//

iPhone 4 in België

iPhone 4 in België discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Dus half juni zouden ze hem al verkopen terwijl hij officieel nog niet voorgesteld is heel raar...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 16-05-10, 23:56
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Dus half juni zouden ze hem al verkopen terwijl hij officieel nog niet voorgesteld is heel raar
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 17-05-10, 00:27
vasco vasco is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Nederland, Limburg
Berichten: 106
Standaard

Er werd mij verteld dat 8 juni hij bekend gemaakt wordt en ze verwachten dat Apple binnen 1 tot 2 weken daarna gaat leveren. Alleen dat het maar weinig gaat zijn, pas vanaf september met grotere aantallen waardoor hij volgens hun dan pas goed leverbaar is. Of het klopt, is natuurlijk wat anders, ik denk dat hij meer spreekt uit ervaring van vorige jaren. Of het dit jaar hetzelfde gaat zijn is natuurlijk afwachten.
  #23  
Oud 17-05-10, 20:43
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dthiemann Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik vraag me af wanneer je kan reserveren voor de door Apple aan te kondigen nieuwe iPhone.

Zal deze ook weer te koop zijn zonder een SIMlock?
Hoe is dit gegaan met de 3GS destijds?

Loop misschien een beetje voor maar wil de storm eens voor zijn.
De reservatie was bij mobistar voorzover ik nog weet dat je je op die bepaalde dag je moest inschrijven en wie er het snelst bij was bv bij de eerste 150 die hadden geluk, alle anderen moesten een andere plaats kiezen of ware gewoon te laat en moesten soms maandenlang wachten, ik was meende ik de 23ste ofzo, ik was er zeer vroeg bij, had express ervoor vroeger opgestaan .
Ik had me ingeschreven en dan stuurde meende ik mobistar een email naar mij ofzo en dan moest ik dit uitprinten en meebrengen als bewijs en klaar is kees , er stonden zelfs nederlanders.
  #24  
Oud 18-05-10, 11:41
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vasco Bekijk bericht
Er werd mij verteld dat 8 juni hij bekend gemaakt wordt en ze verwachten dat Apple binnen 1 tot 2 weken daarna gaat leveren. Alleen dat het maar weinig gaat zijn, pas vanaf september met grotere aantallen waardoor hij volgens hun dan pas goed leverbaar is. Of het klopt, is natuurlijk wat anders, ik denk dat hij meer spreekt uit ervaring van vorige jaren. Of het dit jaar hetzelfde gaat zijn is natuurlijk afwachten.
Sowieso zullen de meeste wel weer lang moeten wachten eer alles vlot leverbaar is
  #25  
Oud 18-05-10, 23:15
Belgicanofl Belgicanofl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

De iPad komt alvast bij Mobistar. microsims verkrijgbaar vanaf gister
  #26  
Oud 19-05-10, 13:01
abacab81 abacab81 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: aalst
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neoflux Bekijk bericht
Ik heb die info uit een redelijk betrouwbare bron... Het spreekt vanzelf dat ik die niet kan prijsgeven, en met bronnen ben je ook nooit 100% zeker... Ik weet ook niet wat je precies krijgt voor €50/maand...

Ik hoop dat je gelijk hebt. Het wordt ook eens tijd. Anders is al die heisa rond koppelverkoop in België voor niets geweest
  #27  
Oud 21-05-10, 10:24
saaiko saaiko is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Denderhoutem
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xKocer Bekijk bericht
Pff, Ik twijfel enorm. Ik weet niet welke ik ga kopen, de 3gs of wachten op de 4g
Koop binnen een maand een 3gs als de nieuwe er is? Dan zal die ook nog eens goedkoper zijn dan nu... ?
  #28  
Oud 21-05-10, 14:23
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saaiko Bekijk bericht
Koop binnen een maand een 3gs als de nieuwe er is? Dan zal die ook nog eens goedkoper zijn dan nu... ?
Daar gaat maar max 100 euro vanaf dus ik betaal dan liever 100 euro meer voor een nieuwste toestel zenne en met meer toeters en bellers en multitasking en noem maar op.
  #29  
Oud 21-05-10, 14:54
saaiko saaiko is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Denderhoutem
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Daar gaat maar max 100 euro vanaf dus ik betaal dan liever 100 euro meer voor een nieuwste toestel zenne en met meer toeters en bellers en multitasking en noem maar op.
Moet je voor jezelf uiteraard uitmaken of je al die toeters en bellen wel nodig hebt!
  #30  
Oud 25-05-10, 22:35
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Mobistar nu al informatie heeft over de nieuwe iPhone, aangezien deze pas om 7 juni op WWDC zal aangekondigd worden.

Indien Apple hetzelfde patroon van vorig jaar volgt, zal de iPhone vanaf eind juni bij Mobistar beschikbaar zijn. Mobistar houdt hieromtrent elk jaar een persconferentie en vorig jaar werd daar ook in aangekondigd dat mensen die zich registeren op een mobistar site, de iPhone konden reserveren en de ochtend van de lancering in een aantal grote mobistarcentra kunnen ophalen. Elk jaar doen er opnieuw gerucht over koppelverkoop of los, en elk jaar zit iedereen er weer naast. Op WWDC zal aangekondigd worden (in de veronderstelling dat een nieuwe iPhone uitgebracht wordt) wanneer de iPhone beschikbaar zal zijn en welke prijs in de VS gehanteerd wordt, voor informatie van Belgische prijzen is het wachten op Mobistar
  #31  
Oud 26-05-10, 02:12
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb dit overgenomen van een andere persoon vanop een andere fora;

Mobistar zal deze zomer met koppelverkoop starten bij de lancering van de
(4de)nieuwe Iphone.

Da's goed nieuws voor Mobistar-klanten maar minder goed nieuws voor wie dat niet is want de
de Iphone zal ook nog wel los verkocht worden maar wel duurder dan nu het geval is ,dat geld trouwens
ook voor alle andere gsm's of smartphone's bij Mobistar.

Daarmee volgt Mobistar naar eigen zeggen de Europese regels i.v.m koppelverkoop,iets wat Telenet volgens Mobistar niet doet met hun huidige
koppelverkoop.

Er zal binnenkort ook simlock country worden toegepast,een Base-klant zal dus bvb een gsm-toestel dat hij bij Mobistar
kocht nog wel kunnen gebruiken maar op een Nederlands gsm-netwerk zal die niet meer werken.
Ook nog een voordeel mischien is dat binnenkort de Iphone's dus niet zo snel zullen uitverkocht zijn...

Dit nieuwtje kreeg ik vandaag te horen in het Mobistar-center en wou ik jullie niet onthouden,al begrijp ik dat niet iedereen
tevreden zal zijn met dit nieuws.



Ik heb wel gevraagd wat er zo positief aan zou zijn voor een mobistar klant als mij?

Als ze bij mobistar ook hetzelfde doen zoals in nederland dan staan we er ook mooi te staan want ik koop ieder jaar een nieuwe iphone en je bent verplicht meend ik toch in nederland om een abo van 2j te nemen, doe ons dat aub niet aan mobistar, 1j kan ik mee leven omdat dit altijd net op tijd is voor de nieuwere iphone ofzo maar geen 2j aub, das echt klodderij.

Ik ben echt tegen koppelverkoop.
  #32  
Oud 26-05-10, 11:15
saaiko saaiko is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Denderhoutem
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik heb dit overgenomen van een andere persoon vanop een andere fora;

Mobistar zal deze zomer met koppelverkoop starten bij de lancering van de
(4de)nieuwe Iphone.

Da's goed nieuws voor Mobistar-klanten maar minder goed nieuws voor wie dat niet is want de
de Iphone zal ook nog wel los verkocht worden maar wel duurder dan nu het geval is ,dat geld trouwens
ook voor alle andere gsm's of smartphone's bij Mobistar.

Daarmee volgt Mobistar naar eigen zeggen de Europese regels i.v.m koppelverkoop,iets wat Telenet volgens Mobistar niet doet met hun huidige
koppelverkoop.

Er zal binnenkort ook simlock country worden toegepast,een Base-klant zal dus bvb een gsm-toestel dat hij bij Mobistar
kocht nog wel kunnen gebruiken maar op een Nederlands gsm-netwerk zal die niet meer werken.
Ook nog een voordeel mischien is dat binnenkort de Iphone's dus niet zo snel zullen uitverkocht zijn...

Dit nieuwtje kreeg ik vandaag te horen in het Mobistar-center en wou ik jullie niet onthouden,al begrijp ik dat niet iedereen
tevreden zal zijn met dit nieuws.



Ik heb wel gevraagd wat er zo positief aan zou zijn voor een mobistar klant als mij?

Als ze bij mobistar ook hetzelfde doen zoals in nederland dan staan we er ook mooi te staan want ik koop ieder jaar een nieuwe iphone en je bent verplicht meend ik toch in nederland om een abo van 2j te nemen, doe ons dat aub niet aan mobistar, 1j kan ik mee leven omdat dit altijd net op tijd is voor de nieuwere iphone ofzo maar geen 2j aub, das echt klodderij.

Ik ben echt tegen koppelverkoop.

Eigenlijk schandalig die koppelverkoop van Mobistar! Als ik het zo allemaal even lees begin ik te twijfelen of ik wel een 4g ga kopen... Koppelverkoop, landbeperking... en dan de "usual" beveiligingen met iederen update... ze zijn in hun eigen vingers aan het snijden met de mensen te willen uitmelken voor elke euro dat ze hebben.
  #33  
Oud 26-05-10, 12:10
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Lees hier hier en daar al van prijzen van 900€ waar haalt men dit ? of zijn dit fabeltjes?
  #34  
Oud 26-05-10, 13:28
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saaiko Bekijk bericht
Eigenlijk schandalig die koppelverkoop van Mobistar! Als ik het zo allemaal even lees begin ik te twijfelen of ik wel een 4g ga kopen... Koppelverkoop, landbeperking... en dan de "usual" beveiligingen met iederen update... ze zijn in hun eigen vingers aan het snijden met de mensen te willen uitmelken voor elke euro dat ze hebben.
Je zal de iphone nog los kunnen kopen maar deze zou wel eens een stukje duurder kunnen zijn.
Laten we eerst alles rustig afwachten van het hoe en wat, binnen een aantal weken gaan we sowieso al meer weten.
Ik koop sowieso de nieuwe iphone dat staat nu al vast, ik heb al een abo van mobistar, geen klagen over dus mij maakt het niet zozeer uit al heb ik een vraag voor de nederlanders hier; hoe zit dat nu werkelijk in nederland met die koppelverkoop?

Voorbeeldje; je koopt een iphone dit jaar en je tekent een contract van 2jaar ja? Het jaar nadien komt er een nieuwe iphone uit; hoe zit dit dan, word je contract gewoon verlengd terug met 2 jaar en 2j blijft dan ook 2jaar of verlengen ze dit dan met hetgeen je van de vorige nog over hebt en dat je al vast zit voor 3 jaar, kan je volgen .
Of ben je verplicht dan om een 2de abo te nemen dan?
  #35  
Oud 26-05-10, 23:23
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik heb dit overgenomen van een andere persoon vanop een andere fora;

Mobistar zal deze zomer met koppelverkoop starten bij de lancering van de
(4de)nieuwe Iphone.

Da's goed nieuws voor Mobistar-klanten maar minder goed nieuws voor wie dat niet is want de
de Iphone zal ook nog wel los verkocht worden maar wel duurder dan nu het geval is ,dat geld trouwens
ook voor alle andere gsm's of smartphone's bij Mobistar.

Daarmee volgt Mobistar naar eigen zeggen de Europese regels i.v.m koppelverkoop,iets wat Telenet volgens Mobistar niet doet met hun huidige
koppelverkoop.

Er zal binnenkort ook simlock country worden toegepast,een Base-klant zal dus bvb een gsm-toestel dat hij bij Mobistar
kocht nog wel kunnen gebruiken maar op een Nederlands gsm-netwerk zal die niet meer werken.
Ook nog een voordeel mischien is dat binnenkort de Iphone's dus niet zo snel zullen uitverkocht zijn...

Dit nieuwtje kreeg ik vandaag te horen in het Mobistar-center en wou ik jullie niet onthouden,al begrijp ik dat niet iedereen
tevreden zal zijn met dit nieuws.



Ik heb wel gevraagd wat er zo positief aan zou zijn voor een mobistar klant als mij?

Als ze bij mobistar ook hetzelfde doen zoals in nederland dan staan we er ook mooi te staan want ik koop ieder jaar een nieuwe iphone en je bent verplicht meend ik toch in nederland om een abo van 2j te nemen, doe ons dat aub niet aan mobistar, 1j kan ik mee leven omdat dit altijd net op tijd is voor de nieuwere iphone ofzo maar geen 2j aub, das echt klodderij.

Ik ben echt tegen koppelverkoop.
Jouw verhaal strookt volledig met hetgeen dat mij al door verschillende mensen verteld is.

Eén punt van kritiek heb ik wel, en dat is het volgende. Koppelverkoop mag dan wel toegestaan zijn in België, GSM's sim-locken is volgens de wet nog altijd verboden. En naar wat ik begrepen, is de Belgische overheid niet verplicht van het verbod op sim-locks op te heffen. Ik kan het natuurlijk volledig fout hebben, maar koppelverkoop en sim-locken zijn twee totaal verschillende zaken.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat de 4e generatie in dezelfde prijsklasse zal zijn als de de 3GS nu, en dat het mogelijk gaat worden van een goedkopere 4e generatie aan te komen in combinatie met abonnement. Koppelverkoop in België staat nog altijd in zijn kinderschoenen en de consumenten zijn er nog lang niet vertrouwd mee, laat staan dat ze het allemaal maar normaal gaan vinden dat al die Smartphones's opeens zo goedkoop worden.
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #36  
Oud 26-05-10, 23:28
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

dat klopt, koppelverkoop is niet toegelaten in belgie volgens wet, maar dat is door het europese hof verworpen dus koppelverkoop is toegestaan en wordt al uitgevoerd (vooral telenet met 1€ voor een gsm). simlock is niet toegestaan volgens wet.
  #37  
Oud 27-05-10, 00:01
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TMSTT Bekijk bericht
dat klopt, koppelverkoop is niet toegelaten in belgie volgens wet, maar dat is door het europese hof verworpen dus koppelverkoop is toegestaan en wordt al uitgevoerd (vooral telenet met 1€ voor een gsm). simlock is niet toegestaan volgens wet.
Klopt volledig. Probleem is dat de (nieuwe) wet op koppelverkoop nog in het staatsblad moet verschijnen vooraleer de wet pas echt van kracht wordt. Het Europees Hof heeft jammer genoeg niet gezegd binnen welke termijn dit moet gebeuren waardoor het nog wel eens heel lang zou kunnen gaan duren.

HotGsm en The Phone waren destijds trouwens de eerste bedrijven die in België gebruik maakten van koppelverkoop.
  #38  
Oud 27-05-10, 00:07
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Klopt volledig. Probleem is dat de (nieuwe) wet op koppelverkoop nog in het staatsblad moet verschijnen vooraleer de wet pas echt van kracht wordt. Het Europees Hof heeft jammer genoeg niet gezegd binnen welke termijn dit moet gebeuren waardoor het nog wel eens heel lang zou kunnen gaan duren.

HotGsm en The Phone waren destijds trouwens de eerste bedrijven die in België gebruik maakten van koppelverkoop.

Maar ondernemingen moeten echter niet wachten op een verschijning van de wet in het staatsblad, europees hof 'overruled' de belgische wet, dus koppelverkoop is volledig legaal, zonder een verschijning in het belgisch staatsblad, en nu zijn we te technisch bezig, we zien wel binnen een maand!
  #39  
Oud 27-05-10, 12:37
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Jouw verhaal strookt volledig met hetgeen dat mij al door verschillende mensen verteld is.

Eén punt van kritiek heb ik wel, en dat is het volgende. Koppelverkoop mag dan wel toegestaan zijn in België, GSM's sim-locken is volgens de wet nog altijd verboden. En naar wat ik begrepen, is de Belgische overheid niet verplicht van het verbod op sim-locks op te heffen. Ik kan het natuurlijk volledig fout hebben, maar koppelverkoop en sim-locken zijn twee totaal verschillende zaken.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat de 4e generatie in dezelfde prijsklasse zal zijn als de de 3GS nu, en dat het mogelijk gaat worden van een goedkopere 4e generatie aan te komen in combinatie met abonnement. Koppelverkoop in België staat nog altijd in zijn kinderschoenen en de consumenten zijn er nog lang niet vertrouwd mee, laat staan dat ze het allemaal maar normaal gaan vinden dat al die Smartphones's opeens zo goedkoop worden.
Ik heb al een abo van my iphone 45.
Ben eens benieuwd dan hoe dat zal zitten want ik zie het niet zitten om een andere abo te nemen of een duurdere.
  #40  
Oud 27-05-10, 14:32
saaiko saaiko is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Denderhoutem
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik heb al een abo van my iphone 45.
Ben eens benieuwd dan hoe dat zal zitten want ik zie het niet zitten om een andere abo te nemen of een duurdere.
Of bij te tekenen voor 2 jaar langer?
Is inderdaad een goede opmerking, maar we zullen wel zien wat Mobistar uit zijn hoed tovert...
Reageren



Er zijn 4 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 4 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone Belgie FreezyFreeze Koopinformatie België 3 26-10-10 15:09
iPhone 4 in België Dems Koopinformatie België 1 05-07-10 20:35
iPhone in België pspklant Orange 711 19-07-09 14:11
iPhone in België Sergoke Archief 4 04-12-07 14:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:13.