//

iPhone 4 bij BASE in België gekocht, nu defect...

iPhone 4 bij BASE in België gekocht, nu defect... discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Nou... Mijn eerste iPhone en hij is al 'defect' na 1 dag gebruik! Donderdagavond heb ik voor €599 bij de Belgische BASE shop in Maasmechelen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-01-11, 09:12
stefmen stefmen is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Angry iPhone 4 bij BASE in België gekocht, nu defect...

Nou... Mijn eerste iPhone en hij is al 'defect' na 1 dag gebruik!

Donderdagavond heb ik voor €599 bij de Belgische BASE shop in Maasmechelen (M2 winkelcentrum) de iPhone 4 16GB (zwart) gekocht.
Alles werkte prima en ik was helemaal tevreden, totdat de dag erna de camera opeens niet meer werkte... Mijn iPhone had blijkbaar ook last van het bekende 'Camera Shutter' probleem waarover genoeg te vinden is op internet.
Ik heb alles geprobeerd wat ik op internet kon vinden wat dit probleem leek op te lossen, maar allemaal tevergeefs. Mijn camera doet het soms heel even, en dan hangt hij opeens weer vast en de volgende keer gaat de shutter gewoon niet meer open.

Ik gisterenavond terug naar de BASE shop in Maasmechelen, en daar kreeg ik doodleuk het volgende te horen:
"Wij zijn pas begonnen met het verkopen van de iPhone 4 dus we hebben nog geen procedure voor het afhandelen van klachten. Wij weten dat dit slecht is en we zijn hiervoor een oplossing aan het zoeken, maar op dit moment kan ik niets voor u doen".

Ik dacht dat ik even niet goed werd.. Ik heb alles geprobeerd:
- "U vertelt mij dus dat u géén after-sales service heeft voor het duurste toestel wat u verkoopt?" (antwoord: "Ja meneer, helaas nog niet...").
- "Kunt u het toestel dan niet omruilen?" (antwoord: "Wij ruilen nooit toestellen om").
- "Kan ik het toestel terugbrengen dan?" (antwoord: "Dat kan alleen in Nederland, in België gaat dat niet").

Een hele diepe zucht dus... Ze zouden er vandaag achteraan gaan en mij iets laten weten, dus ik ben eens benieuwd.

Iemand tips/adviezen wat ik nu het beste kan doen?

Ik woon zelf in Nederland (Limburg), met een DynaFix op steenworp afstand.. Het probleem is natuurlijk dat wanneer ik hem hierheen breng, ben ik het toestel 2 weken kwijt lijkt me?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-01-11, 09:31
uponhill uponhill is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1
Standaard

erg balen van je toestel,


ik denk dat je eens moet kijken wat er op de bon staat , ik neem aan dat je gewoon apple 1 jaars garantie zou hebben. vervolgens is er volgens mij een soort van europesche koperbescherming /consumenten recht... toestel na 2 dagen al defect... je zou meer mogen verwachten toch ?

via google is wel een en ander te vinde.

sterkte
  #3  
Oud 29-01-11, 09:43
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

staat er in je verkoopbon niet in dat je binnnen 10 dagen kan ruilen indien niet tevreden?
Is duidelijk dat ze je Iphone gewoon moeten omwissellen,is stuk uit de doos gekomen.
__________________
at your service
  #4  
Oud 29-01-11, 11:04
stefmen stefmen is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
staat er in je verkoopbon niet in dat je binnnen 10 dagen kan ruilen indien niet tevreden?
Is duidelijk dat ze je Iphone gewoon moeten omwissellen,is stuk uit de doos gekomen.
Helaas.. Dat staat er niet op en je hebt geen recht om gekochte artikelen om te ruilen... Als winkels zijn die dat doen, dan is het een extra service die ze verlenen...

Ik heb net nog even terug geweest naar de winkel en heb met de filiaalmanager gesproken.
In eerste instantie was er niks mogelijk en hetzelfde verhaal als gisteren klonk... Toen ik duidelijk liet blijken dat we dit probleem zo niet gingen oplossen en dat ze maar iets anders moesten verzinnen, kon na 15 minuten aanhouden opeens iets meer: hij ging bellen met het districtshoofd.
Na 10/15 minuten was hij hiermee klaar en was de toon van het gesprek opeens een stuk anders. Dit weekend kon hij niks meer voor mij betekenen (oké, begrip), maar dinsdag (zijn eerstvolgende werkdag) ging hij bellen met diegene die hiervoor verantwoordelijk is en het oplossen. Waarschijnlijk werd het een nieuw toestel werd gezegd, maar daarbij geldt natuurlijk: "Eerst zien, dan geloven".

Ik ben benieuwd... Het zou in ieder geval géén goede reclame zijn voor BASE als ze mij opnieuw afschepen met de melding dat hij maar moet worden opgestuurd. Daar is het toestel m.i. te nieuw en te duur voor!
  #5  
Oud 29-01-11, 11:09
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

er is sowieso de garantie regeling waar ze niet onderuit kunnen.
Ze moeten toch al een regeling hebben voor de andere toestellen die ze verkopen!!
  #6  
Oud 29-01-11, 11:11
stefmen stefmen is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
er is sowieso de garantie regeling waar ze niet onderuit kunnen.
Ze moeten toch al een regeling hebben voor de andere toestellen die ze verkopen!!
Ja, garantie is er wel maar ze hebben op dit moment nog geen regeling voor het herstellen van iPhones. Ze zijn nog in overleg met DynaFix hierover...
Natuurlijk de grootste blunder ooit, aangezien dit geregeld moet zijn voordat ze beginnen met de verkoop van dergelijke toestellen...

Het zal wel opgelost worden, maar ik heb geen zin om daar weken op te gaan wachten. Ik wil gewoon een nieuw toestel, klaar (en zo ben ik normaal nooit, maar bij zo'n duur toestel van 1 dag oud mag ik dit toch wel verwachten...)
  #7  
Oud 29-01-11, 11:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefmen Bekijk bericht
Ik ben benieuwd... Het zou in ieder geval géén goede reclame zijn voor BASE als ze mij opnieuw afschepen met de melding dat hij maar moet worden opgestuurd. Daar is het toestel m.i. te nieuw en te duur voor!
Dat heeft dus helemaal niets met BASE te maken maar alles met de zelfstandige franchisenemer die die zaak uitbaat.

Een kleine nuancering is nooit slecht, ook als je kwaad bent.
  #8  
Oud 29-01-11, 11:22
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

zou zelf ook eens met Base bellen en proberen zo een klacht in te dienen.
base: +32 486 19 1999
  #9  
Oud 29-01-11, 16:18
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Mensen die er niets van weten moeten geen uitleg geven.

Aan de topicstarter: je het wettelijk recht op een herstelling binnen een redelijke termijn, en dit bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Niet bij Base of bij Apple, maar in de shop waar je hem gekocht hebt. Ze mogen je niet wandelen sturen. Ga terug en eis een herstelling. Als ze je wandelen sturen, zeg dan dat je een klacht indient bij de economische inspectie.
  #10  
Oud 29-01-11, 20:36
Tasty Tasty is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Rumst
Berichten: 173
Standaard

Normaal gezien kan je altijd wel bij een apple shop binnen gaan voor een hardwarematig probleem. Ik zelf had een probleem met mijn antenne, en ben dan eens gaan kijken in de apple store in Hasselt. Daar vertelde ze mij dat mijn antenne probleem iets was wat ze niet konden oplossen, dat ik hem beter opstuurde naar Apple zelf via een mobistar shop ( omdat ik hem daar gekocht heb ). Je kan eens proberen te bellen, en te vragen of ze je daar die garantie kunnen geven. Want uiteindelijk is het toestel van Apple, en moeten zei het afhandelen. Dat BASE dat niet voor jou wilt doen is belachelijk en schandalig!

Maar ik zou het toch even zelf proberen in een apple store met eigen hersteldienst ( hasselt bv ) ( even bellen ).

Ofwel zelf terugsturen naar Apple ( contact met hun opnemen dan )

En voor de rest zou ik geen andere oplossing weten dat BASE blijven beschuldigen.

Nu ik weet ook dat je je probleem asap wilt opgelost hebben. Daarom hier een paar dingen die je misschien zou kunnen proberen. En natuurlijk dit gemaakt krijgen zonder kosten. Software reset heb je al geprobeerd he??

Good luck
  #11  
Oud 30-01-11, 14:52
stefmen stefmen is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Bedankt!

Ik wist niet dat de Apple store in Hasselt ook hardwarematige problemen deed oplossen. Ik zal zeker morgen eens even contact met hun opnemen!

Terugsturen naar Apple zelf zou ik graag willen doen, maar weet iemand hoe ik in godsnaam contact kan opnemen met Apple? Als ik het nummer bel wat op hun website staat, zegt een computer gewoon doodleuk dat ik maar contact moet opnemen met de netwerkprovider, omdat de garanties van Nederland en België zo geregeld zijn...
Als iemand een nummer heeft van Apple dan hou ik mij aanbevolen omdat ik er sowieso melding van wil maken bij Apple.

Software reset heb ik al geprobeerd (via iTunes en via toestel zelf), maar dat hielp niks. Vanmorgen deed de camera het weer heel even, maar na een paar minuten hing hij weer vast en opende de shutter weer niet...

Ik ben benieuwd waar de BASE-shop mee aankomt a.s. dinsdag. Een nieuw toestel is volgens mij de enige goede oplossing, aangezien het toestel nog zo nieuw is (na 1 dag was het defect er al! (misschien zelfs wel eerder, maar heb de camera de eerste dag niet veel gebruikt)).

Ik hou jullie wel op de hoogte ;-)
  #12  
Oud 30-01-11, 15:02
MoRaNi's schermafbeelding
MoRaNi MoRaNi is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Volendam
Berichten: 148
Standaard

Als consument heb je heel veel rechten, ik zou goede info verzamelen en je niet laten afschepen met zo'n dom antwoord van die verkoper.Je hebt de Iphone pas 4 dgn, kom op zeg laat je niet in de zeik nemen.Zij moeten verantwoording afleggen aan jou en niet jou het bos in sturen.Zij hebben jou een defect product verkocht en ze moeten jou gewoon een nieuwe Iphone geven.Anders zou ik er goede hulp bij halen, rechtshulp of iets in die geest maar laat je niet kisten!!!

Gr Ton
__________________
Respect als je dat hebt krijg je er ook wat voor terug....................respect
  #13  
Oud 31-01-11, 09:02
stefmen stefmen is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Bij de Apple store van Hasselt staat hetvolgende op de site (maar ik zal ze straks toch even bellen):

Citaat:
Kan ik mijn iPhone bij S&S binnenbrengen voor herstelling ?
Indien uw iPhone bij S&S is aangekocht kan u deze binnenbrengen voor herstelling. In alle andere gevallen dient u zich te wenden tot het verkooppunt waar u de iPhone hebt aangekocht.

De volledige servicerechten van de iPhone zijn voor België door Apple toegekend aan Mobistar NV.
Voor support op uw iPhone kan u zich wenden tot een Mobistarcenter, ook als u geen abonnement bij hen heeft.
Heeft iemand een telefoonnummer of e-mail adres van Apple? Op hun site staat overal dat ik contact moet opnemen met mijn serviceprovider, maarja... Die hebben dus nog niks geregeld... Ik zou graag eens met Apple zelf in contact komen.
  #14  
Oud 31-01-11, 09:27
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

U kan dus bij het Mobistarcenter terecht of gewoon de applestore/dealer binnenstappen.


U kan ook de software update even afwachten...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #15  
Oud 31-01-11, 10:38
wotter wotter is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 109
Standaard

Apple geeft wereldwijde garantie op iig de Iphone4 die je ook overal kunt claimen. Je zou dus theoretisch ook naar een Applewinkel in Nederland kunnen gaan, alleen kan het zijn dat ze daar moeilijk doen omdat ze er geen ervaring mee hebben. Bon is (soms) zelfs niet nodig, ze kunnen zien wanneer het toestel is aangeschaft en hoe lang de garantie dus nog loopt.

Zie hier ook wat nuttige informatie, eerst genoemde adres werkte voor mij perfect.
  #16  
Oud 31-01-11, 14:52
stefmen stefmen is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wotter Bekijk bericht
Apple geeft wereldwijde garantie op iig de Iphone4 die je ook overal kunt claimen. Je zou dus theoretisch ook naar een Applewinkel in Nederland kunnen gaan, alleen kan het zijn dat ze daar moeilijk doen omdat ze er geen ervaring mee hebben. Bon is (soms) zelfs niet nodig, ze kunnen zien wanneer het toestel is aangeschaft en hoe lang de garantie dus nog loopt.

Zie hier ook wat nuttige informatie, eerst genoemde adres werkte voor mij perfect.
Thanks!

Heb gebeld met de Apple store in Hasselt, en deze zeggen mij ook dat ik bij de leverancier moet aankloppen (BASE dus). Kan dus niet met mijn iPhone bij hun terecht...

Heb nog eens een mailtje uitgezet naar DynaFix met de vraag of ik bij hun terecht kan. Dit verwacht ik van wel (zelfde verhaal met Van Leliveld Services), maar dan zal ik hem moeten opsturen en dat wil ik eigenlijk niet aangezien het toestel nog zo 'jong' is.

Mij lijkt het trouwens sterk dat ik met mijn iPhone bij een mobistarshop naar binnen kan lopen, aangezien die van mij bij de concurrent gekocht is (BASE)?

Ik ben bang dat ik toch tot morgen moet wachten op de oplossing van BASE...

Iedereen heeft het over een case-nummer van Apple Nederland, maar hoe kom ik in godsnaam in contact met Apple? In de Apple stores willen ze me niet helpen (S&S, AM Bridge, etc.) en via het 0900 7777 703 krijg ik een computer eraan die zegt dat ik maar contact op moet nemen met de netwerkleverancier.
  #17  
Oud 31-01-11, 15:05
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Kan dit je van dienst zijn ; Garantie op buitenlandse iPhones: zo werkt het - iPhone - iPhoneclub.nl
  #18  
Oud 31-01-11, 15:06
stefmen stefmen is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Daar heb ik al op gekeken ja, maar daar staat geen nummer van Apple zelf op..
  #19  
Oud 31-01-11, 15:22
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Je moet gewoon naar de BASE shop in Maasmechelen. Jij hebt geen boodschap aan dat zij nog geen afhandeling van klachten hebben opgericht. Jij hebt als consument alle rechten. Dat is Europees gewoon geregeld (dus niet in een dat heeft Nederland wel, België niet verhaal trappen). Ze MOETEN jou een werkend exemplaar verstrekken in dit geval. Ruilen als service heeft te maken met dat je misschien ontevreden bent met het toestel, dit is gewoon een gevalletje DOA (dead on arrival) wat zij te allen tijde op dienen te lossen.

Je bent wel (even cru gezegd) goed gek als je je laat wegsturen daar zonder correcte afhandeling van HUN probleem, dit zal iedere consumentenautoriteit beamen. Je moet niet naar een andere winkel gaan of naar een of ander servicepunt waar het mogelijk enkele weken kost om het op te lossen, het is hun taak om dat defecte product op te sturen (naar Apple of zo'n servicepunt) en er een werkend exemplaar voor terug te krijgen. Aangezien hij bij aankomst gelijk al kapot was is het dus ook nog zo dat je GELIJK een werkend exemplaar terug moet hebben.

Laatst gewijzigd door glaantje; 31-01-11 om 15:30.
  #20  
Oud 31-01-11, 15:26
stefmen stefmen is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Je moet gewoon naar de BASE shop in Maasmechelen. Jij hebt geen boodschap aan dat zij nog geen afhandeling van klachten hebben opgericht. Jij hebt als consument alle rechten. Dat is Europees gewoon geregeld. Ze MOETEN jou een werkend exemplaar verstrekken in dit geval.
Ja, daar ben ik mij van bewust, maar als hun niet (kunnen/willen) meewerken en ik heb een goed alternatief achter de hand dan kan ik mij sterker opstellen (wetende dat ik altijd nog een 'uitweg' heb).

Ik heb dat ook zo aangegeven dat ik daar geen boodschap aan heb maar uiteindelijk ben je helaas toch afhankelijk van de medewerker die daar achter de balie staat...

Als hun dinsdag niet met een fatsoenlijke oplossing aankomen dan ga ik daar ook echt niet meer weg voordat het fatsoenlijk geregeld is. De enige oplossing is naar mijn mening een nieuw toestel.

Laatst gewijzigd door stefmen; 31-01-11 om 15:28.
Reageren

Labels
base, camera, gent, home button, iphone, maasmechelen, shutter



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
providers gevonden, toch base geen ontvangst(belgie) seleiphone Base 5 12-11-12 09:21
iPhone 3G: unlock werkt behalve bij m n provider base (belgie) erol Unlock 22 07-11-11 20:22
Iphone 4 2 problemen en gekocht in Belgie ZoepC Koopinformatie België 2 30-01-11 09:33
België: Micro SIM BASE België Colpaert Overige providers België 20 26-07-10 21:58
Iphone uit Belgie met defect opgelost ! Michael_D iPhone algemeen 2 11-10-08 12:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:25.