//

iphone 4 bij vandenborre

iphone 4 bij vandenborre discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Ter info: op 20/08 heb ik 150€ voorschot betaald voor een 16GB bij Vandenborre Wijnegem met verwachtte leveringsdatum vanaf 10/09 (de enige winkel toen die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #221  
Oud 11-09-10, 16:29
minosvdb's schermafbeelding
minosvdb minosvdb is offline
• iOS 8.3
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 36
Wink

Ter info:

op 20/08 heb ik 150€ voorschot betaald voor een 16GB bij Vandenborre Wijnegem met verwachtte leveringsdatum vanaf 10/09 (de enige winkel toen die een concrete datum kon geven) (de laatste info die ik van winkel kreeg was dat ze op 3/9 én 9/9 'een levering' zouden krijgen in de centrale en dat die iPhones dan enkele dagen later in de winkels zouden toekomen)

Intussen dus toch ook maar nu en dan blijven proberen bij Flopistar. Daar uiteindelijk dinsdagavond 7/9 toch eentje kunnen bestellen via hun site.
Deze werd vervolgens heel correct en gratis geleverd op 10/9.

Tot hiertoe alles picobello! Echt een reuzeding en aanrader!

Toekomst:
ik heb tot op vandaag niets meer gehoord van Vandenborre en ga er maandag even langs om mijn voorschotje terug te vragen ;-)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 12-09-10, 12:40
GuillaumeM GuillaumeM is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minosvdb Bekijk bericht
Toekomst:
ik heb tot op vandaag niets meer gehoord van Vandenborre en ga er maandag even langs om mijn voorschotje terug te vragen ;-)
Kan goed zijn dat je hiermee in de problemen raakt..
Ik heb vorige week een iphone gereserveerd bij VDB. Toen stonden er 300 mensen voor mij (BE) en ging het 6 tot 8 weken duren.
Ik ben op zaterdag naar Saturn geweest en daar stonden 4 mensen voor me en krijgen ze blijkbaar elke week-2 weken nieuwe toestellen (maw heb ik hem binnen 1 a 2 weken).

Aangezien het grote verschil qua leveringstijd ben ik op maandag naar VDB gegaan om de reservering te annuleren en het voorschot terug te eisen. Ik had 2 opties: 50 euro boete (staat ergens vermeld in de voorwaarden van de bestelbon) of ze gingen me een "zogezegde geste" doen en een waardebon uitschrijven van de 180euro. Beide keuzes waren geen optie voor mij. Alsook staat er in het wetboek dat je binnen de 2 weken kostenloos kan annuleren, tenzij het natuurlijk anders vermeld staat in de voorwaarden.....
Ook de zaakvoerder stond mij niet aan, bij het zeggen dat dit echt geen goede reclame is voor het bedrijf antwoordde hij laconiek dat dit hem niet echt veel kon schelen.

Gelukkig had mijn broer een ipod nodig (stond daar 20euro goedkoper dan de applestore) en zo hebben ze mij uiteindelijk het voorschot teruggegeven. Direct besteld bij Saturn natuurlijk en heb hem binnen 2 weken met slechts 50euro voorschot en veel beter geïnformeerd en vriendelijker personeel.
  #223  
Oud 12-09-10, 15:51
YannickM YannickM is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 22
Standaard

Ik heb telefonisch contact gehad met klantendienst van vanden borre. De dame in kwestie verzekerde me dat ik mijn voorschot zonder problemen kon terug krijgen.
  #224  
Oud 13-09-10, 12:37
a_fond a_fond is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

wat ik schandalig vind bij VDB, is het volgende toen ik met de verkoper achter mijn bestellingen in de pc zocht:

Aantal Bestellingen : 363
Aantal iphone's in stock(distributiecentrum) :300
Aantal bestellingen in de winkel : 8

Antal leveringen voor alle VDB : 60

Ze kunnen dus leveren, maar willen niet? voorschotjes laten rusten op hun rekening is wel interessant zeker...
  #225  
Oud 13-09-10, 13:19
Sjord Sjord is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a_fond Bekijk bericht
wat ik schandalig vind bij VDB, is het volgende toen ik met de verkoper achter mijn bestellingen in de pc zocht:

Aantal Bestellingen : 363
Aantal iphone's in stock(distributiecentrum) :300
Aantal bestellingen in de winkel : 8

Antal leveringen voor alle VDB : 60

Ze kunnen dus leveren, maar willen niet? voorschotjes laten rusten op hun rekening is wel interessant zeker...
Ze kunnen beter uitleveren hoor :S. Dan hebben ze ipv 150 euro 650 euro op hun rekening staan.
  #226  
Oud 13-09-10, 14:20
a_fond a_fond is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

Tenzij ze hun leverancier achteraf betalen, zoals 99% van handelszaken.

We bestellen 300stuks voor 360 bestellingen, nemen 150euro als voorschot.
150euro * 360 laten rusten op een daarvoor voorziene rekening met speciale condities = 54000euro * %

Waarom leveren ze dan niet volgens u? Tenzij een marketing strategie om van de iphone en gewild object te maken.
  #227  
Oud 13-09-10, 15:29
bdr bdr is offline
• iOS 4.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 125
Standaard

Gewoon 60 stuks die gereserveerd zijn maar nog afgehaald moeten worden..
  #228  
Oud 13-09-10, 16:02
ral1968 ral1968 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Standaard

Ik heb het toestel bij vandenborre gekocht.
In tegenstelling tot de mobistarwinkels doen ze bij Vandenborre wel wat ze beloogd hebben. Komt nog bij dat er 2 jaar garantie op het toestel zit. En je geniet de voordelen van de acte van vertrouwen. Mijn advies is doen.
  #229  
Oud 13-09-10, 16:36
a_fond a_fond is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

klopt niet bdr, centraal had 300 stuks binnen op 2/09, op 3/09 kwam er een nationale levering van 60stuks, in totaal hebben ze voor alle vdb 360 bestelligen met voorschot.
  #230  
Oud 13-09-10, 18:22
minosvdb's schermafbeelding
minosvdb minosvdb is offline
• iOS 8.3
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a_fond Bekijk bericht
klopt niet bdr, centraal had 300 stuks binnen op 2/09, op 3/09 kwam er een nationale levering van 60stuks, in totaal hebben ze voor alle vdb 360 bestelligen met voorschot.
Sinds vanmiddag zijn er dat dan 359 want ik ben zoals gepland vandaag dus mijn voorschot gaan terugvragen en ik heb dit zonder problemen ('k moest zelfs niet echt aandringen) teruggekregen.

Let wel: ik had op 20/08 gereserveerd en volgens de site zou levering gebeuren "vanaf 10/09". Vandaag kon men mij echter geen datum van verwachte levering meegeven. Omdat ik vorige week alsnog het geluk heb gehad om er online een te kopen bij mobistar heb ik dus mijn voorschot teruggevraagd en dit ging zonder problemen.
  #231  
Oud 13-09-10, 18:44
buffelkneer buffelkneer is offline
 
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a_fond Bekijk bericht
wat ik schandalig vind bij VDB, is het volgende toen ik met de verkoper achter mijn bestellingen in de pc zocht:

Aantal Bestellingen : 363
Aantal iphone's in stock(distributiecentrum) :300
Aantal bestellingen in de winkel : 8

Antal leveringen voor alle VDB : 60

Ze kunnen dus leveren, maar willen niet? voorschotjes laten rusten op hun rekening is wel interessant zeker...
Sommige online bestellingen moeten met de post geleverd worden he. Tis dan maar normaal dat die niet naar de winkels gestuurd worden.
  #232  
Oud 13-09-10, 21:28
baia baia is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ral1968 Bekijk bericht
Ik heb het toestel bij vandenborre gekocht.
In tegenstelling tot de mobistarwinkels doen ze bij Vandenborre wel wat ze beloogd hebben. Komt nog bij dat er 2 jaar garantie op het toestel zit. En je geniet de voordelen van de acte van vertrouwen. Mijn advies is doen.
Verdorie, waarom doet iedereen alsof die 2 jaar garantie speciaal is? Dit is de wet, en krijg je dus OVERAL, ook bij de clochard om de hoek.
  #233  
Oud 13-09-10, 22:09
michiel_linden michiel_linden is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baia Bekijk bericht
Verdorie, waarom doet iedereen alsof die 2 jaar garantie speciaal is? Dit is de wet, en krijg je dus OVERAL, ook bij de clochard om de hoek.
das waar .
  #234  
Oud 13-09-10, 22:48
Mondo's schermafbeelding
Mondo Mondo is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 25
Standaard

Niet overal. Koop maar eens wat bij een Applewinkel.

En de wet waar je het over hebt is het al helemaal niet. Je hebt zes maanden garantie en daarna ligt de bewijslast bij de consument, wat onmogelijk te doen is. Aan de andere kant zegt de wet dan weer dat een product van bv. 1000 € minimum twee jaar moet meegaan. Maar strikt wettelijk heb je daar niks aan.

Mail maar eens met de consumentenbond. Daar leer je nog wat van. Dan kom je er ineens achter hoe dubbelzinnig het meeste van onze wetgeving is.

Laatst gewijzigd door Mondo; 13-09-10 om 23:38.
  #235  
Oud 14-09-10, 06:59
michiel_linden michiel_linden is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mondo Bekijk bericht
Niet overal. Koop maar eens wat bij een Applewinkel.

En de wet waar je het over hebt is het al helemaal niet. Je hebt zes maanden garantie en daarna ligt de bewijslast bij de consument, wat onmogelijk te doen is. Aan de andere kant zegt de wet dan weer dat een product van bv. 1000 € minimum twee jaar moet meegaan. Maar strikt wettelijk heb je daar niks aan.

Mail maar eens met de consumentenbond. Daar leer je nog wat van. Dan kom je er ineens achter hoe dubbelzinnig het meeste van onze wetgeving is.
ik heb mijn iphone 3gs bij switsh gekocht en kreeg een gaar garantie . twee als ik me registreerde op hun site
  #236  
Oud 14-09-10, 09:33
Mondo's schermafbeelding
Mondo Mondo is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 25
Standaard

Switch is daarop een grote uitzondering (binnen de Applewinkels). Maar goed, dit is compleet off-topic.
  #237  
Oud 14-09-10, 10:59
v8x v8x is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mondo Bekijk bericht
Niet overal. Koop maar eens wat bij een Applewinkel.

En de wet waar je het over hebt is het al helemaal niet. Je hebt zes maanden garantie en daarna ligt de bewijslast bij de consument, wat onmogelijk te doen is. Aan de andere kant zegt de wet dan weer dat een product van bv. 1000 € minimum twee jaar moet meegaan. Maar strikt wettelijk heb je daar niks aan.

Mail maar eens met de consumentenbond. Daar leer je nog wat van. Dan kom je er ineens achter hoe dubbelzinnig het meeste van onze wetgeving is.
Wat een onzin. Je hebt altijd en overal 2 jaar garantie.

OIVO-CRIOC - Twee jaar garantie op consumptiegoederen, een recht!
  #238  
Oud 14-09-10, 12:28
Mondo's schermafbeelding
Mondo Mondo is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 25
Standaard

Lezen is ook niet je sterkste kant zeker?

Uit jouw link:

Tijdens de eerste zes maanden na de aankoop moet je als koper enkel aantonen dat er een gebrek aan overeenstemming is. En niet dat het al bij de levering bestond want dat wordt automatisch vermoed zo te zijn!
Na de eerste zes maanden na de aankoop moet je als koper wel aantonen dat er bij de levering een gebrek aan overeenstemming bestond, maar dat het gebrek zich pas later heeft voorgedaan.


En hup, dan heb je niks meer te vertellen want dat tweede krijg je nooit bewezen.
  #239  
Oud 14-09-10, 15:12
v8x v8x is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 76
Standaard

Blijft het feit dat je 2 jaar garantie hebt, wat in dat artikel staat. Dat switch u slechts 1 jaar aanbiedt, kan dus niet.
  #240  
Oud 14-09-10, 18:12
baia baia is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 102
Standaard

Wat ik bedoel met garantie is dat als je op je iphone na bvb anderhalf jaar een defect ziet, en dit defect was al aanwezig bij aankoop, dan krijg je gratis een nieuwe.
Ok, na 6 maanden moet je wat meer je best doen om aan te tonen dat het defect al bestond toen je de iphone kocht, maar als het je lukt, krijg je een nieuwe, dus 2 jaar garantie, wettelijk bepaald.
Als er maar 6 maanden wettelijke garantie was, dan zou je na die termijn pech hebben, ook al was het defect reeds aanwezig bij aankoop.
Maar dat is dus gelukkig niet het geval.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone staat vast bij elke reboot bij apple logo LoveFire096 iPhone algemeen 3 02-03-11 00:08
Iphone bij Mobistar kopen = geen support ! (ook niet bij Apple) woca Koopinformatie België 6 25-09-10 01:19
Wi-Fi werkt bij de ene iPhone wel en bij de andere niet RRed Archief 0 24-10-07 12:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:26.