iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/)
-   -   iphone 4 bij vandenborre (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/67046-iphone-4-vandenborre.html)

clintcambier1988 08-09-10 10:16

Ik heb mijn bestelling bij VandenBorre geannuleerd omdat een vriend op korte termijn al 2 iPhones bij Mobistar Langemunt heeft verkregen. Heb daar nu mijn bestelling staan.

beyazz 08-09-10 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YannickM (Bericht 555615)
Laatste mail die ik heb gekregen was ook die met logistieke problemen. Toen ik een mailtje terugstuurde voor meer info (en om te melden dat ik het niet ok vond dat die datum steeds opschoof, + info om te annuleren), kreeg ik meteen telefoon van een vriendelijke dame.

Moet zeggen dat de service van Vanden Borre toch wel pakken beter is dan het doorsnee Mobistarcenter/Mediamarkt inzake die iphone...

Je kreeg een telefoontje binnen.. en..?

YannickM 08-09-10 13:41

telefoon om de gehele situatie uit te leggen, meer info te krijgen rond annulatie etc. :)
soit, heb er nu eentje besteld op mobistar webshop. Eens bekijken of we deze niet gewoon houden en doorverkopen :)

Treez 08-09-10 14:54

dit stond vandaag bij "mijn vandenborre"
OPROEP IS NIET TOEGELATEN? NIET OK

ik bel onmiddelijk!
en en, ik mag hem straks gaan halen!!!!
besteld op 13/8 in st-niklaas!

olééééééééééééééé

Sjord 08-09-10 15:15

Kun je bij vandeborre alleen maar reserveren als je uit belgie komt? Het kan niet via de telefoon of wel?

michiel_linden 08-09-10 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YannickM (Bericht 555615)
Laatste mail die ik heb gekregen was ook die met logistieke problemen. Toen ik een mailtje terugstuurde voor meer info (en om te melden dat ik het niet ok vond dat die datum steeds opschoof, + info om te annuleren), kreeg ik meteen telefoon van een vriendelijke dame.

Moet zeggen dat de service van Vanden Borre toch wel pakken beter is dan het doorsnee Mobistarcenter/Mediamarkt inzake die iphone...

service bij van den borre is echt super geloof mij ! dat is ook een van de redenen dat ik mijn iphone daar koop . telkens ik iets in garantie binnen deed had ik het binnen de week terug .

Mondo 08-09-10 18:14

Inderdaad! Geweldige service. Daar kunnen de Applewinkels en de Mobistarcenters nog iets van leren. Ik ken mensen die in een Applewinkel gereserveerd hebben op de dag na Jobs z'n keynote, en die nu nog altijd op de 121ste plaats staan. Dan krijg je uiteindelijk ook nog maar één jaar garantie terwijl VDB standaard twee jaar geeft.

@Treez: proficiat, geniet ervan, je hebt lang genoeg gewacht. Het is echt een geweldig ding!

Treez 08-09-10 20:00

Cool!
eerste indruk:
echt prachtig ding!
als je het doosje ziet het is zo plat echt wel grappig!
nu hangt hier al aan mijn mac te syncen!
gelukkig heb ik direct een micro sim gevonden!
Mensen die nog wachten succes!

Sjord 09-09-10 13:57

Heb net eventjes met vandeborre Genk gebeld om een Iphone 4. Kreeg een nette meneer aan de telefoon. Hij vertelde me dat er nog een 250 reserveringen open stonden en dat ze pas begin oktober weer een nieuwe lading binnenkregen. Ook leggen ze verder geen nieuwe in de winkel maar gaat alles rechtstreeks naar de reserveringen zoals het zich dus eigenlijk hoort

karel apple 09-09-10 16:14

Heb vandaag naar diverse Belgische winkels gebeld, uiteraard nergens op voorraad...
Maar het gaat mij meer om met een 0% BTW factuur te kopen voor mijn zaak, ik had al op meerder plaatsen gelezen dat er in de winkels gewoon BTW betaald dient te worden en dat dat dan later terug te vragen is. Hieronder wat info:

Mediamarkt Antwerpen, geen voorraad, BTW zelf later terugvragen via BD.
Krefel Schoten, geen voorraad, na aankoop zullen zij de btw naar je terugstorten.
Vande Borre Deurne, geen voorraad, kopen en een stempel halen bij de douane:o, terugkomen en dan stort admin het terug...
Saturn Antwerpen, geen voorraad, na aankoopt zullen zij de BTW naar je terugstorten.
The Phonehouse (BE) levert niet aan NL'ers om de Belgen een kans te geven????? jep!:o
Switch verkoopt geen iphones...
HCW, geen voorraad, zelfs nog niet gehad, maar levert zonder BTW en verzend naar NL!!! MAAR ze hebben nog niets van de iphone 4 vernomen en gokken op een levering ergens in november.....
Easy-M, geen voorraad, via de winkel BTW betalen en admin kan het terugstorten, ook mogelijkheid voor bestellen via hoofdkantoor met een 0% BTW factuur en met verzending naar NL voor 15,-/20,- verendkosten. (gratis en vrijblijvend reserveren) (ook lange levertijden)
Mobistar toch nog maar een keer gebeld, de hoofdvestiging 'business' zou mij terugbellen, maar daar verwacht ik niet veel van...

karel apple 10-09-10 09:08

update
Ik heb toch nog eens Vanden Borre gebeld en gevraagd naar de boekhouding/hoofdkantoor.
Wat blijkt... geen probleem.
Stuur ons een opdrachtbon per post.
Wij sturen u een 0% BTW factuur
Nu weet ik niet of ik eerst moet betalen of dat ze wachten tot hij op voorraad is, maar zodra op voorraad sturen zij de iphone naar de gewenste vestiging.
Vander Borre verzend dus niet naar NL, maar verder wel een prima oplossing.
Dus de bedrijven die met een 0%BTW factuur kunnen leveren zijn tot nu toe HCW, Easy-M en Vanden Borre.
Volgens mij krijg je dit bij Krefel ook wel voor elkaar, maar het belangrijkste is dus om niet met een winkelverkoop(st)er te onderhandelen, maar met het hoofdkantoor. (gebruik wel een beetje je serieuze en zakelijke stem..)
Ik ga de iphone dus vandaag bij Vanden Borre bestellen (per post) en laten sturen naar Merksem. (misschien gaat een zakelijke afhandeling ook wel sneller;))

beyazz 10-09-10 12:50

Als ik zo lees, denk ik niet dat zakelijke afhandelingen sneller zullen gaan. First in- First out, hier zit volgens mij geen verschil tussen particulier en zakelijk

baia 10-09-10 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mondo (Bericht 556194)
Dan krijg je uiteindelijk ook nog maar één jaar garantie terwijl VDB standaard twee jaar geeft.

Niet waar. In heel Europa krijg je standaard 2 jaar garantie. Dus ook bij Mobistar.

michiel_linden 10-09-10 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baia (Bericht 558080)
Niet waar. In heel Europa krijg je standaard 2 jaar garantie. Dus ook bij Mobistar.

als je iets koopt in belgie eender wat krijg je altijd minstens 2 jaar garantie .wettelijk verplicht .

buffelkneer 10-09-10 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michiel_linden (Bericht 558159)
als je iets koopt in belgie eender wat krijg je altijd minstens 2 jaar garantie .wettelijk verplicht .

Niet op eender wat he.

michiel_linden 10-09-10 17:12

ja op een aansteker of een pen of zo niet maar bv een wekker radio en zo van die dingen

Mondo 10-09-10 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michiel_linden (Bericht 558159)
als je iets koopt in belgie eender wat krijg je altijd minstens 2 jaar garantie .wettelijk verplicht .

Niet waar: als je in een Applewinkel je spullen binnenbrengt na een jaar dan heb je een zwaar probleem. Dan krijg je een hoop gezeik en uiteindelijk zeggen ze dat de bewijslast na zes maanden bij de consument ligt. Dat wil zeggen dat je zelf moet gaan bewijzen dat het geen produktiefout is, wat praktisch onmogelijk is natuurlijk.

Volgens de letter van de wet klopt dat. Neemt niet weg dat ik het een hoop gelul vind. Daarom koop ik ook nooit meer wat bij een Premium Reseller. Dat zijn in mijn ogen de grootste zeikers die er rondlopen. Als ze iets willen verkopen dan is Apple hét merk, maar na een jaar zetten ze je met je dure spullen netjes aan de deur.

Gelukkig zijn er nog andere winkels die wél twee jaar garantie geven.

michiel_linden 11-09-10 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mondo (Bericht 558332)
Niet waar: als je in een Applewinkel je spullen binnenbrengt na een jaar dan heb je een zwaar probleem. Dan krijg je een hoop gezeik en uiteindelijk zeggen ze dat de bewijslast na zes maanden bij de consument ligt. Dat wil zeggen dat je zelf moet gaan bewijzen dat het geen produktiefout is, wat praktisch onmogelijk is natuurlijk.

Volgens de letter van de wet klopt dat. Neemt niet weg dat ik het een hoop gelul vind. Daarom koop ik ook nooit meer wat bij een Premium Reseller. Dat zijn in mijn ogen de grootste zeikers die er rondlopen. Als ze iets willen verkopen dan is Apple hét merk, maar na een jaar zetten ze je met je dure spullen netjes aan de deur.

Gelukkig zijn er nog andere winkels die wél twee jaar garantie geven.

ja :p ik dacht dat het zo was :p ik weet er waarschijnlijk geen zak van ;-)

beyazz 11-09-10 00:40

en dan nog te denken dat mensen de Iphone uit Italie, Engeland, Frankrijk en noem maar op halen.. je zou echt hopen dat er niets gebeurt met het toestel!

michiel_linden 11-09-10 14:48

iemand al info over nieuwe leveringen ?

minosvdb 11-09-10 15:29

Ter info:

op 20/08 heb ik 150€ voorschot betaald voor een 16GB bij Vandenborre Wijnegem met verwachtte leveringsdatum vanaf 10/09 (de enige winkel toen die een concrete datum kon geven) (de laatste info die ik van winkel kreeg was dat ze op 3/9 én 9/9 'een levering' zouden krijgen in de centrale en dat die iPhones dan enkele dagen later in de winkels zouden toekomen)

Intussen dus toch ook maar nu en dan blijven proberen bij Flopistar. Daar uiteindelijk dinsdagavond 7/9 toch eentje kunnen bestellen via hun site.
Deze werd vervolgens heel correct en gratis geleverd op 10/9.

Tot hiertoe alles picobello! Echt een reuzeding en aanrader! :-)

Toekomst:
ik heb tot op vandaag niets meer gehoord van Vandenborre en ga er maandag even langs om mijn voorschotje terug te vragen ;-)

GuillaumeM 12-09-10 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door minosvdb (Bericht 558909)
Toekomst:
ik heb tot op vandaag niets meer gehoord van Vandenborre en ga er maandag even langs om mijn voorschotje terug te vragen ;-)

Kan goed zijn dat je hiermee in de problemen raakt..
Ik heb vorige week een iphone gereserveerd bij VDB. Toen stonden er 300 mensen voor mij (BE) en ging het 6 tot 8 weken duren.
Ik ben op zaterdag naar Saturn geweest en daar stonden 4 mensen voor me en krijgen ze blijkbaar elke week-2 weken nieuwe toestellen (maw heb ik hem binnen 1 a 2 weken).

Aangezien het grote verschil qua leveringstijd ben ik op maandag naar VDB gegaan om de reservering te annuleren en het voorschot terug te eisen. Ik had 2 opties: 50 euro boete (staat ergens vermeld in de voorwaarden van de bestelbon) of ze gingen me een "zogezegde geste" doen en een waardebon uitschrijven van de 180euro. Beide keuzes waren geen optie voor mij. Alsook staat er in het wetboek dat je binnen de 2 weken kostenloos kan annuleren, tenzij het natuurlijk anders vermeld staat in de voorwaarden.....
Ook de zaakvoerder stond mij niet aan, bij het zeggen dat dit echt geen goede reclame is voor het bedrijf antwoordde hij laconiek dat dit hem niet echt veel kon schelen.

Gelukkig had mijn broer een ipod nodig (stond daar 20euro goedkoper dan de applestore) en zo hebben ze mij uiteindelijk het voorschot teruggegeven. Direct besteld bij Saturn natuurlijk en heb hem binnen 2 weken met slechts 50euro voorschot en veel beter geïnformeerd en vriendelijker personeel.

YannickM 12-09-10 14:51

Ik heb telefonisch contact gehad met klantendienst van vanden borre. De dame in kwestie verzekerde me dat ik mijn voorschot zonder problemen kon terug krijgen.

a_fond 13-09-10 11:37

wat ik schandalig vind bij VDB, is het volgende toen ik met de verkoper achter mijn bestellingen in de pc zocht:

Aantal Bestellingen : 363
Aantal iphone's in stock(distributiecentrum) :300
Aantal bestellingen in de winkel : 8

Antal leveringen voor alle VDB : 60

Ze kunnen dus leveren, maar willen niet? voorschotjes laten rusten op hun rekening is wel interessant zeker...

Sjord 13-09-10 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door a_fond (Bericht 559913)
wat ik schandalig vind bij VDB, is het volgende toen ik met de verkoper achter mijn bestellingen in de pc zocht:

Aantal Bestellingen : 363
Aantal iphone's in stock(distributiecentrum) :300
Aantal bestellingen in de winkel : 8

Antal leveringen voor alle VDB : 60

Ze kunnen dus leveren, maar willen niet? voorschotjes laten rusten op hun rekening is wel interessant zeker...

Ze kunnen beter uitleveren hoor :S. Dan hebben ze ipv 150 euro 650 euro op hun rekening staan.

a_fond 13-09-10 13:20

Tenzij ze hun leverancier achteraf betalen, zoals 99% van handelszaken.

We bestellen 300stuks voor 360 bestellingen, nemen 150euro als voorschot.
150euro * 360 laten rusten op een daarvoor voorziene rekening met speciale condities = 54000euro * %

Waarom leveren ze dan niet volgens u? Tenzij een marketing strategie om van de iphone en gewild object te maken.

bdr 13-09-10 14:29

Gewoon 60 stuks die gereserveerd zijn maar nog afgehaald moeten worden..

ral1968 13-09-10 15:02

Ik heb het toestel bij vandenborre gekocht.
In tegenstelling tot de mobistarwinkels doen ze bij Vandenborre wel wat ze beloogd hebben. Komt nog bij dat er 2 jaar garantie op het toestel zit. En je geniet de voordelen van de acte van vertrouwen. Mijn advies is doen.

a_fond 13-09-10 15:36

klopt niet bdr, centraal had 300 stuks binnen op 2/09, op 3/09 kwam er een nationale levering van 60stuks, in totaal hebben ze voor alle vdb 360 bestelligen met voorschot.

minosvdb 13-09-10 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door a_fond (Bericht 560122)
klopt niet bdr, centraal had 300 stuks binnen op 2/09, op 3/09 kwam er een nationale levering van 60stuks, in totaal hebben ze voor alle vdb 360 bestelligen met voorschot.

Sinds vanmiddag zijn er dat dan 359 :P want ik ben zoals gepland vandaag dus mijn voorschot gaan terugvragen en ik heb dit zonder problemen ('k moest zelfs niet echt aandringen) teruggekregen. ;)

Let wel: ik had op 20/08 gereserveerd en volgens de site zou levering gebeuren "vanaf 10/09". Vandaag kon men mij echter geen datum van verwachte levering meegeven. Omdat ik vorige week alsnog het geluk heb gehad om er online een te kopen bij mobistar heb ik dus mijn voorschot teruggevraagd en dit ging zonder problemen.

buffelkneer 13-09-10 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door a_fond (Bericht 559913)
wat ik schandalig vind bij VDB, is het volgende toen ik met de verkoper achter mijn bestellingen in de pc zocht:

Aantal Bestellingen : 363
Aantal iphone's in stock(distributiecentrum) :300
Aantal bestellingen in de winkel : 8

Antal leveringen voor alle VDB : 60

Ze kunnen dus leveren, maar willen niet? voorschotjes laten rusten op hun rekening is wel interessant zeker...

Sommige online bestellingen moeten met de post geleverd worden he. Tis dan maar normaal dat die niet naar de winkels gestuurd worden.

baia 13-09-10 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ral1968 (Bericht 560092)
Ik heb het toestel bij vandenborre gekocht.
In tegenstelling tot de mobistarwinkels doen ze bij Vandenborre wel wat ze beloogd hebben. Komt nog bij dat er 2 jaar garantie op het toestel zit. En je geniet de voordelen van de acte van vertrouwen. Mijn advies is doen.

Verdorie, waarom doet iedereen alsof die 2 jaar garantie speciaal is? Dit is de wet, en krijg je dus OVERAL, ook bij de clochard om de hoek.

michiel_linden 13-09-10 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baia (Bericht 560362)
Verdorie, waarom doet iedereen alsof die 2 jaar garantie speciaal is? Dit is de wet, en krijg je dus OVERAL, ook bij de clochard om de hoek.

das waar .

Mondo 13-09-10 21:48

Niet overal. Koop maar eens wat bij een Applewinkel.

En de wet waar je het over hebt is het al helemaal niet. Je hebt zes maanden garantie en daarna ligt de bewijslast bij de consument, wat onmogelijk te doen is. Aan de andere kant zegt de wet dan weer dat een product van bv. 1000 € minimum twee jaar moet meegaan. Maar strikt wettelijk heb je daar niks aan.

Mail maar eens met de consumentenbond. Daar leer je nog wat van;). Dan kom je er ineens achter hoe dubbelzinnig het meeste van onze wetgeving is.

michiel_linden 14-09-10 05:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mondo (Bericht 560434)
Niet overal. Koop maar eens wat bij een Applewinkel.

En de wet waar je het over hebt is het al helemaal niet. Je hebt zes maanden garantie en daarna ligt de bewijslast bij de consument, wat onmogelijk te doen is. Aan de andere kant zegt de wet dan weer dat een product van bv. 1000 € minimum twee jaar moet meegaan. Maar strikt wettelijk heb je daar niks aan.

Mail maar eens met de consumentenbond. Daar leer je nog wat van;). Dan kom je er ineens achter hoe dubbelzinnig het meeste van onze wetgeving is.

ik heb mijn iphone 3gs bij switsh gekocht en kreeg een gaar garantie . twee als ik me registreerde op hun site

Mondo 14-09-10 08:33

Switch is daarop een grote uitzondering (binnen de Applewinkels). Maar goed, dit is compleet off-topic.

v8x 14-09-10 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mondo (Bericht 560434)
Niet overal. Koop maar eens wat bij een Applewinkel.

En de wet waar je het over hebt is het al helemaal niet. Je hebt zes maanden garantie en daarna ligt de bewijslast bij de consument, wat onmogelijk te doen is. Aan de andere kant zegt de wet dan weer dat een product van bv. 1000 € minimum twee jaar moet meegaan. Maar strikt wettelijk heb je daar niks aan.

Mail maar eens met de consumentenbond. Daar leer je nog wat van;). Dan kom je er ineens achter hoe dubbelzinnig het meeste van onze wetgeving is.

Wat een onzin. Je hebt altijd en overal 2 jaar garantie.

OIVO-CRIOC - Twee jaar garantie op consumptiegoederen, een recht!

Mondo 14-09-10 11:28

Lezen is ook niet je sterkste kant zeker?

Uit jouw link:

Tijdens de eerste zes maanden na de aankoop moet je als koper enkel aantonen dat er een gebrek aan overeenstemming is. En niet dat het al bij de levering bestond want dat wordt automatisch vermoed zo te zijn!
Na de eerste zes maanden na de aankoop moet je als koper wel aantonen dat er bij de levering een gebrek aan overeenstemming bestond, maar dat het gebrek zich pas later heeft voorgedaan.


En hup, dan heb je niks meer te vertellen want dat tweede krijg je nooit bewezen.

v8x 14-09-10 14:12

Blijft het feit dat je 2 jaar garantie hebt, wat in dat artikel staat. Dat switch u slechts 1 jaar aanbiedt, kan dus niet.

baia 14-09-10 17:12

Wat ik bedoel met garantie is dat als je op je iphone na bvb anderhalf jaar een defect ziet, en dit defect was al aanwezig bij aankoop, dan krijg je gratis een nieuwe.
Ok, na 6 maanden moet je wat meer je best doen om aan te tonen dat het defect al bestond toen je de iphone kocht, maar als het je lukt, krijg je een nieuwe, dus 2 jaar garantie, wettelijk bepaald.
Als er maar 6 maanden wettelijke garantie was, dan zou je na die termijn pech hebben, ook al was het defect reeds aanwezig bij aankoop.
Maar dat is dus gelukkig niet het geval.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:00.