goede dekking ook niet alles is
  #9  
Oud 16-05-10, 16:58
ewaa ewaa is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Vodafone bewijst wel keer op keer met hun landelijke storingen (zoals vandaag weer) dat goede dekking ook niet alles is
hoe vaak hebben ze een storing(per jaar) en hoelang duren ze gemiddeld?

een storing van 4 uur in de 2-3 maanden vind ik namelijk helemaal niet erg als je nagaat dat je wel gewoon een goede dekking en inetsnelheid hebt, bij tmobile heb je vaak geen bereik daar schiet je helemaal niks mee op
  #10  
Oud 18-05-10, 12:24
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

eerlijk is eerlijk tmobile heeft nauwelijks storingen. Maar bereik is weer altijd super slecht.
__________________
NWO 666
  #11  
Oud 22-05-10, 11:29
Underground's schermafbeelding
Underground Underground is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nebilem Bekijk bericht
eerlijk is eerlijk tmobile heeft nauwelijks storingen. Maar bereik is weer altijd super slecht.
Ach, heeft T-Mobile tenminste nog een voordeel...Het is natuurlijk wel zo dat je door het slechte bereik en de gewenning daaraan niet meer opkijkt als het een keer niet werkt.
Bij KPN en Vodafone is het gelijk groot nieuws als er een keer iets het niet doet.
  #12  
Oud 29-05-10, 01:43
Peter210 Peter210 is offline
• iOS 6.1.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Assendelft
Berichten: 9
Standaard Maar welk abo dan

Daar ben ik weer, was er even een paar weken tussenuit voor een trip naar Japan.
Iphone werkte daar perfect met mijn Hi/KPN abo.
Met,zoals al eerder gemeld een aantal functies uitgeschakeld ivm de kosten.

Als ik zo door de discussie heen kijk die ik voor mijn vertrek begon lijkt T-Mobile niet slecht.
Voor mij is het echter niet te aanvaarden dat T-Mobile er gewoon mee wegkomt( onvoldoende dekking ).
Wat ik nodig heb is een abo bij een provider die een goede dekking geeft, die een abo aanbied waarmee ik alle functies van mijn Iphone goed kan gebruiken en dit tegen redelijke prijs ( onder de 25 euro pm ).

Thanks underground voor je rekenwerk.

Ik weet niet of het jullie ook is opgevallen maar het aantal Iphone abo mogelijkheden lijkt te groeien bij de verschillende aanbieders.
Na 7 Juli mag ik de knoop doorhakken en een keus maken, ik blijf opletten !
  #13  
Oud 29-05-10, 02:31
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

"Eerder deze maand liet T-Mobile weten dit jaar de netwerkcapaciteit te verdubbelen door 30 procent meer masten te plaatsen."
Misschien nog iets om mee te nemen in het verhaal, aan de andere kant is er op dit moment ook juist dit verhaal iPhone-problemen op het netwerk van T-Mobile (update) - iPhone - iPhoneclub.nl, dat T-Mobile uitbreid is dus ook gigantisch nodig (wat eerder ook hier al gemeld werd )
  #14  
Oud 07-06-10, 14:38
Fishboer Fishboer is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 1
Standaard

Beste mensen, ik heb ook een vraagje over het rekenwerk, gezien ik de nieuwe Iphone wil gaan kopen in België..:

In hoeverre heeft het zin om een Iphone in België te gaan kopen, zolang er nog geen providers aan micro-sim doen? Weet iemand of er al providers zijn met plannen hiervoor? Dalijk koop ik iets en kan ik het niet gebruiken, zou zonde zijn
  #15  
Oud 07-06-10, 19:18
vasco vasco is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Nederland, Limburg
Berichten: 106
Standaard

Tmobile heeft ze al, en kpn, vodafone enz binnenkort, wanneer dit precies is weet ik niet. Tot die tijd zou je je eigen sim kunnen knippen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: Werkt een AT&T iPhone met een T-Mobile SIM patrickw32 Unlock 2 14-06-09 17:27
iPhone 3G: Kan je een Iphone 3G ook in België met proximus gebruiken. Jonckhere Unlock 4 05-05-09 19:26
En dan ben je eindelijk klaar met updaten. Dan tracteer je jezelf op een Emotible Michael iPhone accessoires en onderdelen 3 01-03-08 14:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:10.