//

iPhone 4 in België

iPhone 4 in België discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik hoop dat de niet mobistar-klanten op de release dag hem ook kunnen aanschaffen ZONDER simlock want anders vind ik ons Belgen land niet meer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 27-05-10, 18:20
CptYanni CptYanni is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Gent (België)
Berichten: 59
Standaard

Ik hoop dat de niet mobistar-klanten op de release dag hem ook kunnen aanschaffen ZONDER simlock want anders vind ik ons Belgen land niet meer vrij hoor. Koppelverkoop zijn gewoon *****zaken om meer geld uit ons zakken te slaan. Mobilevikings is echt pakken beter dan mobistar op het vlak van prijs kwaliteit en ik heb geen zin om terug met mobistar in het bootje te gaan...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 27-05-10, 18:34
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CptYanni Bekijk bericht
Ik hoop dat de niet mobistar-klanten op de release dag hem ook kunnen aanschaffen ZONDER simlock want anders vind ik ons Belgen land niet meer vrij hoor. Koppelverkoop zijn gewoon *****zaken om meer geld uit ons zakken te slaan. Mobilevikings is echt pakken beter dan mobistar op het vlak van prijs kwaliteit en ik heb geen zin om terug met mobistar in het bootje te gaan...
Ik dacht dat een simlock nog steeds verboden is in België, maar koppelverkoop daarentegen niet. Alhoewel ik ook wel eens gelezen heb dat wanneer je koppelverkoop wil toepassen, beide producten ook afzonderlijk te koop moeten zijn(?).

EDIT
En inderdaad, dat staat is hier al enkele keren besproken


Laatst gewijzigd door WDS001; 27-05-10 om 18:37.
  #43  
Oud 27-05-10, 19:34
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CptYanni Bekijk bericht
Ik hoop dat de niet mobistar-klanten op de release dag hem ook kunnen aanschaffen ZONDER simlock want anders vind ik ons Belgen land niet meer vrij hoor. Koppelverkoop zijn gewoon *****zaken om meer geld uit ons zakken te slaan. Mobilevikings is echt pakken beter dan mobistar op het vlak van prijs kwaliteit en ik heb geen zin om terug met mobistar in het bootje te gaan...
Niet mee eens; iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat het beste is.
Voorbeeldje; ik heb nog steeds MV maar dient nu als 2de nr maar ik had deze genomen eerst als 1ste nummer maar ik ondervond ik met deze (via netwerk base) meer en sneller plat lag met het internet dan met bv mobistar + ik soms wel eens via de iphone naar het nieuws durf kijken alsk in 3g gebied zit en dat kan je niet met mv/base.
MV is idd heel goedkoop aangezien je 1gb in de prijs inbegrepen hebt maar mijn probleem was uiteindelijk het volgende; ik belde al meer en meer en omdenduur kwam ik ong aan hetzelfde bedrag uit als wat ik nu met mobistar maandelijks opdoe maar waardoor ik dus wel nu meer kan mee bellen, het komt voor mij wat op hetzelfde neer maar ik blijf bij mobistar als nr 1 omdat ze qualitatief de beste zijn en meeste te bieden hebben.
MV behoud ik als reserve, als het dan toch eesn zou gebeuren mobi plat ligt dan gebruik ik m'n andere gsm of versteek ik eventueel mijn kaartje.
Waarom mv is simpel; je moet geen abo nemen en herlaad je dan heb je meteen 1gb om te surfen , bij de andere alternatieven heb ik dit niet .
  #44  
Oud 27-05-10, 20:05
CptYanni CptYanni is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Gent (België)
Berichten: 59
Standaard

Je bent dan wel niet mee met de nieuwtjes van MV de laatste tijd, 3G netwerk staat online van maart en hier in mijn omgeving heb ik het overal. Daarnaast heb ik nog geen last gehad van het wegvallen van het netwerk. Ik zeg trouwens juist dat de keuze er moet zijn... En niet dat ze het moeten beperken. Ik vind dat ze het vrij moeten houden en niet zoals de vorige jaren dat de mobistar gebruikers de voorrang krijgen op de toestellen, dat is zo een gezever. Ikzelf ondervind er geen last van, dat mobistar klanten voorrang krijgen. Maar ik zou het wel lastig hebben moesten ze vanaf dit jaar een abonnement verplicht bijsteken bij de eerste lading nieuwe iPhones die in België op de markt komen.

Laatst gewijzigd door CptYanni; 27-05-10 om 20:07.
  #45  
Oud 27-05-10, 20:08
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CptYanni Bekijk bericht
Ik vind dat ze het vrij moeten houden en niet zoals de vorige jaren dat de mobistar gebruikers de voorrang krijgen op de toestellen, dat is zo een gezever.
Dat heb ik hier (Mobistar Center Aalst) niet meegemaakt. De verkopers bieden je weliswaar een abonnement van Mobistar aan, maar doen niet moeilijk als je het niet neemt. En er werd geen voorrang gegeven aan Mobistar gebruikers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CptYanni Bekijk bericht
Maar ik zou het wel lastig hebben moesten ze vanaf dit jaar een abonnement verplicht bijsteken bij de eerste lading nieuwe iPhones die in België op de markt komen.
Lijkt me weinig waarschijnlijk dat er enkel een iPhone mét abonnement komt. Er komen immers veel Nederlanders naar België om een simlockvrije iPhone en het zal ook veel Belgen tegenhouden om een iPhone bij Mobistar te kopen.

Laatst gewijzigd door WDS001; 27-05-10 om 20:11.
  #46  
Oud 27-05-10, 20:12
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Dat is enkel bij de iPad. De iPhone 3GS werd gelijktijdig in de VS als in Europa uitgebracht.
Dit is niet waar. De iPhone 3GS was in het midden van juni beschikbaar in de VS, pas eind juni in Nederland.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #47  
Oud 27-05-10, 20:16
CptYanni CptYanni is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Gent (België)
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Dat heb ik hier (Mobistar Center Aalst) niet meegemaakt. De verkopers bieden je weliswaar een abonnement van Mobistar aan, maar doen niet moeilijk als je het niet neemt. En er werd geen voorrang gegeven aan Mobistar gebruikers.



Lijkt me weinig waarschijnlijk dat er enkel een iPhone mét abonnement komt. Er komen immers veel Nederlanders naar België om een simlockvrije iPhone en het zal ook veel Belgen tegenhouden om een iPhone bij Mobistar te kopen.
Bij reservering vorig jaar voor de iPhone 3GS heb ik mij gelijktijdig ingeschreven met een Proximus als een Mobistar nummer. En toevallig kreeg ik enkel reactie op mijn Mobistar nummer. Sindsdien leek het mij duidelijk dat Mobistar duidelijk eigen klanten voor laat op de Belgen met een andere provider. Dat zijn dan mijn persoonlijke ondervindingen natuurlijk.
  #48  
Oud 27-05-10, 23:45
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CptYanni Bekijk bericht
Bij reservering vorig jaar voor de iPhone 3GS heb ik mij gelijktijdig ingeschreven met een Proximus als een Mobistar nummer. En toevallig kreeg ik enkel reactie op mijn Mobistar nummer. Sindsdien leek het mij duidelijk dat Mobistar duidelijk eigen klanten voor laat op de Belgen met een andere provider. Dat zijn dan mijn persoonlijke ondervindingen natuurlijk.
Neen, ik was vorig jaar geen klant van mobistar en toch kreeg ik een email van hen en was er als één van de eersten bij. Dat zit in je hoofd zenne.
En je zegt je je hebt ingeschreven met een proxi en mobi nr , wat zou je zelf doen als provider, ervoor betalen naar een andere provider of naar je eigen sturen en niks kwijt zijn , snap je hem?

Wat base betreft; ik weet ze nu ook 3G hebben in de groot steden maar zitten ver achterop op de anderen wat niet onbegrijpelijk is maar nog zeg ik er teveel edge is en das ook zowel bij mobi als proxi zo.

Ik zeg nogmaals; je zal de iphone los kunnen kopen maar wat zal er gebeuren; nu kost bv de iphone 575 euro, het kan goed zijn deze nu door die koppelverkoop los bv 700 euro zal kosten en als je een abo neemt zal het bv 400-450 euro ofzo zijn, alleeja, das hetgeen ik er allesins op kan uitmaken, de prijzen zijn maar mijn eigen gedacht, ik kan totaal fout zitten maar als je het nu ziet; een gsm van 150 tal euro verkopen ze aan 1 euro bij ons en uiteraard dan met een verplicht abo van 2jaar aan bv 20 euro per maand.
Hoe duurder het toestel hoe hoger je abo tarief.

Als ik minder zou moete betalen voor de iphone en mijn abo van 45 euro per maand zo mag behouden dan is dit voor mij een betere zaak dan.
  #49  
Oud 28-05-10, 14:35
FenixStyle FenixStyle is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 206
Standaard

Officieel is er voorlopig nog geen koppelverkoop en moet in in principe dus ook aan niet-klanten verkopen, maar in de praktijk zijn er veel Mobistarwinkels waar ze het vuil spelen en geen iPhones willen meegeven aan mensen die geen Mobistarklant zijn.

Maarja dat valt natuurlijk makkelijk op te lossen: Als ge eentje gaat reserveren dan vertelt ge dat ge graag een iPhone wou en ook van plan zijt om eens eindelijk over te stappen naar Mobistar. Nieuwe potentiele klant, dus gaan ze u natuurlijk helpen om zo snel mogelijk een iPhone te kunnen leveren. De dag dat ge u iPhone gaat halen vertelt ge op het allerlaatste moment, wanneer de iPhone al voor u staat op de toonbank, dat ge toch nog even gaat wachten met dat Mobistarabonnement. Als ze de iPhone dan plots toch niet meer willen meegeven, dan laat ge gewoon even de woorden "brief", "Test-Aankoop", "Hoofdkantoor", "krant",... vallen en dan is het probleem gauw opgelost

Maarja het makkelijkste is natuurlijk om gewoon een winkel te vinden waar ze er geen probleem van maken. Toen ik destijds mijn 3G kocht en ze zagen dat ik bij Proximus was, gaven ze mij in de Mobistartwinkel zelfs de raad om even naar de Proximus-winkel 100m verderop te gaan om daar een nieuwe Proximus-simkaart te vragen die zéker zou werken op de iPhone
  #50  
Oud 28-05-10, 16:03
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FenixStyle Bekijk bericht
Officieel is er voorlopig nog geen koppelverkoop en moet in in principe dus ook aan niet-klanten verkopen, maar in de praktijk zijn er veel Mobistarwinkels waar ze het vuil spelen en geen iPhones willen meegeven aan mensen die geen Mobistarklant zijn.

Maarja dat valt natuurlijk makkelijk op te lossen: Als ge eentje gaat reserveren dan vertelt ge dat ge graag een iPhone wou en ook van plan zijt om eens eindelijk over te stappen naar Mobistar. Nieuwe potentiele klant, dus gaan ze u natuurlijk helpen om zo snel mogelijk een iPhone te kunnen leveren. De dag dat ge u iPhone gaat halen vertelt ge op het allerlaatste moment, wanneer de iPhone al voor u staat op de toonbank, dat ge toch nog even gaat wachten met dat Mobistarabonnement. Als ze de iPhone dan plots toch niet meer willen meegeven, dan laat ge gewoon even de woorden "brief", "Test-Aankoop", "Hoofdkantoor", "krant",... vallen en dan is het probleem gauw opgelost

Maarja het makkelijkste is natuurlijk om gewoon een winkel te vinden waar ze er geen probleem van maken. Toen ik destijds mijn 3G kocht en ze zagen dat ik bij Proximus was, gaven ze mij in de Mobistartwinkel zelfs de raad om even naar de Proximus-winkel 100m verderop te gaan om daar een nieuwe Proximus-simkaart te vragen die zéker zou werken op de iPhone
Mobistar heeft hoe zeg je dat dan in godsnaam; de rechten ofzo om de iphone te verkopen dusja, normaal dat ze hun eigen klanten voorrang geven, zij hebben de touwtjes in handen en proximus en base zijn concurrenten, het is normaal ze proberen om klanten van anderen af te snoepen en met alle respect; maar who the **** wil nu zo'n slecht netwerk als proximus hebben? Ik heb deze zelf genoeg gehad en nooit tevreden van geweest en hun mobile tv is ook zo goed niet als bij mobistar en ze zijn in mijn ogen ook de duurste en doen weinig voor hun klanten etc...
Dan kies ik nog liever voor base/mv zenne (heb wel mobistar als 1ste nr nu).¨
Proximus heeft alleen het voordeel ze nog meer klanten hebben omdat ze als eerste gestart waren, dat leverd hen tot nu toe nog steeds een voordeel op.
Als er 1 provider is die ik zeker niet meer neem is het proximus wel en die aan den telefoon zijn ook niet bepaald de snuggerste, ik wist gvdm er meer van dan hen die aan den telefoon hangen,manman, onbekwame mensen er toch zijn en hoe die dan binnen geraakt zijn is mee een raadsel.
Alleeja, soit, als iemand tevreden is mee proximus nog zo goed voor deze maar ik vind het de minst goeie van de 3 (alles in z'n totaal bekeken).
  #51  
Oud 01-06-10, 14:17
MobileBelg's schermafbeelding
MobileBelg MobileBelg is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Lokeren (België)
Berichten: 49
Standaard

Waar de meeste mensen niet bij stilstaan is dat Apple zelf ook voorwaarden en regels oplegt aan z'n exclusieve verdelers zoals Mobistar.
  #52  
Oud 01-06-10, 20:47
Yargo Yargo is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 43
Standaard

Zijn er al mensen die hem hebben kunnen reserveren bij een Mobistar winkel in Oost-Vlaanderen ( of West-Vlaanderen )? Of wachten jullie tot 8 juni?
  #53  
Oud 01-06-10, 22:26
dthiemann dthiemann is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yargo Bekijk bericht
Zijn er al mensen die hem hebben kunnen reserveren bij een Mobistar winkel in Oost-Vlaanderen ( of West-Vlaanderen )? Of wachten jullie tot 8 juni?
Ik heb zelf 3 Mobistar winkels gebeld. Allen hetzelfde antwoord.

Dus we zullen nog even moeten wachten.

Ook kon 1 verkoper me vertellen dat ze gewoon simlockvrij te koop zouden zijn. Net zoals de 3GS.

Het is nog NIET mogelijk om te reserveren. Ze weten nog niet wanneer hij leverbaar is en wat de nieuwe prijs zal worden.

Citaat:
Waar de meeste mensen niet bij stilstaan is dat Apple zelf ook voorwaarden en regels oplegt aan z'n exclusieve verdelers zoals Mobistar.
Wat bedoel je hier mee MobileBelg???
  #54  
Oud 01-06-10, 22:28
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Nogmaals; via mobistar bestellen zal je zoals vorige keer moeten doen en je dan meende ik je moet aanmelden dan en je nadien een email krijgt en je er dan snel bij moet zijn om dat in te vullen etc....
  #55  
Oud 01-06-10, 22:32
dthiemann dthiemann is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Nogmaals; via mobistar bestellen zal je zoals vorige keer moeten doen en je dan meende ik je moet aanmelden dan en je nadien een email krijgt en je er dan snel bij moet zijn om dat in te vullen etc....
Waar kun je je aanmelden? Ik kan niets vinden over hoe het de vorige keer is verlopen...
Snelheid zal geen probleem zijn
  #56  
Oud 01-06-10, 22:40
MobileBelg's schermafbeelding
MobileBelg MobileBelg is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Lokeren (België)
Berichten: 49
Standaard

@ Dthiemann:



Wel ik bedoel daarmee dat Mobistar van Apple de Iphone bvb niet onder een bepaalde prijs mag verkopen om nu maar iets te noemen. Er zijn ook invoertaksen en zo zoals iemand me onlangs ook vertelde in telecomwinkel. Die zullen niet bepaald goedkoop zijn want anders waren de Mac-computers ook wel op meer plaatsen te koop,ik spreek nu uiteraard over de situatie in Belgie.

Laatst gewijzigd door MobileBelg; 01-06-10 om 22:47.
  #57  
Oud 01-06-10, 22:44
dthiemann dthiemann is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 50
Standaard

Duidelijk MobileBelg. Dank voor de nadere uitleg.

Apple is altijd al een vreemde vogel geweest als het gaat om producten verkopen.

Maar we wachten geduldig op volgende week maandag.
  #58  
Oud 01-06-10, 23:56
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Helaas weet ik niet meer vanbuiten hoe het nu juist zat maar ik had meende ik wat ingevuld zodatk dan een email kreeg van mobistar en zo dan snel kon invullen en ik was mijne 23ste .

De iphone zal normaal gezien een toch normaal gezien stukje goedkoper moeten zijn als ze bij mobistar mee koppelverkoop zouden gaan werken.
  #59  
Oud 08-06-10, 10:22
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard iPhone 4 Mobistar

Nu de nieuwe iPhone4 voorgesteld is, zal het niet lang duren voor iedereen de klantendienst van mobistar gaat bestoken met vragen. Laat uw bevindingen of meer informatie over de moment van lancering (ergens in juli) hier achter...
  #60  
Oud 08-06-10, 13:37
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TMSTT Bekijk bericht
Nu de nieuwe iPhone4 voorgesteld is, zal het niet lang duren voor iedereen de klantendienst van mobistar gaat bestoken met vragen. Laat uw bevindingen of meer informatie over de moment van lancering (ergens in juli) hier achter...
Maat van mij gaat het strakskes al eens gaan vragen .

EDIT; ze weten nog helemaal van nikske, typisch natuurlijk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone Belgie FreezyFreeze Koopinformatie België 3 26-10-10 15:09
iPhone 4 in België Dems Koopinformatie België 1 05-07-10 20:35
iPhone in België pspklant Orange 711 19-07-09 14:11
iPhone in België Sergoke Archief 4 04-12-07 14:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:32.